=?ISO-8859-2?Q?Silnik_tr=F3jfazowy?=



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Unique" <unique7.WYTNIJ_at_nospam_gazeta.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?Q?Silnik_tr=F3jfazowy?=
Date: Wed, 4 Feb 2004 15:09:05 +0000 (UTC)


Witam

Mam nastepujacy problem:

Losowo podlaczylem trzy fazy oraz przewod ochronny, silnik sie co prawda
kreci ale tak jakgdyby nie mial sily(male obroty). Potem zamienilem dwie
skrajne fazy miejscami i efekt byl identyczny tyle ze silnik obracal sie w
przeciwna strone. Silnik ma 4.5KW(uzwojenia polaczone w gwiazde), nie jest
obciazony i na wszystkich fazach jest potencjal(230V). Co moze byc przyczyna
takiego stanu rzeczy? Czy moze ma znaczenie kolejnosc podlaczenia faz?

Z gory dziekuje za odpowiedz.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!poznan.rmf.pl!news.man.poznan.pl!news-fra1.dfn.de!fu-berlin.de!uni-berlin.de!glubsche.ukbf.fu-berlin.DE!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Waldemar Krzok <waldemar.krzok_at_nospam_ukbf.fu-berlin.de>
Subject: Re: Silnik =?ISO-8859-2?Q?tr=F3jfazowy?=
Date: Wed, 04 Feb 2004 16:22:54 +0100




Unique:
Witam

Mam nastepujacy problem:

Losowo podlaczylem trzy fazy oraz przewod ochronny, silnik sie co prawda
kreci ale tak jakgdyby nie mial sily(male obroty). Potem zamienilem dwie
skrajne fazy miejscami i efekt byl identyczny tyle ze silnik obracal sie w
przeciwna strone. Silnik ma 4.5KW(uzwojenia polaczone w gwiazde), nie jest
obciazony i na wszystkich fazach jest potencjal(230V). Co moze byc przyczyna
znaczy napięcie zmienne? Względem czego?

takiego stanu rzeczy? Czy moze ma znaczenie kolejnosc podlaczenia faz?

no to podłącz jeszcze przewód neutralny do środka gwiazdy. Może będzie
lepiej.

Waldek


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: Re: Silnik trójfazowy
Date: Wed, 4 Feb 2004 17:26:07 +0100



Użytkownik "Unique" <unique7.WYTNIJ_at_nospam_gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:bvr1uh$eho$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...

przeciwna strone. Silnik ma 4.5KW(uzwojenia polaczone w gwiazde), nie jest
obciazony i na wszystkich fazach jest potencjal(230V). Co moze byc
przyczyna

Silnik asynchroniczny , klatkowy ? na napięcie 400/230V 50Hz ???
Rozumiem, że ochronny podłączyłeś do obudowy i względem obudowy mierzysz
napięcia fazowe 230V
Kolejność przewodów fazowych nie ma znaczenia -zmieni tylko kierunek
obrotów.

Może ten silnik nie jest na 230V, ale na 400V (380V) ??? i ma być połączony
w trójkąt ???
Ale to musisz wyczytać na tabliczce znamionowej, w dokumentacji



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: darek <omdarek_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Silnik =?ISO-8859-2?Q?tr=F3jfazowy?=
Date: Wed, 04 Feb 2004 17:44:11 +0100


Witam.
Może ten silnik nie jest na 230V, ale na 400V (380V) ??? i ma być
połączony w trójkąt ???
Ale to musisz wyczytać na tabliczce znamionowej, w dokumentacji

Połączenie w gwiazdę czy w trójkąt w tym przypadku nie ma
większego znaczenia, gdyż na biegu jałowym napięcie nie ma
dużego wpływu na obraty. Przy obciążeniu też nie ma dużego
zakresu regulacji prędkości - jest to wada regulacji napięciowej silnika
anynchronicznego. IMHO (jeżeli nie ma uszkodzeń) ten silnik
posiada dużą liczbę biegunów i stąd małe obroty.
Pozdrawiam.
--
darek

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.internetia.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "TomaszB" <bresio_at_nospam_gazeta.pl>
Subject: Re: Silnik trójfazowy
Date: Thu, 5 Feb 2004 00:18:02 +0100


Połączenie w gwiazdę czy w trójkąt w tym przypadku nie ma
większego znaczenia, gdyż na biegu jałowym napięcie nie ma
dużego wpływu na obraty. Przy obciążeniu też nie ma dużego
zakresu regulacji prędkości - jest to wada regulacji napięciowej silnika
anynchronicznego. IMHO (jeżeli nie ma uszkodzeń) ten silnik
posiada dużą liczbę biegunów i stąd małe obroty.
Pozdrawiam.

Do stwierdzenia czegokolwiek przydalby sie cytat tabliczki znamionowej tego
silnika. Moze tez byc przypadek, ze silnik ten jest na napiecie 600/400. Bez
danych z tabliczki ciezko cos powiedziec. Jezeli silnik jest skojazony w
gwiazde i jest "symetryczny" to przewod neutralny nie ma duzego znaczenia.
Pozdrawiam



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!poznan.rmf.pl!news.man.poznan.pl!news.internetia.pl!not-for-mai