Szukam schematu do przeróbki dmuchawy w Peugeocie 605 i regulacji temperatury

poszukuje schematu





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "xxx" <pocztaxxx_at_nospam_poczta.fm>
Subject: poszukuje schematu
Date: Tue, 30 Jul 2002 01:59:58 +0200


witam

a wiec na poczatek :

zepsuly mi sie dmuchawa w peugocie 605:(
elektronik powiedzial ze padly dwa uklady i sa one nie do zdobycia (sa
zakodowane czy jakos tak ) tak wiec cala plytka jest do bani. Malo tego jak
podlacze na ktrotko wiatrak to temperatura utrzymuje sie caly czas na
poziomie 25 stopni., parawdopodobnie stana czujnik na tej temeraturze :(

w zwiazku z tym pomyslalem sobie ze mozna by wywalic cala ta zla plytke
(licze sie z tym ze niebede juz mial automatycznego potrzymywania ustalonej
temperatury )a w jej miejsce wstawic- no wlasnie :

1. Poszukuje schematu regulacji sily nadmuchu wentylatora samochodowego
(najlepiej aby mozna bylo wykorzystac orginalne pokretlo )

2. schematu (porady jakiegos elektronika ) jak sterowac modulem regulacji
temperatury .
w module tym jest chyba jakis silniczek zamykajacy i otwierajacy jakas
przepustnice lub cos podobnego , bo jak ustawialem temperature to slychac
bylo przez chwile taki chrobot i za chwile juz mialem ustalona temperature.
(moge rozebrac ten modul i przeslac skany lub rysunki jak ktos bedzie chetny
do pomocy )


a moze ktos wie gdzie dostac takie ukaldy :
1. NEC IRELAND D7508C C92 8949W8131
2. TLC541IN
3. (ST) M930686 890I4Z

bede bardzo wdzieczny za pomoc

pocztaxxx_at_nospam_poczta.fm



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "MaraBut" <martys_at_nospam__nospam_priv.onet.pl>
Subject: Re: poszukuje schematu
Date: Tue, 30 Jul 2002 08:08:24 +0200


"xxx" <pocztaxxx_at_nospam_poczta.fm> napisał"
[...]
zepsuly mi sie dmuchawa w peugocie 605:(
elektronik powiedzial ze padly dwa uklady
Możliwe.
i sa one nie do zdobycia (sa
zakodowane czy jakos tak ) tak wiec cala plytka jest do bani. [...]
Tu miał całkowitą rację.

Malo tego jak
podlacze na ktrotko wiatrak to temperatura utrzymuje sie caly czas na
poziomie 25 stopni., prawdopodobnie stana czujnik na tej temeraturze :(
Nie - prawdopodobnie mikrokontroler wszedł w stan awaryjny.
Mozliwe że uszkodzony jest tylko stopień mocy sterowania wiatrakiem.
Prawdopodobnie mozna go zastąpić, ale bez rozrysowania schematu płytki sie
nie obejdziesz.

w zwiazku z tym pomyslalem sobie ze mozna by wywalic cala ta zla plytke
Błąd - lepiej znaleźć uszkodzenie i wymienic elementy. Nigdy nie masz
pewności jaką jeszcze automatykę (np. zabezpieczającą przed spaleniem
wentylatora) wyrzucasz do kosza. A najlepiej podzwonic po szrotach...

1. Poszukuje schematu regulacji sily nadmuchu wentylatora samochodowego
(najlepiej aby mozna bylo wykorzystac orginalne pokretlo )
Zobacz schematy instalacji starszych samochodów - bez elektroniki. Zazwyczaj
jest to przełącznik + kilka oporników dużej mocy.

2. schematu (porady jakiegos elektronika ) jak sterowac modulem regulacji
temperatury .
w module tym jest chyba jakis silniczek zamykajacy i otwierajacy jakas
przepustnice lub cos podobnego , bo jak ustawialem temperature to slychac
bylo przez chwile taki chrobot i za chwile juz mialem ustalona
temperature.
(moge rozebrac ten modul i przeslac skany lub rysunki jak ktos bedzie
chetny
do pomocy )
Daj sobie z tym spokój - koszty i zabawa wielokrotnie przekroczą cenę zakupu
gotowego urządzenia. Faktycznie musisz zrobić sterownik od nowa.
Prawdopodobnie jest tam silnik krokowy regulacji uchylenia klapy nawiewu
albo i podziału między kanały. W najlepszym razie zwykły silniczek DC z
przekładnią i czujnikiem położenia. Tak czy siak : albo rozbudowany układ
analogowy i od cholery zestrajania parametrów (dobieranie elementów dla
układu pozycjonowania to nic przyjemnego), gotowe scalaki są raczej trudno
dostępne (np. na taki MC33030 trzeba czekac jakies 3 tygodnie) - albo
mikroprocesor z odpowiednim programem, zabezpieczony przed pracą w
środowisku mocno zakłóconym i raczej gorącym + odpowiednie otoczenie (czyli
w praktyce odtworzenie układu oryginalnego).
IMO sprawa nieopłacalna. Wymaga doświadczenia w elektronice (i to
samochodowej) i praktyki konstruktorskiej. Może ktoś taki się znajdzie kto
nie zedrze z ciebie skóry (finansowej ;o) ale niełatwo będzie go znaleźć.

