Re: =?iso-8859-1?q?M=EAtlik?= w =?iso-8859-1?q?g=B3owie?= czyli =?iso-8859-1?q?nap=EAdy_gramofon=F3w=2E?=



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Lukasz Spychalski <luspych_at_nospam_spamfe.polbox.com>
Subject: Re: =?iso-8859-1?q?M=EAtlik?= w =?iso-8859-1?q?g=B3owie?= czyli =?iso-8859-1?q?nap=EAdy_gramofon=F3w=2E?=
Date: Sun, 02 May 2004 22:58:12 +0200


On Sun, 02 May 2004 12:30:27 +0200, SP9RJT wrote:


1. Napęd paskowy - belt drive.
2. Napęd bezpośredni - direct drive.
3. Napęd liniowy - linear drive.

Mnie naped liniowy kojarzy sie wylacznie z silnikiem, ktorego uzwojenia
wzbudzaja w wirniku wykonanym w postaci tarczy lub pierscienia z dobrego
przewodnika prady wirowe usilujace "wypchnac" wirnik z pola stojana -
identycznie, jak w liczniku energii elektrycznej.


Dla scislosci - jest jeszcze 4 rodzaj napedu - naped z kolkiem
posrednim, ktore przenosi obroty z osi silnika na talerz. I jak widac na
przykladzie mojego Duala 1224 - dalo sie w ten sposob uzyskac plynna
regulacje obrotow na drodze wylacznie mechanicznej, a w modelu "oczko"
wyzszym (1226) po wymianie silnika asynchronicznego na synchroniczny i
wkladki z piezo ma MM - uzyskac klase Hi-Fi :).

--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai