Zasilanie AVR w Mazdzie 323: Czy LM2576T-5.0 poradzi sobie w trudnych warunkach?
Zasilanie AVRka w aucie :)
From: "Slawek Ruszkiewicz" <sr_at_nospam_tsnet.pl.usun>
Subject: Zasilanie AVRka w aucie :)
Date: Sat, 29 Jun 2002 12:54:55 +0200
Hej. Po przeczytaniu wątku "zasilacz liniowy vs impulsowy" i
przeanalizowaniu głosów speców (dziękuję!) postanowiłem, że zrobię sobie
kaloryferek to warsztatu :-))) a impulsówkę zastosuję do auta.
I teraz problem - w instalacji autka panuje 10-14.4 V napięcia - środowisko
dość zaszumione elektromagnetycznie - atmelek będzie zasilany na 5V, a wraz
z nim wyświetlacz VFD, biorący sobie 0,5A prądu. Chciałbym zasilać wszystko
z LM2576T-5.0 (już jadą z nationala :-) - i pytanie czy wykonanie zailacza
zgodnie z notami aplikacyjnymi Nationala wystarczy do poprawnego działanie
układu?
Pozdrawiam
Sławek
--
a proud p.m.s. member, mazda 323, Torun
From: zielpro_at_nospam_cavern.pl (ziel)
Subject: RE: Zasilanie AVRka w aucie :)
Date: 29 Jun 2002 13:34:52 +0200
I teraz problem - w instalacji autka panuje 10-14.4 V napięcia -
środowisko
dość zaszumione elektromagnetycznie - atmelek będzie zasilany na
5V, a wraz
z nim wyświetlacz VFD, biorący sobie 0,5A prądu. Chciałbym
zasilać wszystko
z LM2576T-5.0 (już jadą z nationala :-) - i pytanie czy wykonanie zailacza
zgodnie z notami aplikacyjnymi Nationala wystarczy do poprawnego działanie
układu?
Nie wsadzałem do autka, ale w zasadzie stosuję tylko LM2576 lub LM2574, w
większości przypadków zasilają jakiś procesor ATMEL'a i kawałek analogówki,
testy z komórką, halogenem, cewka do rozmagnesowywania kineskopów przechodzą
bez problemu.
Jedyny problem jaki może być to wpływ cewki zapłonowej, ale jeśli masz juz
sterowanie elektroniczne np wtrysk wielopunktowy, to powinno być w miarę
spokojnie na zasilaniu. Najlepiej podłącz bezpośrednio do akumulatora lub
tuż przy zasilaniu elektroniki samochodu.
pzdr
Artur
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika
From: "Slawek Ruszkiewicz" <sr_at_nospam_tsnet.pl.usun>
Subject: Re: Zasilanie AVRka w aucie :)
Date: Sun, 30 Jun 2002 12:10:34 +0200
Użytkownik <zielpro_at_nospam_cavern.pl> wrote:
[cut]
kawałek analogówki, testy z komórką, halogenem, cewka do
rozmagnesowywania kineskopów przechodzą bez problemu.
Możesz mi powiedzieć, jakie to testy z halogenem i cewką? Bo komórkę to
rozumiem kładziesz na układzie i siejesz na 1800Mhz :-))
Jedyny problem jaki może być to wpływ cewki zapłonowej, ale jeśli
masz juz sterowanie elektroniczne np wtrysk wielopunktowy, to powinno
być w miarę spokojnie na zasilaniu. Najlepiej podłącz bezpośrednio do
akumulatora lub tuż przy zasilaniu elektroniki samochodu.
W aucie jest ECU (ElectronicControlUnit) z jakimś prockiem, więc uważam, ze
branie prądu z jego okolicy jest pewnie wskazane. Tym bardziej, ze tam
niedaleko jest idealne miejsce na umieszczenie elektroniki. ECU siedzi sobie
pod konsolą główną, nad tunelem srodkowym.
Najlepszego
Sławek
--
a proud p.m.s. member, mazda 323, Torun
From: zielpro_at_nospam_cavern.pl (ziel)
Subject: RE: Zasilanie AVRka w aucie :)
Date: 30 Jun 2002 13:29:38 +0200
Możesz mi powiedzieć, jakie to testy z halogenem i cewką? Bo komórkę to
rozumiem kładziesz na układzie i siejesz na 1800Mhz :-))
DOkładnie takie same. Oblatuję urządzeniem siejącym ze wszystkich stron
badaną płytkę, a w międzyczasie
zmieniam sygnały wejściowe i obserwuję w których momentach i dlaczego na
wyjściu uzyskuję inne wartości niż w "warukach laboratoryjnych". Nie należy
się spieszyć. ;-)
W aucie jest ECU (ElectronicControlUnit) z jakimś prockiem, więc
uważam, ze
branie prądu z jego okolicy jest pewnie wskazane. Tym bardziej, ze tam
niedaleko jest idealne miejsce na umieszczenie elektroniki. ECU
siedzi sobie
pod konsolą główną, nad tunelem srodkowym.
Nic dodać, nic ująć. ;-)
pzdr
Artur
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika