lx na lm ?



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Piotr Chmiel <piotr_at_nospam_topaz.zsel.lublin.pl>
Subject: lx na lm ?
Date: Thu, 20 May 2004 11:55:57 +0200



jak sie przelicza luxy na lumeny?
potrzebuje do sprawozdania :)

np. 200lx to ile to lumen=F3w ?


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!opal.icpnet.pl!topaz.icpnet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Psychik" <psychik_at_nospam_ZAPYTAJ.pl>
Subject: Re: lx na lm ?
Date: Thu, 20 May 2004 12:10:03 +0200


Piotr Chmiel wrote:

jak sie przelicza luxy na lumeny?

nie przelicza sie...
te jednostki dotycza roznych wymiarow, ale...

potrzebuje do sprawozdania :)

...jesli o tym nie wiesz, to modl sie, zebys nie mial repety...
to tak jakbys pytal, jak przeliczyc ampery na volty

np. 200lx to ile to lumenów ?

lux [lx] to jednostka natezenia oswietlenia
lumen [lm] to jednostka strumienia swietlnego

--
*Psychik*
/nie gadam ze Ÿdzirami/
http://www.poznan4u.com.pl/pyrypy/pyrypy.php?state=showuser&userid=360448


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marcin Osiniak" <marc_kropka_o_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: lx na lm ?
Date: Thu, 20 May 2004 12:30:24 +0200


Psychik <psychik_at_nospam_ZAPYTAJ.pl> typed:
Piotr Chmiel wrote:

jak sie przelicza luxy na lumeny?

nie przelicza sie...
te jednostki dotycza roznych wymiarow, ale...

czy przypadkiem strumien to nie jest natezenie * powierzchnia, czyli lm = lx

lux [lx] to jednostka natezenia oswietlenia
lumen [lm] to jednostka strumienia swietlnego

--
Pozdrawiam,
Marcin Osiniak


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.icpnet.pl!topaz.icpnet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Psychik" <psychik_at_nospam_ZAPYTAJ.pl>
Subject: Re: lx na lm ?
Date: Thu, 20 May 2004 12:38:11 +0200


Marcin Osiniak wrote:

jak sie przelicza luxy na lumeny?

nie przelicza sie...
te jednostki dotycza roznych wymiarow, ale...

czy przypadkiem strumien to nie jest natezenie * powierzchnia, czyli
lm = lx * m^2 ?

nie.
strumien [lm] = [cd * srd]
natezenie [lx] = [(cd *srd) / m^2]

przy takim podejsciu mozna powiedziec, ze 200lx, to strumien 200lm
padajacy na powierzchnie 1m^2, ale rownie dobrze moze to byc 100lm na
0.5m^2, itd...
luxow nie zamienia sie na lumeny i na odwrot....

--
*Psychik*
/nie gadam ze Ÿdzirami/
http://www.poznan4u.com.pl/pyrypy/pyrypy.php?state=showuser&userid=360448



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!lublin.pl!news.lublin.pl!piot

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Piotr Chmiel <piotr_at_nospam_topaz.zsel.lublin.pl>
Subject: Re: lx na lm ?
Date: Thu, 20 May 2004 12:36:38 +0200


On Thu, 20 May 2004, Psychik wrote:

czy przypadkiem strumien to nie jest natezenie * powierzchnia, czyli
lm =3D lx * m^2 ?

nie.
strumien [lm] =3D [cd * srd]
natezenie [lx] =3D [(cd *srd) / m^2]

przy takim podejsciu mozna powiedziec, ze 200lx, to strumien 200lm
padajacy na powierzchnie 1m^2, ale rownie dobrze moze to byc 100lm na
0.5m^2, itd...
luxow nie zamienia sie na lumeny i na odwrot....

ok, to je=B6li producent =BFar=F3wy podaje strumien w lumenach ?
skad mam wiedziec na jaka powierzchnie to pada ?


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.icpnet.pl!topaz.icpnet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Psychik" <psychik_at_nospam_ZAPYTAJ.pl>
Subject: Re: lx na lm ?
Date: Thu, 20 May 2004 12:49:16 +0200


Piotr Chmiel wrote:

ok, to jeśli producent żarówy podaje strumien w lumenach ?

jak dla Ciebie, to w luxach ;-p huehue...

skad mam wiedziec na jaka powierzchnie to pada ?

rusz glowa i pomysl.. w tym nadzieja dla Ciebie... moja rada wciaz
aktualna - dobra szkola?

--
*Psychik*
/nie gadam ze Ÿdzirami/
http://www.poznan4u.com.pl/pyrypy/pyrypy.php?state=showuser&userid=360448


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: lx na lm ?
Date: Thu, 20 May 2004 17:49:31 +0200


On Thu, 20 May 2004 12:36:38 +0200, Piotr Chmiel wrote:
ok, to jeÂśli producent ĹźarĂłwy podaje strumien w lumenach ?
skad mam wiedziec na jaka powierzchnie to pada ?

A to obliczasz :-)

Jesli gola zarowka wisi pod ciemnym sufitem hali powiedzmy 5m
nad stolem .. to mozna powiedziec ze jej swiatlo oswietlaloby
sfere o promienu 5m rownomiernie, no moze za wyjatkiem
czesci zaslonietej oprawka. Wiec jej np 1000 lm oswietla
~300m^2 wyimaginowanej sfery, a na kazdy metr kwadratowy stolu
ktory stanowi wycinek tej sfery pada 3 lm .. czyli 3 lx mamy.

A jak zapakujemy zarowke w oprawe z reflektorem i umiescimy
w lampce biurowej ktora tworzy wyrazny obszar o srednicy pol metra,
to zakladajac 70% sprawnosci lustra mamy jakies 700lm/0.20 =
3500 lx.

Albo .. wyciagasz luksomierz i mierzysz :-)
A luksomierz najprostszy to ogniwo sloneczne z amperomierzem :-)

J.





========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: lx na lm ?
Date: Thu, 20 May 2004 17:49:31 +0200


On Thu, 20 May 2004 12:38:11 +0200, Psychik wrote:
Marcin Osiniak wrote:
jak sie przelicza luxy na lumeny?
nie przelicza sie...
te jednostki dotycza roznych wymiarow, ale...

czy przypadkiem strumien to nie jest natezenie * powierzchnia, czyli
lm = lx * m^2 ?
nie.

Kiedy zasadniczo tak.

przy takim podejsciu mozna powiedziec, ze 200lx, to strumien 200lm
padajacy na powierzchnie 1m^2, ale rownie dobrze moze to byc 100lm na
0.5m^2, itd...

No bo w dokladnie tak jest - lx jest jednostka oswietlenia,
ktore mowi jaki strumien swietlny pada na jednostke oswietlanej
powierzchni..

J.


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.icpnet.pl!topaz.icpnet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Psychik" <psychik_at_nospam_ZAPYTAJ.pl>
Subject: Re: lx na lm ?
Date: Thu, 20 May 2004 18:34:24 +0200


J.F. wrote:

nie.

Kiedy zasadniczo tak.

ups... no tak. zdarza sie :-)

--
*Psychik*
/nie gadam ze zdzirami/
http://www.poznan4u.com.pl/pyrypy/pyrypy.php?state=showuser&userid=360448


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!lublin.pl!news.lublin.pl!piot

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Piotr Chmiel <piotr_at_nospam_topaz.zsel.lublin.pl>
Subject: Re: lx na lm ?
Date: Thu, 20 May 2004 12:45:02 +0200



potrzebuje do sprawozdania :)

...jesli o tym nie wiesz, to modl sie, zebys nie mial repety...
to tak jakbys pytal, jak przeliczyc ampery na volty

=09no chyba nie do ko=F1ca !
=09jakiej repety ... co Ty tu dajesz ?
=09(nie zachowuj sie jak belfer:)


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.icpnet.pl!topaz.icpnet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Psychik" <psychik_at_nospam_ZAPYTAJ.pl>
Subject: Re: lx na lm ?
Date: Thu, 20 May 2004 12:55:50 +0200


Piotr Chmiel wrote:

no chyba nie do końca !

do konca...

jakiej repety ... co Ty tu dajesz ?

hmm... Ty 4 litery...

(nie zachowuj sie jak belfer:)

"mamo, czy moge juz myslec?"

--
*Psychik*
/nie gadam ze Ÿdzirami/
http://www.poznan4u.com.pl/pyrypy/pyrypy.php?state=showuser&userid=360448


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.internetia.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "aciuh" <mw_at_nospam_obronet.wytnij.org>
Subject: Re: lx na lm ?
Date: Fri, 21 May 2004 12:41:31 +0200



(nie zachowuj sie jak belfer:)

"mamo, czy moge juz myslec?"


... mozesz synku :D

pozdr
Marcin



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.internetia.pl!not-for-mai