Banalne dla fachowcow - jaka moc do lasera?



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marcin Jaskolski <mj181050_at_nospam_students.mimuw.edu.pl>
Subject: Banalne dla fachowcow - jaka moc do lasera?
Date: Mon, 19 Mar 2001 17:27:06 +0100


Witam,

mam pytanie dot zasilania drukarki laserowej. Mam drukarke laserowa
(Okipage 4W) w wersji amerykanskiej, czyli 110V. Czy ktos orientuje sie
jaki transformator musze do niej kupic? Na drukarce napisane jest
niestety 4A, ale moze tylko tak strasza i da sie obskoczyc czyms
mniejszym?

Pozdrawiam,
Marcin Jaskolski



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: ladzk_at_nospam_waw.pdi.net (Dariusz K. Ladziak)
Subject: Re: Banalne dla fachowcow - jaka moc do lasera?
Date: Mon, 19 Mar 2001 21:50:07 GMT


On Mon, 19 Mar 2001 17:27:06 +0100, Marcin Jaskolski
<mj181050_at_nospam_students.mimuw.edu.pl> wrote:

Witam,

mam pytanie dot zasilania drukarki laserowej. Mam drukarke laserowa
(Okipage 4W) w wersji amerykanskiej, czyli 110V. Czy ktos orientuje sie
jaki transformator musze do niej kupic? Na drukarce napisane jest
niestety 4A, ale moze tylko tak strasza i da sie obskoczyc czyms
mniejszym?

Od biedy - generalnie mozna z niezlym przyblizeniem moc pobierana
przez drukarke okreslic jako 100W na kazda strone A4 ktora jest w
stanie wyprodukowac drukarka w ciagu minuty. Tak wiec drukarka A4 o
predkosci 4 stron na minute bedzie pobierala okolo 400W
Teraz sprawdz ile stron na minute pobiera ta drukarka i sobie
przelicz. Wez tez pod uwage ze podany prad to prad rozruchowy -
zwlaszcza jak drukarka ma wgrzewanie nie przy uzyciu
niskotemperaturowego grzejnika a przy uzyciu spirali
wysokotemperaturowej (kiedys uzywalo sie wrecz zarowek rurkowych
sporej mocy...) to prad w momencie wlaczania grzalki moze byc znacznie
wiekszy niz w czasie ustabilizowanej pracy - ale tylko przez krotki
czas.

--
Darek

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marcin Jaskolski <mj181050_at_nospam_students.mimuw.edu.pl>
Subject: Re: Banalne dla fachowcow - jaka moc do lasera?
Date: Tue, 20 Mar 2001 11:57:21 +0100


On Mon, 19 Mar 2001, Dariusz K. Ladziak wrote:

pytanie dot zasilania drukarki laserowej. Mam drukarke laserowa
(Okipage 4W) w wersji amerykanskiej, czyli 110V. Czy ktos orientuje sie
jaki transformator musze do niej kupic? Na drukarce napisane jest
niestety 4A, ale moze tylko tak strasza i da sie obskoczyc czyms
ciach
predkosci 4 stron na minute bedzie pobierala okolo 400W
Teraz sprawdz ile stron na minute pobiera ta drukarka i sobie
ciach
sporej mocy...) to prad w momencie wlaczania grzalki moze byc znacznie
wiekszy niz w czasie ustabilizowanej pracy - ale tylko przez krotki
czas.

No wlasnie, liczylem na to ze taki prad jest pobierany tylko przez
chwile. Wiec chyba zaryzykuje z mniejszym trafo, moze zaloze jakis
wiekszy bezpiecznik.

Dzieki!

Pozdrawiam,
Marcin Jaskolski



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Michał Smolnik" <smolnik_at_nospam_2com.pl>
Subject: Odp: Banalne dla fachowcow - jaka moc do lasera?
Date: Tue, 20 Mar 2001 08:22:14 +0100



Użytkownik Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_nospam_waw.pdi.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3ab67489.5971243_at_nospam_news.tpi.pl...

Od biedy - generalnie mozna z niezlym przyblizeniem moc pobierana
przez drukarke okreslic jako 100W na kazda strone A4 ktora jest w
stanie wyprodukowac drukarka w ciagu minuty. Tak wiec drukarka A4 o
predkosci 4 stron na minute bedzie pobierala okolo 400W

Skąd znasz taki ciekawy przelicznik?


--
------------------------
Pozdrawiam.
Michał Smolnik
smolnik_at_nospam_2com.pl
www.smolnik.w.pl
tel. 0 604 666 970



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: ladzk_at_nospam_waw.pdi.net (Dariusz K. Ladziak)
Subject: Re: Banalne dla fachowcow - jaka moc do lasera?
Date: Wed, 21 Mar 2001 00:18:45 GMT


On Tue, 20 Mar 2001 08:22:14 +0100, "Michał Smolnik" <smolnik_at_nospam_2com.pl>
wrote:


Użytkownik Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_nospam_waw.pdi.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3ab67489.5971243_at_nospam_news.tpi.pl...

Od biedy - generalnie mozna z niezlym przyblizeniem moc pobierana
przez drukarke okreslic jako 100W na kazda strone A4 ktora jest w
stanie wyprodukowac drukarka w ciagu minuty. Tak wiec drukarka A4 o
predkosci 4 stron na minute bedzie pobierala okolo 400W

Skąd znasz taki ciekawy przelicznik?

Z praktyki. Postudiuj dokladnie specyfikacje techniczne drukarek...
pare watow w jedna czy druga (dla nowszych drukarek zwykle ciut mniej)
ale odszacowanie pierwszego przyblizenia jest wystarczajace.

--
Darek

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: Banalne dla fachowcow - jaka moc do lasera?
Date: Mon, 19 Mar 2001 22:57:15 GMT


On Mon, 19 Mar 2001 17:27:06 +0100, Marcin Jaskolski wrote:
mam pytanie dot zasilania drukarki laserowej. Mam drukarke laserowa
(Okipage 4W) w wersji amerykanskiej, czyli 110V. Czy ktos orientuje sie
jaki transformator musze do niej kupic? Na drukarce napisane jest
niestety 4A, ale moze tylko tak strasza i da sie obskoczyc czyms
mniejszym?

I tak i nie. Laserowki biora sporo pradu, bo jak trzeba podgrzac
grzejnik do 200st w czasie 5s to sie troche mocy przydaje.

Za to obciazenie jest zwykle krotkotrwale to mniejsze trafo
powinno wytrzymac. O ile oczywiscie ktos nie zechce 200
luzno zadrukowanych stron wywalic..

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marcin Jaskolski <mj181050_at_nospam_students.mimuw.edu.pl>
Subject: Re: Banalne dla fachowcow - jaka moc do lasera?
Date: Tue, 20 Mar 2001 12:03:42 +0100


On Mon, 19 Mar 2001, J.F. wrote:

On Mon, 19 Mar 2001 17:27:06 +0100, Marcin Jaskolski wrote:
mam pytanie dot zasilania drukarki laserowej. Mam drukarke laserowa
ciach
niestety 4A, ale moze tylko tak strasza i da sie obskoczyc czyms
mniejszym?
I tak i nie. Laserowki biora sporo pradu, bo jak trzeba podgrzac
grzejnik do 200st w czasie 5s to sie troche mocy przydaje.
Za to obciazenie jest zwykle krotkotrwale to mniejsze trafo
powinno wytrzymac. O ile oczywiscie ktos nie zechce 200
luzno zadrukowanych stron wywalic..

ee, ona bedzie delikatnie uzywana. Chyba zaryzykuje z miejszym trafo,
tylko z przykazaniem delikatnego uzywania :-)

Pozdrawiam,
Marcin Jaskolski



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Stah\(R\)" <staszekw_at_nospam_DELETE-THISbanpol.com.pl>
Subject: Re: Banalne dla fachowcow - jaka moc do lasera?
Date: Wed, 21 Mar 2001 22:17:23 +0100


|
| ee, ona bedzie delikatnie uzywana. Chyba zaryzykuje z miejszym trafo,
| tylko z przykazaniem delikatnego uzywania :-)
|

Przede wszystkim to moze byc przeciez autotransformator, a wiec praktycznie
o polowe mniejszy... Tego typu toroidalne autotrafa sprzedaje np. Indel.
Mozna go spokojnie przeciazyc co-nieco na krótko, a wiec autotrafo o mocy
np. 300W, wielkosci trafa 150W wystarczy spokojnie.
Pozdrawiam
Stah(R)


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Mariusz Dybiec" <mardyb_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Banalne dla fachowcow - jaka moc do lasera?
Date: Mon, 19 Mar 2001 20:54:51 +0100



Użytkownik "Marcin Jaskolski" <mj181050_at_nospam_students.mimuw.edu.pl> napisał w
wiadomości
news:Pine.LNX.4.21.0103191722550.24610-100000_at_nospam_zodiac.mimuw.edu.pl...
Witam,

mam pytanie dot zasilania drukarki laserowej. Mam drukarke laserowa
(Okipage 4W) w wersji amerykanskiej, czyli 110V. Czy ktos orientuje
sie
jaki transformator musze do niej kupic? Na drukarce napisane jest
niestety 4A, ale moze tylko tak strasza i da sie obskoczyc czyms
mniejszym?
Niestety musisz dać z 500W. Przy mniejszej mocy będzie się długo
dogrzewać i może się wieszać w trakcie drukowania gdy bądzie włączona
grzałka.

pozdrawiam
MD