aku rzeczywista pojemność



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Anna" <"NOSPAM"anna_23_at_nospam_wp.pl>
Subject: aku rzeczywista pojemność
Date: Fri, 4 Apr 2003 21:14:08 +0200


czesc

jak wyglada to u Was?

Sprawdzałem rózne akumulatorki NI-MH NI-CD. Porównałem pojemność nominalną i
z ich rzeczywistą tzn natęzenie razy czas (przy rozładowywaniu).
Wynik to tak 50%.
Czyżby producenci podawali dwukrotnie zawyzoną pojemność???????/?

pozdr gregory





=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_message.pl>
Subject: Re: aku rzeczywista pojemność
Date: Fri, 4 Apr 2003 21:26:56 +0200


Użytkownik "Anna" <"NOSPAM"anna_23_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:b6klk4$a5m$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl

Sprawdzałem rózne akumulatorki NI-MH NI-CD. Porównałem pojemność
nominalną i z ich rzeczywistą tzn natęzenie razy czas (przy
rozładowywaniu).
Wynik to tak 50%.

Jak rozładowywałeś?
Pojemność podaje się dla ściśle określonych warunków rozładowania. Jeżeli
pociągniesz z Aku prąd 3C, to nie dziw się, że osiągniesz znacznie mniej niż
na etykietce. Czy sprawdzałeś ogniwa nowe, czy przepracowane?

--
Marek Dzwonnik mdz_at_nospam_message.pl
GG: #2061027 (zwykle jako 'dostępny-niewidoczny')





========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!szmaragd.futuro.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "XAX" <xax_at_nospam_joint.eu.org>
Subject: Re: aku rzeczywista pojemność
Date: Fri, 4 Apr 2003 22:10:41 +0200


Witam

Jak rozładowywałeś?
Pojemność podaje się dla ściśle określonych warunków rozładowania
Kiedyś czytałem że nie powinno się przekraczać prądu rozładowania równego
jednej trzeciej pojemności aku. Nie wiem na ile to prawda ale tam było
napisane że jest to najzdrowszy maksymalny prąd dla NiCd. Przy takich
parametrach wychodziło mi z pomiarów w przybliżeniu to co było napisane na
aku.

Pozdrawiam XAX
---------------------------------------------------
Człowiek się głupi rodzi i głupi umiera.
Jedni tylko trochę bardziej inni mniej.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.astercity.net!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Zbycho" <zka_at_nospam__at_nospam_tenbit.pl>
Subject: Re: aku rzeczywista pojemność
Date: Sat, 5 Apr 2003 08:00:48 +0200


Niezupełnie się z tym zgadzam, jest coś w tym prawdą ale dla baterii.
Jeśli potrzebujesz brać z niej duży prąd, a jej oporność wewnętrzna jak
wiadomo
z czasem rośnie, to dość szybko będziesz musiał ją zmieniać bo już dużego
prądu nie dostarczy - co nie znaczy że jest już pusta.
Ale jeśli potrzebujesz tylko jakieś mA to możesz ją
rozładowywać do samego końca bo jej rosnąca oporność wewnętrzna nie będzie
tobie przeszkadzać, i jak policzysz jej pojemność
to wyjdzie dużo większa niż przy dużym prądzie rozładowania.


Oporność wewnętrzna akk i jej zmiana w czasie rozładowania
zależy od ich typu (np. dla NiCd jest bardzo mała aż do samego końca) ale
jest
i tak nieporównalnie mniejsza niż dla baterii.
Pojemność akk jest praktycznie niezależna od prądu rozładowania,
a jedynie koniec eksperymentu-pomiaru może
zależeć od prądu jakim akk obciążany i kiedy pomiar jest kończony.
Ale i tak czy to będzie 0.1C czy 10C to wynik powinien być bardzo
zbliżony (dla NiCd charakterystyka rozładowania (r) jest bardzo płaska
i dopiero na samym końcu gwałtownie leci).

No chyba że ktoś chce akk rozładowywać uA to wtedy musi uwzględnić
prąd samorozładowania.

ZK



Użytkownik "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_message.pl> napisał w wiadomości
news:3e8ddc3d$1_at_nospam_news.home.net.pl...
Użytkownik "Anna" <"NOSPAM"anna_23_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:b6klk4$a5m$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl

Sprawdzałem rózne akumulatorki NI-MH NI-CD. Porównałem pojemność
nominalną i z ich rzeczywistą tzn natęzenie razy czas (przy
rozładowywaniu).
Wynik to tak 50%.

Jak rozładowywałeś?
Pojemność podaje się dla ściśle określonych warunków rozładowania. Jeżeli
pociągniesz z Aku prąd 3C, to nie dziw się, że osiągniesz znacznie mniej
niż
na etykietce. Czy sprawdzałeś ogniwa nowe, czy przepracowane?

--
> Marek Dzwonnik mdz_at_nospam_message.pl
> GG: #2061027 (zwykle jako 'dostępny-niewidoczny')
>
>
>
>



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "berdycz" <pisz_na_at_nospam_berdyczow.pl>
Subject: Re: aku rzeczywista pojemność
Date: Fri, 4 Apr 2003 23:38:23 +0200



Użytkownik "Anna" <"NOSPAM"anna_23_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości news:b6klk4$a5m$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
Sprawdzałem rózne akumulatorki NI-MH NI-CD. Porównałem pojemność nominalną i
z ich rzeczywistą tzn natęzenie razy czas (przy rozładowywaniu).
Wynik to tak 50%.
Czyżby producenci podawali dwukrotnie zawyzoną pojemność???????/?

A producenci podają warunki rozładowania?
Początkowy i końcowy prąd rozładowania i napięcie ???
A poza tym "reklama dźwignią handlu"



=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_message.pl>
Subject: Re: aku rzeczywista pojemność
Date: Sat, 5 Apr 2003 00:28:34 +0200


Użytkownik "berdycz" <pisz_na_at_nospam_berdyczow.pl> napisał w wiadomości
news:b6ku0o$g43$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl
Czyżby producenci podawali dwukrotnie zawyzoną pojemność???????/?

A producenci podają warunki rozładowania?
Początkowy i końcowy prąd rozładowania i napięcie ???
A poza tym "reklama dźwignią handlu"

Podają. Np:

Energizer Ni-MH AA 1850mAh
http://data.energizer.com/datasheets/library/rechargeables/consumer/nimh/nh1
5.pdf
Average Capacity: 1850 mAh (to 1.0 volts)
(Based on 370 mA (0.2C) discharge rate)
+ ch-ki rozładowania dla pięciu wartości prądu (0.1C, 0.2C, 0.5C, 1C, 2C)

Panasonic HHR200AA/B Ni-MH 1900mAh
http://www.panasonic.com/industrial/battery/oem/images/pdf/Panasonic_NiMH_HH
R200AAB.pdf
Discharge capacity: Average: 1950mAh, Rated: 1900mAh
(After charging at 0.1C for 16h, discharging ar 0.2C)
+ ch-ki rozładowania dla 3 wartości prądu (0.2C, 1C, 2C)

...itd.
Warunki mogą byc różne zależnie od producenta, ale we wszystkich PDF-ach
jakie oglądałem, w jakiś sposób zostały określone.

--
Marek Dzwonnik mdz_at_nospam_message.pl
GG: #2061027 (zwykle jako 'dostępny-niewidoczny')



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.astercity.net!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Zbycho" <zka_at_nospam__at_nospam_tenbit.pl>
Subject: Re: aku rzeczywista pojemność
Date: Sat, 5 Apr 2003 08:03:10 +0200


A widać z charakterystyk że pojemność akk praktycznie nie zależy od prądu
rozładowania.

ZK


Użytkownik "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_message.pl> napisał w wiadomości
news:3e8e06cf$1_at_nospam_news.home.net.pl...
Energizer Ni-MH AA 1850mAh

http://data.energizer.com/datasheets/library/rechargeables/consumer/nimh/nh1
5.pdf
Average Capacity: 1850 mAh (to 1.0 volts)
(Based on 370 mA (0.2C) discharge rate)
+ ch-ki rozładowania dla pięciu wartości prądu (0.1C, 0.2C, 0.5C, 1C, 2C)





========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "^ToM^" <notebuk_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: aku rzeczywista pojemność
Date: Sat, 5 Apr 2003 23:01:42 +0200


A widać z charakterystyk że pojemność akk praktycznie nie zależy od prądu
rozładowania.

zalezy, gdyz te wykresy nie uwzgledniaja zamiany plynacego pradu na cieplo.
przy duzym poborze pradu, masa energi jest tracona w akku na cieplo, ktorego
nie mozesz wykorzystac i na wyjsciu uzytecznie otrzymujesz zamiast np
1000mAh tylko 500mAh
pozdrawiam
tom



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: aku rzeczywista pojemność
Date: Sun, 06 Apr 2003 22:12:59 +0200


On Sat, 5 Apr 2003 23:01:42 +0200, ^ToM^ wrote:
A widać z charakterystyk że pojemność akk praktycznie nie zależy od prądu
rozładowania.
zalezy, gdyz te wykresy nie uwzgledniaja zamiany plynacego pradu na cieplo.
przy duzym poborze pradu, masa energi jest tracona w akku na cieplo, ktorego
nie mozesz wykorzystac i na wyjsciu uzytecznie otrzymujesz zamiast np
1000mAh tylko 500mAh

Otrzymujesz 1000mAh. Tylko napiecie np 0.9 a nie 1.2V. I nie wychodzi
1.2Wh, a tylko 0.9Wh.

J.


=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_message.pl>
Subject: Re: aku rzeczywista pojemność
Date: Sun, 6 Apr 2003 22:25:08 +0200


Użytkownik "J.F." <jfox_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dvp09v45a5evlh3e6oilm6fjpi1qaeg3j3_at_nospam_4ax.com
On Sat, 5 Apr 2003 23:01:42 +0200, ^ToM^ wrote:
A widać z charakterystyk że pojemność akk praktycznie nie zależy od
prądu rozładowania.
zalezy, gdyz te wykresy nie uwzgledniaja zamiany plynacego pradu na
cieplo. przy duzym poborze pradu, masa energi jest tracona w akku na
cieplo, ktorego nie mozesz wykorzystac i na wyjsciu uzytecznie
otrzymujesz zamiast np 1000mAh tylko 500mAh

Otrzymujesz 1000mAh. Tylko napiecie np 0.9 a nie 1.2V. I nie wychodzi
1.2Wh, a tylko 0.9Wh.

Nie całkiem. Rozładowanie prowadzi się do osiągnięcia założonego napięcia
końcowego. Np. 1.0V (poniżej nie ma już po co bo w aku. i tak prawie nic nie
zostało). Jeżeli obciążysz większym prądem, to spadek na Rs spowoduje, że
napiecie końcowe osiagniesz _za wcześnie_ , przed całkowitym rozładowaniem
aku.

Podobna przyczynę w Ni-xx ma efekt leniwej baterii ("voltage depression", -
AFAIK związany z degradacją elektrody niklowej). Napięcie ogniwa obniża się
o kilkadziesiąt mV. Ponieważ Ni-xx mają płaską ch-kę rozładowania, to owe
kilkadziesiąt mV wystarczy, żeby układ nadzoru stanu baterii zaczął się
drzeć jeszcze przed całkowitym rozładowaniem ogniwa.


Marek Dzwonnik mdz_at_nospam_message.pl
GG: #2061027 (zwykle jako 'dostępny-niewidoczny')





========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: aku rzeczywista pojemność
Date: Sun, 06 Apr 2003 23:33:54 +0200


On Sun, 6 Apr 2003 22:25:08 +0200, Marek Dzwonnik wrote:
Otrzymujesz 1000mAh. Tylko napiecie np 0.9 a nie 1.2V. I nie wychodzi
1.2Wh, a tylko 0.9Wh.

Nie całkiem. Rozładowanie prowadzi się do osiągnięcia założonego napięcia
końcowego. Np. 1.0V (poniżej nie ma już po co bo w aku. i tak prawie nic nie
zostało). Jeżeli obciążysz większym prądem, to spadek na Rs spowoduje, że
napiecie końcowe osiagniesz _za wcześnie_ , przed całkowitym rozładowaniem
aku.

Czesciowo masz racje. Ale czy przy duzym poborze pradu nie nalezy doic
do nizszego napiecia ?

J.


=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_message.pl>
Subject: Re: aku rzeczywista pojemność
Date: Mon, 7 Apr 2003 00:24:18 +0200


Użytkownik "J.F." <jfox_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:o7719vopo0pne3pu2j5cv92v80qr25jqkl_at_nospam_4ax.com

Czesciowo masz racje. Ale czy przy duzym poborze pradu nie nalezy doic
do nizszego napiecia ?

Trzeba obejrzeć ch-ki rozładowania. AFAIR krzywe odnoszące się do dużych
obciążeń faktycznie są pociągnięte trochę niżej niż pozostałe. Aczkolwiek
pojemności znamionowe mierzy się i podaje w najkorzystniejszych warunkach
(0.2c lub mniej).

BTW. Spotkałem się z czymś takim w przypadku aku. ołowiowych (lead-acid)
http://www.emu.com.pl/infosla.html
Prąd rozładowania -> Końcowe napięcie rozładowania
I < 0,2 C -> 1,75V/ogniwo
0,2 C< I < 0,5 C -> 1,70V/ogniwo
0,5 C< I < 1,0 C -> 1,55V/ogniwo
1,0 C> I -> 1,30V/ogniwo


--
Marek Dzwonnik mdz_at_nospam_message.pl
GG: #2061027 (zwykle jako 'dostępny-niewidoczny')



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "jerry1111" <No_this_fucking_spam_jerry1111_at_nospam_wp.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_aku_rzeczywista_pojemno=B6=E6?=
Date: Mon, 7 Apr 2003 10:05:47 +0200


Czesciowo masz racje. Ale czy przy duzym poborze pradu nie nalezy doic
do nizszego napiecia ?

Trzeba obejrzeć ch-ki rozładowania. AFAIR krzywe odnoszące się do dużych
obciążeń faktycznie są pociągnięte trochę niżej niż pozostałe. Aczkolwiek

A co bedzie, Marku, jak rozladujemy taki akumulator (chodzi mi o
'paluszkowe' NiCD i NiMh) znacznie bardziej, powiedzmy do 0.6V/ogniwo, albo
i lepiej? Pomijam temat, ze w rejonie 0.9....0.6V i tak jest malo energii.

Na co to bedzie mialo wplyw? Pewnie trwalosc, tylko w jaki sposob...


--
jerry

"The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably
the day they start making vacuum cleaners." - Ernst Jan Plugge



=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_message.pl>
Subject: Re: aku rzeczywista pojemność
Date: Mon, 7 Apr 2003 13:56:36 +0200


Użytkownik "jerry1111" <No_this_fucking_spam_jerry1111_at_nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:b6rcrh$dcj$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl

A co bedzie, Marku, jak rozladujemy taki akumulator (chodzi mi o
'paluszkowe' NiCD i NiMh) znacznie bardziej, powiedzmy do
0.6V/ogniwo, albo i lepiej? Pomijam temat, ze w rejonie 0.9....0.6V i
tak jest malo energii.

Na co to bedzie mialo wplyw? Pewnie trwalosc, tylko w jaki sposob...

Długoterminowo być może jakoś wpływa na trwałość, aczkolwiek nie znam
żadnych konkretów.
Problem natomiast tkwi w czym innym. Ogniwa rzadko używa się pojedynczo, a
zazwyczaj po kilka sztuk szeregowo w jednej baterii. Ponieważ ogniwa nigdy
nie rozładowują się identycznie to istnieje ryzyko, że przy głębokim
rozładowaniu pakietu najsłabsze ogniwa ulegną przebiegunowaniu. Od
konstrukcji konkretnego typu ogniwa zależy na ile tolerują inwersję, czy są
w stanie wchłonąć pewien odwrotny ładunek, czy odmówią współpracy na samym
początku.

Więcej -> EP04/2003

--
Marek Dzwonnik mdz_at_nospam_message.pl
GG: #2061027 (zwykle jako 'dostępny-niewidoczny')





========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "jerry1111" <No_this_fucking_spam_jerry1111_at_nospam_wp.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_aku_rzeczywista_pojemno=B6=E6?=
Date: Mon, 7 Apr 2003 16:48:41 +0200


istnieje ryzyko, że przy głębokim
rozładowaniu pakietu najsłabsze ogniwa ulegną przebiegunowaniu. Od

O to mi chodzilo - dzieki. Znaczy pojedyncze mozna sobie rozladowac
(w granicach rozsadku), a na szeregowo polaczone kilka sztuk trzeba
brac poprawke.

Więcej -> EP04/2003

Do mnie cos 03/2003 nie dotarlo...
Trza interwencji chyba :-)


--
jerry

"The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably
the day they start making vacuum cleaners." - Ernst Jan Plugge



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "berdycz" <pisz_na_at_nospam_berdyczow.pl>
Subject: Re: aku rzeczywista pojemność
Date: Mon, 7 Apr 2003 22:17:20 +0200



Użytkownik "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_message.pl> napisał w wiadomości news:3e91672a$1_at_nospam_news.home.net.pl...
Problem natomiast tkwi w czym innym. Ogniwa rzadko używa się pojedynczo, a
zazwyczaj po kilka sztuk szeregowo w jednej baterii. Ponieważ ogniwa nigdy

w tym jest dużo racji.
Jednak akumulatory Nicd, NiMH używane jako zasilanie buforowe, ładowane znikomymi prądami stale podczas zasilania urządzenia np.
przez wiele dni, a potem odłączane na wiele dni, tracą napięcie praktycznie do zera, ale nie psują się "dokumentnie".
Dlaczego???



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.astercity.net!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Zbycho" <zka_at_nospam__at_nospam_tenbit.pl>
Subject: Re: aku rzeczywista pojemność
Date: Mon, 7 Apr 2003 18:23:06 +0200



Użytkownik "J.F." <jfox_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:o7719vopo0pne3pu2j5cv92v80qr25jqkl_at_nospam_4ax.com...
On Sun, 6 Apr 2003 22:25:08 +0200, Marek Dzwonnik wrote:
Otrzymujesz 1000mAh. Tylko napiecie np 0.9 a nie 1.2V. I nie wychodzi
1.2Wh, a tylko 0.9Wh.

Tak jesli dla średnich akk Rs=15mA pobór prądu ustawimy na 20A o tak
wyjdzie,
a dla takich co Rs=5mOm->60A!, przy poborze 1A to bedzie 15mV i wtedy nie ma
o czym dyskutowac,

Końcowe napięcie rozładowania dla rozważania pojemności nie ma znaczenia w
NiCd




========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!newsgate.p

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: hektor_at_nospam_artnet.pl (Hektor)
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_aku_rzeczywista_pojemno=B6=E6?=
Date: 5 Apr 2003 14:10:54 +0200

Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:232267

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: aku rzeczywista pojemność
Date: Sat, 05 Apr 2003 15:44:35 +0200


On Fri, 4 Apr 2003 21:14:08 +0200, "Anna" <"NOSPAM"anna_23_at_nospam_wp.pl>
Sprawdzałem rózne akumulatorki NI-MH NI-CD. Porównałem pojemność
nominalną i z ich rzeczywistą tzn natęzenie razy czas (przy
rozładowywaniu). Wynik to tak 50%.
Czyżby producenci podawali dwukrotnie zawyzoną pojemność???????/?

Dawniej nie - mniej wiecej odpowiadala prawdzie.
Ale byc moze teraz odkryli ze tylko produkt z napisem "2000mAh"
sie dobrze sprzedaje, a 99% nabywcow i tak nie sprawdzi pojemnosci.

A potem sa dziwne posty "moj aparat na aku Duracell najdluzej dziala"

P.S. Musze sie przyjrzec - w firmie narzekali na aku w telefonie,
a uzywany 8h/dobe, na co nie starczal. Aku mial swoje lata, a po
wymianie przeszlo. Tylko ze pierwszy test z ciekawosci zrobiony
sugeruje ze 500mAh to ma, a nominalnie tylko 600 ..


J.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "^ToM^" <notebuk_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: aku rzeczywista pojemność
Date: Sat, 5 Apr 2003 22:57:43 +0200



Sprawdzałem rózne akumulatorki NI-MH NI-CD. Porównałem pojemność nominalną
i
z ich rzeczywistą tzn natęzenie razy czas (przy rozładowywaniu).
Wynik to tak 50%.
Czyżby producenci podawali dwukrotnie zawyzoną pojemność???????/?


bo pojemnosc znamionowa sie podaje zazwyczaj dla 20 godzinnego pradu
rozladowania, a Ty je pewnie traktowales 10 godzinnym albo lepiej. im
wiekszym pradem je rozladowywujesz tym uzyskasz mniejsza pojemnosc
pozdrawiam
tom



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai