Co mogło zepsuć ładowarkę akumulatora po zacięciu kompresora do opon?

=?ISO-8859-2?Q?Lamerskie:=A3adowarka_aku._samochodowego?=





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Łukasz " <pala127_at_nospam_NOSPAM.gazeta.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?Q?Lamerskie:=A3adowarka_aku._samochodowego?=
Date: Sat, 15 Feb 2003 07:36:12 +0000 (UTC)


Witam,
Mam do grupy ogromna prosbe o pomoc: podpialem pod ladowarke akumulatora do
samochodu kompresorek do opon. Gdy w tym wytworzylo sie wysokie cisnienie
(ok. 5 MPa) to opor stawiany przez jego tlok byl tak duzy,ze sie w koncu
zatrzymal. Okazalo sie ze kompresorkowi sie nic nie stalo (nadal
dziala),tylko prostownik juz nie chce nim "zakrecic". I tu cos dziwnego (jak
dla mnie :-))), bowiem ladowarka nadal daje takie napiecie jak przedtem,ale
juz nie ma takiego samego natezenia (do w/w kompresorka trzeba minimum ze 3-
4A). Co moglo sie w nim zepsuc/spalic,ze napiecie jest takie jak przedtem
tylko spadlo znaczaco to natezenie??? Jego konstrukcja jest bardzo
prosta:doslownie 2 diody prostownicze, kondensator i wielkie jak stodola
trafo.
Please help: co mam wymienic????

Ps Wybaczcie mi prosze ten niefachowy opis,ale jestem raczej laikiem w tych
sprawach-dlatego tez zwracam sie do Was,czyli fachowcow :-))))

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jd." <jdubowski_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: Lamerskie:Ładowarka aku. samochodowego
Date: Sat, 15 Feb 2003 09:13:05 +0100



Użytkownik "Łukasz " <pala127_at_nospam_NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:b2kqlc$eb6$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...


ladowarka nadal daje takie napiecie jak przedtem,ale
juz nie ma takiego samego natezenia (do w/w kompresorka trzeba minimum ze
3-
4A). Co moglo sie w nim zepsuc/spalic,ze napiecie jest takie jak przedtem
tylko spadlo znaczaco to natezenie??? Jego konstrukcja jest bardzo
prosta:doslownie 2 diody prostownicze, kondensator i wielkie jak stodola
trafo.

Pewnie jedna z diod sczezła.

--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom
E-mail: jdubowski_at_nospam_interia.pl
==========###-###-###-###==============




========
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!mimuw.edu.pl!news.mimuw.edu.pl!news.internetia.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Łukasz " <pala127_at_nospam_NOSPAM.gazeta.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?Q?Re:_Lamerskie:=A3adowarka_aku._samochodowego?=
Date: Sat, 15 Feb 2003 08:58:08 +0000 (UTC)


Jd. <jdubowski_at_nospam_interia.pl> napisał(a):

Pewnie jedna z diod sczezła.

Ok,dziekuje,a jak mam sprawdzic ktora jest sprawna,bo te diodki to kosztuja
sobie po 13 zeta sztuka.Na mierniku mam tylko funkcje sprawdzania napiecia
zaplonu diody,ale to odnosi sie chyba tylko do LED,prawda???

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Bart" <kosinskib_at_nospam_hotmail.com>
Subject: Re: Lamerskie:Ładowarka aku. samochodowego
Date: Sat, 15 Feb 2003 20:20:04 +0100


Ok,dziekuje,a jak mam sprawdzic ktora jest sprawna,bo te diodki to
kosztuja
sobie po 13 zeta sztuka.Na mierniku mam tylko funkcje sprawdzania napiecia
zaplonu diody,ale to odnosi sie chyba tylko do LED,prawda???

Na mierniku powinienes mieć symbol diodki. Po wylutowaniu jednej z końcówek
badanej diody podłączasz do niej przewody pomarowe: raz w kierunku
przewodzenia, raz w kierunku odwrotnym. W kierunku przewodzenia miernik
powinien wskazać wartość 0,55..0.7V, a w kierunku zaporowym wartość
nieskończoną (tzn. musisz sprawdzić w instrukcji miernika, jak on się wtedy
zachowuje).

Pozdrawiam,
Bartek



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Łukasz " <pala127_at_nospam_NOSPAM.gazeta.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?Q?Re:_Lamerskie:=A3adowarka_aku._samochodowego?=
Date: Sun, 16 Feb 2003 08:01:57 +0000 (UTC)


Bart <kosinskib_at_nospam_hotmail.com> napisał(a):

Na mierniku powinienes mieć symbol diodki. Po wylutowaniu jednej z końcówek
badanej diody podłączasz do niej przewody pomarowe: raz w kierunku
przewodzenia, raz w kierunku odwrotnym. W kierunku przewodzenia miernik
powinien wskazać wartość 0,55..0.7V, a w kierunku zaporowym wartość
nieskończoną (tzn. musisz sprawdzić w instrukcji miernika, jak on się wtedy
zachowuje).
Rzeczywiscie w kierunku przewodzenia odczyt miesci sie w 0,55..0,7V,z
tym,ze miernik odlicza od wartosci ujemnych (zupelnie tak jakbym w zla strane
koncowki miernika przypinal -ale to jest niemozliwe-tyle jeszcze potrafie
zrobic,zeby nie pomylic kierunku przewodzenia,heh) i miernik odlicza sobie az
dochodzi do jakis 0,590V.W kierunku przeciwnym wyglada to natomiast tak,ze
miernik ponownie bardzo wolno sobie liczy,liczy i liczy -wartosci caly czas
sie powiekszaja i w pewnym momencie traci skale.
Dla mnie to w ogole jakas dzika konstrukcja bo sa tylko 2 diody
prostownicze-zwykle jak chodzi o prostownik to potrzeba przeciez 4 (no
chyba,ze mam jeszcze zbyt mala wiedze na ten temat-co jest bardzo mozliwe :-
))) Dla ulatwienia te diody to : D22-10R-05 i D22-10R-005.
Help,please!!!
PZDR
Łukasz

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newspump.monmouth.com!newspeer.monmouth.com!newsfeed.icl.net!newsfeed.fjserv.net!newsfeed.gamma.ru!Gamma.RU!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai