!!!!!!!! Obrotomierz w dieslu !!!!!!!!!!



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marian" <marianek_at_nospam_poczta.fm>
Subject: !!!!!!!! Obrotomierz w dieslu !!!!!!!!!!
Date: Wed, 17 May 2000 10:59:09 +0200


Q3p5IG1hIGt0b3MgamFrYXMgcHJvcG96eWNqZSBvZG5vc25pZSBjenVqbmlrYSBpIHNwb3NvYnUg
bW9udGF6dSBkbyBzaWxuaWthIGRpZXNsYSwgY2hjaWFsZW0gc29iaWUgenJvYmljIG9icm90b21p
ZXJ6LiBOYWpwaWVydyBteXNsYWxlbSBvIGtvbnRha3Ryb25pZSwgYWxlIG5pZSB3aWVtIGN6eSBi
eSB3eWRvbGlsIG9rIDEwMEh6IG5hIG1heC4gb2Jyb3Rvdy4gQSBtb3plIGpha2lzeiBjenVqbmlr
IGhhbGxhPz8/IGFsYm8gamFraWVzIGlubmUgcHJvcG96eWNqZT8NCg0KLS0gDQpQb3pkcmF3aWFt
DQpNYXJpdXN6TQ0KSUNROiAzMDkxOTc3DQo=


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Grzegorz Kurczyk" <control_at_nospam_post.pl>
Subject: Odp: !!!!!!!! Obrotomierz w dieslu !!!!!!!!!!
Date: Thu, 18 May 2000 22:39:02 GMT


Bardzo proste rozwiązanie to takie, które stosują producenci samochodów tzn.
czujnikiem obrotów silnika jest alternator !!! Jak wiadomo alternator jest
to synchroniczny generator prądu przemiennego trójfazowego (tak, tak to nie
pomyłka). To że na wyjściu otrzymujemy prąd stały (a w zasadzie
jednokierunkowy tętniący) zawdzięczamy trójfazowemu mostkowi prostowniczemu
na 6-ciu diodach. Wystarczy tylko wyprowadzić zacisk jednego z uzwojeń przed
prostownikiem a na jego wyjściu otrzymamy parzebieg sinusoidalny o
częstotliwości wprostproporcjonalnej do obrotów wirnika alternatora
(generator synchroniczny). Przebieg taki należy "obciąć" do prostokąta, a
dalej to tak samo jak z kontaktronem alba hallotronem. Jedyny drobny problem
to sprawdzenie przełożenia przekładni pasowej pomiędzy wałem silnika a
alternatorem. Pomysł z kontaktronem też wydaje się niezły. Malutkie
kontaktrony stosowane w klawiaturach starszych kompurerów potrafiły
"wyciągnąć" do 500Hz, ale nie wiem jak wyglądałaby sprawa ich trwałości w
takich warunkach. Napewno lepszym rozwiązaniem byłby hallotron.

z poważaniem
Grzegorz Kurczyk


Użytkownik Marian <marianek_at_nospam_poczta.fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8ftmrj$esq$1_at_nospam_sunsite.icm.edu.pl...
Czy ma ktos jakas propozycje odnosnie czujnika i sposobu montazu do
silnika diesla, chcialem sobie zrobic obrotomierz. Najpierw myslalem o
kontaktronie, ale nie wiem czy by wydolil ok 100Hz na max. obrotow. A moze
jakisz czujnik halla??? albo jakies inne propozycje?

--
> Pozdrawiam
> MariuszM
> ICQ: 3091977
>



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Gabriel Drabik" <gabrys_at_nospam_sms.pl>
Subject: Re: !!!!!!!! Obrotomierz w dieslu !!!!!!!!!!
Date: Fri, 19 May 2000 12:59:53 +0200



Grzegorz Kurczyk wrote in message ...

na 6-ciu diodach. Wystarczy tylko wyprowadzić zacisk jednego z uzwojeń
przed
prostownikiem a na jego wyjściu otrzymamy parzebieg sinusoidalny o
częstotliwości wprostproporcjonalnej do obrotów wirnika alternatora


Dodam jeszcze ze najprawdopodobniej Twoj alternator ma nawet
taki zacisk, moze nie podlaczony a moze nawet podlaczony
i doprowadzony kablem pod deske rozdzielacza.
Proponuje porownac Twoj samochod ze schematem
wersci z obrotomierzem.


GD