Zakłócenia obrazu w magnetowidzie Philips VR 685 - szukam rad na forum

Magnetowidy Philips - ciekawe i długie...





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marchec" <marcin.chec_at_nospam_adkom.pl>
Subject: Magnetowidy Philips - ciekawe i długie...
Date: Tue, 16 May 2000 12:02:39 GMT


Problem kiedyś sygnalizowałem na grupie, ale zaistniały nowe okoliczności i
znowu proszę o radę...

"Od ponad 2 miesięcy jestem posiadaczem magnetowidu Philips VR 685
(zakupiony w oryginalnym sklepie firmowym we Wrocławiu). Niestety magnetowid
ten od momentu kupna nie spełniał w moim odczuciu norm przewidzianych dla
sprzętu tej klasy. Obraz po nagraniu za pośrednictwem tunera pokryty
zostawał on siatką kolorowych, skośnych bądź pionowych pasków. Szczególnie
widoczne jest to w odtwarzaniu poklatkowym (co druga klatka ma wyraźne
paski) oraz prze odtwarzaniu z podwójną prędkością. Paski są przede
wszystkim widoczne na szarym, ciemnym tle (oczywiście na innym tle także
występują) - szczególnie bardzo dokuczliwe przy nagraniach w LP (w SP
również widoczne, lecz mniej dokuczliwe). Co ciekawe - przy ustawieniu
nasycenia kolorów w telewizorze na minimum (obraz czarno - biały) zakłócenia
nie są widoczne. I tu chyba najistotniejsza kwestia: w przypadku, gdy stacja
telewizyjna nadaje dźwięk w systemie stereo NICAM obraz jest krystalicznie
czysty (nie występują żadne zakłócenia, ani w LP ani w SP). Gdy tylko zanika
sygnał NICAM zakłócenia od razu się pojawiają.
Oczywiście gdy odtwarzam u siebie kasety nagrane na jakimkolwiek innym
magnetowidzie obraz jest również bez zastrzeżeń, lecz gdy nagram coś u
siebie i odtwarzam na innym magnetowidzie zakłócenia są widoczne.
I żeby nie było wątpliwości - sprawdzałem mój magnetowid w różnych
warunkach - na różnych antenach i telewizorach (sam posiadam TV Sony
21T3K) - wszędzie zachowywał się tak samo.
Naturalnie udałem się do serwisu autoryzowanego Philipsa we Wrocławiu (firma
"Seltron"). Magnetowid został przy mnie sprawdzony, technik przyznał mi
rację i magnetowid został przyjęty do naprawy. Jednak po kilku dniach
poinformowany zostałem o możliwości odbioru sprzętu, który rzekomo nie
wymagał żadnej naprawy. Lecz największe zdziwienie ogarnęło mnie po
konsultacji z technikiem, który stwierdził, że uszkodzenie to występuje we
WSZYSTKICH stereofonicznych modelach z tej linii co VR 685 (nawet w
najwyższym VR 850). Sprawdził to podobno na kilku magnetowidach. Nie
występuje natomiast w modelach monofonicznych.
Poinformowano mnie, że Philips rzekomo nic nie wie o sprawie, nie wydał więc
żadnego biuletynu serwisowego, a co za tym idzie serwis nie może wykonać
naprawy gwarancyjnej. Zakłócenia pochodzą od dekodera NICAM i jedynym
ratunkiem jest jego demontaż (co z oczywistych względów nie wchodzi w grę).
Dla zaspokojenia własnej ciekawości porównałem w identycznych warunkach
model VR 705 (nowa linia) i swój magnetowid. Efekt: W VR 705 nie było
najmniejszych zakłóceń. Czyżby więc w nowej linii problem został usunięty?"

Pismo o takiej treści wysyłam dzisiaj do Philipsa do Warszawy. Ciekawe jaki
odniesie skutek.
Proszę, napiszcie co o tym wszystkim sądzić. Z góry dzięki za info
Marcin




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Mariusz" <mariusz_at_nospam_cz.onet.pl>
Subject: Re: Magnetowidy Philips - ciekawe i długie...
Date: Tue, 16 May 2000 14:29:22 +0200


A oddaj go do sklepu, to jest wada ukryta, o które nie zostałeś
poinformowany w dobrej lub złej wierze... Lub domagaj się naprawy
gwarancyjnej (3 razy, i muszą ci sprzet wymienić na inny działający
poprawnie).
Skoro serwisant mówi ci, że jest to uszkodzenie którego on nie usunie bo
cośtam, to nie powinno cię to interesować... Zabuliłeś za sprzęt o
określonych parametrach, których nie spełnia sprzęt wydany ci przez
sprzedawcę w sklepie. Trzeba z tym walczyć, bo za jakiś czas kupisz sobie
magnetowid w którym nie będzie głowicy, i servisant wyjaśni ci, że taka była
cała seria, i zamiast oglądać film, masz sobie postawić na tym kwiatek......

Pozdrawiam
Mariusz




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Ireneusz Niemczyk <i.niemczyk_at_nospam_multispedytor.com.pl>
Subject: Re: Magnetowidy Philips - ciekawe i =?iso-8859-2?Q?d=B3ugie=2E=2E=2E?=
Date: Tue, 16 May 2000 14:56:06 +0200




Mariusz wrote:

A oddaj go do sklepu, to jest wada ukryta, o które nie zostałeś
poinformowany w dobrej lub złej wierze... Lub domagaj się naprawy
gwarancyjnej (3 razy, i muszą ci sprzet wymienić na inny działający
poprawnie).
Skoro serwisant mówi ci, że jest to uszkodzenie którego on nie usunie bo
cośtam, to nie powinno cię to interesować... Zabuliłeś za sprzęt o
określonych parametrach, których nie spełnia sprzęt wydany ci przez
sprzedawcę w sklepie. Trzeba z tym walczyć, bo za jakiś czas kupisz sobie
magnetowid w którym nie będzie głowicy, i servisant wyjaśni ci, że taka była
cała seria, i zamiast oglądać film, masz sobie postawić na tym kwiatek......

Pozdrawiam
Mariusz

Dokładnie - sytuację masz komfortową. Poczekaj na odpowiedź z W-wy (wypada) po
czym jeśli nie zaproponują Ci niczego konkretnego zanieś do servisu i żądaj
naprawy w gwarancyjnym terminie.

Swoją drogą przynajmniej servis nie ściemniał ;)))

--
PZD, Irek.N. (ALIAS)