Audi elektryka problem



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Trzesek" <trz_at_nospam_go2.pl>
Subject: Audi elektryka problem
Date: Mon, 2 Jun 2003 07:37:13 +0200


Witam mam problem z odpaleniem Audi 100 2.3E z LPG konkretnie niemam iskry
na zadnej z 5 swiec
nawet na glownym dochodzacym do rozdzielacza nic :-( do cewki wysokiego nap
po stronie pierwotnej
dochodza mi 2 kable chyba logiczne ze ma byc + i - jeden niebieski z
tranzystora sterujacego ktory jest dobry i ma rozwierac
napiecie z drugiej strony dochodza 2 czerwone kable i tam niemam + ! niewiem
kiedy sie on ma tam pojawiac jak ktos mial podobny problem to prosze o pomoc
dziki i pozdrawiam.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Luk" <lucek_at_nospam_finet.oho.pl>
Subject: Re: Audi elektryka problem
Date: Mon, 2 Jun 2003 09:54:42 +0200



Witam
Plus na drugim końcu cewki zapłonowej uzwojenia pierwotnego pojawia się
zazwyczaj w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce tzn. gdy pojawi się
zapłon. Ważne jest też w jaki sposób sprawdzasz ten plus, pamiętaj że jeden
z końców miernika ma być przyłożony do masy (-), a nie do drugiego końca
cewki.
Jeżeli w Twoim przypadku plus się tam nie pojawia to może się okazać iż masz
uszkodzoną stacyjkę lub może posiadasz alarm działający na zasadzie
odcinania właśnie tego plusa od cewki, prawdopodobnie także od elektrycznej
pompy paliwa jeżeli jest to samochód na wtrysku (ale to nieistotne bo Ty i
tak używasz LPG).
W zasadzie jeżeli odcina cewkę to musi równocześnie odcinać dopływ paliwa.
Sprawdź czy po drodze zapłon-cewka nie znajduje się jakiś bezpiecznik.
Przełącz z LPG na benzynę i tuż po włączeniu zapłonu powinien być słyszalny
szum pracy silnika elektrycznego (przy zbiorniku paliwa) przez jakieś 3 do
10 sek. Czy po przekręceniu kluczyka zapalają się w ogóle lampki na desce
rozdzielczej. Możesz sprawdzić czy silnik odpali odłączając te dwa czerwone
przewody od cewki i podłączyć bezpośrednio plus z akumulatora do cewki.
Jeżeli wtedy już nie będzie iskry tzn. że jednak uszkodzenie występuje od
strony "przerywacza". Znam przypadki, w których po długich godzinach
szukania usterki okazywało się iż w instalacji znajdował się ukryty i
zapomniany włącznik zapłonu. Jednak ostrzegam Cię że takie naprawianie w
własnym zakresie elektryki w samochodzie z komputerem jest dość ryzykowne.
Pozdrawiam Lucek





========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!topaz.icpnet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Trzesek" <trz_at_nospam_go2.pl>
Subject: Odp: Audi elektryka problem
Date: Mon, 2 Jun 2003 12:12:25 +0200


Dzieki za rade zaraz po pracy bede sie za niego zabieral i jak cos odkryje
napewno odpisze dzieki jeszcze raz i pozdrawiam.

Użytkownik Luk <lucek_at_nospam_finet.oho.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bbevii$25a$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...

Witam
Plus na drugim końcu cewki zapłonowej uzwojenia pierwotnego pojawia się
zazwyczaj w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce tzn. gdy pojawi się
zapłon. Ważne jest też w jaki sposób sprawdzasz ten plus, pamiętaj że
jeden
z końców miernika ma być przyłożony do masy (-), a nie do drugiego końca
cewki.
Jeżeli w Twoim przypadku plus się tam nie pojawia to może się okazać iż
masz
uszkodzoną stacyjkę lub może posiadasz alarm działający na zasadzie
odcinania właśnie tego plusa od cewki, prawdopodobnie także od
elektrycznej
pompy paliwa jeżeli jest to samochód na wtrysku (ale to nieistotne bo Ty i
tak używasz LPG).
W zasadzie jeżeli odcina cewkę to musi równocześnie odcinać dopływ paliwa.
Sprawdź czy po drodze zapłon-cewka nie znajduje się jakiś bezpiecznik.
Przełącz z LPG na benzynę i tuż po włączeniu zapłonu powinien być
słyszalny
szum pracy silnika elektrycznego (przy zbiorniku paliwa) przez jakieś 3 do
10 sek. Czy po przekręceniu kluczyka zapalają się w ogóle lampki na desce
rozdzielczej. Możesz sprawdzić czy silnik odpali odłączając te dwa
czerwone
przewody od cewki i podłączyć bezpośrednio plus z akumulatora do cewki.
Jeżeli wtedy już nie będzie iskry tzn. że jednak uszkodzenie występuje od
strony "przerywacza". Znam przypadki, w których po długich godzinach
szukania usterki okazywało się iż w instalacji znajdował się ukryty i
zapomniany włącznik zapłonu. Jednak ostrzegam Cię że takie naprawianie w
własnym zakresie elektryki w samochodzie z komputerem jest dość ryzykowne.
Pozdrawiam Lucek









========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mai