Jak przegrzać filmy z kamery analogowej Blaupunkt 8mm na cyfrową Panasonica?
kopiowanie filmow pomiedzy kamerami analogowymi i cyfrowymi
From: "goldberg" <goldbergWYTNIJTO_at_nospam_op.pl>
Subject: kopiowanie filmow pomiedzy kamerami analogowymi i cyfrowymi
Date: 1 Mar 2004 18:13:42 +0100
witam, mam pozyczone kamerki jedna to cyfrowka panasonica a druga to kamera
blaupunkt analogowa na kasety 8mm.
na tych kamerkach mam nagrane filmiki. ktore chcialbym sobie obrobic na kompie
i polaczyc w jeden.
z kamerki cyfrowej bede rypal przez firewire ale co z analogowa?? zdaje sie ze
pozniej musialbym sie niezle napocic zeby polaczyc ze soba filmy ktore maja
rozne parametry w jeden filmik.
czy istnieje mozliwosc polaczenia ze soba kamerki analagowej i cyfrowej w celu
przegrania materialu z tasmy 8mm na kamerke cyfrowa.
kamera analogowa ma wyjscia typu cinch, cyfrowka ma jakies zlacze opisane jako
edit ma ktos moze pojecie do czego ono sluzy??
nie mam instrukcji do tej kamery wiec nie moge tego sprawdzic.
jezeli nie mozna polaczyc ze soba kamer to czy jest jakas mozliwosc zeby
material z analogowki zrypac przez firewire??
pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news-stoc.telia.net!217.209.241.210.MISMATCH!news-stod.telia.net!telia.net!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: ladzk_at_nospam_waw.pdi.net (Dariusz K. Ladziak)
Subject: Re: kopiowanie filmow pomiedzy kamerami analogowymi i cyfrowymi
Date: Tue, 02 Mar 2004 02:22:32 GMT
On 1 Mar 2004 18:13:42 +0100, "goldberg" <goldbergWYTNIJTO_at_nospam_op.pl>
wrote:
witam, mam pozyczone kamerki jedna to cyfrowka panasonica a druga to kamera
blaupunkt analogowa na kasety 8mm.
na tych kamerkach mam nagrane filmiki. ktore chcialbym sobie obrobic na kompie
i polaczyc w jeden.
z kamerki cyfrowej bede rypal przez firewire ale co z analogowa?? zdaje sie ze
pozniej musialbym sie niezle napocic zeby polaczyc ze soba filmy ktore maja
rozne parametry w jeden filmik.
Filmy najprawdopodobniej (o ile jeden nie jest w ortodoksyjnym PAL-u a
drugi w ortodoksyjnym NTSC) maja dokladnie takie same parametry. Dla
mozliwosci montazu najistotniejsza jest pierwotna definicha obrazu -
PAL ma 50 polramek na sekunde i 625 linii na ramke (czesc idzie na
rozbieg i powroty), NTSC zas niecale (setnych czesci herca brakuje) 60
ramek na sekunde i 525 linii. Jesli trzeba przekodowac miedzy nimi -
troche schodow, standard oznaczany jako 422 trafia w oba systemy
rowno. Jesli jednak obie kamery ida z ta sama definicja obrazu (np.
ortodoksyjny PAL) to problemu nie ma zadnego - po prostu z cyfrowki
zgrywasz zywcem postac cyfrowa zas z analogowki musisz zgrac przez
wejscie analogowe komputera - i wowczas to dopiero komputer zamieni ci
to na postac cyfrowa. Jasne ze lepiej juz u zrodla miec zamienione na
postac cyfrowa bo kazde kopiowanie czy transmisja analogowa to zawsze
jakas strata jakosci, jasne ze w scenach z porzadnymi kontrastami i z
dobrym oswietleniem kamera analogowa da troche gorszy obraz (ale przy
podlym kontrascie moze sie okazac ze rejestracja analogowa i
niezalezne ustawianie parametrow digitalizacji dla kazdej sceny daje
lepsze wyniki niz standardowa digitalizacja juz na etapie
rejestracji...) ale czy digitalizacje wykonala kamera czy twoj
komputer to dla samego procesu montazu za rybke - w komputerze i tak
zapisane to bedziesz mial w postaci cyfrowej.
Warto tylko zadbac zeby z kamery analogowej przeksztalcac od razu do
postaci cyfrowej zgodnej z formatem z kamery cyfrowej albo tez (ale to
powoduje wieksze zapotrebowanie na miejsce na dysku i wieksze
zapotrzebowanie na przepustowosc systemu)do formatu bezstratnego.
Kilkukrotne konwertowanie miedzy roznymi formatami stratnymi (przy
czym przez "format" nie ozmie sie tu ogolnej jego specyfikaci a
konkretna specyfikacje z konkretnym zestawem parametrow - jak MPEG2
pare razy z roznymi parametrami przekodujesz to wynik bedzie gorszy
niz gdybyz raz z najgorszymi parametrami digitalizacje przeprowadzil).
Czyli prosta rada - poprobuj na pary najpaskudniej widocznych ujeciach
z obu kamer (bo szkoda roboty na cwiczenie na ujeciach dobrych w
ktorych roznic nie widac i niczego sie nie nauczysz), jak zauwazysz co
ci moze popsuc wynik - zabieraj sie za montaz calosci.
--
Darek
P.S. Pisze o "ortodoksyjnych" systemach PAL i NTSC bowiem istnieja np.
wersje NTSC majacxe 50 polramek i 625 linii... A o SECAM-ie nie pisze
bowiem jest to najgenialniejszy i najznakomitszy system analogowej
transmisji barwnych obrazow telewizyjnych z Marsa - nadmiarowosc
stystemu i komplikacja sprzetu jest zupelnie zbedna w warunkach
transmisji naziemnej w zasiegu horyzontu radiowego... Zostawmy go
Rosjanom i Francuzom, lubia sie, warci siebe!
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai
From: "gazeta" <m_bal_at_nospam_friko3.onet.pl>
Subject: Re: kopiowanie filmow pomiedzy kamerami analogowymi i cyfrowymi
Date: Tue, 2 Mar 2004 11:00:43 +0100
w ramach uzupełnienia Darka - metoda najprostsza- ale nie zawsze możliwa:
JEŻELI kamera cyfrowa posiada możliwość nagrywania z wejścia analogowego - a
niestety niewiele kamer to potrafi - to najlepiej przegrać z analoga ba
kasetę cyfrową i wszystko capturować przez firewire.
Jeżeli taka możliwość nie istnieje - to pozostaje zgrywanie analoga do
komputera przez :
a. wejście karty graficznej
b. specjalizowaną kartę do przechwytywania obrazu (miro, matrox)
c. zewnętrzny konwerter analogowo cyfrowy i przechwytywanie przez firewire
Trzeba pamiętać, że z analoga ZAWSZE będzie widocznie gorzej. Różnice są
widoczne nawet w przypadku zgrywania obrazu z dwóch kamer cyfrowych
(porównywałem Canony XL1 i mv200).
Przy zgrywaniu z analoga pojawia się kolejny problem - jeżeli zgrywa się
specjalizowanym framegrabberem - to w większości przypadków kodują one
sprzętowo do swojego formatu (zwykle kolejne odmiany MJPEG), i trezeba to
potem konwertować do DV (utrata jakości). Jeżeli zgrywa się kartą grafiki -
to jest jeszcze gorzej - bo można łapać tylko jakimś programowym kodekiem (i
również potem konwertować do DV)
Dlaczego do DV? - bo ze względów jakościowych montaż najlepiej przeprowadzić
w tym właśnie formacie.
Podsumowując - najlepiej byłoby wstępnie przegrać analog na DV a capturing
robić przez firewire. Na pewno potrafi to XL1s i chyba większość
odblokowanych sony digital8
MAc
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.internetia.pl!news.polbox.pl!not-for-mai