Problem w samochodzie.
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: "puchacz" <w.puchalski_at_nospam_wp.pl>
Subject: Problem w samochodzie.
Date: Thu, 22 May 2003 22:25:44 +0200
Witam.
Panowie. Mam pewien problem może dla Was będzie on śmieszny i banalnie
prosty, ale ja od dłuższego czasu nie potrafię sobie z nim poradzić i w
związku z tym proszę Was o pomoc.
Chodzi o sterowanie zamka centralnego samochodu pilotem. Kupiłem odpowiedni
sterownik i wszystko niby działa, ale nie do końca. Czas impulsu
przełączającego wynosi albo 1 albo 3 sekundy. Jest on w moim przypadku za
długi. Do prawidłowego działania jest potrzebne 0,5 sekundy, albo mniej.
Układ jest zbudowany na mikroprocesorze i nie mam możliwości ingerencji w
jego program (nie potrafię). I moje pytanie (prośba). Czy nie szło by
zbudować takiego układu elektronicznego (jak najprostszego), który dostanie
na wejście 12V przez 1s. , a na wyjściu da taki sam sygnał 12V ale 0,5 s.
(lub mniej) . Dodam jeszcze, że elementem wykonawczym jest przekaźnik 12V.
Pozdr.
puchacz
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: Marek Lewandowski <nospamabuse_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Problem w samochodzie.
Date: Thu, 22 May 2003 23:51:04 +0200
puchacz wrote:
Chodzi o sterowanie zamka centralnego samochodu pilotem. Kupiłem odpowiedni
sterownik i wszystko niby działa, ale nie do końca. Czas impulsu
przełączającego wynosi albo 1 albo 3 sekundy. Jest on w moim przypadku za
długi. Do prawidłowego działania jest potrzebne 0,5 sekundy, albo mniej.
na wejście 12V przez 1s. , a na wyjściu da taki sam sygnał 12V ale 0,5 s.
oczywiście, że się da.
Rozwiązanie ogólne będzie względnie skomplikowane (kilka elementów), ale
może da się jeszcze prościej. Czy wiesz, jak wygląda WEJŚCIE Twojego
zamka centralnego? Czy tam trzeba wysterować przekaźnik, czy tranzystor,
czy coś jeszcze inszego? Powinno pisać coś w instrukcji od zamka. Może
da się to zrobić na 2 elementach biernych...
pozdr.
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://locust.republika.pl
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "puchacz" <w.puchalski_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Problem w samochodzie.
Date: Fri, 23 May 2003 17:28:03 +0200
oczywiście, że się da.
Rozwiązanie ogólne będzie względnie skomplikowane (kilka elementów), ale
może da się jeszcze prościej. Czy wiesz, jak wygląda WEJŚCIE Twojego
zamka centralnego? Czy tam trzeba wysterować przekaźnik, czy tranzystor,
czy coś jeszcze inszego? Powinno pisać coś w instrukcji od zamka. Może
da się to zrobić na 2 elementach biernych...
pozdr.
Witam.
Przede wszystkim dziękuję, że odpisałeś i próbujesz mi pomóc.
Sprawa wygląda następująco: nie mam żadnej instrukcji do centralnego zamka
(Ford), mam tylko opis sterownika. Tak jak to opisałem jest to moduł
uniwersalny do wielu samochodów (dlatego ma możliwość zmiany czasu
przełączania 1 albo 3 sekundy). Nie chciałbym Cię zanudzać szczegółowym
opisem podłączenia, najistotniejsze jest to: układ (sterownik) ma na swoim
wyjściu +12V. Po przełączeniu pilotem, na wyjściu pojawia się 0V (masa)
przez jedną sekundę. Na wyjściu tegoż układu jest podpięty przekaźnik 12V,
który steruje dalej już centralnym zamkiem. Uzwojenie przekaźnika jest
podłączone do sterownika (na którym normalnie jest +12V i do + zasilania
samochodu czyli też 12V).
Chodzi "tylko" o to aby w momencie włączenia pilotem, ze sterownika poszedł
impuls 0V (do przekaźnika) o długości 0,5 s lub mniej, a nie 1s. Niby
proste? Ale ja niestety nie potrafię.
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Dziękuję i pozdrawiam.
puchacz
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "RADMIR" <rradzioo_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Problem w samochodzie.
Date: Fri, 23 May 2003 19:02:35 +0200
chopaki co wy kombinujecie, po co ci 0.5s ?????
Czas wysterowania siłowników powinien być co najmniej dwa razy dłuższy od
tego w ciągu którego zamknie się. Weż pod uwagę np. zime gdzie np. rano
bedziesz miał troszke niższe napięcie zasilania, będzie równiez zmarznięty
smar w zamku co wiadomo co zpowoduje itp.
Jeśli boisz się o uszkodzenie silniczków w siłownikach ro zastosuj szeregowo
rezystor tak jak to jest w większości centralek cz.
Ps centralce centrzam.... obojętny jest czas wysyłany z alarmu.Jednak nie
powinien być dłuższy od czasu w którym po zamknięcuu pilotem będziesz
otwierał kluczykiem.
Użytkownik "puchacz" <w.puchalski_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:balem4$t4r$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
oczywiście, że się da.
Rozwiązanie ogólne będzie względnie skomplikowane (kilka elementów), ale
może da się jeszcze prościej. Czy wiesz, jak wygląda WEJŚCIE Twojego
zamka centralnego? Czy tam trzeba wysterować przekaźnik, czy tranzystor,
czy coś jeszcze inszego? Powinno pisać coś w instrukcji od zamka. Może
da się to zrobić na 2 elementach biernych...
pozdr.
Witam.
Przede wszystkim dziękuję, że odpisałeś i próbujesz mi pomóc.
Sprawa wygląda następująco: nie mam żadnej instrukcji do centralnego zamka
(Ford), mam tylko opis sterownika. Tak jak to opisałem jest to moduł
uniwersalny do wielu samochodów (dlatego ma możliwość zmiany czasu
przełączania 1 albo 3 sekundy). Nie chciałbym Cię zanudzać szczegółowym
opisem podłączenia, najistotniejsze jest to: układ (sterownik) ma na
swoim
wyjściu +12V. Po przełączeniu pilotem, na wyjściu pojawia się 0V (masa)
przez jedną sekundę. Na wyjściu tegoż układu jest podpięty przekaźnik 12V,
który steruje dalej już centralnym zamkiem. Uzwojenie przekaźnika jest
podłączone do sterownika (na którym normalnie jest +12V i do + zasilania
samochodu czyli też 12V).
Chodzi "tylko" o to aby w momencie włączenia pilotem, ze sterownika
poszedł
impuls 0V (do przekaźnika) o długości 0,5 s lub mniej, a nie 1s. Niby
proste? Ale ja niestety nie potrafię.
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Dziękuję i pozdrawiam.
puchacz
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai