Re: Zakłócenia
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: "Bartosz Sarama" <quasimod_at_nospam_poczta.usun.onet.pl>
Subject: Re: Zakłócenia
Date: Tue, 30 Jul 2002 11:35:45 +0200
Użytkownik "Tomek" <tomekpiekos_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ahu55c$n0a$1_at_nospam_news.onet.pl...
Zmontowałem immobiliser na 89C2051. Jest on zasilany przez stabilizator
7805
[..]
Zrobiłbym tak:
- zasilanie przez filtr LCRC + dopiero 7805,
- powyższe napięcie nie ma oczywiście prawa zasilać niczego poza procesorem
i odpowiednią :-) stroną transoptorów,
- procesor i 7805 obłożone odpowiednimi kondensatorami (100uF + 100nF + 10uF
+ 100nF :-)
- wszystkie wejścia i wyjścia -> pętla prądowa -> czyli transoptory
sterowane bezpośrednio z at89c2051 i na wejściu sterowane przez sygnał z
zewnątrz,
- ledy, jeśli nie są wlutowane obok procka, tylko podłączone przewodami też
muszą być odizolowane, zasilane przez transoptor z instalacji już zwykłej,
samochodowej 12V
- przekaźnik nawet jeśli jest na płytce -> przez transoptor -> tranzystor
większej mocy + oczywiście dioda - z 12V,
- sygnały wokół procesora oblane masą (te po filtrze zasilającym)
- generalnie - procek musi być odizolowany od całego otoczenia
- i na koniec - zamknięcie procka (z płytką :-) w szczelnym, blaszanym
opakowaniu podłączonym do masy samochodu
Powyższe powinno trochę pomóc, ale i tak zastanowiłbym się 10 razy czy
instalować to w tak newralgicznym punkcie samochodu, bo chodzi tu o
bezpieczeństwo i ŻYCIE pasażerów. Choć jeśli przejdzie pomyślnie wszystkie
testy na odporność, to może...
BTW transoptorki mogą być PC817 (1szt), 827 (2szt), 847 (4szt). znane też
pod innymi początkami literowymi (np LT)
Pozdrawiam
Bartosz Sarama
--
Użytkownik wykonał nieprawidłową operację i zostanie zamknięty...