ach te DIMMy



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Grzegorz Domagała" <domag_at_nospam_linux.uci.agh.edu.pl>
Subject: ach te DIMMy
Date: Sun, 14 May 2000 12:16:54 +0200


Wiem ze cos takeigo juz bylo ale dawno i nie pamietam tytulu - moj komp z
nieznanej przyczyny widzi dimma 64MB jako 32MB. Kiedy go wlacze razem z
simmami (4*8MB) widzi w sumie 57MB (no i rzecz jasna himem sie wypieprza ) -
wie ktos moze czym to moze byc spowodowane i jak to zwalczyc ??
GRG



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Dariusz Dorochowicz" <dadoro_at_nospam_polbox.com>
Subject: Re: ach te DIMMy
Date: Mon, 15 May 2000 07:25:52 GMT



Użytkownik "Grzegorz Domagała" <domag_at_nospam_linux.uci.agh.edu.pl> napisał w
wiadomości news:8fludo$5a0$1_at_nospam_galaxy.uci.agh.edu.pl...
Wiem ze cos takeigo juz bylo ale dawno i nie pamietam tytulu - moj
komp z
nieznanej przyczyny widzi dimma 64MB jako 32MB. Kiedy go wlacze
razem z
simmami (4*8MB) widzi w sumie 57MB (no i rzecz jasna himem sie
wypieprza ) -
wie ktos moze czym to moze byc spowodowane i jak to zwalczyc ??

Pewnie masz plyte VX i DIMM PC100? Zapomnij o rozbudowie. Moj komputer
zobaczyl DIMM'a 64MB w postaci 32MB, a po upgrade BIOS'u jako 16MB. A
laczenie SIMM'ow z DIMM'ami nie jest zalecane, a przez niektorych
producentow wrecz zabronione (inne zasilanie). Jedyne rozwiazanie to
dostac bardzo stare DIMM'y (te, ktore pojawily sie przy okazji
chipsetu TX juz sie do VX nie nadaja). Ja juz swoje odzalowalem i
kupilem SIMMY.

DD



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Grzegorz Domagała" <domag_at_nospam_linux.uci.agh.edu.pl>
Subject: Odp: ach te DIMMy
Date: Mon, 15 May 2000 18:24:11 +0200



Użytkownik Dariusz Dorochowicz <dadoro_at_nospam_polbox.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4ENT4.64969$O4.1328378_at_nospam_news.tpnet.pl...


Pewnie masz plyte VX i DIMM PC100? Zapomnij o rozbudowie. Moj komputer

Szczerze mowiac nie mam pojecia czy plyta jest VX - ale chyba tak (AFAIR TX
nie obsluguja DIMM )

zobaczyl DIMM'a 64MB w postaci 32MB, a po upgrade BIOS'u jako 16MB. A
laczenie SIMM'ow z DIMM'ami nie jest zalecane, a przez niektorych
producentow wrecz zabronione (inne zasilanie).
Czasami dziala - a ja stwierdzilem ze jesli ten DIMM razem z moimi SIMMami
dadza w sumie 64MB to i
tak mi sie oplaci
Jedyne rozwiazanie to
dostac bardzo stare DIMM'y (te, ktore pojawily sie przy okazji
chipsetu TX juz sie do VX nie nadaja). Ja juz swoje odzalowalem i
kupilem SIMMY.

Nie wiem o jak stare DIMMy ci chodzi, ja kupilem te 66MHz - dobrze ze facet
przyjmowal zwroty :)
Moze nawet bym zainwetowal w Simmy ale stwierdzilem ze mi sie nie chce -
musialbym sie pozbyc starych (4 * 8 - wszystkie sloty zapchane) i
zainwestowlbym w sprzet bez przyszlosci - po prostu nastepnym razem kupie
jakies PII (daj Boze PIII) i zegnajcie SIMMy
GRG

DD





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Dariusz Dorochowicz" <dadoro_at_nospam_polbox.com>
Subject: Re: ach te DIMMy
Date: Tue, 16 May 2000 07:40:13 GMT



Użytkownik "Grzegorz Domagała" <domag_at_nospam_linux.uci.agh.edu.pl> napisał w
wiadomości news:8fp8af$rja$1_at_nospam_galaxy.uci.agh.edu.pl...

Szczerze mowiac nie mam pojecia czy plyta jest VX - ale chyba tak
(AFAIR TX
nie obsluguja DIMM )

HX nie obsluguja DIMM'ow. Ja pisze to wlasnie z TX'a z DIMM'em.

Czasami dziala - a ja stwierdzilem ze jesli ten DIMM razem z moimi
SIMMami
dadza w sumie 64MB to i
tak mi sie oplaci

Pytanie tylko - jak dlugo...

Nie wiem o jak stare DIMMy ci chodzi, ja kupilem te 66MHz - dobrze
ze facet
przyjmowal zwroty :)

Chodzi o te najstarsze. Ja w kazdym razie takich nie mam.

Moze nawet bym zainwetowal w Simmy ale stwierdzilem ze mi sie nie
chce -
musialbym sie pozbyc starych (4 * 8 - wszystkie sloty zapchane) i
zainwestowlbym w sprzet bez przyszlosci - po prostu nastepnym razem
kupie
jakies PII (daj Boze PIII) i zegnajcie SIMMy

Nie wyglupiaj sie. Kup Celerona i juz. IMHO nie ma sensu kupowanie
PIII do wiekszosci "normalnych" zastosowan.

DD



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Grzegorz Domagała" <domag_at_nospam_linux.uci.agh.edu.pl>
Subject: Odp: ach te DIMMy
Date: Tue, 16 May 2000 16:55:15 +0200



Użytkownik Dariusz Dorochowicz <dadoro_at_nospam_polbox.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:xX6U4.72763$O4.1442175_at_nospam_news.tpnet.pl...


jakies PII (daj Boze PIII) i zegnajcie SIMMy

Nie wyglupiaj sie. Kup Celerona i juz. IMHO nie ma sensu kupowanie
PIII do wiekszosci "normalnych" zastosowan.
Rzecz w tym ze teraz nie mam forsy - a jak bede mial forse to PIII bedzie
pewnie podstawa - tylko nie mow ze to nieprawda kiedys 286 byl dla
profesjonalistow :))
GRG
ps. Jak maly/miekki wypusci nastepna wersje swojego jedynie slusznego
systemu to pewnie PIII bedzie zadyszki dostawal..

DD





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: ZZn <zimnyzenon_at_nospam_news.pss.rzondzi.net>
Subject: Re: ach te DIMMy
Date: Wed, 17 May 2000 20:08:33 GMT


Dariusz Dorochowicz wrote:

HX nie obsluguja DIMM'ow. Ja pisze to wlasnie z TX'a z DIMM'em.

To ciekawe, co kolega powiedział :-) Szkoda, że mój stary komputer tego
nie wiedział, bo zapewne nie chciałby współpracować z pamięcią :-)
Jedyne, co mogę stwierdzić, to to, że HX nie współpracuje z DIMMami
większymi niż 64 MB.
--
Pozdrowienia, Zen0n
HZ: '...mieszkala w kamienicy pani Kolichowskiej,
ktora byla stara, trzypietrowa i obdrapana'
mailto://zimnyzenon_at_nospam_hotmail.com
ICQ UIN: 59008072

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Dariusz Dorochowicz" <dadoro_at_nospam_polbox.com>
Subject: Re: ach te DIMMy
Date: Thu, 18 May 2000 06:32:13 GMT



Użytkownik "ZZn" <zimnyzenon_at_nospam_news.pss.rzondzi.net> napisał w
wiadomości news:3922BE2F.C1DBB1FF_at_nospam_news.pss.rzondzi.net...

To ciekawe, co kolega powiedział :-) Szkoda, że mój stary komputer
tego
nie wiedział, bo zapewne nie chciałby współpracować z pamięcią :-)
Jedyne, co mogę stwierdzić, to to, że HX nie współpracuje z DIMMami
większymi niż 64 MB.

No coz, czasami tak jest. Inna zupelnie sprawa, ze o ile widzialem
calkiem sporo plyt VX i TX z DIMM'ami, o tyle nie widzialem ani jednej
HX i podstawkami pod DIMM'y. Chyba, ze masz na mysli HX Pro, ale to
juz zupelnie inna bajka. A, moze byc jeszcze, ze po prostu miales
podstawke DIMM pod pamieci EDO (swego czasu takie tez byly). Jezeli
masz jakiekolwiek watpliwosci zajrzyj np na strone
http://www.asus.com.tw/products/techref/Chipset/430hx/430hx-007.html
W okolicy tej strony jest tez troche informacji o tym, dlaczego nie
powinno sie mieszac SIMM'ow z DIMM'ami.
Mozesz tez znalezc male co nieco na stronie Intela.

DD



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jareka1234_at_nospam_dawid.com.pl (Jaroslaw Andrzejewski)
Subject: Re: Odp: ach te DIMMy
Date: Tue, 16 May 2000 10:11:30 GMT


Mon, 15 May 2000 18:24:11 +0200, "Grzegorz Domagała"
<domag_at_nospam_linux.uci.agh.edu.pl> napisał(-a):


Użytkownik Dariusz Dorochowicz <dadoro_at_nospam_polbox.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4ENT4.64969$O4.1328378_at_nospam_news.tpnet.pl...


Pewnie masz plyte VX i DIMM PC100? Zapomnij o rozbudowie. Moj komputer

Szczerze mowiac nie mam pojecia czy plyta jest VX - ale chyba tak (AFAIR TX
nie obsluguja DIMM )
obsługuje. Jeszcze nie spotkałem DIMMa, który by nie pracował w mojej
płycie Asus TX-97. Miałem już w niej 32, 64, 96 i 128 MB.
BTW: może masz płytę TX-pro lub VX-pro? Jeśli tak - wyrazy
współczucia:-)

--
Jarek Andrzejewski
(UWAGA: z adresu wytnij CYFRY - to jest pułapka na spamerów)

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Grzegorz Domagała" <domag_at_nospam_linux.uci.agh.edu.pl>
Subject: Odp: Odp: ach te DIMMy
Date: Tue, 16 May 2000 16:47:05 +0200



Użytkownik Jaroslaw Andrzejewski <jareka1234_at_nospam_dawid.com.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:39221c08.12603302_at_nospam_10.100.100.4...
Mon, 15 May 2000 18:24:11 +0200, "Grzegorz Domagała"
<domag_at_nospam_linux.uci.agh.edu.pl> napisał(-a):


Użytkownik Dariusz Dorochowicz <dadoro_at_nospam_polbox.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4ENT4.64969$O4.1328378_at_nospam_news.tpnet.pl...

obsługuje. Jeszcze nie spotkałem DIMMa, który by nie pracował w mojej
płycie Asus TX-97. Miałem już w niej 32, 64, 96 i 128 MB.
BTW: może masz płytę TX-pro lub VX-pro? Jeśli tak - wyrazy
współczucia:-)
Coz - nie wiem jak to plyta - nie mam do niej dokumentacji, podejrzewam ze
wlasnie pro.
GRG
ps skad te wyrazy wspolczucie - plyty pro sa "znane" ?

--
> Jarek Andrzejewski
> (UWAGA: z adresu wytnij CYFRY - to jest pułapka na spamerów)



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jareka1234_at_nospam_dawid.com.pl (Jaroslaw Andrzejewski)
Subject: Re: Odp: Odp: ach te DIMMy
Date: Wed, 17 May 2000 09:07:14 GMT


Tue, 16 May 2000 16:47:05 +0200, "Grzegorz Domagała"
<domag_at_nospam_linux.uci.agh.edu.pl> napisał(-a):

ps skad te wyrazy wspolczucie - plyty pro sa "znane" ?
tak - przynajmniej mi znane - z niedziałania DIMMów :-)
--
Jarek Andrzejewski
(UWAGA: z adresu wytnij CYFRY - to jest pułapka na spamerów)

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "#aciaty" <aciaty_at_nospam_alpha.net.pl>
Subject: Odp: ach te DIMMy
Date: Tue, 16 May 2000 16:25:39 +0200


Ja mam dimma :32MB PC100 i plyta (ATX) widzi jako 16MB
i nastepuje reset zaraz po sprawdzeniu dyskow...

Chyba pamiec jest walnieta, a moze jeszcze cos sie da z nej zrobic?

pozdro
#aciaty





--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Dariusz Dorochowicz" <dadoro_at_nospam_polbox.com>
Subject: Re: ach te DIMMy
Date: Wed, 17 May 2000 10:40:16 GMT



Użytkownik "#aciaty" <aciaty_at_nospam_alpha.net.pl> napisał w wiadomości
news:8ftp1p$lf3$4_at_nospam_aquarius.webcorp.com.pl...
Ja mam dimma :32MB PC100 i plyta (ATX) widzi jako 16MB
i nastepuje reset zaraz po sprawdzeniu dyskow...

Chyba pamiec jest walnieta, a moze jeszcze cos sie da z nej zrobic?

Napisz lepiej, co to za plyta, a nie "ATX". Najlepiej na jakim
chipsecie. Jak nie wiesz jak sie tego dowiedziec, to przepisz to, co
jest napisane na wszystkich duzych ukladach plyty.

DD