Benzynka



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "Krzych S." <sporysz_at_nospam_elf.ii.uj.edu.pl>
Subject: Benzynka
Date: 25 Jan 2000 13:03:33 GMT


Czy ktos z grupowiczow robil miernik zuzycia paliwa ?
Chodzi mi szczegolnie o czujnik przeplywu paliwa- czy sa jakies gotowe ?
Pozdrowienia
Krzysiek


Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "MaraBut" <martys_at_nospam_priv.onet.pl>
Subject: Re: Benzynka
Date: Tue, 25 Jan 2000 14:22:54 +0100


Krzych S. <sporysz_at_nospam_elf.ii.uj.edu.pl> napisał:
Czy ktos z grupowiczow robil miernik zuzycia paliwa ?
Chodzi mi szczegolnie o czujnik przeplywu paliwa- czy sa jakies gotowe ?

Gotowe : najłatwiej dostepny (i chyba najtańszy) jest przepływomierz od
Wartburga 353S.
Konstrukcja : turbinkowa z przetwornikiem optoelektronicznym (objeto¶ć
cieczy --> liczba impulsów).
Dokładno¶ć: taka sobie, dosyć nieliniowa charakterystyka przy małych
przepływach, rozdzielczo¶ć niezła, bodaj 12000 impulsów/dm3.
IMO nie warto robić samemu : są problemy z wytłumianiem fal ci¶nienia z
pompy paliwa. Fabryczny ma komorę tłumiącą.
Kiedy¶ spłodziłem co¶ podobnego (ech te szkolne czasy ;o)) i spisywało się
nieźle.
Oczywi¶cie zabawa opłaca się tylko w przypadku silników z zasilaniem
gaźnikowym - przy wtrysku starczy całkować impulsy sterowania wtryskiwaczem
(-ami) jako że ci¶nienie zasilania jest stałe.

Pzdr.
MaraBut



Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "shadow" <shadow_at_nospam_hot.pl>
Subject: Odp: Benzynka
Date: Tue, 25 Jan 2000 13:37:51 GMT


Oczywi¶cie zabawa opłaca się tylko w przypadku silników z zasilaniem
gaźnikowym - przy wtrysku starczy całkować impulsy sterowania
wtryskiwaczem
(-ami) jako że ci¶nienie zasilania jest stałe.


Sądzę, że poza częstotliwo¶cią pracy wtryskiwaczy komputer steruje również
czasem ich otwarcia, czy też innymi słowy dawką paliwa pojedynczego wtrysku.
Z tego też powodu proponowane rozwiązanie nie dałoby zamierzonego efektu.

Kolejnym problemem są auta z mechanicznie sterowanym wtryskiem, ale to już
inna bajka.

Pozdrawiam,

Marek



Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: jareka1234_at_nospam_dawid.com.pl (Jaroslaw Andrzejewski)
Subject: Re: Odp: Benzynka
Date: Tue, 25 Jan 2000 14:40:57 GMT


Tue, 25 Jan 2000 13:37:51 GMT, "shadow" <shadow_at_nospam_hot.pl> napisał(-a):

Oczywi¶cie zabawa opłaca się tylko w przypadku silników z zasilaniem
gaźnikowym - przy wtrysku starczy całkować impulsy sterowania
wtryskiwaczem
(-ami) jako że ci¶nienie zasilania jest stałe.


Sądzę, że poza częstotliwo¶cią pracy wtryskiwaczy komputer steruje również
czasem ich otwarcia, czy też innymi słowy dawką paliwa pojedynczego wtrysku.
Z tego też powodu proponowane rozwiązanie nie dałoby zamierzonego efektu.
Oj, Shadow, chyba nie wiesz co to znaczy całkować :-)
BTW: ci¶nienie nie w każdym rozwiązaniu jest stałe, ale metoda jest
dobra.
--
Jarek Andrzejewski
(UWAGA: z adresu wytnij CYFRY - to jest pułapka na spamerów)

Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "MaraBut" <martys_at_nospam_priv.onet.pl>
Subject: Re: Odp: Benzynka
Date: Wed, 26 Jan 2000 07:53:26 +0100


Jaroslaw Andrzejewski <jareka1234_at_nospam_dawid.com.pl> napisał:
Tue, 25 Jan 2000 13:37:51 GMT, "shadow" <shadow_at_nospam_hot.pl> napisał(-a):
[...]
Z tego też powodu proponowane rozwiązanie nie dałoby zamierzonego
efektu.
Oj, Shadow, chyba nie wiesz co to znaczy całkować :-)
;o)))))

BTW: ci¶nienie nie w każdym rozwiązaniu jest stałe, ale metoda jest
dobra.
W typowych rozwiązaniach wtrysku benzyny (pompa z obiegiem zwrotnym -
wiekszo¶ć systemów opartych na Bosch'u tzn. Europa i Japonia) cisnienie
jest w przybliżeniu stałe. N.b. tak wła¶nie działają "komputery" oferowane
jako dodatek przez rózne niezależne firmy. Rozwiązania regulujące dawkę
przez np. zmianę objęto¶ci komory lub skoku tłoczka stosowano kiedy¶ we
wtrysku mechanicznym w Dieslach, obecnie praktycznie niespotykane.
W najnowszych konstrukcjach z wtryskiem bezpo¶rednim (np. Ford) istotnie
jest to bardziej złożona sprawa, ale tam pomiar chwilowego i ¶redniego
zużycia paliwa to po prostu jedna z funkcji komputera sterującego wtryskiem
i problem nie istnieje.
o)))

MaraBut




Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: kaktus1_at_nospam_poczta.fm (mat)
Subject: Re: Benzynka
Date: Wed, 26 Jan 2000 06:22:52 GMT


On Tue, 25 Jan 2000 14:22:54 +0100, "MaraBut" <martys_at_nospam_priv.onet.pl>
wrote:

Krzych S. <sporysz_at_nospam_elf.ii.uj.edu.pl> napisał:
Czy ktos z grupowiczow robil miernik zuzycia paliwa ?
Chodzi mi szczegolnie o czujnik przeplywu paliwa- czy sa jakies gotowe ?

Gotowe : najłatwiej dostepny (i chyba najtańszy) jest przepływomierz od
Wartburga 353S.
Konstrukcja : turbinkowa z przetwornikiem optoelektronicznym (objeto¶ć
cieczy --> liczba impulsów).
Dokładno¶ć: taka sobie, dosyć nieliniowa charakterystyka przy małych
przepływach, rozdzielczo¶ć niezła, bodaj 12000 impulsów/dm3.
IMO nie warto robić samemu : są problemy z wytłumianiem fal ci¶nienia z
pompy paliwa. Fabryczny ma komorę tłumiącą.
Kiedy¶ spłodziłem co¶ podobnego (ech te szkolne czasy ;o)) i spisywało się
nieźle.
Oczywi¶cie zabawa opłaca się tylko w przypadku silników z zasilaniem
gaźnikowym - przy wtrysku starczy całkować impulsy sterowania wtryskiwaczem
(-ami) jako że ci¶nienie zasilania jest stałe.

Pzdr.
MaraBut


No dobra, wszystko fajnie ale gaźnik (przynajmniej w moim Maluchu) ma
jeszcze taką rurke która odprowadza nadmiar paliwa z gaźnika do
zbiornika. I co teraz ? Drugi czujnik na tą rurke plus jaki¶
mikroprocesorek który na bieżąco wyliczy rożnicę między tym co weszło
do gaźnika, a tym co zostało z powrotem odprowadzone do baku. Aby
pomiar był w miare obiektywny to koszty takiej konstrukcji muszą co
najmniej podwoić się.

pozdr

Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "MaraBut" <martys_at_nospam_priv.onet.pl>
Subject: Re: Benzynka
Date: Wed, 26 Jan 2000 08:03:20 +0100


mat <kaktus1_at_nospam_poczta.fm> napisał:
No dobra, wszystko fajnie ale gaźnik (przynajmniej w moim Maluchu) ma
jeszcze taką rurke która odprowadza nadmiar paliwa z gaźnika do
zbiornika.
Maluch to inna para kaloszy. Nie pamiętam dokładnie, ale zdaje się, ze to
rurka "przelewowa" i w normalnej pracy jest zatkana. Służy do wyrównywania
cisnień między komorą pływakową a doprowadzeniem z pompy w czasie gdy
silnik nie pracuje. Zobacz w instrukcji napraw w czę¶ci dotyczącej
sprawdzania gaźnika.

