Schematy przetwornic do wzmacniacza samochodowego z zasilaniem 12V - co działa?
+36, -35 i masa z 12V
From: "Jar0" <jarek_at_nospam_pixel.pl>
Subject: +36, -35 i masa z 12V
Date: Mon, 22 Jul 2002 15:35:46 +0200
Chciałem zrobić wzmacniacz do samochodu. Ma może ktoś schemat/układ takiej
przetwornicy? interera mnie coś, co działa. Nie chce mi się szukać wstecz...
(zresztą już trochę przeszukałem i znalazłem coś w rodzaju "przeszukaj
archiwa" :)
Z góry dzia za wszelkie info.
< < Jarek > >
From: "Konop" <konop13_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: +36, -35 i masa z 12V
Date: Mon, 22 Jul 2002 17:26:21 +0200
Chciałem zrobić wzmacniacz do samochodu. Ma może ktoś schemat/układ takiej
przetwornicy? interera mnie coś, co działa. Nie chce mi się szukać
wstecz...
(zresztą już trochę przeszukałem i znalazłem coś w rodzaju "przeszukaj
archiwa" :)
Sorry, że trochę nie na temat, ale czemu nie zastosujesz kostki
"samochodowej" np. TDA8563Q (2 x 40W/2ohm)??? Są to wzmacniacze klasy Q
(chyba tak...;)) i w swojej strukturze mają przetwornicę podwyższającą
napięcie dzięki czemu w momencie, kiedy 14,4V z akumulatora nie wystarczy
wzmacniacz dostaje "dopałkę" w postaci wyższego napięcia. Takie wzmacniacze
także mniej się grzeją niż klasyczne na podobną moc...
Pozdrawiam
Konop
From: "Bozoni" <bozoni_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: +36, -35 i masa z 12V
Date: Mon, 22 Jul 2002 17:42:30 +0200
Sorry, że trochę nie na temat, ale czemu nie zastosujesz kostki
"samochodowej" np. TDA8563Q (2 x 40W/2ohm)??? Są to wzmacniacze klasy Q
(chyba tak...;)) i w swojej strukturze mają przetwornicę podwyższającą
napięcie dzięki czemu w momencie, kiedy 14,4V z akumulatora nie wystarczy
wzmacniacz dostaje "dopałkę" w postaci wyższego napięcia. Takie
wzmacniacze
także mniej się grzeją niż klasyczne na podobną moc...
TDA8563Q to zły trop. Chodzi o klasę H, układy TDA1560 (40W/8om) i TDA1562
(70W/4omy)
bozoni