vga -> uP



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: <bartmanos_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: vga -> uP
Date: 23 Jun 2002 03:39:49 +0200


Witam
Chcialbym za pomoca jakiegos uP obrobic sygnal VGA (bezposrednio z kompa) i
szukam punktu zaczepenia. Jaki interface pomiedzy vga a uP nalezy wybrac? Jakis
framegrabber czy cos?

pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Grzegorz Kurczyk" <grzegorz_at_nospam_control.slupsk.pl>
Subject: Re: vga -> uP
Date: Sun, 23 Jun 2002 10:07:47 +0200



Użytkownik <bartmanos_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:718b.00004435.3d1526e4_at_nospam_newsgate.onet.pl...
Witam
Chcialbym za pomoca jakiegos uP obrobic sygnal VGA (bezposrednio z
kompa) i
szukam punktu zaczepenia. Jaki interface pomiedzy vga a uP nalezy wybrac?
Jakis
framegrabber czy cos?

Witam
Ale chcesz to obrabiać w czasie rzeczywistym ???!!! Czy tylko "łyknąć" jedną
ramkę obrazu i dopiero potem powolutku ją sobie obrobić ?

--
Pozdrawiam
Grzegorz

http://www.control.slupsk.pl
ftp://ftp.control.slupsk.pl
grzegorz_at_nospam_control.slupsk.pl
Gadu-Gadu: 1445218




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "jerry1111" <jerry1111_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: vga -> uP
Date: Sun, 23 Jun 2002 15:30:48 +0200


Witam
Ale chcesz to obrabiać w czasie rzeczywistym ???!!! Czy tylko "łyknąć" jedną
ramkę obrazu i dopiero potem powolutku ją sobie obrobić ?

Zalezy co gosc chce z tym robic. Bo do niektorych rzeczy to moze
starczy 20ms ?

jerry



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Wojciech Markowski <wmr_at_nospam_krakus.top.pl>
Subject: Re: vga -> uP
Date: Sun, 23 Jun 2002 16:35:03 +0200


 
Witam
Ale chcesz to obrabiać w czasie rzeczywistym ???!!! Czy tylko "łyknąć" jedną
ramkę obrazu i dopiero potem powolutku ją sobie obrobić ?

a co za roznica???
i tak gosc potrzebuje przetwornik (i to nie jeden) i tak,
 

... poza tym (skromnie) sadze, ze to jest (z gory przepraszam) dla niego za
trudne.

pzdr. wmr


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: <bartmanos_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: vga -> uP
Date: 23 Jun 2002 18:40:46 +0200


Ale chcesz to obrabiać w czasie rzeczywistym ???!!! Czy tylko "łyknąć" jedną
ramkę obrazu i dopiero potem powolutku ją sobie obrobić ?
... poza tym (skromnie) sadze, ze to jest (z gory przepraszam) dla niego za
trudne.

Witam "skromnego miszcza", uwielbiam takie kretynskie odpowiedzi na newsach.
Nie, imho to nie jest konstruktywna krytyka nawet, tylko glupie gadanie, ktore
nie wnosi nic do dyskusji. I nie ma za co przepraszac, bo i tak nie swiadczy to
dobrze o autorze (odpowiedzi). I nie ma co pisac "dla niego", bo ja, czyli
glupiutki autor tego pytania bierze udzial w watku, wiec mozesz mi napisac
wprost: koles, jestes glupi jak but i spadaj na drzewo, bo nie dorastasz mi do
piet.

A teraz w temacie, czas jest obojetny. Na razie rozgladam sie ogolnie po
temacie.

A rozumiem, ze "moj miszcz" powyzej ma temat obrobiony i bardzo sie ciesze, ze
sa na swiecie ludzie, ktorzy maja duza i rozlegla wiedze. Ale mogliby nie
wyciagac pochopnie wnioskow o innych ludziach, a przynajmniej powstrzymac sie w
wyrazan "takich" opinii.

pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Wojciech Markowski <wmr_at_nospam_krakus.top.pl>
Subject: Re: vga -> uP
Date: Sun, 23 Jun 2002 20:52:32 +0200


ok - chlopie - sam chciales....

Witam "skromnego miszcza", uwielbiam takie kretynskie odpowiedzi na newsach.
skoro tak - to moge ci jeszcze troche zafundowac, ale nie o to chyba chodzi

A rozumiem, ze "moj miszcz" powyzej ma temat obrobiony i bardzo sie ciesze, ze
sa na swiecie ludzie, ktorzy maja duza i rozlegla wiedze.
to nie chodzi o obrobiony temat tylko o to, zebys sie w warunkach amatorskich nawet
za to nie bral bo jest to z gory skazane na niepowodzenie - to tak jakbys chcial
wystawic most przez wisle - mimo tego, ze na pozor jest to zadanie dosyc proste - po
prostu most i tyle prawda????

Nie, imho to nie jest konstruktywna krytyka nawet, tylko glupie gadanie, ktore
nie wnosi nic do dyskusji.

Ci, ktorzy wiedza, to dziwie sie, ze nie zakonczyli tej dyskusji szybko - to jest
temat - chcac go zreralizowac dobrze a nie po partacku - delikatnie mowiac (piszac)
bardzo trudny.
 

wprost: koles, jestes glupi jak but i spadaj na drzewo, bo nie dorastasz mi do
piet.

skoro tak o sobie piszesz - to twoja sprawa - ja tego nie napisalem tylko uwazam, ze
jes to temat nie do zrealizowania profesjonalnie w warunkach amatorskich.

wyciagac pochopnie wnioskow o innych ludziach, a przynajmniej powstrzymac sie w
wyrazan "takich" opinii.
 

jeszcze raz podkreslam - nie wyciagnalem wnioskow o ludziach tylko o temacie.

pzdr - wmr


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: <bartmanos_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: vga -> uP
Date: 23 Jun 2002 22:00:38 +0200


Ci, ktorzy wiedza, to dziwie sie, ze nie zakonczyli tej dyskusji szybko - to

nie moge sie zgodzic. Pytam, bo chce wiedziec "jak" (jak najwiecej ;-)). Gdzie
bysmy byli, jakby Ci kazdy na samym poczatku posadzil taki tekst?

jeszcze raz podkreslam - nie wyciagnalem wnioskow o ludziach tylko o temacie.

"to jest dla niego za trudne". Imho to jest opinia o czlowieku. imho i tak to
odebralem.

OK. mysle, ze ten podwatek zostal wyczerpany i dla niego EOST. Natomiast
pytanie pozostaje dalej aktualne.

Stary tekst, ktory wszyscy znaja: mowili, ze to niemozliwe, przyszedl taki
ktory niewiedzial i zrobil....



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Grzegorz Kurczyk" <grzegorz_at_nospam_control.slupsk.pl>
Subject: Re: vga -> uP
Date: Mon, 24 Jun 2002 08:59:00 +0200



Użytkownik <bartmanos_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:718b.000046ea.3d1628e6_at_nospam_newsgate.onet.pl...
Stary tekst, ktory wszyscy znaja: mowili, ze to niemozliwe, przyszedl taki
ktory niewiedzial i zrobil....

Czyli słynna: TEORIA BĄKA ...

--
Pozdrawiam
Grzegorz

http://www.control.slupsk.pl
ftp://ftp.control.slupsk.pl
grzegorz_at_nospam_control.slupsk.pl
Gadu-Gadu: 1445218




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Wojciech Markowski <wmr_at_nospam_krakus.top.pl>
Subject: Re: vga -> uP
Date: Sun, 23 Jun 2002 16:31:21 +0200


... generalnie przesrane - lepiej wyjdz z szyny.

pzdr, - wmr

bartmanos_at_nospam_poczta.onet.pl wrote:

Witam
  Chcialbym za pomoca jakiegos uP obrobic sygnal VGA (bezposrednio z kompa) i
szukam punktu zaczepenia. Jaki interface pomiedzy vga a uP nalezy wybrac? Jakis
framegrabber czy cos?

pozdrawiam

--
> Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: <bartmanos_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: vga -> uP
Date: 23 Jun 2002 18:54:39 +0200


... generalnie przesrane - lepiej wyjdz z szyny.

mowisz, zeby pominac karte graficzna? Sie nie da, musi byc sygnal "z gniazdka".

szukam punktu zaczepenia. Jaki interface pomiedzy vga a uP nalezy wybrac?
Jakis

pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Wojciech Markowski <wmr_at_nospam_krakus.top.pl>
Subject: Re: vga -> uP
Date: Sun, 23 Jun 2002 20:56:20 +0200


... generalnie przesrane - lepiej wyjdz z szyny.

 mowisz, zeby pominac karte graficzna? Sie nie da, musi byc sygnal "z gniazdka".
szukam punktu zaczepenia. Jaki interface pomiedzy vga a uP nalezy wybrac?

hmmm - czemu sie nie da ..... - osobny temat. Chcac to zrealizowac to muszisz
postawic (ogolnie) co najmniej dwa generatory synchronizowane - trzy synchroniczne
przetworniki analog - cyfra, pamiec - a potem to wszystko przeanalizowac - dosyc
szybko - i 'skladac do kupy'. Moim skromnym zdaniem - zbyt duzo roboty i kasy.

pzdr. - wmr

ps z szyny tez nie jest prosto ale na pewno latwiej, a na wyjsciu moglbys ew. tez
zastosowac karte graf.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Grzegorz Kurczyk" <grzegorz_at_nospam_control.slupsk.pl>
Subject: Re: vga -> uP
Date: Sun, 23 Jun 2002 21:44:46 +0200



Uzytkownik "Wojciech Markowski" <wmr_at_nospam_krakus.top.pl> napisal w wiadomosci
news:3D1619D4.358BF87E_at_nospam_krakus.top.pl...
... generalnie przesrane - lepiej wyjdz z szyny.

mowisz, zeby pominac karte graficzna? Sie nie da, musi byc sygnal "z
gniazdka".
szukam punktu zaczepenia. Jaki interface pomiedzy vga a uP nalezy
wybrac?

hmmm - czemu sie nie da ..... - osobny temat. Chcac to zrealizowac to
muszisz
postawic (ogolnie) co najmniej dwa generatory synchronizowane - trzy
synchroniczne
przetworniki analog - cyfra, pamiec - a potem to wszystko przeanalizowac -
dosyc
szybko - i 'skladac do kupy'. Moim skromnym zdaniem - zbyt duzo roboty i
kasy.

Ja bym tak nie uogólnial, bo nadal nie wiemy jakiego rodziaju "obróbka
obrazu" wchodzi w gre ...
Bo jesli naprzyklad chodzi o to, aby stwierdzic czy w danym miejscu ekranu
swieci jakis obszar czy nie, to rozwiazanie moze okazac sie naprawde dosc
proste (napewno bez przetworników A/C, pamieci i wielu, wlielu innych, a na
upartego mozna to zrealizowac za pomoca dwóch uniwibratorów, wmiare
szybkiego komparatora i kilku bramek).

--
Pozdrawiam
Grzegorz

http://www.control.slupsk.pl
ftp://ftp.control.slupsk.pl
grzegorz_at_nospam_control.slupsk.pl
Gadu-Gadu: 1445218




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: <bartmanos_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: vga -> uP
Date: 23 Jun 2002 22:05:19 +0200


Uzytkownik "Wojciech Markowski" <wmr_at_nospam_krakus.top.pl> napisal w wiadomosci
mowisz, zeby pominac karte graficzna? Sie nie da, musi byc sygnal "z
gniazdka".
hmmm - czemu sie nie da ..... - osobny temat. Chcac to zrealizowac to

"nie da sie" w sensie, ze nie moge podlaczyc sie do szyny tylko do gniazdka.

Bo jesli naprzyklad chodzi o to, aby stwierdzic czy w danym miejscu ekranu
swieci jakis obszar czy nie, to rozwiazanie moze okazac sie naprawde dosc

chodzi o zrobienie "screenshota", a potem na takiej powiedzmy bitmapie procek
by sobie costam robil.. rysowal kolka.. sprawdzal czy sie cos zmienilo od
ostatniej chwili.. cokolwiek...

pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: PioWier <piowier_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: vga -> uP
Date: Sun, 23 Jun 2002 22:05:15 +0200


hmmm - czemu sie nie da ..... - osobny temat. Chcac to zrealizowac to muszisz
postawic (ogolnie) co najmniej dwa generatory synchronizowane - trzy synchroniczne
przetworniki analog - cyfra, pamiec - a potem to wszystko przeanalizowac - dosyc
szybko - i 'skladac do kupy'. Moim skromnym zdaniem - zbyt duzo roboty i kasy.


A moze wystarczy mono?
Wtedy jeden przetwronik i prostsza synchronizacja.
Jak to ma byc proste stwierdzanie tego, czy cos jest wyswietlane (np.
poziomy pasek) to nawet nie trzeba probkowac z predkoscia przetwarzania
DAC-a karty. Wystarczy 1/640ta. No i oczywiscie odpowiednia synchronizacja.

A z drugiego konca, jak to ma byc rozpoznawanie liter w celach
"podsluchowych" :)))))) to trzebaby ten podsluch uzbroic w ilosc logiki
wieksza niz w podsluchiwanym komputerze siedzi :)


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Michał Wysocki" <mwsoft_at_nospam_satkabel.com.pl>
Subject: Re: vga -> uP
Date: Sun, 23 Jun 2002 23:29:08 +0200


coś ostatnio myślałem o eksperymentach ze zrobieniem framegrabbera do TV

za pomoca samego proca... i ADC.. no... jakiś z cyklem maszynowym z 10ns by
starczył...

51 odpada (89C420 wyciśnie max 25ns), AVRy odpadają... może jakiś DSP
texasa?

choc.... policzmy....
powiedzmy że scrin szot będzie mono
1/60 = ~16ms

16ms / 480 = ~33us

33us / 640 = 52ns.......

mamy bajt danych co 50ns...
w 89C420
odczyt z adc jeden cykl
zapis do ramu 1 cykl (da się ale trzeba inaczej mu ram podłączyć :-)
teoretycznie dalo by się, ale to niezłe naginanie....

lepiej chyba FPGA w który by się wepchnęło licznik do pamieci i układy do
wyzwalanie synchronizacją
(tu i tak jest o tyle dobrze że mamy synchronizacje na dłoni - w TV trzeba
ją jeszcze zdekodować)

pamięci musiały by mieć dość mały czas dostępu - zwykły ram się nie wyrobi
(70-150ns)
w płytach 386- 486 sa ramy do cache o czasie chyba 25ns...

cały fpga trzba by oddzielić od proca i ramu jakimś buforem żeby sobie nie
wchodziły w drogę
proc odcinał by się od ramu, wyzwalał logike i czekał aż ten zapisze pełną
ramkę
potem robisz sobie z tym co chcesz :)

największy problem to jest chyba ADC - texas, maxim mają ADC ~30msps, ale w
kosmicznych obudowach (LQFP 64 itp)

powiedz dokładnie co chcesz zrobić z ramką obrazu to może się okaże że da
się to zrobić w jakiś mniej konwencjonalny sposób :)




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: <bartmanos_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: vga -> uP
Date: 23 Jun 2002 23:55:23 +0200


proc odcinał by się od ramu, wyzwalał logike i czekał aż ten zapisze pełną
ramkę
potem robisz sobie z tym co chcesz :)
powiedz dokładnie co chcesz zrobić z ramką obrazu to może się okaże że da
się to zrobić w jakiś mniej konwencjonalny sposób :)

musi byc caly screenshot, coby np. rozpoznac literki, albo przeslac go dalej,
czy zapisac na dysku... dzieki za informacje. Juz wiem o co sie zaczepic.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Janusz Raniszewski <rniski_at_nospam_man.koszalin.pl>
Subject: Re: vga -> uP
Date: Mon, 24 Jun 2002 00:22:05 +0200


Witam
Chcialbym za pomoca jakiegos uP obrobic sygnal VGA (bezposrednio z kompa) i
szukam punktu zaczepenia. Jaki interface pomiedzy vga a uP nalezy wybrac? Jakis
framegrabber czy cos?

Witam,
Z grubsza analizując problem wystarczyłby jakiś SX lub IP220 z Ubicomu + np. AD9281
jako ADC. Ale prawdopodobnie bez układów licznikowych w FPGA się nie obejdzie.
Dawno dawno temu zrobiłem to tak:

czyli linię czytałem 256 (moja ówczesna rozdzielczość w poziomie) x 64 uS

Potem przeczekiwałem pionowe synchro i czytałem następną linię. (układ licznikowy
był zsynchronizowany z sygnałem)
Wspólcześnie tak robiąc wystarczy układ próbkujący (niezbyt wyszukany) + układ
licznikowy na FPGA + np. 51 z RAMem oczywiście tylko cz-b inaczej trzeba to rozbić
na RGB (dekoder) i zastosować trzy układy próbkujące.
Siłą rzeczy rozwiązanie nadaje się tylko do stopklatek

JanuszR