Jak zainstalować mikroprocesorową blokadę paliwa przy pompie wtryskowej?

blokada do samochodu





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: <zbyszeks_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: blokada do samochodu
Date: 10 Jun 2001 16:59:41 +0200


Witam wszystkich

Chciałem sobie zrobić dodatkowe zabezpieczenie samochodu przed ludźmi,
którzy "na krótko chcieliby go sobie pożyczyć".
Ponieważ jest to samochód z wtryskiem chciałem przy samej pompce paliwowej
umieścić przekaźnik z procesorem, który by miał za zadanie np. po 1 min. od
uruchomienia silnika odciąc dopływ paliwa.

Na czym polega moje pytanie. Jak połączyć poprzez tylko sieć zasilającą w
samochodzie procesor ze światem zewnętrznym bez żadnych innych kabelków.
Na desce rozdielczej byłby zainstalowany np. jakiś imobilaizer, który
sterowałby pracą tego prcka przy pompce.

Pozdrowienia Zbyszek


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "P.K" <pkhenr_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: blokada do samochodu
Date: Sun, 10 Jun 2001 20:23:10 +0200


Za ambitnie chcesz to zrobić.
Po co tn tzw. procek




Użytkownik <zbyszeks_at_nospam_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2509.00000000.3b238b5c_at_nospam_newsgate.onet.pl...
Witam wszystkich

Chciałem sobie zrobić dodatkowe zabezpieczenie samochodu przed ludźmi,
którzy "na krótko chcieliby go sobie pożyczyć".
Ponieważ jest to samochód z wtryskiem chciałem przy samej pompce paliwowej
umieścić przekaźnik z procesorem, który by miał za zadanie np. po 1 min.
od
uruchomienia silnika odciąc dopływ paliwa.

Na czym polega moje pytanie. Jak połączyć poprzez tylko sieć zasilającą w
samochodzie procesor ze światem zewnętrznym bez żadnych innych kabelków.
Na desce rozdielczej byłby zainstalowany np. jakiś imobilaizer, który
sterowałby pracą tego prcka przy pompce.

Pozdrowienia Zbyszek


--
> Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Paweł U" <kcuf_at_nospam_friko.onet.pl>
Subject: Re: blokada do samochodu
Date: Sun, 10 Jun 2001 22:36:40 +0200


a nie lepiej kupic cos takiego
(udaje ze brak paliwa parska ksztusi)
nadajnik nosi sie w kieszeni (antynapad)



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: blokada do samochodu
Date: Mon, 11 Jun 2001 22:13:11 GMT


On Sun, 10 Jun 2001 20:23:10 +0200, P.K wrote:
Za ambitnie chcesz to zrobić.
Po co tn tzw. procek

Procek wlasnie po to ze by to polaczenie i wykrywanie zrobic :-)

Na czym polega moje pytanie. Jak połączyć poprzez tylko sieć zasilającą w
samochodzie procesor ze światem zewnętrznym bez żadnych innych kabelków.
Na desce rozdielczej byłby zainstalowany np. jakiś imobilaizer, który
sterowałby pracą tego prcka przy pompce.

No coz - transmisja przez zasilanie jest mozliwa - po prostu wlaczasz
obciazenie np 2A z czestoscia 20kHz, a odbiornik wykrywa 20KHz ktore
w miliwoltowych ilosciach pojawia sie w zasilaniu - filtr pasmowy
po prostu - na cewce, na rezonatorze, TT ..

Obciazeniem moze byc jakas zarowka - np swiatla stop, kabelek pojawia
sie pod kierownica [tylko nie wolno zapalac na hamulcu].
Jak dasz krotkie impulsy to sie nawet nie zaswieci ..

Podobnie "immobilizer" moze miec postac wymogu np dwukrotnego
blysniecia swiatlami po wlaczeniu silnika zeby sie wylaczyl.

Tylko mowiac szczerze nie kombinuj ale daj kabel po prostu. Na
parkingu nie znajda, a jak odholuja to znajda po objawach - nie dziala
pompa to znaczy ze trzeba ja wymienic/naprawic.

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "peters" <peters_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: blokada do samochodu
Date: Sun, 10 Jun 2001 23:57:40 +0200


Na czym polega moje pytanie. Jak połączyć poprzez tylko sieć zasilającą w
samochodzie procesor ze światem zewnętrznym bez żadnych innych kabelków.

Kiedys zrobilem glownie na wlasny uzytek dosc nietypowy i sprytny uklad
blokady.
Jesli chcesz to przesle materialy na priva. Moze beda Ci pomocne w
skonstruowaniu wlasnego ukladu.


--
pozdrawiam, peters
peters_at_nospam_poczta.onet.pl
http://peters.republika.pl (strona Petersa dla elektroników)






Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomasz Trojanowski" <uniservis_at_nospam_uniservis.com.pl>
Subject: Re: blokada do samochodu
Date: Mon, 11 Jun 2001 14:40:30 +0200


witam !
masz kompletnie bezsęsowny pomysł !
ten procek i własne wynalazki to jeszcze zrozumiem , ale przekaźnika i
umiejscowienia nie !
DLACZEGO ???
Po pierwsze zawsze masz już jeden przekaźnik od pompy paliwa więc po co
kolejny styk w tak awaryjnym układzie ( czytaj : narażony na duży prąd ,
ciągłą pracę i częste załączanie ).
Po drugie : Wszyscy starają się unikać wpływu wilgoci , brudu , soli a tego
masz przy pompce do oporu .
Trzecia sprawa to przewody . Chcesz ciągnąć dodatkowe kable przez całe auto
do twojego modułu ( zasilanie , jakieś sterowanie ) . A nie wziąłeśpod uwagę
zakłuceń , spadków napieć itd które możesz wyeliminować wpinając się
poprostu w sterowanie przekaźnika pompy które przychodzi ze sterownika
silnika ( potem na skrzynkę bezpieczników do przekaźnika a z tamtąd lewym
progiem do pompy .)
A pozatym czy nie łatwiej dostać się złodziejowi pod samochód niż np pod
tapicerkę samochodu ???

Proponuje Ci specjalizując się w tym temacie :

Zrób sobie układ z małoprądowym przekaźnikiem albo nawet kontraktonem który
wepniesz w przewód ( z sterownika silnika do przekaźnika pompy ) a wszystko
schowaj za licznikiem ( jest tam zawsze dużo miejsca . Masz większość
dylematów rozwiązanych !

Tomasz Trojanowski



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "peters" <peters_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: blokada do samochodu
Date: Mon, 11 Jun 2001 18:35:53 +0200


witam !
masz kompletnie bezsęsowny pomysł !

Nie zgadzam sie.

ten procek i własne wynalazki to jeszcze zrozumiem , ale przekaźnika i
umiejscowienia nie !
DLACZEGO ???
Po pierwsze zawsze masz już jeden przekaźnik od pompy paliwa więc po co
kolejny styk w tak awaryjnym układzie ( czytaj : narażony na duży prąd ,
ciągłą pracę i częste załączanie ).

A dlatego, ze umiejscowienie standardowego przekaznika od pompy paliwa jest
powszechnie znane zlodziejom i wlasnie tam zaczna szukac. Jak dasz
przekaznik beztlenowy to bedzie on dzialac bezawaryjnie przez wiele lat.

Po drugie : Wszyscy starają się unikać wpływu wilgoci , brudu , soli a
tego
masz przy pompce do oporu .
Trzecia sprawa to przewody . Chcesz ciągnąć dodatkowe kable przez całe
auto
do twojego modułu ( zasilanie , jakieś sterowanie ) . A nie wziąłeśpod
uwagę
zakłuceń , spadków napieć itd

Zle zrozumiales Zyszka. On pyta, czy mozna przesylac sygnaly cyfrowe przez
siec zasilajaca (+12V) w samochodzie. Elektronike dzielimy wtedy na dwie
czesci:
1. czesc odpowiedzialna za autoryzacje uzytkownika
2. czesc sterujaca pompa paliwa

Odszukanie tej pierwszej jest stosunkowo proste. Odnalezienie tej drugiej
czesci , moze juz zajac troche czasu.

A pozatym czy nie łatwiej dostać się złodziejowi pod samochód niż np pod
tapicerkę samochodu ???

Pompa paliwa czesto jest umieszczona pod tylnym siedzeniem pojazdu. Dotarcie
tam zajmuje kilka minut. :))

Proponuje Ci specjalizując się w tym temacie :

Zrób sobie układ z małoprądowym przekaźnikiem albo nawet kontraktonem
który
wepniesz w przewód ( z sterownika silnika do przekaźnika pompy ) a
wszystko
schowaj za licznikiem ( jest tam zawsze dużo miejsca . Masz większość
dylematów rozwiązanych !

Jasne. Nalezy powielic istniejace juz rozwiazania, ktorych skutecznosc jest
powszechnie znana :))))))))))))


P.S. zaklocen a nie "zaklucen", stamtad a nia "z tamtad", po prostu a nie
"poprostu"

--
pozdrawiam, peters
peters_at_nospam_poczta.onet.pl
http://peters.republika.pl (strona Petersa dla elektroników)






Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: <zbyszeks_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: blokada do samochodu
Date: 12 Jun 2001 00:04:03 +0200


Witam

Ostatnio w mediach mówiono, że policjanci sprzedali najnowszy skaner złodziejom.
Gosć pod pozorem zmniejszenia możliwości kradzierzy legalizował je itd.

Rozwiązania standartowe są proste do rozszyfrowania.

co innego jakieś niekonwencjonalne.
Dlaczego procek?
A dlatego, że dzieki niemu mam dużo mniej innych elementów i większą swobodę w
projektowaniu układu.

Kiedyś EP było sterowanie przez sieć energetyczną czy ewentualnie te scalaki by
się nadały?

Pozdrowienia Zbyszek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: <zbyszeks_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: blokada do samochodu
Date: 12 Jun 2001 00:10:38 +0200



Gosć pod pozorem zmniejszenia możliwości kradzierzy legalizował je itd.

OCZYWIŚCIE KRADZIEżY ( Przepraszam )

pozdrowienia Zbyszek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl