I2C w komputerze.



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Blast-Furnace" <letek6_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: I2C w komputerze.
Date: Mon, 15 Mar 2004 13:00:40 +0100


Czesc wszystkim grupowiczom.Mam takie male pytanie:
wie ktos jak wykorzystac magistrale I2C na plycie glownej komputera???Jak
sie do niej odwolac???
Za jakiekolwiek informacje linki z gory dziekuje.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "szogun" <szikaka_usun__at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: I2C w komputerze.
Date: Mon, 15 Mar 2004 13:13:08 +0100



Użytkownik "Blast-Furnace" <letek6_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:c345e4$eql$1_at_nospam_news.onet.pl...
Czesc wszystkim grupowiczom.Mam takie male pytanie:
wie ktos jak wykorzystac magistrale I2C na plycie glownej komputera???Jak
sie do niej odwolac???
Za jakiekolwiek informacje linki z gory dziekuje.

Witam
a nie da rady wyciągnąć coś w rodzaju i2c z portu lpt? kiedys widziałem do
obsługi tego w delphi.

pozdrawiam
Łukasz


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Blast-Furnace" <letek6_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: I2C w komputerze.
Date: Mon, 15 Mar 2004 16:13:53 +0100



Nie chodzilo mi o LPT tylko na plytach ASUSa jest port I2C i nie wiem jak
mozna z niego skorzystac???I co moge zrobic przy pomocy nego???
Witam
a nie da rady wyciągnąć coś w rodzaju i2c z portu lpt? kiedys widziałem do
obsługi tego w delphi.

pozdrawiam
Łukasz




========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.nask.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: I2C w komputerze.
Date: Mon, 15 Mar 2004 17:13:52 +0100


On Mon, 15 Mar 2004 16:13:53 +0100, Blast-Furnace wrote:
Nie chodzilo mi o LPT tylko na plytach ASUSa jest port I2C i nie wiem jak
mozna z niego skorzystac???I co moge zrobic przy pomocy nego???

No jak to co - wszystko co mozna z I2C :-)

Pogoglaj za SM-bus.

J.


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Albert Bartoszko" <albertb_at_nospam_nt.kegel.com.pl>
Subject: Re: I2C w komputerze.
Date: Mon, 15 Mar 2004 14:09:59 +0100



Użytkownik "Blast-Furnace" <letek6_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:c345e4$eql$1_at_nospam_news.onet.pl...
Czesc wszystkim grupowiczom.Mam takie male pytanie:
wie ktos jak wykorzystac magistrale I2C na plycie glownej komputera???Jak
sie do niej odwolac???
Za jakiekolwiek informacje linki z gory dziekuje.



Dużo informacji wyciągniesz ze źródeł kernela do linuxa i
materiałów tam polecanych (szczególnie lm_sensors).

Łącznie z programem do odczytu eepromów z RAM'u itp
Niestety niektórzy linuxa nie lubią ;-)

Albert



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.pw.edu.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: BLE_Maciek <i80c586_at_nospam_cyberspace_NO_SPAM_.org>
Subject: Re: I2C w komputerze.
Date: Mon, 15 Mar 2004 15:25:25 +0100


Mon, 15 Mar 2004 13:00:40 +0100 jednostka biologiczna o nazwie
"Blast-Furnace" <letek6_at_nospam_poczta.onet.pl> wyslala do portu 119
jednego z serwerow news nastepujace dane:

wie ktos jak wykorzystac magistrale I2C na plycie glownej komputera???Jak
sie do niej odwolac???
Hmm to ja z podobnym pytaniem, ale dotyczacym I2C w karcie graficznej.
A mysle ze ta ktora jest na plycie i m.in. jest pociagnieta przez
zlacza DIMMow (zauwazyliscie ze na modulach DIMM sa 24C02 ?) moze
wogole nie byc dostepna. Mozliwe ze wychodzi z jakiegos scalaka
kontrolujacego plyte i moze nie byc wogole mozliwosci zmuszenia jej do
wspolpracy.
Mysle ze ta na kacie graficznej moglaby byc bardziej sklonna do
wspolpracy.

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Wojtek Kaniewski <wojtekka_at_nospam_SPAM.SPAM.SPAM>
Subject: Re: I2C w komputerze.
Date: Mon, 15 Mar 2004 17:40:23 +0100


BLE_Maciek wrote:
A mysle ze ta ktora jest na plycie i m.in. jest pociagnieta przez
zlacza DIMMow (zauwazyliscie ze na modulach DIMM sa 24C02 ?) moze
wogole nie byc dostepna. Mozliwe ze wychodzi z jakiegos scalaka
kontrolujacego plyte i moze nie byc wogole mozliwosci zmuszenia jej do
wspolpracy.

jest dostępna, a sam sposób dostania się do magistrali I2C zależy od
chipsetu płyty.

w.


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Blast-Furnace" <letek6_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: I2C w komputerze.
Date: Mon, 15 Mar 2004 18:49:30 +0100


A mogl bys mi powiedziec jak sie dostac.Mam chipset VIA KT333.
jest dostępna, a sam sposób dostania się do magistrali I2C zależy od
chipsetu płyty.

w.




========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!n-f-m!news.idn.org.pl!news.signoff.com.pl!news.pse.pl!mimuw.edu.pl!news.mimuw.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Wojtek Kaniewski <wojtekka_at_nospam_SPAM.SPAM.SPAM>
Subject: Re: I2C w komputerze.
Date: Mon, 15 Mar 2004 23:00:52 +0100


Blast-Furnace wrote:
A mogl bys mi powiedziec jak sie dostac.Mam chipset VIA KT333.

nie mam pojęcia. używam Linuksa, wpisuję `modprobe i2c-i801' (mam płytę
na chipsecie 845) i dostaję dostęp przez odpowiednie urządzenie. nie
interesuje mnie jak dokładnie to działa. gdybym się w to zagłębił, na
pewno bym coś zepsuł (:

w.


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marcin" <guru(wywal.nawiasy)_at_nospam_texasnet.pl>
Subject: Re: I2C w komputerze.
Date: Mon, 15 Mar 2004 18:02:14 +0100


Witam,

Hmm to ja z podobnym pytaniem, ale dotyczacym I2C w karcie graficznej.
A mysle ze ta ktora jest na plycie i m.in. jest pociagnieta przez
zlacza DIMMow (zauwazyliscie ze na modulach DIMM sa 24C02 ?) moze
wogole nie byc dostepna. Mozliwe ze wychodzi z jakiegos scalaka
kontrolujacego plyte i moze nie byc wogole mozliwosci zmuszenia jej do
wspolpracy.
Mysle ze ta na kacie graficznej moglaby byc bardziej sklonna do
wspolpracy.

Kiedys przeprogramowalem ta pamiec na DIMM'ach (zmienilem m.in. nazwe
producenta), nastepnie odpalilem SiSoft Sandra (o ile dobrze pamietam) i tam
wyswietlily sie juz moja nazwa producenta. Przypuszczam wiec, ze jest duza
szansa dorwania sie do tej magistrali.

--
Marcin.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.pw.edu.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: BLE_Maciek <i80c586_at_nospam_cyberspace_NO_SPAM_.org>
Subject: Re: I2C w komputerze.
Date: Mon, 15 Mar 2004 19:01:21 +0100


Mon, 15 Mar 2004 18:02:14 +0100 jednostka biologiczna o nazwie
"Marcin" <guru(wywal.nawiasy)_at_nospam_texasnet.pl> wyslala do portu 119
jednego z serwerow news nastepujace dane:

Kiedys przeprogramowalem ta pamiec na DIMM'ach (zmienilem m.in. nazwe
producenta), nastepnie odpalilem SiSoft Sandra (o ile dobrze pamietam) i tam
wyswietlily sie juz moja nazwa producenta. Przypuszczam wiec, ze jest duza
szansa dorwania sie do tej magistrali.
Trza sandre zdisassemblowac ;-)
Zaraz zaraz, przeciez na www.sysinternals.com jest programik portmon
!!! Jezeli jakis program odwoluje sie do portow to mozna to
zarejestrowac i sprawdzic nr. portu.

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!n-f-m!news.idn.org.pl!news.signoff.com.pl!news.pse.pl!mimuw.edu.pl!news.mimuw.edu.pl!uw.edu.pl!news.nask.pl!news-stoc.telia.net!news-stoa.telia.net!telia.net!news.tele.dk!news.tele.dk!small.news.tele.dk!newsf