protel - ksiazka.



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "bartek" <combosoft_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: protel - ksiazka.
Date: Thu, 9 May 2002 18:07:52 +0200


czesc,
od dwoch dni bawie sie protelem 99se (wersja demo - 30 dni).
Gdzie mozna w internecie znalezc dobry (znaczy bogaty) opis programu?
lub jakis kurs, czy cos takiego... super gdyby bylo po polsku, ewentualnie
po angielsku. Do tej pory uzywalem sobie eagle'a i bylem w miare zadowolony.
Teraz chcialem zrobic krok milowy i zobaczyc jak to sie "je" w Protelu, a tu
same problemy...
przede wszystkim, mala bibloteka elementow i co mnie zdziwilo (!)
koniecznosc ustalania wygladu elementu na pcb. Np. taki rezystor, rozumiem,
ze moze byc roznej mocy, czyli roznych rozmiarow, ale w sumie to co tam jest
to na jakies chyba energetyczne elementy 15mm?! Udalo mi sie zrobic wlasne
ustawienie pcb (jakims takim kreatorem, choc nie mam pojecia gdzie go
znalazlem...).
Pozniej podstawki. Nie znalazlem elementu mikrokontrolera AT89C2051, ale w
sumie wymagajacy na poczatek nie jestem, szukalem wiec podstawki 20
pinowej... znowu nic... czy ja zle szukam czy autentycznie nie ma?
Czy mozna gdzies znalezc bibloteki elementow, jakis takich banalnych, ale
wraz z modulami pcb? znaczy podstawki i inne takie.
pozdrawiam, bartek.

PS. znalazlem instrukcje na elektrodzie, taka na 60 stron, ale traktuje taki
program strasznie po lebkach... cos mi sie udalo zrobic step-by-step, ale w
sumie jak zaczalem wlasny projekt to jak wyzej brak elementow i koniec.
Szukam wiec jak robic elemnety na pcb, jak je rozmieszczac, jak uruchomic
autorozmieszczanie, jak okreslac wymiary plytki, jak wykonac automatyczne
prowadzenie sciezek, itd.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "bartek" <combosoft_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: protel - ksiazka.
Date: Thu, 9 May 2002 18:08:38 +0200


</ciach>
a moze jest jakas ksiazka? w ofercie heliona nic nie znalazlem, ale moze
jakiegos innego wydawnictwa?



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "morgann" <talar4_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: protel - ksiazka.
Date: Thu, 9 May 2002 18:20:31 +0200


EdW od zdaje sie marca2002 drukuje artykuły o Protelu od podstaw, ja wlasnie
na tym sie ucze.
Chociaż jak widać kilka postów niżej też mam problemy :((((.

P.S. Mam ksero tych artykułów z marca i kwietnia wiec jak byś bardzo chcial
moze wrzucic na scaner. Wrzuce na stronke to sobie zassasz. Moze jeszcze
ktoś skorzysta. Daj znać czy chcesz (jest tego 12 stron A4).

pozdrawiam


--
DawidT [morghul]
###-- talar4_at_nospam_o2.pl - GG 600866 - ###

--
Użytkownik "bartek" <combosoft_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:abe6om$pa$1_at_nospam_news.onet.pl...
> </ciach>
> a moze jest jakas ksiazka? w ofercie heliona nic nie znalazlem, ale moze
> jakiegos innego wydawnictwa?
>
>



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "D_at_nospam_n!el" <daniel_at_nospam_euro26.org.pl_NOSPAM>
Subject: Re: protel - ksiazka.
Date: Thu, 9 May 2002 21:08:06 +0200



Użytkownik "morgann" <talar4_at_nospam_o2.pl> napisał w wiadomości
news:abe7ku$8n$1_at_nospam_news.tpi.pl...
EdW od zdaje sie marca2002 drukuje artykuły o Protelu od podstaw, ja
wlasnie
na tym sie ucze.
Chociaż jak widać kilka postów niżej też mam problemy :((((.

P.S. Mam ksero tych artykułów z marca i kwietnia wiec jak byś bardzo
chcial
moze wrzucic na scaner. Wrzuce na stronke to sobie zassasz. Moze jeszcze
ktoś skorzysta. Daj znać czy chcesz (jest tego 12 stron A4).

Ja bylbym zainteresowany skanami tych artykulow. Gdybys mogl mi je
zeskanowane i przeslac na mail'a bylbym wdzieczny.
Pozdrawiam Daniel (e-mail: sp9eme_at_nospam_poczta.onet.pl)



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_message.pl>
Subject: Re: protel - ksiazka.
Date: Thu, 9 May 2002 18:36:34 +0200


Użytkownik "bartek" <combosoft_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:abe6n8$l5$1_at_nospam_news.onet.pl...
czesc,
od dwoch dni bawie sie protelem 99se (wersja demo - 30 dni).
Gdzie mozna w internecie znalezc dobry (znaczy bogaty) opis programu?
lub jakis kurs, czy cos takiego... super gdyby bylo po polsku, ewentualnie
po angielsku. Do tej pory uzywalem sobie eagle'a i bylem w miare
zadowolony.
Teraz chcialem zrobic krok milowy i zobaczyc jak to sie "je" w Protelu, a
tu
same problemy...

Oglšdałeś www.elektroda.pl -> Opisy&Kursy?

MDz




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "bartek" <combosoft_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: protel - ksiazka.
Date: Thu, 9 May 2002 19:33:56 +0200



Użytkownik "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_message.pl> napisał w wiadomości
news:3cdaa4ee$1_at_nospam_news.home.net.pl...
Użytkownik "bartek" <combosoft_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:abe6n8$l5$1_at_nospam_news.onet.pl...
czesc,
od dwoch dni bawie sie protelem 99se (wersja demo - 30 dni).
Gdzie mozna w internecie znalezc dobry (znaczy bogaty) opis programu?
lub jakis kurs, czy cos takiego... super gdyby bylo po polsku,
ewentualnie
po angielsku. Do tej pory uzywalem sobie eagle'a i bylem w miare
zadowolony.
Teraz chcialem zrobic krok milowy i zobaczyc jak to sie "je" w Protelu,
a
tu
same problemy...

Oglšdałeś www.elektroda.pl -> Opisy&Kursy?

MDz


tak, tak widzialem, ale w sumie sa to male instrukcje i traktuja wiekszosc
problemow w kilku zdaniach.
Np autorozmieszczanie elementow jest opisane jako kilknij to, to, to i jesze
to i jush, dla mnie troszke
malo...



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "eRKa" <er.ka_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: protel - ksiazka.
Date: Thu, 9 May 2002 18:56:35 +0200


Prosze, oto swietny adres:

http://www.dnet.pl/~plonka/download.htm

niestety, dobra instrukcja (686 stron) po angielsku.

Pozdrawiam

Radek



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Michał Wysocki" <mwsoft_at_nospam_satkabel.com.pl>
Subject: Re: protel - ksiazka.
Date: Thu, 9 May 2002 21:07:45 +0200


Pozniej podstawki. Nie znalazlem elementu mikrokontrolera AT89C2051, ale w
sumie wymagajacy na poczatek nie jestem, szukalem wiec podstawki 20

hmm bez urazy, ale nie łaska sobie zrobić???
to jest BANALNE - rysujesz prostokšt, wyklikujesz 20 nóżek, nazywasz je i
masz komponent
pamiętaj o dobrej numeracji wyprowadzeń - potem ustawiasz tylko Footpoint na
DIP20 i już

BTW - jak Eagla nie mogłem ścierpieć - to do Protela zaaklimatyzowałem się w
półtora dnia :)
to jest jednak mercedes :)



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "morgann" <talar4_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: protel - ksiazka.
Date: Thu, 9 May 2002 22:47:05 +0200


Dla wszystkich zainteresowanych skanami.
Sš przez kilka dni pod linkiem
http://free.of.pl/e/escapenet//download/Protel_99SE_-%20_scany_z_EdW.rar
spakowane jak widac RAR'em, pliczek waży 2,5MB (12 stronek A4).
To artykuł z EdW z marca, w kwietniowym jeszcze coś było też ale malutko
wiec nie skanowalem tego a majowy jeszcze mi w łapy nie wpadł... czekam aż
bedzie na wydziale w czytelni to zobaczymy co dalej z kursem.