Aby pomiar był w miare obiektywny to koszty takiej konstrukcji muszą co
najmniej podwoić się.
Sens stosowania w 126p takich urządzeń jest w ogóle wątpliwy. Znacznie
lepiej wydać pieniądze na poprawę tego, co sp&*&*ili konstruktorzy : np.
uszczelnienia i zasilania lamp tylnych, bo często jest to kwestia życia i
¶mierci - dosłownie.

MaraBut
(były kierowca takiegoż bolidu)




Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "Andrzej" <Andrzej.Kalinowski_at_nospam_upc.com.pl>
Subject: Odp: Benzynka
Date: Wed, 26 Jan 2000 09:57:49 +0100


Maluch to inna para kaloszy. Nie pamiętam dokładnie, ale zdaje się, ze to
rurka "przelewowa" i w normalnej pracy jest zatkana. Służy do wyrównywania
cisnień między komorą pływakową a doprowadzeniem z pompy w czasie gdy
silnik nie pracuje.

Jest to przelew, bo pompa daje więcej paliwa niż może zużyć silnik.
Co do pomiaru przepływu, to nie wiem czy to się opłaci, natomiast lamp
tylnych trzeba pilnować. Widziałem kiedy¶ takiego malucha, który nie miał
wcale ¶wiateł z tyłu pomimo, że przednie ¶wieciły. Zauważyłem go w ostatniej
chwili, gdybym jechał szybciej mogłoby być źle.
PZDR
Andrzej



Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "Janusz" <intermar_at_nospam_kki.net.pl>
Subject: Re: Benzynka
Date: Sun, 30 Jan 2000 20:50:23 +0100




Jest to przelew, bo pompa daje więcej paliwa niż może zużyć silnik.
Wyjmij tą rurkę i za¶lep otwór. Nie będzie nic powracało i nie będzie trzeba
przeliczać:-)

Janusz



Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "Rafal Wysocki" <wysockr_at_nospam_rafex.lodz.pl>
Subject: Re: Benzynka
Date: Sun, 30 Jan 2000 23:11:41 +0100


Jest to przelew, bo pompa daje więcej paliwa niż może zużyć silnik.
Wyjmij tą rurkę i za¶lep otwór. Nie będzie nic powracało i nie będzie
trzeba
przeliczać:-)

Janusz

ale sporo szybciej walnie pompa paliwowa (będzie cały czas pracować z
ci¶nieniem na wyj¶ciu)


--
Rafał Wysocki
==================================
home: e-mail: wysockr_at_nospam_dom.retsat1.com.pl
http://dom.retsat1.com.pl
office: http://www.rafex.lodz.pl
==================================



Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: nk_at_nospam_box43.gnet.pl (=?iso-8859-2?Q?Krzysztof_Nizi=F1ski?=)
Subject: Re: Benzynka
Date: 31 Jan 2000 09:59:13 +0100



Od: Rafal Wysocki <wysockr_at_nospam_rafex.lodz.pl>
Do: <pl-misc-elektronika_at_nospam_newsgate.pl>
Wysłano: 30 stycznia 2000 23:11
Temat: Re: Benzynka


ale sporo szybciej walnie pompa paliwowa (będzie cały czas pracować z
ci¶nieniem na wyj¶ciu)


Nie tak szybko - duzy fiat 125 i starsze polonezy maja identyczne pompy
paliwowe jak 126, nie posiadaja rurek przelewowych - i pracuja...

K. Nizinski




-------------------------------------------------------------------------------
Dostep do internetu 56 Kbps Flex / 64 Kbps ISDN http://www.getin.pl
Darmowe konta pocztowe w sieci GETIN. http://box43.gnet.pl
GETIN Internet Service Provider http://www.gnet.pl
-------------------------------------------------------------------------------


--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: Benzynka
Date: 31 Jan 2000 14:56:08 GMT


On 31 Jan 2000 09:59:13 +0100, Krzysztof Niziński <nk_at_nospam_box43.gnet.pl> wrote:
ale sporo szybciej walnie pompa paliwowa (będzie cały czas pracować z
ci¶nieniem na wyj¶ciu)

Nie tak szybko - duzy fiat 125 i starsze polonezy maja identyczne pompy
paliwowe jak 126, nie posiadaja rurek przelewowych - i pracuja...

Oj, chyba jednak byla, choc glowy nie dam..

J.


Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: 32161816_at_nospam_pro.onet.pl (SQ8DBL)
Subject: Re: Benzynka
Date: 31 Jan 2000 22:44:55 +0100


| > ale sporo szybciej walnie pompa paliwowa (będzie cały
czas pracować z
| > ci¶nieniem na wyj¶ciu)
| >
|
| Nie tak szybko - duzy fiat 125 i starsze polonezy maja
identyczne pompy
| paliwowe jak 126, nie posiadaja rurek przelewowych - i
pracuja...
|
| K. Nizinski

jeste¶ pewien że nie ? dokladnie popatrz obok wlotu paliwa
do gaznika ...
pompy membranowe typu maluchowskiego mają stałą wydajno¶ć
(zależną od obrotów)
i gdyby nie tzw. powrót, ci¶nienie wytworzone w przewodzie
nie pozwoliło by
iglicy zaworka, w komorze pływakowej, się zamykać, wynikiem
tego było by zalewanie gaźnika
paliwem, a wnajgorzym przypadku do niekontrolowanego wzrostu
ci¶nienia w przewodzie
paliwowym ... a nie chcemy tego przecież.
wiem o tej rórce przelewowej gdyż jej gumowe przedłużenie
pękło mi kiedy¶ i paliwko sikało
na kopułkę papratu zapłonowego i kabelki WN ... nieciekawa
sprawa.

Aleksander Juszyński



--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "Kumex" <kumex_at_nospam_poczta.fm>
Subject: Re: Benzynka
Date: Wed, 26 Jan 2000 10:08:16 +0100


MaraBut napisał(a) w wiadomo¶ci: <86m66v$120$1_at_nospam_okapi.ict.pwr.wroc.pl>...

Maluch to inna para kaloszy.

Oj, zupelnie inna. :)


Nie pamiętam dokładnie, ale zdaje się, ze to
rurka "przelewowa" i w normalnej pracy jest zatkana. Służy do wyrównywania
cisnień między komorą pływakową a doprowadzeniem z pompy w czasie gdy
silnik nie pracuje. Zobacz w instrukcji napraw w czę¶ci dotyczącej
sprawdzania gaźnika.

Niestety nie.
To jest rurka przelewowa, ktora paliwo wraca do zbiornika, w czasie kiedy
komora plywakowa gaznika jest napelniona i plywak przymknie zawor iglicowy.


Sens stosowania w 126p takich urządzeń jest w ogóle wątpliwy. Znacznie
lepiej wydać pieniądze na poprawę tego, co sp&*&*ili konstruktorzy : np.
uszczelnienia i zasilania lamp tylnych, bo często jest to kwestia życia i
¶mierci - dosłownie.


Fakt! :)))

MaraBut
(były kierowca takiegoż bolidu)


QmX
(obecny kierowca takiegoz bolidu) :)))




Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "J.F." <jfox_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Benzynka
Date: Wed, 26 Jan 2000 12:40:49 GMT


mat wrote:
No dobra, wszystko fajnie ale gaźnik (przynajmniej w moim Maluchu) ma
jeszcze taką rurke która odprowadza nadmiar paliwa z gaźnika do
zbiornika. I co teraz ?

Musi byc w tym jakis cel, bo to dosc czeste rozwiazanie.
Ale ja w dwoch samochodach mam troche inaczej - zaraz za pompa
jest odprowadzenie z powrotem do baku z cienka dziurka zeby
cisnienie za pompa jednak bylo, a do gaznika biegnie tylko jedna rura.
Pomijajac cel tego przeplywu przez gaznik [filtracja? podgrzewanie
w zbiorniku?] to i malucha daloby sie tak przerobic - potrzebna jedna
zaslepka
i jeden trojniczek z kryza.

J.

Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "Pawel W" <pawelw_at_nospam_cu2000.com.pl>
Subject: Re: Benzynka
Date: Wed, 26 Jan 2000 13:39:13 GMT


Wedlug mnie taki powrot paliwa to calkiem dobra rzecz, dlatego ze odciaza
zaworek iglicowy w gazniku, ktory to jak wiadomo potrafi sie zuzyc i
przepuszczac a wtedy nie mamy biegu jalowego i ciezko odpalic motor.

Apropo przeplywomierza z trabanta, wywalamy uklad przetwarzajacy impulsy na
napiecie, wstawiamy fotodiode/tranzystor i zliczamy impulsy/sekunde, fajna
zabawa, chciaz rzeczywiscie przy malych przeplywach pokazuje mniej impulsow
na litr niz przy duzych przeplywach (10-20% roznicy).

Pawel



Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "J.F." <jfox_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Benzynka
Date: Wed, 26 Jan 2000 19:15:01 GMT


Pawel W wrote:
Wedlug mnie taki powrot paliwa to calkiem dobra rzecz, dlatego ze odciaza
zaworek iglicowy w gazniku, ktory to jak wiadomo potrafi sie zuzyc i
przepuszczac a wtedy nie mamy biegu jalowego i ciezko odpalic motor.

Hm, czy to ma jakikolwiek wplyw na zawor to powatpiewam.
A jesli by istnial to nie wydaje sie niszczacy, moze nawet ma
pozytywny skutek..


J.

Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: Janusz k <janusz_k_at_nospam_mail.um.bielsko.pl>
Subject: Re: Benzynka
Date: Wed, 26 Jan 2000 13:52:55 GMT


mat wrote:
No dobra, wszystko fajnie ale gaźnik (przynajmniej w moim Maluchu) ma
jeszcze taką rurke która odprowadza nadmiar paliwa z gaźnika do
zbiornika. I co teraz ?

Musi byc w tym jakis cel, bo to dosc czeste rozwiazanie.
Ale ja w dwoch samochodach mam troche inaczej - zaraz za pompa
jest odprowadzenie z powrotem do baku z cienka dziurka zeby
cisnienie za pompa jednak bylo, a do gaznika biegnie tylko jedna rura.
Pomijajac cel tego przeplywu przez gaznik [filtracja? podgrzewanie
w zbiorniku?] to i malucha daloby sie tak przerobic - potrzebna jedna
zaslepka
i jeden trojniczek z kryza.

Guzik prawda. W tych samochodach gdzie jest jedna rurka w pompie jest zawór

ci¶nieniowy przelewowy i z niego nadmiar ci¶nienia idzie dodatkową rurką do

baku, tak że w rurce do gaźnika utrzymywane jest stałe cisnienie.
Jeżeli dasz trójnik z kryzą to ci¶nienie będzie się zmieniać i w skrajnym
przypadku
silnik będzie gasł lub będzie go dławiło.
A w maluch jet zawór iglicowy i gdy gaźnik jest pełny to nadmiarwraca do
baku
i nie da się tego łatwo przerobić.
Już sie kiedy¶ zastanawiałem nad sposobem pomiaru paliwa i najrosądniejszym
sposobem
możliwym do zbudowania jest pomiar przepływu w cienkiej rurce za pomocą
grzałki i dwóch
termopar do pomiaru różnicy temperatur która jest odwrotnie proporcjonalna
do
przepływu, czujniki muszą byc dwa aby robić pomiar różnicowy (paliwa
wpływającego
i wypływającego z gaźnika), sygnałanalogowy można analogwo odjąć i uzyskać
bezpo¶redni przepływ paliwa.
Janusz K.


Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "J.F." <jfox_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Benzynka
Date: Wed, 26 Jan 2000 19:12:03 GMT


Janusz k wrote:
Ale ja w dwoch samochodach mam troche inaczej - zaraz za pompa
jest odprowadzenie z powrotem do baku z cienka dziurka zeby
cisnienie za pompa jednak bylo, a do gaznika biegnie tylko jedna rura.

Guzik prawda. W tych samochodach gdzie jest jedna rurka w pompie jest zawór
ci¶nieniowy przelewowy i z niego nadmiar ci¶nienia idzie dodatkową rurką do
baku, tak że w rurce do gaźnika utrzymywane jest stałe cisnienie.
Jeżeli dasz trójnik z kryzą to ci¶nienie będzie się zmieniać i w skrajnym

No to trzeba dac trojnik z zaworkiem a nie z kryza, ale jak na moj
gust
to jest zwykla kryza a nie zaden zaworek.

przypadku silnik będzie gasł lub będzie go dławiło.

Nie bedzie, paliwa w komorze plywaka starczy na znacznie dluzej.

A w maluch jet zawór iglicowy i gdy gaźnik jest pełny to nadmiarwraca do
baku i nie da się tego łatwo przerobić.

W kazdym [no, moze nie w lotniczych] jest zaworek iglicowy.

Już sie kiedy¶ zastanawiałem nad sposobem pomiaru paliwa i najrosądniejszym
sposobem możliwym do zbudowania jest pomiar przepływu w cienkiej rurce za pomocą
grzałki i dwóch termopar do pomiaru różnicy temperatur która jest odwrotnie proporcjonalna
do przepływu,

Mozna jeszcze zastosowac metode grzanego drutu.

Tyle ze to ma dwie wady:
1) grzejemy latwopalna benzyne, brr :-)
2) Sprobuj kiedys policzyc jakich wartosci sie spodziewac, koszmar
wyjdzie.

czujniki muszą byc dwa aby robić pomiar różnicowy (paliwa wpływającego
i wypływającego z gaźnika), sygnałanalogowy można analogwo odjąć i uzyskać
bezpo¶redni przepływ paliwa.

A z tym odejmowaniem moze byc gorzej, najpierw wypadaloby odwrotnosci
policzyc.

J.

Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: 32161816_at_nospam_pro.onet.pl (SQ8DBL)
Subject: Re: Benzynka
Date: 28 Jan 2000 00:14:04 +0100


A ja wydumałem sobie inny układ pomiarowy
podstawą jest pionowa rurka z kryzą w dolnej czę¶ci, zasilana paliwem od
dołu
w rurce pływa sobie ¶rucik.
Wysoko¶ć na jaką będzie wyrzucany ten ¶rucik
zależy od przepływu.
Wysoko¶ć tą może nierzyć np. linijkowa matryca fotoelementów (np. 1024)
Drugi taki układ na przewodzie powrotnym.
Teraz kawałek kontrolera, pomiar różnicy wysoko¶ci i zamiana na ilo¶ć paliwa
wchłoniętego przez silnik.

Oczywi¶cie układu takiego nie zbudowałem, gdyż jestem eletronikiem :) (szewc
bez butów ....)

BTW

jestem posiadaczem strasznie poprzerabianego Maluszka i wszystkim polecam
(między innymi)podpięcie ¶wiateł stop przez przekaźnik.

1. nie pali się włacznik
2. na żarówkach mam pełne napięcie a nie jak przedtem 10-11 V
3. w związku z 2 żarówki szybciej osiągają pełną jasno¶ć

oraz zamontowanie w gumowym lączniku kanału nawiewu z mieszalnikiem
powietrza
wentylatorka z zasilacza komputerowego załączanego z zapłonem i niezależnie.
REWELACYJNA SPRAWA
jesienią i zimą taki włączony wentylatorek podczas postoju wyciąga ciepłe
powietrze (zimne działa podobnie !) z układu chłodzenia i przednia szyba
nie zaparowuje.

o przekażnikach ¶wiateł nie wspomnę

Aleksander Juszyński
SQ8DBL

126 forever ! ;)









--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl