DIORA Safari 5
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: "akel" <akel_at_nospam_box43.gnet.pl>
Subject: DIORA Safari 5
Date: Wed, 13 Sep 2000 09:42:22 +0200
Poszukuję schematu radioodbiornika monofonicznego
samochodowego z początku lat '80
Będę wdzęczny za jakis skan itp.
Andrzej
From: "Grzegorz Kurczyk" <control_at_nospam_post.pl>
Subject: Re: DIORA Safari 5
Date: Wed, 13 Sep 2000 14:34:15 +0200
Użytkownik akel <akel_at_nospam_box43.gnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8pnb6k$188$1_at_nospam_okapi.ict.pwr.wroc.pl...
Poszukuję schematu radioodbiornika monofonicznego
samochodowego z początku lat '80
Będę wdzęczny za jakis skan itp.
Andrzej
Cześć.
Mam na pewno, ale muszę go poszukać. Jak znajdę, to umieszczę na swoim
serwerze ftp://213.25.234.186
Zapraszam
Grzegorz
From: "Grzegorz Kurczyk" <control_at_nospam_post.pl>
Subject: Re: DIORA Safari 5
Date: Thu, 14 Sep 2000 08:37:49 +0200
Witam.
Sorry, ale jeszcze nie szukałem. Wczoraj wróciłem dość późno z pracy i nie
miałem już siły.
Ładnych parę lat temu pracowałem razem z ojcem w serwisie RTV i z tego co
pamiętam jedyne co "padało" w tych radyjkach to końcówka m.cz. na UL1481
(TBA810AS). Najczęściej powodem było zwarcie głośników (ewentualnie cztery
głośniki 4om równolegle), lub odwrócenie zasilania !!!
Pamiętam jak dziś taką sytuację: Klient przynosi do naszego zakładu
nowiutkie Safari 5 i twierdzi, że nie działa. Biorę radio do ręki i
dokładnie obwąchuję, a gość przygląda się podejrzliwie. Po chwili pytam
klienta: "Syrenkę Pan ma ?" Facet stanął jak wryty: "A skąd pan wie?".
Oczywiście trochę zgadłem, chodziło ogólnie o samochód z plusem na masie, a
w tamtych czasach najpopularniejsza była właśnie Syrenka. Z radyjka
wydobywał się charakterystyczny zapaszek przypieczonego bakelitu (obudowa
scalaka) przemieszany ze smrodem elektrolitu z kondensatora.
Diagnostyka uszkodzenia była niezwykle prosta i nie wymagała
specjalistycznych przyrządów (wręcz organoleptyczna). W scalaku dziura jak
krater wulkanu (czasami po scalaku zostawały tylko nóżki w płytce) i
farfocle z kondensatora elektrolitycznego rozrzucone po całym radiu.
Scalak UL1481 jest już praktycznie niedostępny. Zamiat niego możesz
spokojnie włożyć UL1440 bez żadnych dodatkowych przeróbek (ma większą moc i
jest odporny na zwarcie wyjścia).
Powodzenia
Grzegorz
From: "Jaku-b" <jaku_b_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: DIORA Safari 5
Date: Thu, 14 Sep 2000 12:07:36 +0200
Grzegorz Kurczyk <control_at_nospam_post.pl> wrote in message
news:8pprrr$13t$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Najczęściej powodem było zwarcie głośników (ewentualnie cztery
głośniki 4om równolegle), lub odwrócenie zasilania !!!
Ech... przypomniala mi sie mlodosc. To bylo moje pierwsze radio - tez
pomylilem bieguny, no i oczywiscie zaraz polecialem spowrotem do sklepu.
Wymienili mi na nowe. (Sprzedawca na szczescie nie znal sie na tym, co
sprzedawal.) :-)
Jaku-b.
From: "akel" <akel_at_nospam_box43.gnet.pl>
Subject: Odp: DIORA Safari 5
Date: Thu, 14 Sep 2000 14:28:16 +0200
Panowie
przestroicie mi wirtualnie to radioa na górne pasmo ?
Andrzej
Ech... przypomniala mi sie mlodosc. To bylo moje pierwsze radio - tez
pomylilem bieguny, no i oczywiscie zaraz polecialem spowrotem do sklepu.
Wymienili mi na nowe. (Sprzedawca na szczescie nie znal sie na tym, co
sprzedawal.) :-)
Jaku-b.
From: "Andrzej Litewka" <andx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: DIORA Safari 5
Date: Sat, 16 Sep 2000 12:57:42 +0200
Jest opis przestrojenia ale SAFARI 6 -R801 i SAFARI 2A, prawdopodobnie
SAFARI 5 będzie miało taką samą głowicę UKF ( strojoną rdzeniami
wariometrami} wsuwanymi do korpusów cewek) jak któryś z wymienionych
odbiorników.
Głowice stosowane przez Diorę w radiach samochodowych w większości modeli
były podobne a nawet takie same.
Jeżeli jesteś zainteresowany to patrz miesięcznik SERWIS ELEKTRONIKI nr 4
/ 2000 r. str. 22
--
Myślących ludzi CIĘCIE CYTATÓW nie trudzi.
From: "akel" <akel_at_nospam_box43.gnet.pl>
Subject: Odp: DIORA Safari 5
Date: Mon, 18 Sep 2000 11:00:39 +0200
Jest opis przestrojenia ale SAFARI 6 -R801 i SAFARI 2A, prawdopodobnie
SAFARI 5 będzie miało taką samą głowicę UKF ( strojoną rdzeniami
wariometrami} wsuwanymi do korpusów cewek) jak któryś z wymienionych
odbiorników.
Przypuszczam że tak - ma właśnie takie strojone cewki
Głowice stosowane przez Diorę w radiach samochodowych w większości modeli
były podobne a nawet takie same.
Jeżeli jesteś zainteresowany to patrz miesięcznik SERWIS ELEKTRONIKI nr
4
/ 2000 r. str. 22
NIestety tu jest problem bo nie mam dosteou do archiwum tej gazety - może
masz kais skan tego artykułu ?
Andrzej
--
> Myślących ludzi CIĘCIE CYTATÓW nie trudzi.
>
>
>
>