montaz SMD - dwustronny



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Andy" <anokWYTNIJ_at_nospam_ceti.pl>
Subject: montaz SMD - dwustronny
Date: Fri, 28 May 2004 18:40:19 +0200


witam

jakie macie doswiadczenie z dwustronnym montazem SMD ?

czy sa duzo wieksze koszty ?

mysle o montazu rozplywowym w piecu bez klejenia
jak duze elementy utrzyma napiecie powierzchniowe stopionego lutowia
na dolnej warstwie ?

czy sclaki SO8 nie odpadna ? a SO20W ?

czy to zalezy od jakosci uzytej pasty ?
moge sie spodziewac jakichs roznic w mozliwoscich miedzy firmami
swiadczacymi takie uslugi ?

--
Andrzej




========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "sobol" <sobol_NOSPAM_at_nospam_misstcp.net>
Subject: Re: montaz SMD - dwustronny
Date: Fri, 28 May 2004 21:46:42 +0200


Użytkownik "Andy" <anokWYTNIJ_at_nospam_ceti.pl> napisał w wiadomości
news:c97q1l$it7$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
witam

jakie macie doswiadczenie z dwustronnym montazem SMD ?

czy sa duzo wieksze koszty ?

mysle o montazu rozplywowym w piecu bez klejenia
jak duze elementy utrzyma napiecie powierzchniowe stopionego lutowia
na dolnej warstwie ?

czy sclaki SO8 nie odpadna ? a SO20W ?

czy to zalezy od jakosci uzytej pasty ?
moge sie spodziewac jakichs roznic w mozliwoscich miedzy firmami
swiadczacymi takie uslugi ?
Tam gdzie kiedys pracowalem, kierownik mowil ze SO16 i tantale w obudowach D
nie odpadaja, chociaz technolog sie nie zgadzal na takie chwyty.

Andrzej
pozdr
sobol



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Andy" <anokWYTNIJ_at_nospam_ceti.pl>
Subject: Re: montaz SMD - dwustronny
Date: Fri, 28 May 2004 21:59:07 +0200


Użytkownik "sobol" <sobol_NOSPAM_at_nospam_misstcp.net> napisał w wiadomości news:c98552$4m6$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
...
Tam gdzie kiedys pracowalem, kierownik mowil ze SO16 i tantale w obudowach D
nie odpadaja, chociaz technolog sie nie zgadzal na takie chwyty.
...

mam raczej male doswiadczenie z plytakami dwustronnie obsadzanymi

w jednej firmie mowili, ze male elementy RC 805, 1206 tranz. SOT23 itp - bez problemow
ale zeby wiekszych nie dawac

na grupie ktos kiedys pisal, ze SO8 tez sie utrzyma
na oko takie SO8 nie jest ciezsze od tantala D

moze jeszcze ktos cos napisze

--
Andrzej



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marcin" <gotech_at_nospam_NOSPAMo2.pl>
Subject: Re: montaz SMD - dwustronny
Date: Sat, 29 May 2004 12:57:08 +0200


czy to zalezy od jakosci uzytej pasty ?
moge sie spodziewac jakichs roznic w mozliwoscich miedzy firmami
swiadczacymi takie uslugi ?


Jakiś czas temu widziałem automat do SMD w technoserwisie. Tam wszystkie
elementy smd były zdaje się przyklejane, płytka odwracana i dalej reszta,
potem piec i po wszystkim. Żeby zapytać o szczegóły to lepiej tam zadzwonić.
www.technoservice.com.pl

marcin




========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Sławomir Kapelko" <skapelko_at_nospam_elka.pw.edu.pl>
Subject: Re: montaz SMD - dwustronny
Date: Mon, 31 May 2004 10:09:21 +0200


troche lutujemy smd w piecu (elementy ukladamy recznie)
ale nigdy nie polozyl bym bez kleju znadnego tantala
na samej pascie kladziemy tylko i wylacznie elementy bierne
nie wykluczam ze cos ciezszego by sie utrzymalo ale nie ryzykujemy
zdarzalo nam sie ze diody w obudowach SOD80 (szklane rurki) odrywaly się
jednym padem i przylutowywaly sie pionowo :)
pozdrawiam slawek



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomasz Grodnicki" <grodek_at_nospam_kki.net.pl>
Subject: Re: montaz SMD - dwustronny
Date: Tue, 1 Jun 2004 09:03:22 +0200


Użytkownik "Sławomir Kapelko" <skapelko_at_nospam_elka.pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:c9ep88$e5g$1_at_nospam_news.onet.pl
troche lutujemy smd w piecu (elementy ukladamy recznie)
ale nigdy nie polozyl bym bez kleju znadnego tantala
na samej pascie kladziemy tylko i wylacznie elementy bierne
nie wykluczam ze cos ciezszego by sie utrzymalo ale nie ryzykujemy
zdarzalo nam sie ze diody w obudowach SOD80 (szklane rurki) odrywaly
się jednym padem i przylutowywaly sie pionowo :)
pozdrawiam slawek


Zły projekt druku lub źle dobrana technologia nakładania pasty lub
lutowania.

Tzw. tombstoning (polski termin "nagrobkowanie", ale być może to kalka z
angielskiego) dotyczy głównie lekkich, dwukońcówkowych elementów.

--
Tomek


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Andy" <anokWYTNIJ_at_nospam_ceti.pl>
Subject: Re: montaz SMD - dwustronny
Date: Tue, 1 Jun 2004 16:49:15 +0200


Użytkownik "Tomasz Grodnicki" <grodek_at_nospam_kki.net.pl> napisał w wiadomości news:c9h9q6$581$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
Użytkownik "Sławomir Kapelko" <skapelko_at_nospam_elka.pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:c9ep88$e5g$1_at_nospam_news.onet.pl
...
zdarzalo nam sie ze diody w obudowach SOD80 (szklane rurki) odrywaly
się jednym padem i przylutowywaly sie pionowo :)
pozdrawiam slawek

Zły projekt druku lub źle dobrana technologia nakładania pasty lub
lutowania.

Tzw. tombstoning (polski termin "nagrobkowanie", ale być może to kalka z
angielskiego) dotyczy głównie lekkich, dwukońcówkowych elementów.


co moze byc przyczyna ?
za male pola lutownicze czy brak dlawikow termicznych jesli pad oblany masa?

--
Andrzej



========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Tue, 1 Jun 2004 16:54:34 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: montaz SMD - dwustronny


Hello Andy,

Tuesday, June 1, 2004, 4:49:15 PM, you wrote:

zdarzalo nam sie ze diody w obudowach SOD80 (szklane rurki) odrywaly
się jednym padem i przylutowywaly sie pionowo :)
pozdrawiam slawek
Zły projekt druku lub źle dobrana technologia nakładania pasty lub
lutowania.
Tzw. tombstoning (polski termin "nagrobkowanie", ale być może to kalka z
angielskiego) dotyczy głównie lekkich, dwukońcówkowych elementów.
co moze byc przyczyna ?
za male pola lutownicze czy brak dlawikow termicznych jesli pad oblany masa?

Mam wrażenie, że najzwyklejsze w świecie napięcie powierzchniowe
kropli cyny podnosi element do pionu. Kwestia minimalnych różnic czasu
zwilżania obu końców i 'staje' ;-)

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomasz Grodnicki" <grodek_at_nospam_kki.net.pl>
Subject: Re: montaz SMD - dwustronny
Date: Wed, 2 Jun 2004 09:23:08 +0200


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w
wiadomości news:115961010.20040601165434_at_nospam_pik-net.pl
Hello Andy,

Tuesday, June 1, 2004, 4:49:15 PM, you wrote:

zdarzalo nam sie ze diody w obudowach SOD80 (szklane rurki)
odrywaly
się jednym padem i przylutowywaly sie pionowo :)
pozdrawiam slawek
Zły projekt druku lub źle dobrana technologia nakładania pasty lub
lutowania.
Tzw. tombstoning (polski termin "nagrobkowanie", ale być może to
kalka z angielskiego) dotyczy głównie lekkich, dwukońcówkowych
elementów.
co moze byc przyczyna ?
za male pola lutownicze czy brak dlawikow termicznych jesli pad
oblany masa?

Mam wrażenie, że najzwyklejsze w świecie napięcie powierzchniowe
kropli cyny podnosi element do pionu. Kwestia minimalnych różnic czasu
zwilżania obu końców i 'staje' ;-)


Taka jest bezpośrednia przyczyna.

Powodem może być brak symetrii pojemności cieplnej końcówek, pól
lutowniczych, zbyt krótki czas podgrzewania wstępnego w piecu, zbyt duża
ilość nałożonej pasty lutowniczej.

Więcej informacji znajdziesz w Sieci, np.
http://www.smtinfo.net/Db/_Tombstoning.html

--
Tomek


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.p

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Lv" <jaroslavWYTNIJTO_at_nospam_op.pl>
Subject: Re: montaz SMD - dwustronny
Date: 1 Jun 2004 20:24:17 +0200


witam

jakie macie doswiadczenie z dwustronnym montazem SMD ?

czy sa duzo wieksze koszty ?

mysle o montazu rozplywowym w piecu bez klejenia
jak duze elementy utrzyma napiecie powierzchniowe stopionego lutowia
na dolnej warstwie ?

czy sclaki SO8 nie odpadna ? a SO20W  ?

czy to zalezy od jakosci uzytej pasty ?
moge sie spodziewac jakichs roznic w mozliwoscich miedzy firmami
swiadczacymi takie uslugi ?

Witam!

Osobiście kleję tą metodą nawet scalki w SSOP24. Jest jednak jeden warunek. Aby
scalaki nie poodpadały należy zastosować ekran blokujący ruch powietrza od dołu.


--
> Andrzej
>
>
>


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Zibi W" <zwtowytnij_at_nospam_data.pl>
Subject: Re: montaz SMD - dwustronny
Date: Tue, 1 Jun 2004 20:50:49 +0200


Lv wystukał :
witam
jakie macie doswiadczenie z dwustronnym montazem SMD ?
czy sa duzo wieksze koszty ?
mysle o montazu rozplywowym w piecu bez klejenia
jak duze elementy utrzyma napiecie powierzchniowe stopionego lutowia
na dolnej warstwie ?
czy sclaki SO8 nie odpadna ? a SO20W ?
czy to zalezy od jakosci uzytej pasty ?
moge sie spodziewac jakichs roznic w mozliwoscich miedzy firmami
swiadczacymi takie uslugi ?
Witam!
Osobiście kleję tą metodą nawet scalki w SSOP24. Jest jednak jeden
warunek. Aby scalaki nie poodpadały należy zastosować ekran blokujący
ruch powietrza od dołu.
--
ja do tego celu uzywam szyby do ustawiania fali :)
na nią plytka na kątowniczkach (nie lezy na szybie)
a pod płytką wisi 60 szt SOP 18 + drobnica :)

jak narazie nic nie spadło :D

pozdr
zibi





========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai