Metalizacja otworów - jak ?



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Straits" <straits_nospam_at_nospam_go2.pl>
Subject: Metalizacja otworów - jak ?
Date: Fri, 12 Apr 2002 19:20:57 +0200


Jak w temacie - przy zrobieniu płytki dwustronnej mam otworki, które muszę
metalizować w środku. Jak to zrobić metodš domowš ?



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_message.pl>
Subject: Re: Metalizacja otworów - jak ?
Date: Fri, 12 Apr 2002 19:25:28 +0200


Użytkownik "Straits" <straits_nospam_at_nospam_go2.pl> napisał w wiadomości
news:a976an$nlv$1_at_nospam_szmaragd.futuro.pl...
Jak w temacie - przy zrobieniu płytki dwustronnej mam otworki, które muszę
metalizować w środku. Jak to zrobić metodš domowš ?


Dosyć prosto:
Tyle, że nie w warunkach domowych :-(
Aha. Metalizację robi się przed fotolitografiš i trawieniem mozaiki.

W warunkach domowych pozostaje Ci wlutowanie mostków z srebrzanki.
MDz




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Straits" <straits_nospam_at_nospam_go2.pl>
Subject: Odp: Metalizacja otworów - jak ?
Date: Fri, 12 Apr 2002 19:48:56 +0200



W warunkach domowych pozostaje Ci wlutowanie mostków z srebrzanki.
MDz


I chyba tak zrobię... sporo tego - ok 60 sztuk... ale... jak mus to mus :-)







Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Kaprynski" <marekk_at_nospam_comms.eee.strath.ac.uk>
Subject: Re: Metalizacja otworów - jak ?
Date: Fri, 12 Apr 2002 18:56:46 +0100



Straits <straits_nospam_at_nospam_go2.pl> wrote in message
news:a977v6$q0e$1_at_nospam_szmaragd.futuro.pl...

W warunkach domowych pozostaje Ci wlutowanie mostków z srebrzanki.
MDz


I chyba tak zrobię... sporo tego - ok 60 sztuk... ale... jak mus to mus
-)

Lutuj lutuj - nie musi byc nawet srebrzanka ot kawalek druta.
Cos duzo tych przelotek powychodzilo... widze, ze nie kroygowales recznie
projektu :-)))
Jak pamietam sa tam gdzies opcje ze kazesz routerowi laczyc na jednej
warstwie poziomo i pionowo - wtedy wychodzi duzo dziurek... ja zwykle
kazalem mu laczyc wszystko co sie da na jednej i wszystko co sie da na
drugiej niezaleznie... byla jakas taka opcja (oszczedzalem sobie wiercenia i
przelo
No ale skoro masz juz plytke to daj znac jak wyszla.
Pozdrawiam

Marek



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "kurdebalans" <kurdebalans_at_nospam_skrzynka.pl>
Subject: Re: Metalizacja otworów - jak ?
Date: Fri, 12 Apr 2002 20:49:13 +0200



Użytkownik "Marek Kaprynski" <marekk_at_nospam_comms.eee.strath.ac.uk> napisał w
wiadomości news:a978dm$oge$1_at_nospam_dennis.cc.strath.ac.uk...

A ja zastanawiam się czy nie można w te otwory włożyć cienkościennej rurki
miedzianej i roznitować jej po obu stronach płytki jakimś stożkowatym
narzędziem. Idzie coś takiego dostać ?



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Kaprynski" <marekk_at_nospam_comms.eee.strath.ac.uk>
Subject: Re: Metalizacja otworów - jak ?
Date: Fri, 12 Apr 2002 21:50:12 +0100



kurdebalans <kurdebalans_at_nospam_skrzynka.pl> wrote in message
news:a97a6b$g41$1_at_nospam_absinth.dialog.net.pl...

Użytkownik "Marek Kaprynski" <marekk_at_nospam_comms.eee.strath.ac.uk> napisał w
wiadomości news:a978dm$oge$1_at_nospam_dennis.cc.strath.ac.uk...

A ja zastanawiam się czy nie można w te otwory włożyć cienkościennej rurki
miedzianej i roznitować jej po obu stronach płytki jakimś stożkowatym
narzędziem. Idzie coś takiego dostać ?

Pewnie tak, ale czy jest sens ? Ta sama role pelni zwykly drut lutowany :-)
A w otworach przez które przechodza nózki elementów to wlasnie te nózki
lacza obie warstwy.
Nic zlego w takim "drutowym" rozwiazaniu nie ma...

Marek



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Greg S." <greg_sz_at_nospam_dsuper.net>
Subject: Re: Metalizacja =?iso-8859-2?Q?otwor=F3w?= - jak ?
Date: Sat, 13 Apr 2002 00:56:17 -0400


kurdebalans wrote:

A ja zastanawiam się czy nie można w te otwory włożyć cienkościennej rurki
miedzianej i roznitować jej po obu stronach płytki jakimś stożkowatym
narzędziem. Idzie coś takiego dostać ?

Nie wiem teraz gdzie ale pamietam ze widzialem w ktoryms z brytyjskich pism
takie specjalne malutkie "nity" wlasnie do tego celu. Lutowania nie unikniesz
jednak ale przynajmniej latwiejszy montaz. Chyba teraz to zaniklo bo
metalizowane plytki sa coraz tansze.
Zajrzyj na stronke f-my Kepro (USA) moze oni maja.

Jest jakis facio (chyba w Holandi albo w Niemczech) ktory co zbiera chetnych
na male plytki az sie uzwiera na duzy arkusz i wtedy wychodza dosc niskie ceny
na male ilosci. No ale poczekaj jeszcze na wejscie Polski do EWG.

Pozdro

Grze..Szy..