pozdrawiam

--
DawidT [morghul]
###-- talar4_at_nospam_o2.pl - GG 600866 - ###

--



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "D_at_nospam_n!el" <daniel_at_nospam_euro26.org.pl_NOSPAM>
Subject: Re: protel - ksiazka.
Date: Thu, 9 May 2002 23:26:16 +0200



Dla wszystkich zainteresowanych skanami.
Sš przez kilka dni pod linkiem
http://free.of.pl/e/escapenet//download/Protel_99SE_-%20_scany_z_EdW.rar

The file was not found on the server :-(




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Maciej G." <mgawlik_at_nospam_silesianet.pl>
Subject: Re: protel - ksiazka.
Date: Fri, 10 May 2002 08:33:17 +0200


Gdzie mozna w internecie znalezc dobry (znaczy bogaty) opis programu?

na stronach www.evatronix.com.pl mozna kupic (dostac?) 20to stronicowy
samouczek po polsku.

ewentualnie po angielsku.

ewentualnie ? bez angielskiego to ty sie w tej branzy pol roku nie utrzymasz
!!!

przede wszystkim, mala bibloteka elementow

bredzisz kolego. dla mnie ta biblioteka jest zdecydowanie za duza, i
znalezienie czegokolwiek zajmuje mi wiecej czasu niz zaprojektowanie tego od
podstaw.

koniecznosc ustalania wygladu elementu na pcb.

co przez to rozumiesz ?

> ze moze byc roznej mocy, czyli roznych rozmiarow, ale w sumie to co tam
jest
to na jakies chyba energetyczne elementy 15mm?!

poszukaj podstawek o nazwie AXIAL, i zwroc uwage ze domyslne wymiary to
milsy a nie milimetry.

sumie wymagajacy na poczatek nie jestem, szukalem wiec podstawki 20
pinowej... znowu nic... czy ja zle szukam czy autentycznie nie ma?

DIP20 nie ma ??? hehehe ......... a tak na marginesie, moze trzeba bylo
najpierw zaladowac jakis pcb.lib, no nie ?


konkluzja jest taka - poczytaj helpa, to najlepsza lektura. podszlifujesz
angielki, zobaczysz, ze jak przebrniesz przez standardowe slownictwo to
reszta jest prosta. protel w porownaniu z eaglem to jak ferrari i polonez. i
raczej nie szukaj ksiazki po polsku, takiej chyba nie ma.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "bartek" <combosoft_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: protel - ksiazka.
Date: Fri, 10 May 2002 15:18:11 +0200



Użytkownik "Maciej G." <mgawlik_at_nospam_silesianet.pl> napisał w wiadomości
news:abfpok$ods$1_at_nospam_zeus.polsl.gliwice.pl...
Gdzie mozna w internecie znalezc dobry (znaczy bogaty) opis programu?

na stronach www.evatronix.com.pl mozna kupic (dostac?) 20to stronicowy
samouczek po polsku.

ewentualnie po angielsku.

ewentualnie ? bez angielskiego to ty sie w tej branzy pol roku nie
utrzymasz
!!!

przede wszystkim, mala bibloteka elementow

bredzisz kolego. dla mnie ta biblioteka jest zdecydowanie za duza, i
znalezienie czegokolwiek zajmuje mi wiecej czasu niz zaprojektowanie tego
od
podstaw.

koniecznosc ustalania wygladu elementu na pcb.

co przez to rozumiesz ?

ze moze byc roznej mocy, czyli roznych rozmiarow, ale w sumie to co tam
jest
to na jakies chyba energetyczne elementy 15mm?!

poszukaj podstawek o nazwie AXIAL, i zwroc uwage ze domyslne wymiary to
milsy a nie milimetry.

sumie wymagajacy na poczatek nie jestem, szukalem wiec podstawki 20
pinowej... znowu nic... czy ja zle szukam czy autentycznie nie ma?

DIP20 nie ma ??? hehehe ......... a tak na marginesie, moze trzeba bylo
najpierw zaladowac jakis pcb.lib, no nie ?


konkluzja jest taka - poczytaj helpa, to najlepsza lektura. podszlifujesz
angielki, zobaczysz, ze jak przebrniesz przez standardowe slownictwo to
reszta jest prosta. protel w porownaniu z eaglem to jak ferrari i polonez.
i
raczej nie szukaj ksiazki po polsku, takiej chyba nie ma.



podalbys link do dokumentacji w jezyku angielskim, a nie sobie wyszydzal...
AXIAL jest, jak najbardziej, najmniejszy jaki znalazlem w istniejacej
biblotece
ma 15mm dlugosci, a nie milsow.. (linijka na wydruku nie klamie).
Jak zauwazylem mozna sobie stworzyc taki pcb-rezystor, jakims
kreatorem, ale chcialbym o tym co nieco poczytac.

Zaraz, zaraz co do podstawki.
Ja bym chcial zeby najpierw ta podstawka sie pojawila na schemacie,
abym do tej podstawki podlczayl odpowiednie linie komunikacyjne,
nastepnie bym sobie zyczyl, aby przejsc do pcb i zeby mi sie tam
pojawil ten element.. Jak widze nie ma, wiec pewnie trzeba se zrobic.
Co do elementow... zobacz w eagle.
Wszystko jest bajer, ale
jak przychodzi do szczegolow to trzeba sobie duzo zaprojektowac.
Pewnie, zaraz mi odpowiesz, ze zrobic taki element to nie problem.
Z tym ze ja sie bawie protelem tydzien (aby zrobic pcb i inne, wczesniej
robilem tylko schematy ideowe), a Ty pewnie duzo wiecej...

bartek

PS. co do helpa. niezla rzecz, ale raczej trzeba wiedziec czego szukac.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "JJMafia" <jjmafia_at_nospam_poczta.fm>
Subject: Re: protel - ksiazka.
Date: Fri, 10 May 2002 08:58:50 +0200


Witam !

AVT ma w ofercie takš ksišżkę.

Pozdrawiam !
JJMAfia


Użytkownik "bartek" <combosoft_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:abe6n8$l5$1_at_nospam_news.onet.pl...
czesc,
od dwoch dni bawie sie protelem 99se (wersja demo - 30 dni).
Gdzie mozna w internecie znalezc dobry (znaczy bogaty) opis programu?
lub jakis kurs, czy cos takiego... super gdyby bylo po polsku, ewentualnie
po angielsku. Do tej pory uzywalem sobie eagle'a i bylem w miare
zadowolony.
Teraz chcialem zrobic krok milowy i zobaczyc jak to sie "je" w Protelu, a
tu
same problemy...
przede wszystkim, mala bibloteka elementow i co mnie zdziwilo (!)
koniecznosc ustalania wygladu elementu na pcb. Np. taki rezystor,
rozumiem,
ze moze byc roznej mocy, czyli roznych rozmiarow, ale w sumie to co tam
jest
to na jakies chyba energetyczne elementy 15mm?! Udalo mi sie zrobic wlasne
ustawienie pcb (jakims takim kreatorem, choc nie mam pojecia gdzie go
znalazlem...).
Pozniej podstawki. Nie znalazlem elementu mikrokontrolera AT89C2051, ale w
sumie wymagajacy na poczatek nie jestem, szukalem wiec podstawki 20
pinowej... znowu nic... czy ja zle szukam czy autentycznie nie ma?
Czy mozna gdzies znalezc bibloteki elementow, jakis takich banalnych, ale
wraz z modulami pcb? znaczy podstawki i inne takie.
pozdrawiam, bartek.

PS. znalazlem instrukcje na elektrodzie, taka na 60 stron, ale traktuje
taki
program strasznie po lebkach... cos mi sie udalo zrobic step-by-step, ale
w
sumie jak zaczalem wlasny projekt to jak wyzej brak elementow i koniec.
Szukam wiec jak robic elemnety na pcb, jak je rozmieszczac, jak uruchomic
autorozmieszczanie, jak okreslac wymiary plytki, jak wykonac automatyczne
prowadzenie sciezek, itd.