led czy krypton??



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "ka" <krejziajwan_at_nospam_op.pl>
Subject: led czy krypton??
Date: Sat, 13 Mar 2004 11:53:35 +0100


zastanawiam sie nad kupnem oswietlenia do roweru i rozwazam dwie mozliwosci
na przednie oswitlenie:
-3 biale diody led 10cd
-lampka z zarowka kryptonowa
nie wiem co da mocniejszy strumien swiatla... bo o to tu chodzi... diody
beda napewno ekonomiczniejsze jesli o zuzycie energii i beda swiecic mniej
wiecej w jeden punkt czyli strumien bedzie skupiony bezposrednio przed
rowerem (maja kat swiecenia ok 30 st)... nie znam parametrow zarowek
kryptonowych i nie wiem co ostatecznie wybrac...

ka



=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: BoDro <bodro.SPAMSIO_at_nospam_klub.chip.pl>
Subject: Re: led czy krypton??
Date: Sat, 13 Mar 2004 18:33:05 +0100



zastanawiam sie nad kupnem oswietlenia do roweru...

generalnie to pytaj na: pl.rec.rowery
osobiście używam "fabrycznej" pięcioledówki Cateye. Plama światła
relatywnie - w porównaniu do np. halogena - niewielka, ale można dosć
komfortowo jeździć po dobrych, leśnych drogach w okolicach 15 km/h.
Trójledówka do takich celów się nie nadaje, ale znakomicie sprawdza się
jako lampa "pozycyjna". Wcześniej używałem ksenonowego reflektorka typu
"makrokesz", ale w porównaniu do "pięcioledówki" wymiękał - myślę, że
powodem byo źle zaprojektowane lustro...


--
Bogdan

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: JoeBack <joebackBEZTEGO_at_nospam_poczta.wp.pl>
Subject: Re: led czy krypton??
Date: Sat, 13 Mar 2004 21:33:30 +0100


On Sat, 13 Mar 2004 11:53:35 +0100, ka wrote:

zastanawiam sie nad kupnem oswietlenia do roweru i rozwazam dwie mozliwosci
na przednie oswitlenie:
-3 biale diody led 10cd
-lampka z zarowka kryptonowa
nie wiem co da mocniejszy strumien swiatla... bo o to tu chodzi... diody
beda napewno ekonomiczniejsze jesli o zuzycie energii i beda swiecic mniej
wiecej w jeden punkt czyli strumien bedzie skupiony bezposrednio przed
rowerem (maja kat swiecenia ok 30 st)... nie znam parametrow zarowek
kryptonowych i nie wiem co ostatecznie wybrac...

ka

LED-y jescze długo nie dogonią sprawnością dobrych żarówek. Wciąż halogen
jest lepszy. Krypton pewnie też.
--
Pozdrawiam JoeBack

=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: BoDro <bodro.SPAMSIO_at_nospam_klub.chip.pl>
Subject: Re: led czy krypton??
Date: Sat, 13 Mar 2004 22:48:32 +0100


LED-y jescze długo nie dogonią sprawnością dobrych żarówek. Wciąż halogen
jest lepszy. Krypton pewnie też.

z "organoleptycznych" testów różnych reflektorków, które oglądałem na
jakiejś stronie www wynika, że halogen "rulez", jeśli chodzi o jakość
zamieniania nocy w dzień :-). Cateye w lampkach ledowych wspomaga ich
efektywność soczewkami OptiCube i odpowiednio dobranym kątem ich wzajemnego
ustawienia.


--
Bogdan

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.mega.net.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.nask.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: led czy krypton??
Date: Sun, 14 Mar 2004 12:35:56 +0100


On Sat, 13 Mar 2004 22:48:32 +0100, BoDro wrote:
LED-y jescze długo nie dogonią sprawnością dobrych żarówek. Wciąż halogen
jest lepszy. Krypton pewnie też.

z "organoleptycznych" testów różnych reflektorków, które oglądałem na
jakiejś stronie www wynika, że halogen "rulez", jeśli chodzi o jakość
zamieniania nocy w dzień :-).

Najlepsze LED juz chyba przescignely male zarowki sprawnoscia,
albo sa bliziutko.
Problem w tej chwili to jest calkowity strumien/moc. Halogen
moze miec 20W - bedzie swietnie swiecil, tylko skad brac prad,
5W czy 1W. Led malutki bedzie mial 0.1W i tylez swiatla.
Mozna tez dac kilka led luxeona po 1W - tylko czy klient
zaplaci fortune za cos co swieci jak tani halogen ?

Cateye w lampkach ledowych wspomaga ich efektywność soczewkami OptiCube
i odpowiednio dobranym kątem ich wzajemnego ustawienia.

halogenik tez wymaga reflektora, wiec to raczej nie wada a zaleta.

J.





========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.p