Drukowanie poprzez IrDA - jak ?



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomasz" <lodek123_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Drukowanie poprzez IrDA - jak ?
Date: Sat, 19 Jan 2002 00:00:34 +0100


Witam wszystkich

Wiem że trochę NTG, ale potrzebuję tego pilnie

Mam problem z wydrukiem poprzez łącze IrDA

Jest sobie Laptop z wbudowanym łączem podczerwieni (na COM2) i
komp stacjonarny z zewnętrznym interface IrDA podłączonym tez przez COM2
do którego jest przypięta drukarka poprzez LPT1.

Oba komputery mają zamontowane sterowniki i się nawzajem "widzą"
pod "Infrared monitor".

W obu są też dostępne virtualne porty:
LPT3: (Infrared Printing (LPT) Port)
COM4: (Infrared Serial (COM) Connections Port)

Sterowniki drukarki są zamontowane na obu kompach.

Pytanie brzmi :
Jak i co poustawiać, aby zrobić wydruk z Laptopa na drukarkę przy
stacjonarnym kompie ?

Może ktoś ma tak skonfigurowane kompy i mógłby podejrzeć (podać) ustawienia

(po wielu nieudanych próbach poddałem się i powstał ten post )


Pozdrawiam
Tomek




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Artur Miller" <armi_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Drukowanie poprzez IrDA - jak ?
Date: Sat, 19 Jan 2002 22:34:08 +0100



"Tomasz" <lodek123_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote in message
news:a2a9ap$2s9$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Witam wszystkich

Wiem że trochę NTG, ale potrzebuję tego pilnie

Oj taaak ... zupelnie NTG :)


Mam problem z wydrukiem poprzez łącze IrDA

Jest sobie Laptop z wbudowanym łączem podczerwieni (na COM2) i
komp stacjonarny z zewnętrznym interface IrDA podłączonym tez przez COM2
do którego jest przypięta drukarka poprzez LPT1.

Oba komputery mają zamontowane sterowniki i się nawzajem "widzą"
pod "Infrared monitor".

W obu są też dostępne virtualne porty:
LPT3: (Infrared Printing (LPT) Port)
COM4: (Infrared Serial (COM) Connections Port)

Sterowniki drukarki są zamontowane na obu kompach.

Pytanie brzmi :
Jak i co poustawiać, aby zrobić wydruk z Laptopa na drukarkę przy
stacjonarnym kompie ?

Proponowalbym udostepnic na stacjonarnym drukarke w sieci, IrDE
skonfogurowac jako bezposrednie polaczenie kablowe, "wdzwonic" sie z laptopa
na stacjonarny i zainstalowac na laptopie drukarke jako drukarke sieciowa.

_at_nospam_



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomasz" <lodek123_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Drukowanie poprzez IrDA - jak ?
Date: Sun, 20 Jan 2002 11:33:55 +0100



Artur Miller napisał(a) w wiadomości: ...
Oj taaak ... zupelnie NTG :)


ale IrDA to też elektronika :)

Proponowalbym udostepnic na stacjonarnym drukarke w sieci, IrDE
skonfogurowac jako bezposrednie polaczenie kablowe, "wdzwonic" sie z
laptopa
na stacjonarny i zainstalowac na laptopie drukarke jako drukarke sieciowa.


zaraz będę próbował, dzięki za podpowiedź

Pozdrawiam
Tomek




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: Drukowanie poprzez IrDA - jak ?
Date: Sun, 20 Jan 2002 22:12:31 GMT


On Sun, 20 Jan 2002 11:33:55 +0100, Tomasz wrote:
Artur Miller napisał(a) w wiadomości: ...
Oj taaak ... zupelnie NTG :)
ale IrDA to też elektronika :)

Irda tak, ale reszta to temat na grupe
alt.dlaczego.nie.lubie.microsoftu.

Proponowalbym udostepnic na stacjonarnym drukarke w sieci, IrDE
skonfogurowac jako bezposrednie polaczenie kablowe, "wdzwonic" sie z laptopa
na stacjonarny i zainstalowac na laptopie drukarke jako drukarke sieciowa.

zaraz będę próbował, dzięki za podpowiedź

O ile pamietam to sie nie uda. M$ po prostu nie przewidzial,
a moze przewidzial ... i zablokowal takie mozliwosci.
Lista operacji po polaczeniu Irda oraz "bezposrednim polaczeniu
kablowym" jest ograniczona - drukowania tam chyba nie ma.
Siec po Irda nie pojdzie - mimo ze moglaby.
Dwie mozliwosci widze:
a) skorzystac z mozliwosci polaczenia irda lub b.p.k i sprobowac
skopiowac plik do pliku LPT1 na drugim kompie

b) nawiazac polaczenie ppp albo slip na "modemie" bedacym portem IRDa.
Jak ruszy TCPIP albo nawet Netbeui to ruszy i siec.
Jedyny problem - jak zmusic Gownowsy do nawiazania polaczenia bez
modemow - jest to mozliwe, acz klopotliwe.


No i takie najprostsze rozwiazanie - przelacznik drukarek sobie kupic,
moze interfejs Irda do przelacznika [do drukarki], moze karty
Ethernet.
Tylko co zrobic jak drukarka USB only ? Przelacznik USB ?

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomasz" <lodek123_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Drukowanie poprzez IrDA - jak ?
Date: Mon, 21 Jan 2002 17:14:48 +0100


Witam ponownie

Irda tak, ale reszta to temat na grupe
alt.dlaczego.nie.lubie.microsoftu.


chyba się zapiszę do tej grupy :(


O ile pamietam to sie nie uda. M$ po prostu nie przewidzial,
a moze przewidzial ... i zablokowal takie mozliwosci.
Lista operacji po polaczeniu Irda oraz "bezposrednim polaczeniu
kablowym" jest ograniczona - drukowania tam chyba nie ma.
Siec po Irda nie pojdzie - mimo ze moglaby.


No właśnie doszedłem do tego momentu i...

Można tak skonfigurować kompy że bezpośrednie połączenie
kablowe jest przez virtualne porty COM (w moim przypadku COM4)
a transmisja jest przez IrDA tak naprawdę

lecz, po nawiązaniu połączenia sprawdza nazwę użytkownika itd., a potem się
wykłada
to samo mam na kablu szeregowym standardowym (NULL)
czy to może być taki kabel ?
2 - 3
3 - 2
1+6 - 4
4 - 1+6
5 - 5
7 - 8
8 - 7


czy do bezpośredniego połączenia potrzebny jest inny kabel ?
czy winne są może dwa różne "systemy" na jednym Win95 na drugim Win98 ?


Dwie mozliwosci widze:
a) skorzystac z mozliwosci polaczenia irda lub b.p.k i sprobowac
skopiowac plik do pliku LPT1 na drugim kompie


j/w


b) nawiazac polaczenie ppp albo slip na "modemie" bedacym portem IRDa.
Jak ruszy TCPIP albo nawet Netbeui to ruszy i siec.
Jedyny problem - jak zmusic Gownowsy do nawiazania polaczenia bez
modemow - jest to mozliwe, acz klopotliwe.


jezuuu, już mam dość winzgrozy


No i takie najprostsze rozwiazanie - przelacznik drukarek sobie kupic,


ale po co mi on, jak bym miał w tym laptopie LPT to by nie było problemu i
pytania
(laptop przemysłowy - tester samochodowy Siemens/Volkswagen)
mam dostępne tylko COM1 i IrDA (wewnętrznie podłączone do COM2) i tyle
nawet klawiatury nie ma gdzie przypiąć (chyba że IrDA :))), ale mam dość
tego standardu
dobrze że jest chociaż ekran dotykowy i FDD + CDROM

potrzebuję zrobić poprostu wydruk z tego czegoś

ale może się niedługo uda, znajomy podsunął mi pomysł
Konwerter RS232 / USB i do tego drukarka USB
(RS232/Centronics odpada bo podobno dwukierunkowych nie ma, a atramentówki i
laserówki bez tego nie ruszą)



Pozdrawiam
Tomek




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Milosz Skowyra <miloszek.SPAM_REMOVE_at_nospam_fidonet.org.pl>
Subject: Re: Drukowanie poprzez IrDA - jak ?
Date: Mon, 21 Jan 2002 18:11:47 +0100


Tomasz wrote:

czy do bezpośredniego połączenia potrzebny jest inny kabel ?
czy winne są może dwa różne "systemy" na jednym Win95 na drugim Win98 ?

Winnych moze byc kilka rzeczy:
1). Sprawdz czy udostepniles zasoby drugiemu peckowi
2). Sprawdz czy na obydwu masz powiazany protokol NetBeui z bezposrednim
polaczeniem.
3). Sprawdz czy nie masz w uzyciu innych protkolow (jak np. jestes
podpiety do inetu via tcp/ip to netbeui juz nie pojdzie)
4). Moze to nieistotne ale chyba musi byc ta sama grupa i inne nazwy
komputerow.
--
Regards. Przy odpowiedzi usun "SPAM_REMOVE" z adresu!!!
|-----------------------------------------------------|
| Milosz Skowyra GSM Mobile +48 600 95 35 72 |
| miloszek_at_nospam_fidonet.org.pl 2:484/2.47 on fidonet |
|-----------------------------------------------------|
Proscie, a bedziecie prosci.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomasz" <lodek123_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Drukowanie poprzez IrDA - jak ?
Date: Tue, 22 Jan 2002 15:08:10 +0100


