Re: ARM - Atmel ?
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: Adam Dybkowski <adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl>
Subject: Re: ARM - Atmel ?
Date: Mon, 20 May 2002 01:31:36 +0200
Andy wrote:
bawil sie ktos ARM'ami ?
BTW: Najtanszy "starterkit" z ARMem i kolorowym LCD kosztuje 350 zl a
nazywa sie GameBoy Advance (konsolka do gier). Serio - na pokladzie jest
ARM z zegarem 16 MHz. Trzeba doczepic do tego tylko pamiec Flash albo
korzystac z 256 KB RAMu i juz.
Dla porownania standardowy atmelowy starterkit kosztuje 1000 zl - a obok
ARMa lezy 512 KB RAMu i jedna kostka pamieci Flash. Aha, sa jeszcze trzy
przyciski i pare diodek LED. I za to sie placi az tyle. :( Zeby bylo
smieszniej, soft do starterkitu tez jest w wersji eval.
--
Adam Dybkowski
adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows
From: "Andy" <anok_at_nospam_ceti.pl>
Subject: Re: ARM - Atmel ?
Date: Thu, 23 May 2002 01:23:56 +0200
"Adam Dybkowski" <adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl> wrote in message
news:3CE835D8.9040308_at_nospam_amwaw.edu.pl...
...
BTW: Najtanszy "starterkit" z ARMem i kolorowym LCD kosztuje 350 zl a
nazywa sie GameBoy Advance (konsolka do gier). Serio - na pokladzie jest
ARM z zegarem 16 MHz. Trzeba doczepic do tego tylko pamiec Flash albo
korzystac z 256 KB RAMu i juz.
to dobre :-)
a widziales wnetrznosci (pcb) ?
da sie tam jakos dolutowac cos swojego ?
Andrzej
From: Adam Dybkowski <adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl>
Subject: Re: ARM - Atmel ?
Date: Fri, 24 May 2002 23:10:25 +0200
Andy wrote:
BTW: Najtanszy "starterkit" z ARMem i kolorowym LCD kosztuje 350 zl a
nazywa sie GameBoy Advance (konsolka do gier). Serio - na pokladzie jest
ARM z zegarem 16 MHz. Trzeba doczepic do tego tylko pamiec Flash albo
korzystac z 256 KB RAMu i juz.
a widziales wnetrznosci (pcb) ?
Tak - w Internecie.
da sie tam jakos dolutowac cos swojego ?
Raczej nie. Ale jest gniazdo na moduly z pamiecia Flash i innymi
urzadzeniami I/O (zwykle kartridze z grami procz pamieci ROM maja tez
maly SRAM lub EEPROM). Software standardowy jak dla ARMa - jest darmowe
gcc gdy kogos nie stac na drogiego Codewarrior'a. Poza tym BIOS jest
dobrze opisany w Internecie i trafilem kiedys na strone dla amatorskich
developerow - helpy jak obslugiwac grafike (ta konsola ma potezny
akcelerator 2D natomiast zadnego 3D - pozostaje programowy rendering,
wyszla juz nawet wersja Doom'a) czy muzyke albo wbudowany UART.
Czyli: trzeba kupic konsole (350 zl), do tego modul 256 MB pamieci Flash
z programatorem rownoleglym (okolo $100), sa tez mniejsze 64 MB. Fajne
to, ze na taki modul mozna wcisnac gre pobrana z Internetu a jak sie
znudzi to inna. Wymiana kartridza z gra kupionego na gieldzie
komputerowej (100-150 zl) na inny tez w koncu kosztuje. Alternatywnym
rozwiazaniem jest kupienie za okolo $30 kabelka do bootowania konsoli z
peceta - mozna wcisnac swoj dowolny program do wewnetrznego 256 KB RAMu.
Kabelek niestety jest drogi bo transmisja z peceta musi byc szyfrowana
(normalnie port szeregowy jest do bootowania jednej konsoli bez
kartridza z drugiej z kartridzem z gra) a tylko jedna firma niezalezna
wie, jak to zrobic.
--
Adam Dybkowski
adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows
From: MrWebsky <mrwebsky_at_nospam_poczta.wp.pl>
Subject: Re: ARM - Atmel ?
Date: Fri, 24 May 2002 23:53:28 +0200
Adam Dybkowski wrote:
Andy wrote:
BTW: Najtanszy "starterkit" z ARMem i kolorowym LCD kosztuje 350 zl a
nazywa sie GameBoy Advance (konsolka do gier). Serio - na pokladzie jest
ARM z zegarem 16 MHz. Trzeba doczepic do tego tylko pamiec Flash albo
korzystac z 256 KB RAMu i juz.
a widziales wnetrznosci (pcb) ?
A jest tam moze JTAG?
From: Adam Dybkowski <adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl>
Subject: Re: ARM - Atmel ?
Date: Sat, 25 May 2002 00:57:09 +0200
MrWebsky wrote:
BTW: Najtanszy "starterkit" z ARMem i kolorowym LCD kosztuje 350 zl a
nazywa sie GameBoy Advance (konsolka do gier). Serio - na pokladzie jest
ARM z zegarem 16 MHz. Trzeba doczepic do tego tylko pamiec Flash albo
korzystac z 256 KB RAMu i juz.
A jest tam moze JTAG?
Nie wiem - wyguglajcie sobie haslo "Gameboy Advance Developer Ring" czy
jakos tak i poczytajcie. Duzo ludzi w Sieci zajmuje sie amatorsko
programowaniem tego cudenka, najczesciej w gcc (bo darmowy). Mozna tez
sciagnac emulator na peceta (polecam np. Boycott Advance) i testowac bez
sprzetu, co wyniknie z naszego programu. A juz ubocznym efektem jest
kilkaset gier (od kilku do 64 MB kazda), w ktore mozna popykac w
chwilach wolnych od programowania. :-)
--
Adam Dybkowski
adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows