Czy akumulatory ołowiowe mogą latać?



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Adam Górski" <a.gorski_at_nospam_elbud.kasuj.waw.pl>
Subject: Czy akumulatory ołowiowe mogą latać?
Date: Wed, 21 May 2003 11:37:24 +0200


Witam.

Wbrew pozorom problem wcale nie jest śmieszny.
Stanąłem przed problemem dotyczącym akumulatorów żelowych.
Chciałbym wysłać urządzenie z takimi akumulatorami drogą lotniczą.
Być może narażone więc będą na oddziaływanie (a właściwie jego brak)
znacznie zmniejszonego ciśnienia powietrza
(czyli może wystąpić duża różnica ciśnień między wnętrzem i "zewnętrzem").
Moje pytanie brzmi więc czy nie zaszkodzi to akumulatorom?
Czy nie otworzą się zawory przez które coś się wydostanie?
Pogorszy się ich samopoczucie i odmówią współpracy?

A może nie ma żadnego problemu bo przedziały bagażowe samolotów są
hermetyczne i ciśnienie w nich panujące jest zupełnie normalne?

pzdr,
Adam Górski



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Adam Górski" <a.gorski_at_nospam_elbud.kasuj.waw.pl>
Subject: Re: Czy akumulatory ołowiowe mogą latać?
Date: Wed, 21 May 2003 11:44:59 +0200


przyszedł mi do głowy jeszcze jeden przypadek:
zawory otworzą się na dużej wysokości, ciśnienie wyrówna się
(zmniejszy w środku), a przy lądowaniu, ponieważ zawory są
jednokierunkowe pozostanie zmniejszone.
Czy wtedy zwiększone ciśnienie nie "zmiażdży" obudowy? :-)


Adam G



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Grzegorz Kurczyk" <grzegorz_at_nospam_control.slupsk.pl>
Subject: Re: Czy akumulatory ołowiowe mogą latać?
Date: Wed, 21 May 2003 12:27:21 +0200



Użytkownik "Adam Górski" <a.gorski_at_nospam_elbud.kasuj.waw.pl> napisał w wiadomości
news:bafhps$jd4$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
przyszedł mi do głowy jeszcze jeden przypadek:
zawory otworzą się na dużej wysokości, ciśnienie wyrówna się
(zmniejszy w środku), a przy lądowaniu, ponieważ zawory są
jednokierunkowe pozostanie zmniejszone.
Czy wtedy zwiększone ciśnienie nie "zmiażdży" obudowy? :-)

Witam
Z powodzeniem stosuję akumulatory żelowe w szybowcu do zasilania radiostacji
pokładowej.
Na wysokosci 3000m działały bezproblemowo. Na większych wysokościach nie
miałem okazji sprawdzić osobiście (na pomorzu nie ma takich warunków), ale
Koledzy z innych aeroklubów latali na znacznie większych (ponad 6000m).
Kabina szybowca nie jest hermetyczna i panuje w niej takie samo ciśnienie
jak na zewnątrz.

--
Pozdrawiam
Grzegorz Kurczyk
http://www.control.slupsk.pl
ftp://ftp.control.slupsk.pl
grzegorz_at_nospam_control.slupsk.pl
GG: 1445218




========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Adam Górski" <a.gorski_at_nospam_elbud.kasuj.waw.pl>
Subject: Re: Czy akumulatory ołowiowe mogą latać?
Date: Wed, 21 May 2003 12:42:12 +0200


Z powodzeniem stosuję akumulatory żelowe w szybowcu do zasilania radiostacji
pokładowej.
Na wysokosci 3000m działały bezproblemowo. Na większych wysokościach nie
miałem okazji sprawdzić osobiście (na pomorzu nie ma takich warunków), ale
Koledzy z innych aeroklubów latali na znacznie większych (ponad 6000m).
Kabina szybowca nie jest hermetyczna i panuje w niej takie samo ciśnienie
jak na zewnątrz.


A może są typy, którym to nie szkodzi i takie, które nie lubią
problemów z podciśnieniem.
Pytanie nie pojawiło się zupełnie przypadkiem.
Słyszałem od znajomego, że kiedyś uszkodziły się akumulatory podczas lotu.
Rejsowe samoloty latają powyżej 10 km więc to już spora różnica.

Adam



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_at_nospam_poczta.onet.pl.nospam>
Subject: Re: Czy akumulatory ołowiowe mogą latać?
Date: Thu, 22 May 2003 01:10:49 +0200


On Wed, 21 May 2003 11:44:59 +0200, Adam Górski wrote:
przyszedł mi do głowy jeszcze jeden przypadek:
zawory otworzą się na dużej wysokości, ciśnienie wyrówna się
(zmniejszy w środku), a przy lądowaniu, ponieważ zawory są
jednokierunkowe pozostanie zmniejszone.
Czy wtedy zwiększone ciśnienie nie "zmiażdży" obudowy? :-)

Troche wody odparuje, a przy pierwszym ladowaniu sie wyrowna :-)

J.


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Dino" <din0_at_nospam_[WYTNIJTO]gazeta.pl>
Subject: Odp: Czy akumulatory ołowiowe mogą latać?
Date: Wed, 21 May 2003 12:11:51 +0200



Ciśnienie w kabinach samolotów pasażerskich ustawiane jest na takie, jak
panuje na ok. 2000m STD (w tych większych "autobusach") i jest zwiększane
przed startem (sprawdzenie szczelności). Jak to jest w bagażniku to nie
pamiętam. Chyba niektóre mają co najmniej jedną sekcję hermetyzowaną i
ogrzewaną, bo jak zwerzęta można wozić... Ale musiałbym poszperać, a nie
wiem czy warto, bo akumulator ołowiowy może być zakfalifikowany do
"niebezpiecznych". Trzeba by było się dowiedzieć bezpośrednio u przewoźnika
bądź spedytora. Pytanie na pl.rec.lotnictwo pewnie też nie zaszkodzi.

pozdr

Dino



--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marek Lewandowski <nospamabuse_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Czy_akumulatory_o=B3owiowe_mog=B1_lata=E6=3F?=
Date: Wed, 21 May 2003 14:43:39 +0200


Adam Górski wrote:

Witam.

Wbrew pozorom problem wcale nie jest śmieszny.
Stanąłem przed problemem dotyczącym akumulatorów żelowych.
Chciałbym wysłać urządzenie z takimi akumulatorami drogą lotniczą.

Uproszczę CI sprawę. Wśród przedmiotów, których nie wolno wysłać do luku
bagażowego są m. in. akumulatory kwasowe wszelkiego rodzaju. Również
bezobsługowe. Czyli jak wyślesz, a szlag to trafi przez zwyczaje
uderzenie w sortowni, to za szkody w cudzym bagażu i w czykolwiek, co
szlag trafi, zapłacisz z własnej kieszeni...
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://locust.republika.pl
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Adam Górski" <a.gorski_at_nospam_elbud.kasuj.waw.pl>
Subject: Re: Czy akumulatory ołowiowe mogą latać?
Date: Wed, 21 May 2003 15:12:12 +0200


Uproszczę CI sprawę. Wśród przedmiotów, których nie wolno wysłać do luku
bagażowego są m. in. akumulatory kwasowe wszelkiego rodzaju. Również
bezobsługowe. Czyli jak wyślesz, a szlag to trafi przez zwyczaje
uderzenie w sortowni, to za szkody w cudzym bagażu i w czykolwiek, co
szlag trafi, zapłacisz z własnej kieszeni...


Mówisz chyba o przypadku gdy ja bym leciał obok nich w kabinie pasażerskiej.
Mogę wysłać je np UPS'em. Wtedy chyba oni przejmują odpowiedzialność za ew.
szkody.

Adam G.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marcin E. Hamerla <Xmehamerla_at_nospam_Xpro.Xonet.Xpl.remove_X>
Subject: Re: Czy akumulatory ołowiowe mogą latać?
Date: Wed, 21 May 2003 18:07:31 +0200


Adam Górski napisal(a):

Uproszczę CI sprawę. Wśród przedmiotów, których nie wolno wysłać do luku
bagażowego są m. in. akumulatory kwasowe wszelkiego rodzaju. Również
bezobsługowe. Czyli jak wyślesz, a szlag to trafi przez zwyczaje
uderzenie w sortowni, to za szkody w cudzym bagażu i w czykolwiek, co
szlag trafi, zapłacisz z własnej kieszeni...

Mówisz chyba o przypadku gdy ja bym leciał obok nich w kabinie pasażerskiej.
Mogę wysłać je np UPS'em. Wtedy chyba oni przejmują odpowiedzialność za ew.
szkody.

Ja towar za ocean wysylam Pocztexem (samolot). Na ich stronie jest
regulamin tego co mozna wysylac.....

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Every day I make the world a little bit worse."

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marek Lewandowski <nospamabuse_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Czy_akumulatory_o=B3owiowe_mog=B1_lata=E6=3F?=
Date: Wed, 21 May 2003 18:23:16 +0200


Adam Górski wrote:

Uproszczę CI sprawę. Wśród przedmiotów, których nie wolno wysłać do luku
bagażowego są m. in. akumulatory kwasowe wszelkiego rodzaju. Również
bezobsługowe. Czyli jak wyślesz, a szlag to trafi przez zwyczaje
uderzenie w sortowni, to za szkody w cudzym bagażu i w czykolwiek, co
szlag trafi, zapłacisz z własnej kieszeni...

Mówisz chyba o przypadku gdy ja bym leciał obok nich w kabinie pasażerskiej.

nie, o nadaniu na bagaż

Mogę wysłać je np UPS'em. Wtedy chyba oni przejmują odpowiedzialność za ew.
szkody.

Przy nadawaniu przesyłki międzynarodowej (przynajmniej) jest zapis, że
oświadczasz, że w środku nie ma nic wyłączonego z przewozu/materiałów
niebezpiecznych...
nie sądzę, żeby UPS był głupszy, do odprawy celnej przynajmniej musisz
podać zawartość paczki. Jak podasz nieprawdziwie, a wyjdzie na jaw, to
konsekwencje podwójne...
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://locust.republika.pl
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]

=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Zibby" <nospam_at_nospam_nospam.com>
Subject: Re: Czy akumulatory ołowiowe mogą latać?
Date: Wed, 21 May 2003 19:38:44 +0300




Przy nadawaniu przesyłki międzynarodowej (przynajmniej) jest zapis, że
oświadczasz, że w środku nie ma nic wyłączonego z przewozu/materiałów
niebezpiecznych...
nie sądzę, żeby UPS był głupszy, do odprawy celnej przynajmniej musisz
podać zawartość paczki. Jak podasz nieprawdziwie, a wyjdzie na jaw, to
konsekwencje podwójne...
--
Nie panikuj, wes ten akumulator wloz w zip-lock woreczek, albo 2 i masz
problem z glowy.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marek Lewandowski <nospamabuse_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Czy_akumulatory_o=B3owiowe_mog=B1_lata=E6=3F?=
Date: Wed, 21 May 2003 20:56:26 +0200


Zibby wrote:

Nie panikuj, wes ten akumulator wloz w zip-lock woreczek, albo 2 i masz
problem z glowy.

Ja nie panikuję, tylko przepisy linii lotniczych / przewoźników
przytaczam. I nie ja to mam wysyłać, a Kolega, który zaczął wątek.
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://locust.republika.pl
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: ladzk_at_nospam_waw.pdi.net (Dariusz K. Ladziak)
Subject: Re: =?iso-8859-2?Q?Re:_Czy_akumulatory_o=B3owiowe_mog=B1_lata=E6=3F?=
Date: Wed, 21 May 2003 21:27:38 GMT


On Wed, 21 May 2003 18:23:16 +0200, Marek Lewandowski
<nospamabuse_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote:

Adam Górski wrote:

Uproszczę CI sprawę. Wśród przedmiotów, których nie wolno wysłać do luku
bagażowego są m. in. akumulatory kwasowe wszelkiego rodzaju. Również
bezobsługowe. Czyli jak wyślesz, a szlag to trafi przez zwyczaje
uderzenie w sortowni, to za szkody w cudzym bagażu i w czykolwiek, co
szlag trafi, zapłacisz z własnej kieszeni...

Mówisz chyba o przypadku gdy ja bym leciał obok nich w kabinie pasażerskiej.

nie, o nadaniu na bagaż

Mogę wysłać je np UPS'em. Wtedy chyba oni przejmują odpowiedzialność za ew.
szkody.

Przy nadawaniu przesyłki międzynarodowej (przynajmniej) jest zapis, że
oświadczasz, że w środku nie ma nic wyłączonego z przewozu/materiałów
niebezpiecznych...
nie sądzę, żeby UPS był głupszy, do odprawy celnej przynajmniej musisz
podać zawartość paczki. Jak podasz nieprawdziwie, a wyjdzie na jaw, to
konsekwencje podwójne...

Sadze ze zarowno UPS jak i kazdy inny przewoznik spokojnie przyjmie do
przewozu akumulator zelowy - pod warunkiem wyraznego zaznaczenia co
przesylka zawiera i po uiszczeniu stosownej taksy. Ani to materialy
rozszczepialne, ani hodowla wirusow ani bomba - w najgorszym razie
szkod materialnych naronbic moze, ostrozniej nosic trzeba i roche z
boku polzyc - cos za dodatkowa fatyge miec musza.

--
Darek

=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_at_nospam_poczta.onet.pl.nospam>
Subject: Re: Czy akumulatory ołowiowe mogš latać?
Date: Thu, 22 May 2003 01:10:48 +0200


On Wed, 21 May 2003 14:43:39 +0200, Marek Lewandowski wrote:
Uproszczę CI sprawę. Wśród przedmiotów, których nie wolno wysłać do luku
bagażowego są m. in. akumulatory kwasowe wszelkiego rodzaju. Również
bezobsługowe. Czyli jak wyślesz, a szlag to trafi przez zwyczaje
uderzenie w sortowni, to za szkody w cudzym bagażu i w czykolwiek, co
szlag trafi, zapłacisz z własnej kieszeni...

Eee - byle papuga wyciagnie ze caly bagaz przeswietlaja i skoro
dopuscili aku na poklad, to widac uwazaja ze niegrozny jest :-)

A swoja droga - musi to swietnie na rentgenie wychodzic.


J.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!news.pw.edu.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_message.pl>
Subject: Re: Czy akumulatory ołowiowe mogą latać?
Date: Wed, 21 May 2003 22:42:31 +0200


Użytkownik "Adam Górski" <a.gorski_at_nospam_elbud.kasuj.waw.pl> napisał w wiadomości
news:bafhbh$h7e$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...

Wbrew pozorom problem wcale nie jest śmieszny.
Stanąłem przed problemem dotyczącym akumulatorów żelowych.
Chciałbym wysłać urządzenie z takimi akumulatorami drogą lotniczą.
Być może narażone więc będą na oddziaływanie (a właściwie jego brak)
znacznie zmniejszonego ciśnienia powietrza

Panasonic podaje coś takiego:
"
Out SLA (Selaed Lead Acid) batteries should be handled as common cargo for
both air shipment (*1) and boat shipment (*2), as they can withstand
electrolyte leakage during the vibration test, the differential atmospheric
pressure, test and the altitude test in accordance with the special
requirements of transportation regulations specifies by the internationa
organizations (ICAO: International Comercial Aviation Organization and IMO
International Maritime Organization)

*1 Special provision A76
*2 Special provision 238
"
http://www.mbi.panasonic.co.jp/oembatteries/english/e_dow/pdf_edow/sea_epdf/
seatd1e.pdf (str.16)

Sądzę, że inni producenci powinni podawać podobne deklaracje.

--
MDz



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Adam Górski" <a.gorski_at_nospam_elbud.kasuj.waw.pl>
Subject: Re: Czy akumulatory ołowiowe mogą latać?
Date: Thu, 22 May 2003 00:00:53 +0200



Panasonic podaje coś takiego:
"
Out SLA (Selaed Lead Acid) batteries should be handled as common cargo for
both air shipment (*1) and boat shipment (*2), as they can withstand
electrolyte leakage during the vibration test, the differential atmospheric
pressure, test and the altitude test in accordance with the special
requirements of transportation regulations specifies by the internationa
organizations (ICAO: International Comercial Aviation Organization and IMO
International Maritime Organization)

*1 Special provision A76
*2 Special provision 238
"
http://www.mbi.panasonic.co.jp/oembatteries/english/e_dow/pdf_edow/sea_epdf/
seatd1e.pdf (str.16)

Sądzę, że inni producenci powinni podawać podobne deklaracje.


Na szczęście wysyłam akumulatory Panasonica, więc to mi wystarczy.
Dzięki.

Adam

PS. Czy macie jakieś doświadczenia jeśli chodzi o trwałość akumulatorów
żelowych?
Które (jakiego producenta) są najtrwalsze? Które wytrzymają najdłużej.
W moim przypadku (7Ah) rozładowuję je prądem 10-20A do ok 8V.
Ładowanie ok 2,5A do 14,5 V. Ponieważ są trzy szeregowo więc pod koniec
ładowania
te o najwyższym napięciu ładowane są prądem o 10% mniejszym.
Taka konstrukcja ładowarki ma sens?
Czy zapewni ona równomierne rozłożenie ładunku czy wprost przeciwnie?




========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_message.pl>
Subject: Re: Czy akumulatory ołowiowe mogą latać?
Date: Thu, 22 May 2003 00:16:30 +0200


Użytkownik "Adam Górski" <a.gorski_at_nospam_elbud.kasuj.waw.pl> napisał w wiadomości
news:bagsup$3u5$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...

PS. Czy macie jakieś doświadczenia jeśli chodzi o trwałość akumulatorów
żelowych?

Które (jakiego producenta) są najtrwalsze?
Które wytrzymają najdłużej.

Cylindryczne Hawker-a ?
http://www.hepi.com/default.htm
(do kupienia w www.wamtechnik.com.pl , ale podobno dosyć drogie )

W moim przypadku (7Ah) rozładowuję je prądem 10-20A do ok 8V.
Ładowanie ok 2,5A do 14,5 V. Ponieważ są trzy szeregowo więc pod koniec
ładowania
te o najwyższym napięciu ładowane są prądem o 10% mniejszym.
Taka konstrukcja ładowarki ma sens?
Czy zapewni ona równomierne rozłożenie ładunku czy wprost przeciwnie?

Trochę na temat ładowania lead-acid było w EP05/2003.
Ogólnie SLA wymagają ładowania do stąłego napięcia końcowego, z
ograniczeniem początkowej wartości prądu ładowania. Czyli najpierw I=const.
aż do osiągnięcia założonego napiecia końcowego, potem trzymamy stałe
napięcie, a aku się ładuje do końca a prąd ładowania stopniowo maleje. Jak
spadnie poniżej pewnej granicy to trzeba ładowanie zakończyć lub przejść do
trybu ładowania buforowego - z niższym napięciem końcowym (a do tego
zależnym od temperatury)

Tutaj znajdziesz więcej szczegółów:
http://www.emu.com.pl/infosla.html
http://www.mkbattery.com/pdf/GelBatteryCharging.pdf
http://www.mkbattery.com/pdf/AGMBatteryCharging.pdf
http://www.panasonic.com/industrial/battery/oem/images/pdf/Panasonic_VRLA_Ch
argingMethods.pdf


--
MDz





=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_message.pl>
Subject: Re: Czy akumulatory ołowiowe mogą latać?
Date: Wed, 21 May 2003 23:35:56 +0200


Użytkownik "Adam Górski" <a.gorski_at_nospam_elbud.kasuj.waw.pl> napisał w wiadomości
news:bafhbh$h7e$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
Stanąłem przed problemem dotyczącym akumulatorów żelowych.
Chciałbym wysłać urządzenie z takimi akumulatorami drogą lotniczą.

Mam jeszcze to:

http://www.mkbattery.com/pdf/dot.pdf


--
Marek Dzwonnik mdz_at_nospam_message.pl
GG: #2061027 (zwykle jako 'dostępny-niewidoczny')



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.webcorp.com.pl!not-for-mai