Elektronika samochodowa CHECK ENGINE



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "MDK" <karol1_at_nospam_karzuk.osowa.gda.osk.pl>
Subject: Elektronika samochodowa CHECK ENGINE
Date: Thu, 29 Jun 2000 21:13:10 GMT


Mam samochod z Californi Ford Windstar.
Co jakis czas zapala sie lampka "Check Engine"
Wybuliłem juz troche pieniedzy w serwisie na to zeby zidentyfikowac problem.
Okazuje sie ze w Californi sa tak rygorystyczne normy emisji
spalin ze na Polskiej benzynie w jakims zakresie pracy silnika normy sa
przekroczone.
W samochodzie jest specjalny komputer do kontroli emisji zanieczyszczen.
Wsciekl sie na mnie i zapala raz na jakis czas ta wredna lampke.
Znalazlem juz jednego "guru" z serwisu ktory mi ja gasi komputerem
srewisowaym
za 100 PLN .
Czy znacie jakies metody na gaszenie Check Engine bez komputera serwisowaego
?
Podobno kazdy samochod ma mozliwosc odczytania zawartosci komputera bez
jakichkolwiek urzadzen dodatkowych oraz kasowania sporadycznych komunikatow
o bledach .

--
Pozdrowienia
Karol Żuk



Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: nizinski_at_nospam_go2.pl (=?iso-8859-2?Q?Krzysztof_Nizi=F1ski?=)
Subject: Re: Elektronika samochodowa CHECK ENGINE
Date: 30 Jun 2000 08:57:39 +0200





Mam samochod z Californi Ford Windstar.
Co jakis czas zapala sie lampka "Check Engine"

Cały problem w braku ujednolicenia złącz diagnostycznych i sygnałów
komputerów samochodowych. Ale prawdopodobnie masz standard interfejsu ALDL,
tzn. złącze 12 -stykowe, z szeregową transmisją 8192 lub 160 bodów. Jeżeli
tak, to zwierając styki A i B wprowadza się tryb diagnostyczny z odczytem
kodu błędu przy pomocy tej kontrolki "Check Engine" - licząc błyski
odczytujesz kod. Kasowanie błędu to trochę inna sprawa. Każdy błąd jest
zapisywany w pamięci i nawet po usunięciu usterki można go odczytać przy
pomocy przyrządu diagnostycznego (tzw. "skanera"). Kasuje się go też tym
skanerem. W zależno¶ci od wykonania komputera błąd można też skasować
poprzez reset całego komputera - np. przez odłączenie akumulatora. Z tym, ze
po ponownym podłączeniu zasilania może być niezbędny proces programowania -
ale o tym to instrukcja obsługi powinna mówić.
Pozdrawiam
Krzysztof Niziński

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-misc-elektronika
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-misc-elektronika/

Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "MDK" <karol1_at_nospam_karzuk.osowa.gda.osk.pl>
Subject: Re: Elektronika samochodowa CHECK ENGINE
Date: Fri, 30 Jun 2000 11:32:23 GMT


Dziekuje za podpowiedz.
Na razie opanowalem problem.
Okazalo sie ze jedna ze swiec przerywala
a jakis ekstra uklad do pomiaru czystosci spalin
pokazywal problem.Wymienilem swiece i lamka zgasla.
Doszedlem do tego sam.
W serwisie (autoryzowanym !!) powiedzili mi ze musze wymienic ten modul za
xxxx ! $
Sam odczyt kodu bledu kosztowal mnie 2 x 100 zł
Moje gniazdko do komputera nazywa sie "j1962" (prawdopodobnie)
16 pin z tego 7 obsadzonych .Brak oznaczen A B

--
Pozdrowienia
Karol Żuk

MDK
(PL) 80-299 Gdańsk
ul.Barniewicka 76
tel + 48 58 5525277
fax +48 58 5545977
mailto://mdk_at_nospam_mdk.com.pl
http://www.mdk.com.pl

Użytkownik "Krzysztof Niziński" <nizinski_at_nospam_go2.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:007701bfe260$621a6ce0$070aa8c0_at_nospam_KN...
>
>
> Cały problem w braku ujednolicenia złącz diagnostycznych i sygnałów
> komputerów samochodowych. Ale prawdopodobnie masz standard interfejsu
ALDL,
> tzn. złącze 12 -stykowe, z szeregową transmisją 8192 lub 160 bodów. Jeżeli
>



Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "Piotr Pierz" <ppierz_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Elektronika samochodowa CHECK ENGINE
Date: Fri, 30 Jun 2000 17:27:30 +0200


Witam
Kilka slow komentarza na temat lampki "Check Engine". Moj znajomy ma
identyczny samochod, nie wiem czy dokladnie z Kalifornii, za to z
identycznymi dolegliwo¶ciami. Co jakis czas zapala mu sie ww. lampka, ale
tez co jakis czas samoistnie gasnie. Fachowcy w serwisie nie bardzo
wiedzieli czym takie zachowanie lampki wytlumaczyc, a okazalo sie, ze
odpowiedz na to zagadnienie znajdowala sie w fabrycznej ksiazeczce pt "Users
manual - Ford Windstar". Cytujac z pamieci, bylo napisane tam, ze zapalenie
sie lampki podczas jazdy moze swiadczyc o nieprawidlowym dzialaniu silnika.
MOZE nie MUSI !!! Zapala sie ona wtedy gdy uklad kontroli pracy silnika
wykryje jakas nieprawidlowosc, np. nieprawidlowy sklad spalin, i jest to jak
najbardziej normalne. Nastepnie system ten sprawdza czy wykryta
nieprawidlowosc powtarza sie czy nie. Jesli sie nie powtarza to lampka
samoistnie gasnie (choc pewnie informacja o wykrytych nieprawidlowosciach
pozostaje dalej w nieulotnej pamieci komputerka). Konkretnie mowiac usterce
polegajacej na niewlasciwym skladzie spalin, to sytuacja wyglada
nastepujaco. Po wykryciu usterki i zapalana jest lampka informujac kierowce,
ze cos niedobrego mialo miejsce. Nastepnie system diagnostyczny sprawdza,
czy usterka utrzymuje sie czy tez nie. Jesli podczas kolejnych trzech cykli,
tj poczawszy na rozruchu zimnego silnika, poprzez jego nagrzewanie się w
czasie normalnej jazdy, az do osiagniecia normalnej temperatury pracy
usterka nie pojawi sie, wtedy system diagnostyczny dochodzi do wniosku, ze
przyczyna usterki zanikla i wygasza lampke.
Omowiona sytuacja zapalania sie lampki wystepuje dosyc czesto gdy w zbiornik
paliwa jest prawie pusty. Silnik moze wtedy momentami pracowac na zbyt
ubogiej mieszance, co powoduje nadmierne jego grzanie sie i w efekcie
zapalanie lampki - zreszta wyraznie o tym mowi i przestrzega standardowa
instrukcja obslugi do tego samochodu.
Pozdrawiam,
Piotrek

p.s. amerykanskie instrukcje obslugi pomimo tego, ze sa az za bardzo
Lopatologiczne, zawieraja calkiem sporo cennych informacji (w
przeciwienstwie do instrukcji europejskich) - trzeba tylko chciec przeczytac
tych kilkaset stron (instrukcja do Windstara ma ok 400 stron formatu A6).

MDK napisał(a) w wiadomo¶ci: ...
Mam samochod z Californi Ford Windstar.
Co jakis czas zapala sie lampka "Check Engine"
Wybuliłem juz troche pieniedzy w serwisie na to zeby zidentyfikowac
problem.
Okazuje sie ze w Californi sa tak rygorystyczne normy emisji
spalin ze na Polskiej benzynie w jakims zakresie pracy silnika normy sa
przekroczone.
....




Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "MDK" <karol1_at_nospam_karzuk.osowa.gda.osk.pl>
Subject: Re: Elektronika samochodowa CHECK ENGINE
Date: Fri, 30 Jun 2000 19:33:45 GMT


Witam,
Dziekuje za wyczerpujace wyjasnienie.
Oczywiscie czytalem ten fragment instrukcji dosc dokladnie.(ale dopiero
po jakims czasie)
Zanim sie zapoznalem z tym tekstem bylem 2 razy w serwisach (roznych)
Nie pisze w jakich .Przeciez czesc serwisow to porzadni fachowcy .
Na czole nie maja o tym napisane ,więc nie moge do nich trafić.
Serwisanci na ten temat nie wiedza absolutnie nic .To po prostu GŁĄBY !!
Kasuja 100 PLN za 2 minuty pracy i to wszystko.Absolutnie nie potrafia
zinterpretowac wynikow.
Dowiedzilem sie ze chodzi o czystosc spalin .(zadna filozofia ,skaner
wyswietla taka informacje)
Normy sa bardzo rygorystyczne wiec pojedyncze zapalenie sie kontrolki nie
jest niepokojace.
Niestety kontrolka zapalila sie na stale ,wiec musialem pojechac jeszcze
raz.
Nawet postawili diagnoze : moduł kontroli OBD II ok 1000 $ za uzywany.
Gosc mi skasowal kontrolke skanerem serwisowym +100 PLN
Nie dawało mi to spokoju .A kontolka zaplila sie znowu na stałe
Wymienilem swiece (sam to wykombinowalem) ,jedna byla troche
zaweglona ,lampka zgasla i jest spokoj.
Dokladnie to nie bylo tak ,troche pomogli inni uzytkownicy Windstarow
Dostałem kilka listow ktore naprowadzily mnie na cel.
Wszystkim serdecznie dziekuje.
Slyszalem ze u OPLA dopiero jest horror .
Tam zgaszenie lampki kosztuje 180 PLN.


--
Pozdrowienia
Karol




Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "Faraon" <faraonix_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Elektronika samochodowa CHECK ENGINE
Date: Fri, 30 Jun 2000 21:20:42 GMT


Jezeli jest to tak jak w Poldkach - kontrolka tylko swieci lub miga, a autko
nadal jedzie dalej tak jak jechalo to pomaga wykrecenie zarowki :-)))

Faraon



Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
Spis tre¶ci
From: "Datek" <datek_at_nospam_promail.pl>
Subject: Re: Elektronika samochodowa CHECK ENGINE
Date: Wed, 28 Jun 2000 19:20:43 +0200


dobry jest stary trik ! , wykrecic zarówke albo diode :) przestanie swiecic
na 100 % no i koszt zerowy !
Pozdrawiam !


Użytkownik MDK <karol1_at_nospam_karzuk.osowa.gda.osk.pl> w wiadomo¶ci do grup
dyskusyjnych napisał:GZO65.69931$DC.1622003_at_nospam_news.tpnet.pl...
Mam samochod z Californi Ford Windstar.
Co jakis czas zapala sie lampka "Check Engine"
Wybuliłem juz troche pieniedzy w serwisie na to zeby zidentyfikowac
problem.
Okazuje sie ze w Californi sa tak rygorystyczne normy emisji
spalin ze na Polskiej benzynie w jakims zakresie pracy silnika normy sa
przekroczone.
W samochodzie jest specjalny komputer do kontroli emisji zanieczyszczen.
Wsciekl sie na mnie i zapala raz na jakis czas ta wredna lampke.
Znalazlem juz jednego "guru" z serwisu ktory mi ja gasi komputerem
srewisowaym
za 100 PLN .
Czy znacie jakies metody na gaszenie Check Engine bez komputera
serwisowaego
?
Podobno kazdy samochod ma mozliwosc odczytania zawartosci komputera bez
jakichkolwiek urzadzen dodatkowych oraz kasowania sporadycznych
komunikatow
o bledach .

--
> Pozdrowienia
> Karol Żuk
>
>