Jak zainstalować Atmel 81C52 w samochodzie z zasilaniem 5V i napięciem TTL?

Atmel w samochodzie.





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Strzelba" <januszst_at_nospam_icpnet.pl>
Subject: Atmel w samochodzie.
Date: Mon, 4 Jun 2001 17:51:44 +0200


Witam
Mam zamiar zainstalowac sobie w samochodzie Atmelka (81C52) z wyswietlaczem
LCD.
Potrzebuje 5V dla procesora i wyswietlacza + jescze troche pradu dla innych
elementow.
Jak najlepiej to rozwiazac ? Zasilac bezposrednio z akumulatora ?
I jescze jedno - jakie elementy najlepiej zastosowac, aby na wejsciach
rozroznialy stany 12 i 0 , a na wyjsciach pracowaly w zgodnie z TTL ?
Strzelba




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Ireneusz Kordal" <kordirko_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: Atmel w samochodzie.
Date: Mon, 4 Jun 2001 23:06:40 +0200



Użytkownik "Strzelba" <januszst_at_nospam_icpnet.pl> napisał w wiadomości
news:9fgat2$hnf$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Witam
Mam zamiar zainstalowac sobie w samochodzie Atmelka (81C52) z
wyswietlaczem
LCD.
Potrzebuje 5V dla procesora i wyswietlacza + jescze troche pradu dla
innych
elementow.
Jak najlepiej to rozwiazac ? Zasilac bezposrednio z akumulatora ?

Wszystko zalezy ile tego pradu bedziesz pobieral (najpierw wylicz, a potem
pytaj -> dostaniesz konkretna odpowiedz :-)
Najprosciej przez uklad 7805 + ew. radiator (na procesor + LCD na pewno
starczy).
Nie zapomnij o bardzo duzym elektrolicie (przydaje sie gdy napiecie "siada"
przy rozruchu :-)
No i o kondensatorze (+ ew. dlawiku), bo uklady wtryskowe i W.N lubia siac
pikami.

I jescze jedno - jakie elementy najlepiej zastosowac, aby na wejsciach
rozroznialy stany 12 i 0 , a na wyjsciach pracowaly w zgodnie z TTL ?

Na wyjsciu: klucz tranzystorowy.

Na wejsciach:
najprosciej dzielnik na dwoch rezystorach o stosunku opornosci ok. 7:5
(teoretycznie)
ale lepiej 10:5 (praktycznie - napiecie na akumulatorze lubi czasem
dochodzic do 15 V :-)
Np zastosuj 10K / 5K.
Plus oczywiscie kondensator zeby zewrzec skladowa zmienna.

Ja osobiscie po przykrych doswiadczeniach (awaria regulatora napiecia
alternatora)
na wejsciu stosuje klucze tranzystorowe (najtansze tranzystory sa tansze od
bezpiecznikow :-)

Pozdrawiam
IK




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Lewandowski" <locust_at_nospam_priv4.onet.pl>
Subject: Re: Atmel w samochodzie.
Date: Mon, 4 Jun 2001 23:44:04 +0200


Użytkownik "Ireneusz Kordal" <kordirko_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:9fgtd3$8tp$2_at_nospam_news.onet.pl...

Użytkownik "Strzelba" <januszst_at_nospam_icpnet.pl> napisał w wiadomości
news:9fgat2$hnf$1_at_nospam_news.tpi.pl...

[...]

I jescze jedno - jakie elementy najlepiej zastosowac, aby na wejsciach
rozroznialy stany 12 i 0 , a na wyjsciach pracowaly w zgodnie z TTL ?

Na wyjsciu: klucz tranzystorowy.

sterowany przez transoptor


Na wejsciach:
najprosciej dzielnik na dwoch rezystorach o stosunku opornosci ok. 7:5
(teoretycznie)
ale lepiej 10:5 (praktycznie - napiecie na akumulatorze lubi czasem
dochodzic do 15 V :-)
Np zastosuj 10K / 5K.
Plus oczywiscie kondensator zeby zewrzec skladowa zmienna.

Aha? Od kiedy Atmele mają na wejściach Schmitta, żeby RC chodziło bez
problemu?
Sugeruję postawić na wejściach transoptory.


Ja osobiscie po przykrych doswiadczeniach (awaria regulatora napiecia
alternatora)
na wejsciu stosuje klucze tranzystorowe (najtansze tranzystory sa tansze
od
bezpiecznikow :-)

Ja jednak stawiam na transoptory - nieco droższe (80gr.) a mniejsze ryzyko
uwalenia procka i matrycy LCD jak się np. będzie przebicie z kabla
zapłonowego do zasilania... Aha! Te dławiki w zasilaniu są o-bo-wiąz-kowe!


--
Marek Lewandowski
marek.lewandowski_at_nospam_multicon.pl UIN: 10139051
http://locust.republika.pl





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Paweł Ratajczak" <analog_support_at_nospam_alfine.com.pl>
Subject: Re: Atmel w samochodzie.
Date: Tue, 5 Jun 2001 11:10:06 +0200



Ja jednak stawiam na transoptory - nieco droższe (80gr.) a mniejsze ryzyko
uwalenia procka i matrycy LCD jak się np. będzie przebicie z kabla
zapłonowego do zasilania... Aha! Te dławiki w zasilaniu są o-bo-wiąz-kowe!

Bardzo dobrze zamiast dławika sprawuje się multifuse szeregowo i za nim
transil rownolegle do masy (na odpowiednie napięcie oczywiście).
A stabilizator polecam jakiegoś low-drop-out'a.

--
Pozdrawiam serdecznie

Paweł Ratajczak
Specjalista DSP
P.E.P. Alfine s.c.
Przedstawicielstwo Analog Devices w Polsce
Ul. Gronowa 22
61-680 Poznań
tel. (061)8213372
fax (061)8213199
e-mail: analog_support_at_nospam_alfine.com.pl
WWW: www.alfine.com.pl, www.alfine.com.pl/support