Jak zrobic...
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: "Kroolik" <kkoziol_at_nospam_friko2.onet.pl>
Subject: Jak zrobic...
Date: Tue, 9 Apr 2002 21:02:45 +0200
... taka aplikacje coby po otrzymaniu sygnala 1 albo spadku na 0 uruchomila
licznik odliczajacy
do 8 i zatrzymala sie. Tzn naciskam przycisk i odliczy mi na 3 wyjsciach w
naturalnym dwojkowym od
0 do 8 i sie zatrzyma. I potem znowu na wlasne zyczenie.
Pozdrawiam
Kroolik
From: Marek Lewandowski <REMOVE_locust_REMOVE_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Jak zrobic...
Date: Tue, 09 Apr 2002 19:04:01 GMT
Kroolik wygenerował manualnie w wiadomo¶ci
<3cb33aaa$1_1_at_nospam_news.vogel.pl> udostępnionej publicznie dnia Tue, 9 Apr
2002 21:02:45 +0200 co następuje:
.... taka aplikacje coby po otrzymaniu sygnala 1 albo spadku na 0 uruchomila
licznik odliczajacy
do 8 i zatrzymala sie. Tzn naciskam przycisk i odliczy mi na 3 wyjsciach w
naturalnym dwojkowym od
0 do 8 i sie zatrzyma. I potem znowu na wlasne zyczenie.
a) na TTL licznik klasy 74193 czy co¶ (wprzybliżeniu podaję! ;-) ),
przerzutnik RS plus parę bramek (w sumie jeden czy dwa 74132 pójdzie,
to i generato taktujący będzie...)
b) wstawić co¶ ATtiny, czy PICcokolwiek co ma 8 nóżek i wewn. osc.
c) ...
a co to ma być niby, że tak z ciekawo¶ci zapytam?
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051
REMOVElocustREMOVE_at_nospam_poczta.onet.pl
http://locust.republika.pl
UWAGA! w emailu wycinać REMOVE z adresu!
From: Ireneusz Niemczyk <i.niemczyk_at_nospam_multispedytor.com.pl>
Subject: Re: Jak zrobic...
Date: Tue, 09 Apr 2002 21:38:15 +0200
b) wstawić co¶ ATtiny, czy PICcokolwiek co ma 8 nóżek i wewn. osc.
PIC? Marku - to już ustalili¶my ;-)))))))))))))))))))
c) ...
np: enkoder absolutny (3 bitowy?, a może tylko 3 starsze...) z sprężynką i
spustem ;-))
Tak na serio - je¶li programujesz cokolwiek - to jest to dobry pomysł aby zacząć
zabawę z jakimi¶ kostkami (Marku - nie! ;-)) )
Je¶li za¶ nie masz na to ochoty - to faktycznie kilka TTL-i załatwi sprawę.
--
PZD, Irek.N.
From: Marek Lewandowski <REMOVE_locust_REMOVE_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Jak zrobic...
Date: Tue, 09 Apr 2002 21:48:53 GMT
Ireneusz Niemczyk wygenerował manualnie w wiadomo¶ci
<3CB34327.F9A78D64_at_nospam_multispedytor.com.pl> udostępnionej publicznie dnia
Tue, 09 Apr 2002 21:38:15 +0200 co następuje:
b) wstawić co¶ ATtiny, czy PICcokolwiek co ma 8 nóżek i wewn. osc.
PIC? Marku - to już ustalili¶my ;-)))))))))))))))))))
To ne ze mną ;-) Ja piców nie cierpię, ale są tacy, co kochają...
Tak na serio - je¶li programujesz cokolwiek - to jest to dobry pomysł aby zacząć
zabawę z jakimi¶ kostkami (Marku - nie! ;-)) )
Je¶li za¶ nie masz na to ochoty - to faktycznie kilka TTL-i załatwi sprawę.
A może Altera?...
;-)))
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051
REMOVElocustREMOVE_at_nospam_poczta.onet.pl
http://locust.republika.pl
UWAGA! w emailu wycinać REMOVE z adresu!
From: Maciej Czapla <mc_at_nospam_sensor.com.pl>
Subject: Re: Jak zrobic...
Date: Wed, 10 Apr 2002 00:26:39 +0200
Tak na serio - je¶li programujesz cokolwiek - to jest to dobry pomysł aby
zacząć
zabawę z jakimi¶ kostkami (Marku - nie! ;-)) )
Je¶li za¶ nie masz na to ochoty - to faktycznie kilka TTL-i załatwi sprawę.
A może Altera?...
;-)))
PCtem problem ;) pod Windą :)
MC
From: Marek Lewandowski <REMOVE_locust_REMOVE_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Jak zrobic...
Date: Wed, 10 Apr 2002 15:10:25 GMT
Maciej Czapla wygenerował manualnie w wiadomo¶ci
<3CB36A9F.D5805725_at_nospam_sensor.com.pl> udostępnionej publicznie dnia Wed,
10 Apr 2002 00:26:39 +0200 co następuje:
Tak na serio - je¶li programujesz cokolwiek - to jest to dobry pomysł aby
zacząć
zabawę z jakimi¶ kostkami (Marku - nie! ;-)) )
Je¶li za¶ nie masz na to ochoty - to faktycznie kilka TTL-i załatwi sprawę.
A może Altera?...
;-)))
PCtem problem ;) pod Windą :)
Przecież to ma chodzić realtime... to musi być RTOS do tego...
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051
REMOVElocustREMOVE_at_nospam_poczta.onet.pl
http://locust.republika.pl
UWAGA! w emailu wycinać REMOVE z adresu!
From: Maciej Czapla <mc_at_nospam_sensor.com.pl>
Subject: Re: Jak zrobic...
Date: Thu, 11 Apr 2002 00:01:11 +0200
Przecież to ma chodzić realtime... to musi być RTOS do tego...
Może NT-embedded ;-) albo CE :-? Wiem, VX-works :-!
MC
From: Ireneusz Niemczyk <i.niemczyk_at_nospam_multispedytor.com.pl>
Subject: Re: Jak zrobic...
Date: Wed, 10 Apr 2002 08:58:11 +0200
To ne ze mną ;-) Ja piców nie cierpię, ale są tacy, co kochają...
No toć wła¶nie pisze....że ustalili¶my ;-) PICów nie będzie ;-)
A może Altera?...
;-)))
Już wiem - na tranzystorach!
;-)
--
PZD, Irek.N.
ps. 2 na taktowanie, 4 x po 2 na liczenie - w zasadzie prosta sprawa ;-)
From: "Kroolik" <kkoziol_at_nospam_friko2.onet.pl>
Subject: Re: Jak zrobic...
Date: Wed, 10 Apr 2002 16:04:13 +0200
a) na TTL licznik klasy 74193 czy co¶ (wprzybliżeniu podaję! ;-) ),
przerzutnik RS plus parę bramek (w sumie jeden czy dwa 74132 pójdzie,
to i generato taktujący będzie...)
A chodzi o to zeby po nacisniecu klikacza uruchomilo mi przesuwanie
w rej rown-szer - i w ten sposob wyslalo tylko jeden bajt a nie w kolko
lazilo.
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_message.pl>
Subject: Re: Jak zrobic...
Date: Wed, 10 Apr 2002 16:35:48 +0200
Użytkownik "Kroolik" <kkoziol_at_nospam_friko2.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:3cb44607_3_at_nospam_news.vogel.pl...
a) na TTL licznik klasy 74193 czy co¶ (wprzybliżeniu podaję! ;-) ),
przerzutnik RS plus parę bramek (w sumie jeden czy dwa 74132 pójdzie,
to i generato taktujący będzie...)
A chodzi o to zeby po nacisniecu klikacza uruchomilo mi przesuwanie
w rej rown-szer - i w ten sposob wyslalo tylko jeden bajt a nie w kolko
lazilo.
Moze być na CMOSach?
- Jeden przerzutnik D (1/2*4013)
- na 'D' przerzutnika podajesz na stałe '1'
- Generator na jednej bramce z 4093.
- generator generuje impulsy taktujące Twój rejestr przesuwny oraz licznik
Johnsona 4017
- jeden licznik Johnsona (4017).
- sygnał z wybranego (ósmego?) wyjscia licznika podany na we zerujące (RST)
przerzutnika 4013
- O ile pamiętam to na wy. 4017 chyba nie występują fałszywe szpilki z
hazardów.
- wy. 'Q' przerzutnika bramkuje jedno z wej¶ć bramki w generatorze.
- Wy Q\ przerzutnika asynchronicznie kasuje licznik 4017 (O ile pamiętam to
kasuje się go stanem wysokim)
START:
- na CLK podajesz dodatnie zbocze wyzwalające. (impuls z klikacza uformowany
na RC i jednej bramce 4093)
- do przerzutnika wpisuje się jedynka. ->
Q=1 -> odblokowuje generator
Q\=0 -> odblokowuje licznik (zdejmuje asynchroniczne kasowanie)
- Impulsy z generatora taktują Twój rejestr przesuwający i jednocze¶nie
taktują licznik Johnosna (4017)
- Przez kolejne wyjscia licznika wędruje '1'
- Jak dojdzie do wybranego wyj¶cia licznika to skasuje przerzutnik
- Skasowany przerzutnik:
- zablokuje generator
- wyzeruje licznik (czyli zdeaktywuje sygnał RST dla przerzutnika -> będzie
możliwy następny synchroniczny wpis do przerzutnika)
I to by było na tyle. Powinno się zgadać z dokładno¶cią do ew. negacji.
MDz
From: "Kroolik" <kkoziol_at_nospam_friko2.onet.pl>
Subject: Re: Jak zrobic...
Date: Wed, 10 Apr 2002 20:10:47 +0200
- wyzeruje licznik (czyli zdeaktywuje sygnał RST dla przerzutnika ->
będzie
możliwy następny synchroniczny wpis do przerzutnika)
ozesz w gebe ;)
Musze to przeanalizowac...
Kroolis