Narzedzia do wys. graficznego na bazie T6963



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Ed" <edxx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Narzedzia do wys. graficznego na bazie T6963
Date: Mon, 2 Jun 2003 21:53:26 +0300


Witam!

Podchodze do tematu programowania wyswietlacza graficznego 240x128 z T6963
na pokladzie i mam pytanie czy istnieja programy które przetwarzaja bitmape
na cos przyswajalnego dla procesora.
Znalazlem program dla LM24014 ktory konwertuje bitmape na DB i bin ale jest
limitowany co do wielkosci LCD.

Ewentualnie co robicie z tym problemem? Palcujecie?

Pozdrawiam
Ed



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "jerry1111" <No_this_fucking_spam_jerry1111_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Narzedzia do wys. graficznego na bazie T6963
Date: Tue, 3 Jun 2003 10:12:20 +0200


Ewentualnie co robicie z tym problemem? Palcujecie?

W 10 minut piszemy program zamieniajacy bitmape na
const uchar obraz[]={...};

--
jerry

"The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably
the day they start making vacuum cleaners." - Ernst Jan Plugge



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Mariusz" <brak_at_nospam_wwp.pl>
Subject: Re: Narzedzia do wys. graficznego na bazie T6963
Date: Tue, 3 Jun 2003 12:33:55 +0200



Ewentualnie co robicie z tym problemem? Palcujecie?

W 10 minut piszemy program zamieniajacy bitmape na
const uchar obraz[]={...};

--
> jerry

Mniej więcej. Budowa BMp jest prosta jak budowa cepa. Zrób bitmape
monochromatyczną pod paintem. Od offsetu 0436h zaczynają się dane dla
bitmapy(pozycja offsetu jest chyba stała, ale w razie czego można ją
sprawdzić pod offsetem 0Ah 2bajty). Odpada Ci paleta itp. Na 99% punkty będą
spakowane 8 punktów w 1 bajcie, więc nic tylko wszystko przekopiować od
0436H do końca i tyle.

Pozdrawiam



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Mariusz" <brak_at_nospam_wwp.pl>
Subject: Re: Narzedzia do wys. graficznego na bazie T6963
Date: Tue, 3 Jun 2003 12:35:57 +0200



Użytkownik "Mariusz" <brak_at_nospam_wwp.pl> napisał w wiadomości
news:bbhtk8$r0s$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
Mniej więcej. Budowa BMp jest prosta jak budowa cepa. Zrób bitmape
monochromatyczną pod paintem. Od offsetu 0436h zaczynają się dane dla
bitmapy(pozycja offsetu jest chyba stała, ale w razie czego można ją
sprawdzić pod offsetem 0Ah 2bajty). Odpada Ci paleta itp. Na 99% punkty
będą
spakowane 8 punktów w 1 bajcie, więc nic tylko wszystko przekopiować od
0436H do końca i tyle.

Pozdrawiam
A jeszcze prościej znajdz jakis programik do edycji plików HEX i wytnij
ręcznie.
Pozdrawiam



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Ed" <edxx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Narzedzia do wys. graficznego na bazie T6963
Date: Tue, 3 Jun 2003 14:47:26 +0300



"jerry1111" <No_this_fucking_spam_jerry1111_at_nospam_wp.pl> wrote in message
news:bbhl7k$n8p$2_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
Ewentualnie co robicie z tym problemem? Palcujecie?

W 10 minut piszemy program zamieniajacy bitmape na
const uchar obraz[]={...};

--
> jerry

No dobra, ale jak? Ja nie wiem, ty wiesz wiec jeżeli już ruszyłeś klawiaturę
to się możesz chyba podzielić informacją w pełni? Za taką informację będę
Ci wdzięczny.

Ed



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "jerry1111" <No_this_fucking_spam_jerry1111_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Narzedzia do wys. graficznego na bazie T6963
Date: Tue, 3 Jun 2003 15:26:14 +0200


No dobra, ale jak? Ja nie wiem, ty wiesz wiec jeżeli już ruszyłeś
klawiaturę to się możesz chyba podzielić informacją w pełni? Za taką
informację będę Ci wdzięczny.

W Builderze wczytujesz obrazek do TBitmap i potem sobie
w petli for 'przemiatasz' poszczegolne pixele skladajac
z nich takie bajty, jakie Ci w uProcku potrzebne.

Dlatego w Builderze, ze masz gotowe funkcje VCL do wczytywania
kilku formatow obrazkow.

--
jerry

"The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably
the day they start making vacuum cleaners." - Ernst Jan Plugge



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "teedd" <tadekj_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Narzedzia do wys. graficznego na bazie T6963
Date: Tue, 3 Jun 2003 22:42:42 +0200


Podchodze do tematu programowania wyswietlacza graficznego 240x128 z T6963
na pokladzie i mam pytanie czy istnieja programy które przetwarzaja
bitmape
na cos przyswajalnego dla procesora.
Czesc.
A gdyby tak sprobowac programiku fastLCD ze strony www.fastavr.com ? Jest za
free. Nie sprawdzalem go z tym wyswietlaczem, ale jest tam opcja dla 6963.
teedd



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!not-for-mai