Siec na RS485



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Michał Wojtków" <michallo4<nospam>_at_nospam_wp.pl>
Subject: Siec na RS485
Date: Mon, 24 May 2004 10:41:53 +0200


Witam,
Tworzę sobie siec na RS485,
Komunikacja działa, ale mam jeden problem.
Chcialbym moja siec zasilać z jednego zasilcza,
Liczylem spadki napiec, pobór pradu i moge sobie na to pozwolic.
Ale zastanawia mnie czy polaczenie bezposrednie masami wszystkich uklad
nie storzy anteny i czy chmura lub burza nie uwali mi sieci.
Siec bedzie przebiegala miedzy 2 malymi domkami kablem w ziemi.
Urzadzen w sieci bedzie ok 10. Chcialbym zasilac siec z ok 10V i kazdy uklad
posiada swoj stabilizator 5V. Czy ktoś robił podobną sieć?
Jak sie zabezpieczyc? Moze podobnym ukladem jak ProtectNet,
Pozdrawiam Michał



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Kamil K." <kmail_at_nospam_op.pl>
Subject: Re: Siec na RS485
Date: Mon, 24 May 2004 16:45:15 +0200


Witam,
Tworzę sobie siec na RS485,
Komunikacja działa, ale mam jeden problem.
Chcialbym moja siec zasilać z jednego zasilcza,

???

Liczylem spadki napiec, pobór pradu i moge sobie na to pozwolic.

ciekawe.

Ale zastanawia mnie czy polaczenie bezposrednie masami wszystkich uklad
nie storzy anteny i czy chmura lub burza nie uwali mi sieci.
Siec bedzie przebiegala miedzy 2 malymi domkami kablem w ziemi.
Urzadzen w sieci bedzie ok 10. Chcialbym zasilac siec z ok 10V i kazdy
uklad
posiada swoj stabilizator 5V. Czy ktoś robił podobną sieć?
Jak sie zabezpieczyc? Moze podobnym ukladem jak ProtectNet,
Pozdrawiam Michał


W sieci 485 nie podłącza się masy ( 0V ).
Chodzi Panu raczej o zasilenie wszystkich użądzeń w sieci a nie sieci.
Proponuje użyć oddzielnego przewodu da zasilania układów i bedzie działac.

Pozdrawiam Kamil.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Michał Wojtków" <michallo4_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Siec na RS485
Date: Mon, 24 May 2004 18:23:27 +0200


Witam,
Tworzę sobie siec na RS485,
Komunikacja działa, ale mam jeden problem.
Chcialbym moja siec zasilać z jednego zasilcza,

???

Liczylem spadki napiec, pobór pradu i moge sobie na to pozwolic.

ciekawe.

Chce uzyc skretki ok 100-150m. Jedna pare wykorzystac do transmisji, a druga
do zasialnia.
Urzadzeniami beda uP z DS1820 i info o temperaturze bedzie szlo do mastera
przez RS485.
A problem w tym ze wszystkie uP beda mialy wspolna mase.
I tego sie obawiam czy nie bedzie to dzialac jako antena i nie popali mi uP.


Ale zastanawia mnie czy polaczenie bezposrednie masami wszystkich uklad
nie storzy anteny i czy chmura lub burza nie uwali mi sieci.
Siec bedzie przebiegala miedzy 2 malymi domkami kablem w ziemi.
Urzadzen w sieci bedzie ok 10. Chcialbym zasilac siec z ok 10V i kazdy
uklad
posiada swoj stabilizator 5V. Czy ktoś robił podobną sieć?
Jak sie zabezpieczyc? Moze podobnym ukladem jak ProtectNet,
Pozdrawiam Michał


W sieci 485 nie podłącza się masy ( 0V ).
Chodzi Panu raczej o zasilenie wszystkich użądzeń w sieci a nie sieci.
Proponuje użyć oddzielnego przewodu da zasilania układów i bedzie działac.

Pozdrawiam Kamil.

Pzd Michał



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!www.wizzard.one.pl!new

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "T.M.F." <tfrancuz_at_nospam_nospam.mp.pl>
Subject: Re: Siec na RS485
Date: Mon, 24 May 2004 19:38:04 +0200


Chce uzyc skretki ok 100-150m. Jedna pare wykorzystac do transmisji, a druga
do zasialnia.
Urzadzeniami beda uP z DS1820 i info o temperaturze bedzie szlo do mastera
przez RS485.

A po co chcesz tak kompbinowac? 150m dla 1-wire to moze nie pestka, ale
dzialac bedzie - zobacz noty z dallasa dotyczace budowania sieci 1-wire.


--
Inteligentny dom - http://idom.wizzard.one.pl
Teraz takze forum dyskusyjne
Zobacz, wyslij uwagi, dolacz sie do projektu.

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Michal Wojtków" <michallo4_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Siec na RS485
Date: Mon, 24 May 2004 21:39:54 +0200


Chce uzyc skretki ok 100-150m. Jedna pare wykorzystac do transmisji, a
druga
do zasialnia.
Urzadzeniami beda uP z DS1820 i info o temperaturze bedzie szlo do
mastera
przez RS485.

A po co chcesz tak kompbinowac? 150m dla 1-wire to moze nie pestka, ale
dzialac bedzie - zobacz noty z dallasa dotyczace budowania sieci 1-wire.
Kombinowac?
Uzylem do polaczenia ukladu SN75176, koszt 3pln.
Obsluga prostsza i szybsza.
Gdybym sie zastanawial co wybrac to ok, ale ja juz wybralem
Treaz tylko pytam czy sieci RS485 zabezpiecza sie jakos?
Np alarmy w duzych budynkach pracujace na RS485 tez maja jeden zasilacz,
nie posiadaja zabezpieczen, ale inaczej sprawa wyglada przy jednym budynku a
inaczej miedzy budynkami.
Pzd michal



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!www.wizzard.one.pl!new

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "T.M.F." <tfrancuz_at_nospam_nospam.mp.pl>
Subject: Re: Siec na RS485
Date: Mon, 24 May 2004 23:15:53 +0200


A po co chcesz tak kompbinowac? 150m dla 1-wire to moze nie pestka, ale
dzialac bedzie - zobacz noty z dallasa dotyczace budowania sieci 1-wire.

Kombinowac?
Uzylem do polaczenia ukladu SN75176, koszt 3pln.
Obsluga prostsza i szybsza.

Piszesz, ze chcesz podlaczyc DS1820, ktory ma wejscie 1-wire, jak dla
mnie kabel+DS to prostsze rozwiazanie niz kabel+driver+DS:)
A BTW to jak sterujesz ten driver, mozesz gdzies wystawic/podeslac
schemacik ?

Gdybym sie zastanawial co wybrac to ok, ale ja juz wybralem
Treaz tylko pytam czy sieci RS485 zabezpiecza sie jakos?

No mysle, ze tak. W notach do 1-wire proponuja zenerke + szybkie diody,
czyli klasyka.

Np alarmy w duzych budynkach pracujace na RS485 tez maja jeden zasilacz,
nie posiadaja zabezpieczen, ale inaczej sprawa wyglada przy jednym budynku a
inaczej miedzy budynkami.

Mysle, ze z ta masa to problemow wiekszych miec nie bedziesz, natomiast
takie proste zabezpieczenie typu 2 diody bym dal, bo jak przywali w
okolicy piorun to ci sie w tym kablu troche wyindukuje, chociaz 75176
pewnie sam od siebie w srodeczku jakies zabezpieczenie ma.

--
Inteligentny dom - http://idom.wizzard.one.pl
Teraz takze forum dyskusyjne
Zobacz, wyslij uwagi, dolacz sie do projektu.

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Michal Wojtków" <michallo4_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Siec na RS485
Date: Mon, 24 May 2004 23:59:49 +0200


Przepraszam zamotalem, wiec odkrecam:
DS18B20 ma byc podpiety do AVR,
(który dodatkowo ma obsluzyc przekaznik i fotokomórke)
AVRy razem maja byc zarzadzane przez jendego mastera po RS485.
Dla obnizenia kosztów chce dac jeden zasilacz na calego systemu.

Jak bede mial ukonczony calkiem uklad to wystawie schemat
narazie smiga na PCB uniwersalnej-wiec za wczesnie na chwalenie sie.
Pzd Michal



=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Piotr" <piotr.galka_at_nospam_micromade.pl>
Subject: Re: Siec na RS485
Date: Mon, 24 May 2004 20:01:58 +0200



Użytkownik "Michał Wojtków" <michallo4_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:c8t7n1$c79$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...

Chce uzyc skretki ok 100-150m. Jedna pare wykorzystac do transmisji,
a druga
do zasialnia.
Urzadzeniami beda uP z DS1820 i info o temperaturze bedzie szlo do
mastera
przez RS485.
A problem w tym ze wszystkie uP beda mialy wspolna mase.
I tego sie obawiam czy nie bedzie to dzialac jako antena i nie
popali mi uP.

Będzie działać jako antena, ale wszystkie druty tak samo.
Czyli na przykład na jednym końcu masz 0V, 9V i sygnały 1V, 4V.
A na drugim 100V, 109V, 101V,104V (przesadzam z tym 100V, ale chodzi o
zasadę).
Procesor na drugim końcu nie wie, że jego zero to 100V więc się nie
zepsuje. Jakby wiedział to może....

Pozdrawiam

Piotr



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "non" <non_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: Siec na RS485
Date: Tue, 25 May 2004 00:54:46 +0200



Jezeli bardzo obawiasz sie tych przepiec w sieci to popatrz sobie tutaj:
http://chaokhun.kmitl.ac.th/~kswichit/PC485/PC_Rs485.html
non_at_nospam_interia.pl



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai