regulator napecia w motocyklu



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "wilk" <wilk125_at_nospam_wp.pl>
Subject: regulator napecia w motocyklu
Date: Fri, 11 Jun 2004 16:26:00 +0200


Witam
Problem polega na tym że oryginalny regulator wyleciał w powietrze a nowy
bardzo drogi i jak tu zrobic taki po dość niskiej cenie. Chciałem zastosowac
regulator z samochodu dokładnie z fiata 125p ( mały tani układ) jednak
alternator w samochodzie oprócz głownego wy ( 3 fazy - 6 diód) posiada
jeszcze uzwojenie wzbudzenia i własnie ten regulator zmienia to napięcie
wzbudzenia regulując odowiednio główne napiecie wy. U mnie w motocyklu nie
moge zastosowac tego regulatora ponieważ alternator nie ma żadnego uzwojenia
wzbudzenia, jest tylko kilka cewek nawiniętych na rdzenie nad którymi krąży
koło magnesowe( z alternatora wychodza mi tylko 2 kabelki ). Moje pytanie
jest takie czy wystarczy że zastosuje zwykły mostek prostowniczy i dołoże do
tego jakis stabilizator napięcia tak na 14,4 V (tyle powinno miec napiecie
ładujące akumulator ) i czy to wystarczy żeby odpowiednio naładowac
akumulator i go nie uszkodzić?

napięcie z alternatora od 15-50 V ( w zaleznosci od obrotów) moc
alternatora ok 180W

pozdr wilk



========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 11 Jun 2004 16:31:42 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello wilk,

Friday, June 11, 2004, 4:26:00 PM, you wrote:

Problem polega na tym że oryginalny regulator wyleciał w powietrze a nowy

[...]

napięcie z alternatora od 15-50 V ( w zaleznosci od obrotów)

Te 50V to mam nadzieję bez obciążenia...

moc alternatora ok 180W

W tak szerokim zakresie napięć i przy tak dużym prądzie wchodzi w grę
jedynie stabilizator impulsowy. Jeśli chcesz, to Ci taki skleję - ale
bez obudowy, bo nie mam nic sensownego pod ręką.

Jaku akumulator masz w tym motorze? Klasyczny czy żelowy?

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "wilk" <wilk125_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Fri, 11 Jun 2004 18:46:11 +0200



napięcie z alternatora od 15-50 V ( w zaleznosci od obrotów)

Te 50V to mam nadzieję bez obciążenia...

tak bez obciązenia


W tak szerokim zakresie napięć i przy tak dużym prądzie wchodzi w grę
jedynie stabilizator impulsowy. Jeśli chcesz, to Ci taki skleję - ale
bez obudowy, bo nie mam nic sensownego pod ręką.

Jaku akumulator masz w tym motorze? Klasyczny czy żelowy?

bezobsługowy, jak kupiłem były pojemniki z elektrolitem zalałem raz zatkalem
i juz sie nie otwiera

aku to 12 V i 8Ah

ile by kosztowało sklecenie takiego regulatora?



========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 11 Jun 2004 18:52:05 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello wilk,

Friday, June 11, 2004, 6:46:11 PM, you wrote:

napięcie z alternatora od 15-50 V ( w zaleznosci od obrotów)
Te 50V to mam nadzieję bez obciążenia...
tak bez obciązenia

Ufff... To jeszcze informacje dodatkowe: ile jest cewek i czy są
izolowane od masy?

W tak szerokim zakresie napięć i przy tak dużym prądzie wchodzi w grę
jedynie stabilizator impulsowy. Jeśli chcesz, to Ci taki skleję - ale
bez obudowy, bo nie mam nic sensownego pod ręką.
Jaku akumulator masz w tym motorze? Klasyczny czy żelowy?
bezobsługowy, jak kupiłem były pojemniki z elektrolitem zalałem raz zatkalem
i juz sie nie otwiera

Czyli klasyczny... 14.4V

aku to 12 V i 8Ah

Maleństwo. Aż mam obawy o przeładowanie :-(

ile by kosztowało sklecenie takiego regulatora?

A ile kosztuje nowy? ;-)


--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "wilk" <wilk125_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Fri, 11 Jun 2004 18:50:00 +0200



W tak szerokim zakresie napięć i przy tak dużym prądzie wchodzi w grę
jedynie stabilizator impulsowy.

dodam jeszcze że oryginalny był dosc mały po rozdłubaniu było w nim troszke
elektroniki ale takiej na małe prądy, nie było w nim nic co mogło by sie
grzać dość mocno



========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 11 Jun 2004 18:53:26 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello wilk,

Friday, June 11, 2004, 6:50:00 PM, you wrote:

W tak szerokim zakresie napięć i przy tak dużym prądzie wchodzi w grę
jedynie stabilizator impulsowy.
dodam jeszcze że oryginalny był dosc mały po rozdłubaniu było w nim troszke
elektroniki ale takiej na małe prądy, nie było w nim nic co mogło by sie
grzać dość mocno

No to albo się pomyliłeś z mocą albo pojęcie 'mały' jest względne.
Jakie wymiary miała obudowa?

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.pw.edu.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Ukaniu" <l99ukasz_at_nospam_WYWALTOgazeta.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Fri, 11 Jun 2004 20:20:58 +0200



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:121662244.20040611185326_at_nospam_pik-net.pl...
No to albo się pomyliłeś z mocą albo pojęcie 'mały' jest względne.
Jakie wymiary miała obudowa?

Witam

Takie standardowe reglery działają na zasadzie zwierania do masy
poszczególnych faz przy przekroczeniu na nich napięcia np14.4V. Rozwiązanie
prymitywne ale skuteczne.
mostek 3 fazowy 3 tyrystory....
Przetwornica DC-DC, nadawała by się ciekawe jak z wielkością cewki która
musi wydolić na prąd obciążenia np 12A przy napięciu zasilania
przekraczającym 50V Oraz z awaryjnością całego układu.

Pozdrawiam Łukasz


========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 11 Jun 2004 20:56:00 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello Ukaniu,

Friday, June 11, 2004, 8:20:58 PM, you wrote:

No to albo się pomyliłeś z mocą albo pojęcie 'mały' jest względne.
Jakie wymiary miała obudowa?
Takie standardowe reglery działają na zasadzie zwierania do masy
poszczególnych faz przy przekroczeniu na nich napięcia np14.4V. Rozwiązanie
prymitywne ale skuteczne.

Fuj!

mostek 3 fazowy 3 tyrystory....

W tym motorku nie ma trzech faz...

Przetwornica DC-DC, nadawała by się ciekawe jak z wielkością cewki która
musi wydolić na prąd obciążenia np 12A przy napięciu zasilania
przekraczającym 50V

50V bez obciążenia. Moc maksymalna 180W - nie jest najgorzej. Tyle, że
trzeba zapomnieć o banalnych rozwiązaniach. Chcąc uzyskać sensowne
rozmiary trzeba wejść w wyższe częstotliwości. Sprawdziłem - przy 100
kHz wystarczy rdzeń ETD34 lub E36 - to nie są gigantyczne rdzenie.
Tyle, że cewkę trzeba będzie już nawinąć taśmą - przy tej
częstotliwości prąd wnika tylko na głębokość 0.22 mm.

Oraz z awaryjnością całego układu.

Zatopić całość (oprócz radiatora) w polipropylenie po uruchomieniu
układu i z głowy :-)

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Sat, 12 Jun 2004 10:58:35 +0200



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:73129242.20040611205600_at_nospam_pik-net.pl...
zwierania do masy poszczególnych faz przy przekroczeniu na nich napięcia
np14.4V.

Fuj!

Ja myślę, że to najsensowniejsze dla generatora z magnesem stałym. Jeśli nie
ma możliwości regulacji strumienia magnetycznego to tracenie nadwyżki mocy w
uzwojeniach jest sensowne. Nie ma szans na zniszczenie uzwojeń od
przegrzania.
Zastosowanie przetwornicy impulsowej wymagałoby gdzieś gromadzenia tej
nadproduktywnej energii - zatem większy akumulator jest niezbędny. Dużo
większy akumulator to jednocześnie brak potrzeby jakiejkolwiek regulacji.
Prostownik i "nadnapięciowy" tyrystor zwierający będzie najtańszym i
skutecznym rozwiązaniem dla tego malutkiego akumulatora.



========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Sat, 12 Jun 2004 11:24:37 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello SP9LWH,

Saturday, June 12, 2004, 10:58:35 AM, you wrote:

zwierania do masy poszczególnych faz przy przekroczeniu na nich napięcia
np14.4V.
Fuj!
Ja myślę, że to najsensowniejsze dla generatora z magnesem stałym. Jeśli nie
ma możliwości regulacji strumienia magnetycznego to tracenie nadwyżki mocy w
uzwojeniach jest sensowne. Nie ma szans na zniszczenie uzwojeń od
przegrzania.

A ja mam wstręt do świadomego grzania uzwojeń. Nawet jeśli producent
tak sobie wymyślił.

Zastosowanie przetwornicy impulsowej wymagałoby gdzieś gromadzenia tej
nadproduktywnej energii

Nie trzeba gromadzić - po prostu nie wykorzystam jej. Przy okazji nie
obciążam silnika.

[...]


--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Sat, 12 Jun 2004 11:46:55 +0200



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1784108254.20040612112437_at_nospam_pik-net.pl...
Nie trzeba gromadzić - po prostu nie wykorzystam jej. Przy okazji nie
obciążam silnika.

Jak zmienia się prąd wyjściowy takiego "alternatora" motocyklowego ze
wzrostem obrotów ?
Bo może się okazać, że liniowy regulator ładowania, a w zasadzie szeregowy
nadnapięciowy odłącznik ładowania (np. TL431+MOSFET) może wystarczyć:-)
Ja bym się zastanawiał czy wytrzymałość izolacji uzwojeń jest wystarczająca
bez obciążenia i jakie tam naprawdę jest napięcie szczytowe.
Przetwornica impulsowa bez gromadzenia energii do motocykla wg mnie nie jest
rozwiązaniem optymalnym




========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Sat, 12 Jun 2004 11:55:06 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello SP9LWH,

Saturday, June 12, 2004, 11:46:55 AM, you wrote:

Nie trzeba gromadzić - po prostu nie wykorzystam jej. Przy okazji nie
obciążam silnika.
Jak zmienia się prąd wyjściowy takiego "alternatora" motocyklowego ze
wzrostem obrotów ?

Diabli wiedzą.

Bo może się okazać, że liniowy regulator ładowania, a w zasadzie szeregowy
nadnapięciowy odłącznik ładowania (np. TL431+MOSFET) może wystarczyć:-)

Ale dławik nie zaszkodzi i już masz impulsową ;-P
Tyle, że p-MOSFET na takie napięcie trochę trudno zdobyć, n-MOSFET
trudno wysterować - jednak dałbym bipolarny.

Ja bym się zastanawiał czy wytrzymałość izolacji uzwojeń jest wystarczająca
bez obciążenia i jakie tam naprawdę jest napięcie szczytowe.

Autor wątku twierdzi, że max 50V - ale nie wiedamo jak i czym to
zmierzył...

Przetwornica impulsowa bez gromadzenia energii do motocykla wg mnie nie jest
rozwiązaniem optymalnym

Trochę energii trzeba gromadzić w kondensatorze na wejściu - PFC w
motorze niepotrzebny ;-)

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Sat, 12 Jun 2004 12:14:21 +0200



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1575751093.20040612115506_at_nospam_pik-net.pl...

Ale dławik nie zaszkodzi i już masz impulsową ;-P

Dławik z rdzeniem, który się nie nasyci jest pewnym wyzwaniem dla laika:-)

Tyle, że p-MOSFET na takie napięcie trochę trudno zdobyć, n-MOSFET
trudno wysterować - jednak dałbym bipolarny.

Na 50V "mój ulubiony" IRF4905 może wystarczyć-)

Jest szansa , ze wydajność prądowa tego alternatora powyżej 60V jest znikoma
(180W=3A ?) , a wtedy IRF4905 wejdzie w obszar lawinowy i sam to stłumi, jak
transil, nie niszcząc się.

Jeśli ten alternator ma izolowane wyjście, to ujemy biegun można przerwać N
MOSFETem, których wybór jest ogromny.




========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Sat, 12 Jun 2004 12:23:31 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello SP9LWH,

Saturday, June 12, 2004, 12:14:21 PM, you wrote:

Ale dławik nie zaszkodzi i już masz impulsową ;-P
Dławik z rdzeniem, który się nie nasyci jest pewnym wyzwaniem dla laika:-)

Policzyłem dla 100 kHz - nawet mały wyszedł...

Tyle, że p-MOSFET na takie napięcie trochę trudno zdobyć, n-MOSFET
trudno wysterować - jednak dałbym bipolarny.
Na 50V "mój ulubiony" IRF4905 może wystarczyć-)

Bez rezerwy...

Jest szansa , ze wydajność prądowa tego alternatora powyżej 60V jest znikoma
(180W=3A ?) , a wtedy IRF4905 wejdzie w obszar lawinowy i sam to stłumi, jak
transil, nie niszcząc się.

Ale będzie się grzał... Na dokładkę to stłumienie będzie polegało na
puszczeniu tego prądu w akumulator...

Jeśli ten alternator ma izolowane wyjście, to ujemy biegun można przerwać N
MOSFETem, których wybór jest ogromny.

Dokładnie. Ale nie lubię takich rozwiązań. Ale to są moje osobiste
fobie i uprzedzenia :-)

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Mon, 14 Jun 2004 10:30:17 +0200



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1602795260.20040612122331_at_nospam_pik-net.pl...
Bez rezerwy...

Na takie przypadki 1 do 20 sztuk łączonych równolegle IRF9640 może pomóc:-)



========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Mon, 14 Jun 2004 11:55:18 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello SP9LWH,

Monday, June 14, 2004, 10:30:17 AM, you wrote:

Bez rezerwy...
Na takie przypadki 1 do 20 sztuk łączonych równolegle IRF9640 może pomóc:-)

-)

Ale nadal problem z prądem płynącym do akumulatora i przeładowującym
go.


--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Mon, 14 Jun 2004 15:20:42 +0200



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:29193414.20040614115518_at_nospam_pik-net.pl...
Ale nadal problem z prądem płynącym do akumulatora i przeładowującym
go.

Te są na 200V, a tam miało być 50V. Jak się pojawi na alternatorze 200V
niech działa jakiś zwierak, transil itp.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Lukasz Spychalski <luspych_at_nospam_spamfe.polbox.com>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Sat, 12 Jun 2004 12:46:52 +0200


On Sat, 12 Jun 2004 11:55:06 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:


Jak zmienia się prąd wyjściowy takiego "alternatora" motocyklowego ze
wzrostem obrotów ?

Diabli wiedzą.


Jesli ma max 180W, to zapewne prad przy takim obciazeniu, na ktorym odlozy
sie 12V wyniesie jakies 15A. Po zwarciu uzwojenia - niewiele wiecej. To
sie zachowuje jak zrodlo pradowe.


Autor wątku twierdzi, że max 50V - ale nie wiedamo jak i czym to
zmierzył...

Pomiary wygladaja sensownie, choc bywaja alternatory dajace ponad 100V na
pelnych obrotach.


Przypuszczam, ze sposob regulacji przez zwieranie stosowany co najmniej od
30 lat wzial sie stad, ze dawno temu raczej trudno bylo o cuda typu
n-mosfety ;), a dosc szybkie tyrystory na duze prady dostepne byly bez
problemow.

--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "wilk" <wilk125_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Sun, 13 Jun 2004 15:13:52 +0200


Bo może się okazać, że liniowy regulator ładowania, a w zasadzie szeregowy
nadnapięciowy odłącznik ładowania (np. TL431+MOSFET) może wystarczyć:-)

wydaje mi sie że powinno wystarczyć

znalazłem 2 schematy i zastanawiam sie który był by lepszy

http://157.158.178.240/reg.jpg

jakie powinny być wartości tych rezystorów nieoznaczonych?



========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Sun, 13 Jun 2004 15:30:48 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello wilk,

Sunday, June 13, 2004, 3:13:52 PM, you wrote:

Bo może się okazać, że liniowy regulator ładowania, a w zasadzie szeregowy
nadnapięciowy odłącznik ładowania (np. TL431+MOSFET) może wystarczyć:-)
wydaje mi sie że powinno wystarczyć
znalazłem 2 schematy i zastanawiam sie który był by lepszy
http://157.158.178.240/reg.jpg

Pierwszy. Drugi jest liniowym stabilizatorem równoległym - będzie się
koszmarnie grzał.
Nie zapomnij jednak odseparować 'regulator' od akumulatora diodą!

jakie powinny być wartości tych rezystorów nieoznaczonych?

Kilkaset om.


--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "wilk" <wilk125_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Sun, 13 Jun 2004 17:04:01 +0200



Bo może się okazać, że liniowy regulator ładowania, a w zasadzie
szeregowy
nadnapięciowy odłącznik ładowania (np. TL431+MOSFET) może wystarczyć:-)
wydaje mi sie że powinno wystarczyć
znalazłem 2 schematy i zastanawiam sie który był by lepszy
http://157.158.178.240/reg.jpg

Pierwszy. Drugi jest liniowym stabilizatorem równoległym - będzie się
koszmarnie grzał.
Nie zapomnij jednak odseparować 'regulator' od akumulatora diodą!

jakie powinny być wartości tych rezystorów nieoznaczonych?

Kilkaset om.


tu mam jeszcze dla ciekawosci widok w rentgenie oryginalnego regulatora
http://157.158.178.240/RT_regler.jpg

a tu przerobiony schemat reg. 3 fazowego ( usunieta jedna faza)
http://157.158.178.240/reg2.jpg
czy takie coś by działało?

dzięki za wszystkie odpowiedzi

pozdr. wilk



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Lukasz Spychalski <luspych_at_nospam_spamfe.polbox.com>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Mon, 14 Jun 2004 01:36:19 +0200


On Sun, 13 Jun 2004 17:04:01 +0200, wilk wrote:

tu mam jeszcze dla ciekawosci widok w rentgenie oryginalnego regulatora
http://157.158.178.240/RT_regler.jpg

No wlasnie. Na koncach kazdego z dwoch paskow blachy sa struktury diod,
posrodku tyrystor, a "nad" tym wszystkim plytka z ukladem wyzwalajacym
tyrystory. Konstrukcja identyczna, jak w reglerze (ktorego
szczatki wlasnorecznie wydlubywalem z radiatora) od gsx400f i zapewne
wielu innych - tyle, ze jednofazowa.


a tu przerobiony schemat reg. 3 fazowego ( usunieta jedna faza)
http://157.158.178.240/reg2.jpg
czy takie coś by działało?

Jak najbardziej.

--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski, p.r.m: romet kadet '83
"Szczesliwi ci, co nie maja w moto akumulatora" ;)))

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "wilk" <wilk125_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Sat, 12 Jun 2004 21:53:20 +0200



No to albo się pomyliłeś z mocą albo pojęcie 'mały' jest względne.
Jakie wymiary miała obudowa?

szerokosc 30 mm długosc 60mm wysokosc 15mm i nie było radiatora

cewek jest 8 http://perso.wanadoo.fr/transmic/images/capteurs2.jpg ( ta
jedna z wiekszą iloscią zwojów jest do czego innego) wszystkie pracują w
oleju

wyjscie jest izolowane




========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Sat, 12 Jun 2004 22:05:43 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello wilk,

Saturday, June 12, 2004, 9:53:20 PM, you wrote:

No to albo się pomyliłeś z mocą albo pojęcie 'mały' jest względne.
Jakie wymiary miała obudowa?
szerokosc 30 mm długosc 60mm wysokosc 15mm i nie było radiatora

Hmmm.... Maleństwo.

cewek jest 8 http://perso.wanadoo.fr/transmic/images/capteurs2.jpg ( ta
jedna z wiekszą iloscią zwojów jest do czego innego) wszystkie pracują w
oleju

Czyli spokojnie może pracować na zwarcie...

wyjscie jest izolowane

I tyle na ten temat - nawet nie mam co marzyć o zbliżeniu się z
rozmiarami przetwornicy do tego. Myślę, że będziesz musial kupić
oryginał - ile kosztuje?

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "wilk" <wilk125_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Sat, 12 Jun 2004 23:18:32 +0200


I tyle na ten temat - nawet nie mam co marzyć o zbliżeniu się z
rozmiarami przetwornicy do tego. Myślę, że będziesz musial kupić
oryginał - ile kosztuje?

oryginał nawet dokładnie nie wiem ale znalazłem taki co by odpowiadał za
220zł

http://onet.allegro.pl/show_item.php?item=26094458

jak to jest że jest malutki na taką dużą moc? jak on jest zrobiony?



========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Sat, 12 Jun 2004 23:36:46 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello wilk,

Saturday, June 12, 2004, 11:18:32 PM, you wrote:

I tyle na ten temat - nawet nie mam co marzyć o zbliżeniu się z
rozmiarami przetwornicy do tego. Myślę, że będziesz musial kupić
oryginał - ile kosztuje?
oryginał nawet dokładnie nie wiem ale znalazłem taki co by odpowiadał za
220zł
http://onet.allegro.pl/show_item.php?item=26094458
jak to jest że jest malutki na taką dużą moc? jak on jest zrobiony?

Zapewne tak samo, jak te, które tutaj już były pokazywane - trójfazowe
sprawę zapewne mocno przepłacasz...

BTW: sprawdziłem rdzenie Ferroxcube i wyszło, że do tej Twojej
przetwornicy wystarczy to maleństwo:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=26380368

i wyrobi się bez szczeliny nawet na ciut mniejszej ilości zwojów:
Pierwotne: 13 zwojów
Wtórne: 78 zwojów

Niech Cię nie korci zwiększanie ilości zwojów - rdzeń się będzie
niepotrzebnie nasycał i nic na tym nie zyskasz.
Pamiętaj, że uzwojenie wtórne będzie pracowała z dość wysokim
napięciem - izoluj warstwy - choćby biurową taśmą klejącą (ale zaraz
będzie afera ;-).
I pamiętaj o uwadze, która jest na schemacie - odwrotne połączenie
uzwojenia wtórnego skutkuje natychmiastowym zniszczeniem scalaka
przetwornicy...

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Sat, 12 Jun 2004 23:56:11 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello RoMan,

Saturday, June 12, 2004, 11:36:46 PM, you wrote:

[...]

BTW: sprawdziłem rdzenie Ferroxcube i wyszło, że do tej Twojej
przetwornicy wystarczy to maleństwo:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=26380368
i wyrobi się bez szczeliny nawet na ciut mniejszej ilości zwojów:

A jednak nie - nie sprawdziłem dokładnie - nasyca się przy 0.5A
Czyli jednak trzeba dodać szczelinę i nawinąć:
Pierwotne: 36 zwojów.
Wtórne: 216 zwojów.

Szczelina 0.1 mm na wszystkich trzech nogach rdzenia, czyli po skrawku
papieru do ksero - ma dokładnie taką grubość.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "ArturVF500" <strobole*del*_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Fri, 11 Jun 2004 16:51:30 +0200


Moje pytanie
jest takie czy wystarczy że zastosuje zwykły mostek prostowniczy i dołoże
do
tego jakis stabilizator napięcia tak na 14,4 V (tyle powinno miec napiecie
ładujące akumulator ) i czy to wystarczy żeby odpowiednio naładowac
akumulator i go nie uszkodzić?

napięcie z alternatora od 15-50 V ( w zaleznosci od obrotów) moc
alternatora ok 180W


niestety regulator do moto, to nie jest taka prosta sprawa; zazwyczaj
napiecie zmienia sie w przedziale 20-100V w zaleznosci od obciazenia i
obrotow. Najprosciej poszukac jakiejs uzywki, niekoniecznie od Twojego
modelu, moze byc nawet inny producent - wiekszosc jest bardzo podobna

pozdrawiam
Artur



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.p

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: kogutek4_at_nospam_op.pl
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: 11 Jun 2004 17:03:12 +0200


Witam
Problem polega na tym że oryginalny regulator wyleciał w powietrze a nowy
bardzo drogi i jak tu zrobic taki po dość niskiej cenie. Chciałem zastosowac
regulator z samochodu dokładnie z fiata 125p ( mały tani układ) jednak
alternator  w samochodzie oprócz głownego wy ( 3 fazy - 6 diód)   posiada
jeszcze uzwojenie wzbudzenia i własnie ten regulator zmienia to napięcie
wzbudzenia regulując odowiednio główne napiecie wy. U mnie w motocyklu nie
moge zastosowac tego regulatora ponieważ alternator nie ma żadnego uzwojenia
wzbudzenia, jest tylko kilka cewek nawiniętych na rdzenie nad którymi krąży
koło magnesowe( z alternatora wychodza mi tylko 2 kabelki ). Moje pytanie
jest takie czy wystarczy że zastosuje zwykły mostek prostowniczy i dołoże do
tego jakis stabilizator napięcia tak na 14,4 V (tyle powinno miec napiecie
ładujące akumulator ) i czy to wystarczy żeby odpowiednio naładowac
akumulator i go nie uszkodzić?

napięcie z alternatora od 15-50 V ( w zaleznosci od obrotów)  moc
alternatora ok 180W

pozdr wilk


A czasami w tym motocyklu nie ma odśrodkowego regulatora napięcia. Spotkałem
sie z takim rozwiązaniem. Typowo mechaniczne. Wstępnie ogranicza napięcie.
Tomek
sprzeczał sie raz borsuk z dzikiem
całe przedpołudnie
czy sie mówi motocykiel
czy motocykl również
az sam bóbr spór rozstrzygnął autorytatywnie
i rzekł
mówi sie motor
chociaż brzmi to dziwnie.
To z ABC Techniki

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 11 Jun 2004 18:36:44 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello kogutek4,

Friday, June 11, 2004, 5:03:12 PM, you wrote:

[...]

A czasami w tym motocyklu nie ma odśrodkowego regulatora napięcia. Spotkałem
sie z takim rozwiązaniem. Typowo mechaniczne. Wstępnie ogranicza napięcie.

Mamy XXI wiek a nie XIX...

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.p

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: kogutek4_at_nospam_op.pl
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: 11 Jun 2004 18:50:40 +0200


Hello kogutek4,

Friday, June 11, 2004, 5:03:12 PM, you wrote:

[...]

A czasami w tym motocyklu nie ma odśrodkowego regulatora napięcia.
Spotkałem
sie z takim rozwiązaniem. Typowo mechaniczne. Wstępnie ogranicza napięcie.

Mamy XXI wiek a nie XIX...

[...]

--
> Best regards,
> RoMan                            mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl
>
Żebyś sie nie zdziwił jakie rozwiązania są w XXI wieku. Nie wszystko daje się
zrobić na procesorku za 5 zyli. W technice samochodowej liczy sie bardziej
trwałośc i niezawodnośc a nie miniaturyzacja. Tomek


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 11 Jun 2004 19:00:51 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello kogutek4,

Friday, June 11, 2004, 6:50:40 PM, you wrote:

A czasami w tym motocyklu nie ma odśrodkowego regulatora napięcia.
Spotkałem sie z takim rozwiązaniem. Typowo mechaniczne. Wstępnie
ogranicza napięcie.
Mamy XXI wiek a nie XIX...
Żebyś sie nie zdziwił jakie rozwiązania są w XXI wieku. Nie wszystko daje się
zrobić na procesorku za 5 zyli.

Źle trafiłeś - mam alergię na mikrokontrolery.

W technice samochodowej liczy sie bardziej
trwałośc i niezawodnośc a nie miniaturyzacja.

Nie nazwałbym regulatora odśrodkowego niezawodnym mechanizmem.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.p

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: kogutek4_at_nospam_op.pl
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: 11 Jun 2004 19:03:05 +0200


Hello kogutek4,

Friday, June 11, 2004, 6:50:40 PM, you wrote:

A czasami w tym motocyklu nie ma odśrodkowego regulatora napięcia.
Spotkałem sie z takim rozwiązaniem. Typowo mechaniczne. Wstępnie
ogranicza napięcie.
Mamy XXI wiek a nie XIX...
Żebyś sie nie zdziwił jakie rozwiązania są w XXI wieku. Nie wszystko daje
się
zrobić na procesorku za 5 zyli.

Źle trafiłeś - mam alergię na mikrokontrolery.

W technice samochodowej liczy sie bardziej
trwałośc i niezawodnośc a nie miniaturyzacja.

Nie nazwałbym regulatora odśrodkowego niezawodnym mechanizmem.

--
> Best regards,
> RoMan                            mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl
>
Jak sam go zrobisz to masz racje. Ale jak zrobi fabryka od motocykli to będzie
niezawodny. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Fri, 11 Jun 2004 21:17:19 +0200


On Fri, 11 Jun 2004 18:36:44 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
A czasami w tym motocyklu nie ma odśrodkowego regulatora napięcia. Spotkałem
sie z takim rozwiązaniem. Typowo mechaniczne. Wstępnie ogranicza napięcie.

Mamy XXI wiek a nie XIX...

pomysl z 19w ciagle dziala a z 20/21 juz nie :-)

J.


========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 11 Jun 2004 21:16:33 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello J,

Friday, June 11, 2004, 9:17:19 PM, you wrote:

A czasami w tym motocyklu nie ma odśrodkowego regulatora napięcia. Spotkałem
sie z takim rozwiązaniem. Typowo mechaniczne. Wstępnie ogranicza napięcie.
Mamy XXI wiek a nie XIX...
pomysl z 19w ciagle dziala a z 20/21 juz nie :-)

Gdzie działa? Bo nie w motorze, o którym mowa ;-P
Regulator odśrodkowy - już nie wnikam w sens takiego działania -
musiałby być wyposażony w styk. Czyżbyś zapomnał, jak wypalają się
styki przy takich prądach?

A teraz wracając do sensu - jedziesz dłuższy czas szybko, na stałych,
wysokich obrotach, potrzebujesz działających świateł a regulator
odśrodkowy odłączył ładowanie. I akumulator zdycha...
Mam wrażenie, że ktoś tu pomylił klasyczny regulator
elektromechaniczny z regulatorem Watta ;->

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.p

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomek" <kogutek44_at_nospam_op.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: 11 Jun 2004 21:37:30 +0200


Poznaj serce bladej twarzy masz popalic jak już parzy. A kto napisał że tam
jest jakiś styk. Na osi są dwie sekcje magnesów. Im wyższe obroty tym bardziej
jedna sekcja przesuwa sie wzgledem drugiej. Zmienia sie pole magnetyczne i
alternator ma niższe napięcie. Jak potrzebujesz więcej go obciążyć to cewki
działają na to pole magnetyczne i wracają magnesy tak żeby pole magnetyczne
się zwiększyło. Proste jak cep. Na dodatek niezawodne i trwałe. Z wyjatkiem
drutu nie ma tam nic co ma jakikolwiek związek z prądem. Naprawiałem taki
alternator. Był od amerykańskiego samochodu. Zatarło się łożysko od tej
przesuwającej sie sekcji magnesów. Objawy były takie same jak w tym przypadku.
Dawał od 0 do kilkudziesięciu woltów. W tym samochodzie nie było żadnego
innego regulatora napięcia. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Zotti" <Zotti_at_nospam_interia.WYTNIJ.TO.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Fri, 11 Jun 2004 17:41:58 +0200


Użytkownik "wilk" <wilk125_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:cacfa5$ru3$1_at_nospam_news.onet.pl...

Problem polega na tym że oryginalny regulator wyleciał w powietrze a
nowy
bardzo drogi i jak tu zrobic taki po dość niskiej cenie.


http://www.allegro.pl/show_item.php?item=26542603

Nie jest to moja aukcja, ale chyba warto :)))


--
Pozdrawiam
Zotti


========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 11 Jun 2004 18:39:08 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello Zotti,

Friday, June 11, 2004, 5:41:58 PM, you wrote:

Problem polega na tym że oryginalny regulator wyleciał w powietrze
a nowy bardzo drogi i jak tu zrobic taki po dość niskiej cenie.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=26542603
Nie jest to moja aukcja, ale chyba warto :)))

Nie warto - mechaniczny i na 6V. Na dokładkę moc nie ta.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Lukasz Spychalski <luspych_at_nospam_spamfe.polbox.com>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Fri, 11 Jun 2004 21:16:28 +0200


On Fri, 11 Jun 2004 16:26:00 +0200, wilk wrote:

Moje pytanie jest takie czy
wystarczy że zastosuje zwykły mostek prostowniczy i dołoże do tego
jakis stabilizator napięcia tak na 14,4 V (tyle powinno miec napiecie
ładujące akumulator ) i czy to wystarczy żeby odpowiednio naładowac
akumulator i go nie uszkodzić?

Teoretycznie tak, ale moc tracona w stabilizatorze liniowym szeregowym, o
jakim zapewne myslisz natychmiast go wydymi ;).

Zastosuj uklad z http://66.27.55.198/gs-classic/download/recreg_d.pdf.


--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski, romet kadet '83


========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 11 Jun 2004 21:52:44 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu


Hello Lukasz,

Friday, June 11, 2004, 9:16:28 PM, you wrote:

Moje pytanie jest takie czy
wystarczy że zastosuje zwykły mostek prostowniczy i dołoże do tego
jakis stabilizator napięcia tak na 14,4 V (tyle powinno miec napiecie
ładujące akumulator ) i czy to wystarczy żeby odpowiednio naładowac
akumulator i go nie uszkodzić?
Teoretycznie tak, ale moc tracona w stabilizatorze liniowym szeregowym, o
jakim zapewne myslisz natychmiast go wydymi ;).
Zastosuj uklad z http://66.27.55.198/gs-classic/download/recreg_d.pdf.

Ten układ jest dla trójfazowego alternatora - mam obawy, czy w
alternatorze z tego motoru nie wydymi cewek...

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Roman" <garmin5_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Sat, 12 Jun 2004 00:17:10 +0200


Witam

Ten układ jest dla trójfazowego alternatora - mam obawy, czy w
alternatorze z tego motoru nie wydymi cewek...

W motocyklach (raczej japońskich) są alternatory 3-fazowe z magnesami
stałymi. Napięcie faktycznie wacha się pomiędzy 20 a 100V w zależności
obrotów silnika. Jest to rozwiązanie mechanicznie banalne i bardzo trwałe
ale za to regulator napięcia jest trochę bardziej skomplikowany. Podrobienie
reglera będzie raczej trudne i nieopłacalne. Poszukaj używanego nie
koniecznie od tego samego modelu motoru ale o mocy nie mniejszej od
oryginału.

pozdrawiam
Roman



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: HomoLudek <homo_at_nospam_ludek.abc.net>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Fri, 11 Jun 2004 18:40:26 -0400




Roman wrote:

Witam

Ten układ jest dla trójfazowego alternatora - mam obawy, czy w
alternatorze z tego motoru nie wydymi cewek...

W motocyklach (raczej japońskich) są alternatory 3-fazowe z magnesami
stałymi. Napięcie faktycznie wacha się pomiędzy 20 a 100V w zależności
obrotów silnika. Jest to rozwiązanie mechanicznie banalne i bardzo trwałe
ale za to regulator napięcia jest trochę bardziej skomplikowany. Podrobienie
reglera będzie raczej trudne i nieopłacalne. Poszukaj używanego nie
koniecznie od tego samego modelu motoru ale o mocy nie mniejszej od
oryginału.

regler, regler-nie jest to przypadkiem urzadzenie do regulacji napiecia /i
pradu/
pradnic pradu stalego?


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.p

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: kogutek4_at_nospam_vp.pl
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: 12 Jun 2004 00:56:18 +0200



regler, regler-nie jest to przypadkiem urzadzenie do regulacji napiecia /i
pradu/
pradnic pradu stalego?

Masz rację REGLER to zwyczajowa u nas nazwa regulatora napięcia i prądu
prądnic prądu stałego stosowanych w samochodach itp. Prądnice używane w
samochodach nie miały zapasu mocy tak jak to mają alternatory. Istniało duże
prawdopodobieństwo przeciążenia. I jeśli prąd pobierany z prądnicy zaczynał
dochodzić do maksymalnego to następowało jego ograniczenie. Dlatego w zimę
przy nie najnowszym akumulatorze w małym Fiacie , tym z prądnicą, brakowało
prądu. Śmieszne z dzisiejszego punktu widzenia jest to że typowo mechaniczne
elementy takie jak styki pracowały łącząc prądy rzędu kilku amperów z
czestotliwością kilkuset Hz. Jak nikt przy takim reglerze nie kręcił to
potrafiło to właściwie działać latami. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: kap3lush <kap3lush_at_nospam_no.spam.terror.org.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Sat, 12 Jun 2004 16:24:21 +0000 (UTC)


Roman zeznal:
Witam

ale za to regulator napięcia jest trochę bardziej skomplikowany. Podrobienie
reglera będzie raczej trudne i nieopłacalne. Poszukaj używanego nie
koniecznie od tego samego modelu motoru ale o mocy nie mniejszej od
oryginału.

Wilk moglby napisac co to za motocykl. Ale do Hondy Fireblade (cbr900rr)
z jakiegos '96 roku chyba kosztowal jakies 300-400zl. Regulatory
napiecia akurat w przypadku motocykli sa dosyc kosztowne. Dlatego ludzie
decyduja sie na samorobki. W motocyklu pt. Honda VFR ludzie montuja
wiatraczki od procesorow zeby toto sie nie palilo.

pozdr

--
Szymon, Kawka er5

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Lukasz Spychalski <luspych_at_nospam_spamfe.polbox.com>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Sat, 12 Jun 2004 12:38:04 +0200


On Fri, 11 Jun 2004 21:52:44 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:


http://66.27.55.198/gs-classic/download/recreg_d.pdf.

Ten układ jest dla trójfazowego alternatora

Wystarczy zbudowac uklad w wersji bez jednej galezi prostownika i
tyrystora.

mam obawy, czy w alternatorze z tego motoru nie wydymi cewek...

Fakt, ze kolega wilk moglby napisac, o jakie moto chodzi, ale z reguly
alternatory motocyklowe z wirujacym magnesem stalym stanowia mniej wiecej
zrodlo pradowe i zwieranie uzwojen im nie szkodzi - tak sa policzone. Nie
ma w nich mozliwosci regulacji pradem wzbudzenia, wiec od lat stosuje sie
rozwiazanie najprostsze - zwieranie uzwojen.

--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "wilk" <wilk125_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Sun, 13 Jun 2004 15:26:32 +0200



http://66.27.55.198/gs-classic/download/recreg_d.pdf.

Ten układ jest dla trójfazowego alternatora

Wystarczy zbudowac uklad w wersji bez jednej galezi prostownika i
tyrystora.

Fakt, ze kolega wilk moglby napisac, o jakie moto chodzi, ale z reguly
alternatory motocyklowe z wirujacym magnesem stalym stanowia mniej wiecej
zrodlo pradowe i zwieranie uzwojen im nie szkodzi - tak sa policzone. Nie
ma w nich mozliwosci regulacji pradem wzbudzenia, wiec od lat stosuje sie
rozwiazanie najprostsze - zwieranie uzwojen.

moto to yamaha XT600 r.88 i jest to alternator taki jak piszesz (
1 -fazowy)



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: Re: regulator napecia w motocyklu
Date: Mon, 14 Jun 2004 10:34:45 +0200



Użytkownik "wilk" <wilk125_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:cacfa5$ru3$1_at_nospam_news.onet.pl...
Problem polega na tym że oryginalny regulator wyleciał w powietrze a nowy

A po "najmniejszej linii" oporu myślałeś o przekaźniku ?
Ile ten alternator ma prądu maksymalnego ? 16A ???
To może wystarczy przekaźnik samochodowy do odłączenia alternatora od
akumulatora.
Aby pewniej reagował na próg napięcia dodatkowo taniutki "komparator" TL431
może być idealny do włączania go
Przekaźnik się wypala, dlatego MOSFET (IGBT) "zdrowszy" jako odłącznik:-)



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.task.gda.pl!not-for-mai