Jak zbudować dzienny licznik kilometrów z LED/LCD i odpornym generatorem impulsów?

Dzienny licznik kilometrów - jak rozwiązać ?





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Piotr Juniewicz" <pjuniewi_at_nospam_grupa.softbank.pl>
Subject: Dzienny licznik kilometrów - jak rozwiązać ?
Date: Tue, 12 Jun 2001 10:23:39 +0200


Cześć.

Być może ktoś zajmował się tym tematem lub znalazł stronę z podobnym
projektem.
A dokładnie chodzi o:

Dodatkowy dzienny licznik kilometrów z wyświetlaczem LED albo LCD z
możliwością kasowania wyniku. Sam układ elektroniczny jest może prosty w
wykonaniu, jednakże część mechaniczna-elektroniczna generująca impulsy
proporcjonalne do przejechanych kilometrów ( czy wykonanych obrotów koła )
jest na pewno trudniejsza do realizacji.

Być może ktoś rozwiązał ta część tak, aby była w miarę odporna na warunki, w
jakich samochód jeździ. Jakich czujników użyć do generatora impulsów - gdzie
umiejscowić ???.

Wszelkie podpowiedzi rozwiązań i sugestii mile widziane.


P.S. Oczywiście można by było zmienić całą deskę rozdzielczą w samochodzie
na nową i zapłacić kilkaset złotych - ale zrobienie samemu brakującego
licznika za mniejsze pieniądze da mi więcej satysfakcji.

--
Piotr Juniewicz
pjuniewi_at_nospam_grupa.softbank.pl
p.juniewi_at_nospam_softbank.pl



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Hammer" <tranzac_at_nospam_astercity.net>
Subject: Re: Dzienny licznik kilometrów - jak rozwiązać ?
Date: Tue, 12 Jun 2001 13:42:35 +0200



Użytkownik Piotr Juniewicz <pjuniewi_at_nospam_grupa.softbank.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9g4jhg$gli$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Cześć.

Być może ktoś zajmował się tym tematem lub znalazł stronę z podobnym
projektem.


ciach

Piotr Juniewicz
pjuniewi_at_nospam_grupa.softbank.pl
p.juniewi_at_nospam_softbank.pl


-----------------------------

Witam
Dawno temu projektowalem taksometr,
ktory wymagal wlasnie czujnika przebiegu
pojazdu w km. Zaprojektowalem i wykonalem
taki czujnik. Jest to uklad posredniczacy
pomiedzy licznikiem kilometrow samochodu,
a linka napedowa dla tego licznika (na ogol,
naped dla licznika km w samochodzie, brany jest
ze skrzyni biegow). Czujnik nakreca sie na gwint
od licznika km, a nastepnie do czujnika wkreca
sie koncowke napedowa linki. Oczywiscie,
wykorzystalem metode opto (tarczka z otworami
napedzana linka ze skrzyni biegow).
Gdzies mam taki czujnik, ale przez 12dni nie jestem
do ruszenia (upiardliwa praca!).
Jak masz jakies konkretne pytania, to pisz...

HaMMeR



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: Dzienny licznik =?iso-8859-1?Q?kilometr=F3w_-_jak_rozwi=B1za=E6?= ?
Date: 12 Jun 2001 14:08:18 GMT


On Tue, 12 Jun 2001 10:23:39 +0200, Piotr Juniewicz <pjuniewi_at_nospam_grupa.softbank.pl> wrote:
Dodatkowy dzienny licznik kilometrów z wyświetlaczem LED albo LCD z
możliwością kasowania wyniku. Sam układ elektroniczny jest może prosty w
wykonaniu, jednakże część mechaniczna-elektroniczna generująca impulsy
proporcjonalne do przejechanych kilometrów ( czy wykonanych obrotów koła )
jest na pewno trudniejsza do realizacji.

a) zajrzec do auta - byc moze masz juz w skrzyni czujnik. Jesli nawet nie
masz elektronicznego predkosciomierza, to moze do komputera dochodzi
takowy.

b) wmontowac czujnik hallotronowy do predkosciomierza - tam jest
krecacy sie magnes na koncu linki. Podobno czasem wystarczy nawet
przykleic na obudowie.

c) skorzystac z czujnikow ABS

d) dla nie lubiacych grzebania w hardwarze - przykleic do linki
mikrofon, obejrzec na oscyloskopie - moze da sie z tego jakos
wyciagnac ilosc obrotow ...


P.S. Oczywiście można by było zmienić całą deskę rozdzielczą w samochodzie
na nową i zapłacić kilkaset złotych - ale zrobienie samemu brakującego
licznika za mniejsze pieniądze da mi więcej satysfakcji.

50 zl za nowy wskaznik ze szrotu :-)


J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Zbig" <wazbig_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Odp: Dzienny licznik kilometrów - jak rozwiązać ?
Date: Tue, 12 Jun 2001 17:07:06 +0200


Może dałoby się wykorzystać licznik rowerowy ?
Mają ustawiany obwód koła ,czujnik magnetyczny i chyba występuje
funkcja "przebieg dzienny".Koszt rzędu 50PLN.
Zbig



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Ireneusz Kordal" <kordirko_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: Dzienny licznik kilometrów - jak rozwiązać ?
Date: Tue, 12 Jun 2001 22:56:19 +0200



Użytkownik "Piotr Juniewicz" <pjuniewi_at_nospam_grupa.softbank.pl> napisał w
wiadomości news:9g4jhg$gli$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Cześć.

Być może ktoś zajmował się tym tematem lub znalazł stronę z podobnym
projektem.
A dokładnie chodzi o:

Dodatkowy dzienny licznik kilometrów z wyświetlaczem LED albo LCD z
możliwością kasowania wyniku. Sam układ elektroniczny jest może prosty w
wykonaniu, jednakże część mechaniczna-elektroniczna generująca impulsy
proporcjonalne do przejechanych kilometrów ( czy wykonanych obrotów koła )
jest na pewno trudniejsza do realizacji.

Być może ktoś rozwiązał ta część tak, aby była w miarę odporna na warunki,
w
jakich samochód jeździ. Jakich czujników użyć do generatora impulsów -
gdzie
umiejscowić ???.


Czujnik pola magnetycznego KMZ10A, KMZ10B, KMZ10C - sa identyczne, roznia
sie czuloscia i oczywiscie cena
(o ile dobrze pamietam, od ok. 25 za "A" do 60-70 zl za "C").
Wstawiasz w poblize predkosciomierza (od tylu deski rozdzielczej) - lapie
"impulsy" z magnesu obracajacego sie
w cewce predkosciomierza (napedza go linka ze skrzyni biegow).
Oczywiscie jesli masz predkosciomierz zwykly (wskazowkowy) - jesli masz
fabryczny elektroniczny, to te impulsy
gdzies juz ci hulaja wsamochodzie :-)

KMZ10A "lapie" impulsy w odleglosci 5-10cm od predkosciomierza - musisz
poprobowac kilku ustawien
zeby zlapac najsilnieszy sygnal (podczas jazdy, najlepiej z kolega - on
kieruje, a ty kombinujesz :-)

Potem tylko prosty wzmacniacz ze zmiana impulsow na prostakat - i je
zliczasz, najlepiej jakims prockiem
(na 1 km wyjdzie ci pare milionow impulsow :-)

Mam dataszity scalakow + ew. schemat z ktorego sciagnalem pomysl.
Zainteresowany ? - kontakt na priva.

IK






Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Lewandowski" <locust_at_nospam_priv4.onet.pl>
Subject: Re: Dzienny licznik kilometrów - jak rozwiązać ?
Date: Tue, 12 Jun 2001 23:42:08 +0200


Użytkownik "Ireneusz Kordal" <kordirko_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:9g60d1$6qc$1_at_nospam_news.onet.pl...

[...]

Mam dataszity scalakow + ew. schemat z ktorego sciagnalem pomysl.
Zainteresowany ? - kontakt na priva.

Ja jestem - ślę i tu i na priv.
Napisz - jeśli możesz - skąd można te czujniki wziąć? = kto tym handluje w
ilościach <10 szt.
z góry thnx.
--
--
Marek Lewandowski
marek.lewandowski_at_nospam_multicon.pl UIN: 10139051
http://locust.republika.pl




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Romuald Bialy <romekb_at_nospam_polbox.com>
Subject: Re: Dzienny licznik =?iso-8859-2?Q?kilometr=F3w?= - jak
Date: Fri, 15 Jun 2001 00:42:10 +0200


Ireneusz Kordal wrote:
KMZ10A "lapie" impulsy w odleglosci 5-10cm od predkosciomierza - musisz
poprobowac kilku ustawien
zeby zlapac najsilnieszy sygnal (podczas jazdy, najlepiej z kolega - on
kieruje, a ty kombinujesz :-)

Albo stawiasz auto na klockach (nie na lewarku) i jezdzisz w miejscu.
Odpada kolega i przepychanka kolo licznika.

--
Pozdrawiam.... Romuald Bialy
E'mail: romekb_at_nospam_polbox.com
WWW: http://www.polbox.com/r/romekb