a moze ktos wie gdzie dostac takie ukaldy :
1. NEC IRELAND D7508C C92 8949W8131
Mikrokontroler sterujący - mózg urządzenia. Wyprodukowany na zamówienie, z
konkretnym programem w środku, nie do skopiowania w jakiś "normalny" sposób.
Ale prawdopodobnie jest sprawny skoro utrzymuje 25 st. C.
2. TLC541IN
Przetwornik analogowo-cyfrowy w wersji przemysłowej, odpowiada m.in. za
pomiar temperatury. Może być uszkodzony. Do kupienia np. w EBV Elektronik,
ale tylko w ilosciach hurtowych. Jak bedziesz mial szczescie to cie dopisza
do jakiegos wiekszego zamówienia. Ale niżej 10 szt nie bedą chcieli w ogole
rozmawiac.
3. (ST) M930686 890I4Z
Specjalizowany scalak - byc może stopien mocy (nie podajesz jaka obudowa).
Produkowany na zamowienie i niedostepny w handlu.
Jesli to stopien mocy to prawdopodobnie jest sprawny (w koncu wentylator
dmucha).

Podsumowując:
(chyba że masz duzo czasu i pieniedzy - ale w takim razie lepiej kupic
gotowy moduł)
układów wykonawczych ( wyłaczniki krańcowe, rezystory kontroli prądu w
obciążeniu itp) , potem czujnik, nastepnie przetwornik A/C i . Może to coś
prostego.

Pozdr.
MaraBut



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "MaraBut" <martys_at_nospam__nospam_priv.onet.pl>
Subject: Re: poszukuje schematu
Date: Tue, 30 Jul 2002 08:12:12 +0200


"MaraBut" <martys_at_nospam__nospam_priv.onet.pl> napisał :
3. (ST) M930686 890I4Z
Specjalizowany scalak - byc może stopien mocy (nie podajesz jaka obudowa).
Produkowany na zamowienie i niedostepny w handlu.
Jesli to stopien mocy to prawdopodobnie jest sprawny (w koncu wentylator
dmucha).
Autopoprawka - prawdopodobnie jest uszkodzony, skoro musiałeś wiatrak
uruchamiać "na krótko".
o)))
MaraBut




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marek Lewandowski <nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: poszukuje schematu
Date: Tue, 30 Jul 2002 08:01:34 GMT


on Tue, 30 Jul 2002 08:12:12 +0200 in
<ai5ae3$lsd$1_at_nospam_panorama.wcss.wroc.pl> MaraBut wrote:

"MaraBut" <martys_at_nospam__nospam_priv.onet.pl> napisał :
3. (ST) M930686 890I4Z
Specjalizowany scalak - byc może stopien mocy (nie podajesz jaka obudowa).
Produkowany na zamowienie i niedostepny w handlu.
Jesli to stopien mocy to prawdopodobnie jest sprawny (w koncu wentylator
dmucha).
Autopoprawka - prawdopodobnie jest uszkodzony, skoro musiałeś wiatrak
uruchamiać "na krótko".

To jeszcze należy zobaczyć, czy ten scalak nie ma pięciu nóg, bo jak
tak, to może być TDA2030 ;-)
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051
locustXpoczta|onet|pl
http://locust.republika.pl
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "D.M" <dmalita_at_nospam_zsz-lezajsk.edu.pl>
Subject: Re: poszukuje schematu
Date: Wed, 31 Jul 2002 01:48:50 +0200



Użytkownik Marek Lewandowski <nospam_at_nospam_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ai5hjm$11lil8$4_at_nospam_ID-113053.news.dfncis.de...
on Tue, 30 Jul 2002 08:12:12 +0200 in
<ai5ae3$lsd$1_at_nospam_panorama.wcss.wroc.pl> MaraBut wrote:

"MaraBut" <martys_at_nospam__nospam_priv.onet.pl> napisał :
3. (ST) M930686 890I4Z
Specjalizowany scalak - byc może stopien mocy (nie podajesz jaka
obudowa).
Produkowany na zamowienie i niedostepny w handlu.
Jesli to stopien mocy to prawdopodobnie jest sprawny (w koncu
wentylator
dmucha).
Autopoprawka - prawdopodobnie jest uszkodzony, skoro musiałeś wiatrak
uruchamiać "na krótko".

To jeszcze należy zobaczyć, czy ten scalak nie ma pięciu nóg, bo jak
tak, to może być TDA2030 ;-)

M9306 - oj zabardzo mi to pachnie EEPROMEM
Pozdr
D.M