Re: Wzmacniacz bez skladowej stalej



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: Wzmacniacz bez skladowej stalej
Date: Thu, 17 May 2001 01:41:27 GMT


On Wed, 16 May 2001 12:05:38 +0200, Sebastian Bialy wrote:
Chcialbym wzmocnic sygnal z czujnika megnetorezystancyjnego. No i
wlasnie. Czujnik taki najlepiej byloby polaczyc w dzielnik z innym
rezystorem. Uklad taki daje jednak skladowa stala, a ja chcialbym sie od
niej odciac w jak najlepszy sposob. [...] filozofia polegala by na
oddzieleniu skladowej stalej "w ladny sposob". Tzn. szukam innego
pomyslu niz kondensator 1000uF na wejsciu ;)

A co jest zlego w takim kondensatorze ?

Slyszalem o konwejorach pradowych i wzmacniaczach operacyjnych z
wejsciami pradowymi. Czy cos z tego dalo by sie wykorzystac ?

Raczej nic - problem pozostaje.

Moze ci pomoc troche inny uklad - doprowadz sygnal do + bezposrednio,
a do - doprowadz jego skladowa stala. Czyli najprosciej podpiac tam
kondensator do masy i rezystor do wyjscia.
Alternatywnie - dlawik.

A jak sie dalej nie podoba - A/D, atmelek, D/A - zmierzyc srednie
napiecie na wyjsciu, ustawic napiecie referencyjne, mierzyc, ustawic
tak zeby zmierzone bylo jak najmniejsze ... Moze by sie nawet bez A/D
obeszlo ..

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Sebastian Bialy <heby_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Wzmacniacz bez skladowej stalej
Date: Thu, 17 May 2001 08:38:13 +0200


"J.F." wrote:
pomyslu niz kondensator 1000uF na wejsciu ;)
A co jest zlego w takim kondensatorze ?

Power ON i 30 sekund na naladowanie ... A ja bym chcial od razu ;)

Moze ci pomoc troche inny uklad - doprowadz sygnal do + bezposrednio,
a do - doprowadz jego skladowa stala. Czyli najprosciej podpiac tam
kondensator do masy i rezystor do wyjscia.

Ale problem z szybkoscia ladowania pozostaje. Kondensatory sa bardzo
fajne, ale chcialbym, zeby uklad w miare szybko dostosowywal sie do
zmian sygnalu wejsciowego (skladowej stalej tego sygnalu). To juz nawet
nie problem czujnikow magnetorezystancyjnych, ale w ogole wzmacniaczy
"nietypowych".

A jak sie dalej nie podoba - A/D, atmelek, D/A - zmierzyc srednie
napiecie na wyjsciu, ustawic napiecie referencyjne, mierzyc, ustawic
tak zeby zmierzone bylo jak najmniejsze ... Moze by sie nawet bez A/D
obeszlo ..

Niestety, zmiany rezystancji takiego czujnika to za malo na A/D.

--
Sebastian Bialy - heby_at_nospam_poczta.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: Wzmacniacz bez skladowej stalej
Date: Fri, 18 May 2001 20:22:54 GMT


On Thu, 17 May 2001 08:38:13 +0200, Sebastian Bialy wrote:
"J.F." wrote:
A jak sie dalej nie podoba - A/D, atmelek, D/A - zmierzyc srednie
napiecie na wyjsciu, ustawic napiecie referencyjne, mierzyc, ustawic
tak zeby zmierzone bylo jak najmniejsze ... Moze by sie nawet bez A/D
obeszlo ..

Niestety, zmiany rezystancji takiego czujnika to za malo na A/D.

A/D przylaczasz na WYJSCIE wzmacniacza. Sluzy do tego zeby
procesorek ocenil czy wzmacniacz jest przesterowany/ma skladowa
stala i odpowiednio zmodyfikowal napiecie odniesienia na jego wejsciu
..

J.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Sebastian Bialy <heby_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Wzmacniacz bez skladowej stalej
Date: Sat, 19 May 2001 08:11:31 +0200


"J.F." wrote:
A/D przylaczasz na WYJSCIE wzmacniacza. Sluzy do tego zeby
procesorek ocenil czy wzmacniacz jest przesterowany/ma skladowa
stala i odpowiednio zmodyfikowal napiecie odniesienia na jego wejsciu
..

Dzieki, sprawdze.

--
Sebastian Bialy - heby_at_nospam_poczta.onet.pl