jak wcelowac frezarką w otwor PCB ?



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Piter" <pit202_spam__at_nospam_wp.pl>
Subject: jak wcelowac frezarką w otwor PCB ?
Date: Tue, 25 May 2004 07:55:31 +0200


Witam,

posiadam frezarke CNC , ale jeszcze jej nie uzywalem
do wiercenia otworow w plytkach drukowanych, raz
robilem testy tylko. Jedyne co w tym fajnego było
to to, że bardzo szybko i dokladnie sie wierciło.
Nie fajne natomiast bylo to ze :
1/ niedokladnie wcelowane otwory ( mimo tego
ze bardzo sie staralem ( nie byla to tragedia
ale zawsze cos ) )
2/ sciezki po termotransferze sie skurczyly
i otwory im dalej od pkt.0,0 tym bardziej
wychodzily poza PAD`a

Jak w takim razie najlepiej albo jak sie to robi
aby otwory byly jak najbardziej wycelowane ?

--
PiteR
gg#87464 mail: pit202_at_wp.pl
icq#222864844 site: not_ready_yet & never will be



=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_jak_wcelowac_frezark=B1_w_otwor_PCB_=3F?=
Date: Tue, 25 May 2004 09:33:09 +0200


Użytkownik "Piter" <pit202 spam_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:c8un28$r6n$1_at_nospam_absinth.dialog.net.pl

2/ sciezki po termotransferze sie skurczyly
i otwory im dalej od pkt.0,0 tym bardziej
wychodzily poza PAD`a

Czy wysuszyłeś papier przed drukiem?


--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 (zwykle jako 'niewidoczny')


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Piter" <pit202_spam__at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: jak wcelowac frezarką w otwor PCB ?
Date: Tue, 25 May 2004 09:43:53 +0200


2/ sciezki po termotransferze sie skurczyly
i otwory im dalej od pkt.0,0 tym bardziej
wychodzily poza PAD`a

Czy wysuszyłeś papier przed drukiem?

heh, nie :-D

wiem wiem, po tym juz sie dowiedzialem o co chodzi
ale wiecej nie robilem prób.

--
PiteR
gg#87464 mail: pit202_at_wp.pl
icq#222864844 site: not_ready_yet & never will be



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: jak wcelowac frezarką w otwor PCB ?
Date: Tue, 25 May 2004 17:54:47 +0200


On Tue, 25 May 2004 07:55:31 +0200, Piter wrote:
posiadam frezarke CNC , ale jeszcze jej nie uzywalem

Wlasnej roboty czy kupna ? Duza, mala ?
Jaka ma rozdzielczosc sterowania i dokladnosc ?

1/ niedokladnie wcelowane otwory ( mimo tego
ze bardzo sie staralem ( nie byla to tragedia
ale zawsze cos ) )

2/ sciezki po termotransferze sie skurczyly
i otwory im dalej od pkt.0,0 tym bardziej
wychodzily poza PAD`a

A nie jest to kwestia jednostek? 1 mils
to nie jest 25um ..

Jesli w miare liniowe - to tylko kwestia przeskalowania danych.

Jak w takim razie najlepiej albo jak sie to robi
aby otwory byly jak najbardziej wycelowane ?

Jedna z mozliwosci to zostawic w miedzi wytrawiony
otworek w miejscu otworu. Troche centruje.

J.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.task.gda.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!newsfeed01.sul.t-online.de!t-online.de!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: ladzk_at_nospam_waw.pdi.net (Dariusz K. Ladziak)
Subject: Re: jak wcelowac frezarką w otwor PCB ?
Date: Tue, 25 May 2004 22:50:24 GMT


On Tue, 25 May 2004 17:54:47 +0200, J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
wrote:

On Tue, 25 May 2004 07:55:31 +0200, Piter wrote:
posiadam frezarke CNC , ale jeszcze jej nie uzywalem

Wlasnej roboty czy kupna ? Duza, mala ?
Jaka ma rozdzielczosc sterowania i dokladnosc ?

1/ niedokladnie wcelowane otwory ( mimo tego
ze bardzo sie staralem ( nie byla to tragedia
ale zawsze cos ) )

2/ sciezki po termotransferze sie skurczyly
i otwory im dalej od pkt.0,0 tym bardziej
wychodzily poza PAD`a

A nie jest to kwestia jednostek? 1 mils
to nie jest 25um ..

Jesli w miare liniowe - to tylko kwestia przeskalowania danych.

Jak w takim razie najlepiej albo jak sie to robi
aby otwory byly jak najbardziej wycelowane ?

Jedna z mozliwosci to zostawic w miedzi wytrawiony
otworek w miejscu otworu. Troche centruje.

Jarku, plytke po termotransferze to sie centruje naprawde kiepsko -
zadne wytrawiania srodkow pol nic tu nie zmieniaja. Najpierw - kazda
drukarka laserowa przeklamuje w kierunku wysuwu papieru. Fakt - jak
sie wie co sie robi to mozna wprowadzic poprawke. Dalej - papier tez
jezdzi w wymiarze. A co najgorsze - trudno zachowac dokladne
polozenie, w szczegolnosci bez bledow katowych obrazu na plytce. W
normalnej technologii klisza przed wlozeniem do fotoplotera jest
perforowana co najmniej trzema otworami niewspolliniowymi (dwa na
dluzszym boku i trzeci na krotszym na ogol), otworami tymi nawlekana
jest na stosowne kolki w fotoploterze a pozniej na tak samo
rozstawione w kopioramie. I plytka opiera sie w kopioramie o te same
kolki - jak w fotoploterze kolki byly ustawione rownolegle do szyn to
raster plytki bedzie zorientowany rownolegle do jej krawedzi. I
wystarczy ze w wiertarce kolki oporowe beda spelnialy ten sam warunek

--
Darek

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Piter" <pit202_spam__at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: jak wcelowac frezarką w otwor PCB ?
Date: Wed, 26 May 2004 09:08:38 +0200


Wlasnej roboty czy kupna ? Duza, mala ?
Jaka ma rozdzielczosc sterowania i dokladnosc ?

wlasnej, czy duza ? to zalezy do czego porownac :P
obszar roboczy to 430x230x120 , gabaryty male, ale
w stali bezproblemowo frezuje :) rozdzialka to 0.01
sterowanie silnikami krokowymi.

A nie jest to kwestia jednostek? 1 mils
to nie jest 25um ..


otwory byly dosc dobrze wcelowane ( te pierwsze )
ale jednak na oko bylo juz widac ksiezyce, no
ale nie jest latwo, maszyna jest strasznie zabudowana
i malo widac w niej.

Jedna z mozliwosci to zostawic w miedzi wytrawiony
otworek w miejscu otworu. Troche centruje.

to wlasnie nie jest takie proste jak sie wydaje :P


--
PiteR
gg#87464 mail: pit202_at_wp.pl
icq#222864844 site: not_ready_yet & never will be



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!newsfeed.wirehub.nl!newsfeed.freenet.de!195.34.132.49.MISMATCH!newsfeed02.chello.at!news.chello.at.POSTED!53ab2750!not-for-mai