Zasilacz impulsowy z USA (jak przerobic?).



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Pecus <Tomasz.Pecko_at_nospam_wor.tvp.com.pl>
Subject: Zasilacz impulsowy z USA (jak przerobic?).
Date: Fri, 05 May 2000 08:37:10 GMT


Na poczatek informacja - prawie nie znam sie na elektronice ;)
Dostalem wlasnie z USA sprzet zasilany akumulatorkiem. Jest do niego
ladowarka ale oczywiscie na 110V. Chcialbym ja jakos przerobic na 220V
(byc moze nic nie trzeba robic, jak w wielu zasilaczach impulsowych).
Napiecie z sieci 110V przechodzi przez dwa rezystory 39ohm (po jednym
na biegun), potem bezpiecznik i mostek diodowy. Dalej juz przetwornica.
Wydaje mi sie, ze wystarczyloby wymienic te rezystory na wieksze. Jesli
tak, to jak policzyc ich nowe wartosci?, a moze ktos mi je po prostu
poda?

Z gory dzieki.
Pozdro.
Tom.


Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Mariusz" <mariusz_at_nospam_cz.onet.pl>
Subject: Re: Zasilacz impulsowy z USA (jak przerobic?).
Date: Fri, 5 May 2000 11:12:12 +0200


To nie wystarczy. Spalisz przetwornicę..... Nie lepiej dokupić u nas
przetwornicę o takim samym napięciu wyjściowym?
Pozdrawiam
Mariusz




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Pecus <Tomasz.Pecko_at_nospam_wor.tvp.com.pl>
Subject: Re: Zasilacz impulsowy z USA (jak przerobic?).
Date: Fri, 05 May 2000 09:38:02 GMT



To nie wystarczy. Spalisz przetwornicę.....

A co trzebaby zrobic ???

Nie lepiej dokupić u nas
przetwornicę o takim samym napięciu wyjściowym?

Niestety, to nie jest sama przetwornica. Z moich ogledzin (a dawno temu
zajmowalem sie troszke elektronika) jest to jakas specjalizowana
ladowarka oparta tylko konstrukcyjnie o przetwornice. Nie udalo mi sie
znalezc granicy miedzy ukladem ladowarki, a przetwornica. Moze po
prostu az tak sie nie znam.
Jesli nie uda sie jakos latwo tego przerobic (od strony napiecia
zasilajacego), to pozostaje chyba podlaczenie przez transformatorek
(malenki wystarczy chyba).
A moze jednak jest jakies proste rozwiazanie ???

Pozdro.
Tom.


Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Mariusz" <mariusz_at_nospam_cz.onet.pl>
Subject: Re: Zasilacz impulsowy z USA (jak przerobic?).
Date: Fri, 5 May 2000 14:19:26 +0200


Musiałbyś przewinąć transformator przetwornicy, a to jak przypuszczam będzie
niemożliwe....
Widziałem kiedyś w prasie schemat adaptera (o ile pamiętam Elektor...) do
zachodniej aparatury sprowadzanej do nas. Było to wykonane na tyrystorach o
ile pamietam (to był bardzo prosty schemat, całość mieściła się we
wtyczce...)....
Nie wiem czy taka przetwornica ruszy z adapterem, bo różni się częstotliwość
sieci zasilającej....
Co do transformatorka, to w EP (starsze numery) był schemat takiego adaptera
opartego na 2 popularnych transformatorkach (220-->110V), ale częstotliwość
była 50 Hz.
Pozdrawiam
Mariusz





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Pecus <Tomasz.Pecko_at_nospam_wor.tvp.com.pl>
Subject: Re: Zasilacz impulsowy z USA (jak przerobic?).
Date: Fri, 05 May 2000 12:41:19 GMT


Dzieki wielkie za informacje. Nie wiem czy to mozliwe, ale nie
zauwazylem by bylo jakies polaczenie z reszta elektroniki przed
wyprostowaniem i wygladzeniem napiecia z sieci, wiec chyba
czestotliwosc sieci nie bedzie tu miala znaczenia.
Pokombinuje.

Jeszcze raz, dzieki.
Pozdro.
Tom.


Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "TRM" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: Re: Zasilacz impulsowy z USA (jak przerobic?).
Date: Sat, 6 May 2000 11:03:45 +0200



Użytkownik Pecus <Tomasz.Pecko_at_nospam_wor.tvp.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyj
nych napisał:8eufhc$mvg$1_at_nospam_nnrp1.deja.com...
Pokombinuje.
Jak masz miejsce to weź dowolny (mały) transformatorek sieciowy ale taki któ
ry ma dzielone uzwojenie pierwotne i zrób z niego autotransformator 220V/110
V i z tego zasil Twoją przetwornicę
Tadek



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "woj" <pwojj_at_nospam_kki.net.pl>
Subject: Re: Zasilacz impulsowy z USA (jak przerobic?).
Date: Fri, 5 May 2000 14:40:14 +0200



Pecus napisał(a) w wiadomości: <8eu4pq$c20$1_at_nospam_nnrp1.deja.com>...
Jesli nie uda sie jakos latwo tego przerobic (od strony napiecia
zasilajacego), to pozostaje chyba podlaczenie przez transformatorek.



Sam sobie odpowiedziales, Hz nie maja znaczenia.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Romuald Bialy <romekb_at_nospam_polbox.com>
Subject: Re: Zasilacz impulsowy z USA (jak przerobic?).
Date: Sun, 07 May 2000 13:06:16 GMT


Pecus napisał(a):

Na poczatek informacja - prawie nie znam sie na elektronice ;)
Dostalem wlasnie z USA sprzet zasilany akumulatorkiem. Jest do niego
ladowarka ale oczywiscie na 110V. Chcialbym ja jakos przerobic na 220V
(byc moze nic nie trzeba robic, jak w wielu zasilaczach impulsowych).
Napiecie z sieci 110V przechodzi przez dwa rezystory 39ohm (po jednym
na biegun), potem bezpiecznik i mostek diodowy. Dalej juz przetwornica.
Wydaje mi sie, ze wystarczyloby wymienic te rezystory na wieksze. Jesli
tak, to jak policzyc ich nowe wartosci?, a moze ktos mi je po prostu
poda?


Kiedys udalo mi sie przerobic zasilacz z noteboka IBM z 110 na 220V.
Przerobka polegala na wymianie glownego kondensatoea filtrujacego
(tego za mostkiem) przetwornicy na mniejsza pojemnosc, ale na napiecie
400V (w oryginale byl 100u/200V, a ja dalem 47u/400V bo wiekrzy nie
wszedl) oraz na wymianie rezystora w ukladzie startu przetwornicy na
dwukrotnie wiekrzy. 2 lata juz chodzi i nie ma problemu, co nie
swiadczy o tym ze inny nie wybuchnie zaraz po wlaczeniu. Ale jak to
mowia: jest ryzyko, jest zabawa !

--
Pozdrawiam.... Romuald Bialy
E'mail: romekb_at_nospam_polbox.com
WWW: http://www.polbox.com/r/romekb