Witam

1). Sprawdz czy udostepniles zasoby drugiemu peckowi


oczywista że udostępniłem, szczególnie drukarkę

2). Sprawdz czy na obydwu masz powiazany protokol NetBeui z bezposrednim
polaczeniem.


zaraz zerknę i ew. poustawiam

3). Sprawdz czy nie masz w uzyciu innych protkolow (jak np. jestes
podpiety do inetu via tcp/ip to netbeui juz nie pojdzie)

mam, TCP/IP :(

4). Moze to nieistotne ale chyba musi byc ta sama grupa i inne nazwy
komputerow.

inne nazwy to mam, ale grupa to nie wiem



Pozdrawiam
Tomek




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Milosz Skowyra <miloszek.SPAM_REMOVE_at_nospam_fidonet.org.pl>
Subject: Re: Drukowanie poprzez IrDA - jak ?
Date: Wed, 23 Jan 2002 16:11:08 +0100


Tomasz wrote:

3). Sprawdz czy nie masz w uzyciu innych protkolow (jak np. jestes
podpiety do inetu via tcp/ip to netbeui juz nie pojdzie)
mam, TCP/IP :(

Miec zainstalowany mozesz, tyle tylko ze nie moze byc w uzyciu
jednoczesnie z bezposrednim polaczeniem.
--
Regards. Przy odpowiedzi usun "SPAM_REMOVE" z adresu!!!
|-----------------------------------------------------|
| Milosz Skowyra GSM Mobile +48 600 95 35 72 |
| miloszek_at_nospam_fidonet.org.pl 2:484/2.47 on fidonet |
|-----------------------------------------------------|
Proscie, a bedziecie prosci.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "jerry1111" <jerry1111_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Drukowanie poprzez IrDA - jak ?
Date: Thu, 24 Jan 2002 17:22:51 +0100


Miec zainstalowany mozesz, tyle tylko ze nie moze byc w uzyciu
jednoczesnie z bezposrednim polaczeniem.

I chyba jeszcze warunek, ze Winda ja sie bootuje to zacznie uzywac
tcp/ip do smb i nmb, a nie ipxa. ZTCW to wspoldzielenie zasobow
moze sie odbywac tylko przy pomocy jednego protokolu. A jak mamy dwa
albo wiecej wlaczone, to ktory se Winda wybierze?
Dobrze mi sie wydaje czy nie?

jerry




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Milosz Skowyra <miloszek.SPAM_REMOVE_at_nospam_fidonet.org.pl>
Subject: Re: Drukowanie poprzez IrDA - jak ?
Date: Thu, 24 Jan 2002 18:45:35 +0100


jerry1111 wrote:

I chyba jeszcze warunek, ze Winda ja sie bootuje to zacznie uzywac
tcp/ip do smb i nmb, a nie ipxa.

A tego nie wiem, nigdy nie uzywalem windy do tego typu polaczen.

ZTCW to wspoldzielenie zasobow
moze sie odbywac tylko przy pomocy jednego protokolu. A jak mamy dwa
albo wiecej wlaczone, to ktory se Winda wybierze?
Dobrze mi sie wydaje czy nie?

Raczej nie, ja mam TCP/IP do dialup-a i NETBEUI dla bezposredniego
polaczenia, tyle tylko ze kiedys probowalem poscic bezposrednie po
IPX-ie i nie poszlo.
Masz cos takiego jak powiazania, ktorymi wiazesz protokol z usluga.
--
Regards. Przy odpowiedzi usun "SPAM_REMOVE" z adresu!!!
|-----------------------------------------------------|
| Milosz Skowyra GSM Mobile +48 600 95 35 72 |
| miloszek_at_nospam_fidonet.org.pl 2:484/2.47 on fidonet |
|-----------------------------------------------------|
Proscie, a bedziecie prosci.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "jerry1111" <jerry1111_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Drukowanie poprzez IrDA - jak ?
Date: Wed, 23 Jan 2002 19:20:29 +0100


lecz, po nawiązaniu połączenia sprawdza nazwę użytkownika itd., a potem
się
wykłada
to samo mam na kablu szeregowym standardowym (NULL)
czy to może być taki kabel ?

Na windzie ppp na null-modem powinno chodzic (o mnie chodzilo przez rs'a do
ppp na linuksie).
Kabel byl 3 zylowy (2-3, 3-2, 5-5)
Tylko trzeba bylo w windach zainstalowac .inf od null-modem (wtedy nie
wysylalo komend ata... i od razu winda uznawala ze jest polaczenie).

jerry

PS: pliku null-modem szukalem, ale chyba poszedl w p***u po formacie dyskow.