reklamacja dysku twardego i polskie realia:(



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "zmija" <lzmija_at_nospam_interia.pl>
Subject: reklamacja dysku twardego i polskie realia:(
Date: Mon, 7 Jul 2003 21:54:48 +0200


Witam,
Padl mi ostatnio dysk IBM 20GB/7200obr. Oczywiscie spodziewalem sie tego ze
padnie wczesniej czy pozniej,
gdyz jest to niemal norma w tych dyskach.Oddalem go do sklepu w Kraku i tam
mi powiedzieli ze odeslali go do servisu IBM
bo stwierdzili uszkodzenie fizyczne. Jednak jak sie zorientowalem z gadki
obslugujacego mnie serwisanta sklepowego
prawdopodobnie w zamian dostane inny uzywany dysk!! Upewnilem sie u
zaprzyjaznionego kolegi w innym sklepie jak
wyglada postepowanie IBMa, gdy dysku nie da sie naprawic:
-albo dajac nawet nowy dysk i tak wpisuja ze dysk naprawiono, oczywiscie po
to by gwarancja biegla dalej!
Naturalnie nie naprawiaja takich dyskow bo to wrecz niemozliwe i wcale sie z
tym nie czaja bo nr dysku jest inny!
To normalnie kpienie z klienta i wykorzystywanie polskiego egzekwowania
prawa.
Oczywiscie mozna by sie z nimi sadzic itd., straszyc federacja, ale jak znam
polskie sady to starcilbym czas i pieniadze
a korzysci z tego tytulu jesli bylyby to na pewno mniejsze niz wartosc
dysku:(
Bede wiec pewnie zmuszony przyjac to co mi dadza i nawet nie bede sie
ponizal do dyskusji o moich racjach
z ekspedientem w sklepie, gdyz z rozmowy z zaprzyjaznionym sprzedawcom wiem
ze to nie jego wina a IBMa,
a proby wywarcia na nich jakiejs presji koncza sie niczym:(
Przykro niestety ze IBM poniza sie do takich praktyk i ze wiedzac o tym ze
wyprodukowal serie tak
wadliwych dyskow nie zdecydowal sie wymienic ich na nowe. Pomijam juz nawet
fakt dlugiego oczekiwania
na zrealizowanie naprawy (juz mija 2 tyg, a dysk moze bedzie za tydzien).
Wiem ze ludzi ktorych spotkalo tak przykre doswiadczenie jest duzo, wiec
prosze ewentualnie o opisanie
swoich doswiadczen i ewentualnych prob wyegzekwowania wlasnych praw.
Wszelkie rady mile widziane, bo na dzien dzisiejszy to jestem zdecydowany
wziac co mi dadza i ewentualnie
napisac maila do IBMa co o nich mysle.
Pozd.
Zmija
p.s. Przeszukalem usnet i o dziwo nie znalazlem nigdzie takiego problemu...



--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "KS" <ananass_at_nospam_wpP.plL>
Subject: Re: reklamacja dysku twardego i polskie realia:(
Date: Mon, 7 Jul 2003 23:27:19 +0200



Użytkownik "zmija" <lzmija_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:beciv7$2al$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
Wiem ze ludzi ktorych spotkalo tak przykre doswiadczenie jest duzo, wiec
prosze ewentualnie o opisanie
swoich doswiadczen i ewentualnych prob wyegzekwowania wlasnych praw.

witam

ja mialem podobny problem z dyskiem seagate'a
co ok pol roku pojawialy mi sie bad sector'y
ale za kazdym razem dostawalem (w ich mniemaniu)
nowy dysk z pelna gwarancja, czy dysk byl nowy to nie
wiem i juz teraz w to nie wnikam,
po tym jak 3 raz musialem zanosic dysk seagate'a
do reklamacji uprosilem w sklepie ze jesli dostana
znowu nowy dysk po reklamacji, aby mi dali
innej firmy a tamten jako nowy sprzedali komus
na szczescie sie zgodzili i jade teraz na maxtorze
i jak narazie odpukac...

pozdr
KS



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_at_nospam_poczta.onet.pl.nospam>
Subject: Re: reklamacja dysku twardego i polskie realia:(
Date: Mon, 07 Jul 2003 23:48:33 +0200


On Mon, 7 Jul 2003 21:54:48 +0200, zmija wrote:
Upewnilem sie u
zaprzyjaznionego kolegi w innym sklepie jak
wyglada postepowanie IBMa, gdy dysku nie da sie naprawic:
- daja inny uzywany dysk w zamian, piszac ze dysk naprawiono,
-albo dajac nawet nowy dysk i tak wpisuja ze dysk naprawiono, oczywiscie po
to by gwarancja biegla dalej!
Naturalnie nie naprawiaja takich dyskow bo to wrecz niemozliwe i wcale sie z
tym nie czaja bo nr dysku jest inny!
To normalnie kpienie z klienta i wykorzystywanie polskiego egzekwowania prawa.
Oczywiscie mozna by sie z nimi sadzic itd., straszyc federacja, ale jak znam
polskie sady to starcilbym czas i pieniadze a korzysci z tego tytulu jesli
bylyby to na pewno mniejsze niz wartosc dysku:(

Nie strasz - tylko dopilnuj zeby ci na karcie gwarancyjnej/fakturze
wpisano nowy numer dysku. Straszyc bedziesz za rok, jak ci znowu
padnie. I nie bedzie to polskie prawo, tylko nasze, europejskie :-)

Bede wiec pewnie zmuszony przyjac to co mi dadza i nawet nie bede sie
ponizal do dyskusji o moich racjach z ekspedientem w sklepie, gdyz z
rozmowy z zaprzyjaznionym sprzedawcom wiem ze to nie jego wina a IBMa,
a proby wywarcia na nich jakiejs presji koncza sie niczym :(

Po to mamy prawo nakladajace pewne obowiazki na sprzedawce zeby
to on sie uzeral ze swoim dostawca ... i przestal kupowac od niego :-)

Pomijam juz nawet fakt dlugiego oczekiwania
na zrealizowanie naprawy (juz mija 2 tyg, a dysk moze bedzie za tydzien).

Hm, w nowym prawie chyba wyraznie pisze 2 tygodnie ..


J.


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!szmaragd.futuro.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Kowalski" <markov_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: reklamacja dysku twardego i polskie realia:(
Date: Tue, 8 Jul 2003 00:08:07 +0200


"zmija" <lzmija_at_nospam_interia.pl> wrote in message
news:beciv7$2al$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
Jednak jak sie zorientowalem z gadki
obslugujacego mnie serwisanta sklepowego
prawdopodobnie w zamian dostane inny uzywany dysk!!

hm... no nie wiem, czy wzialbym jakis inny uzywany dysk... jest to chyba
malo prawdopodobne - a to, zeby nie dali mi nowiutkiej pelnej gwarancji na
takiego jest po prostu niemozliwe - takie sa zasady - nie moga naprawic i
daja "inny" to daja rowniez nowiutka pelna gwarancje - wiele razy
reklamowalem juz rozne rzeczy, wiec wiem jak to jest...

- daja inny uzywany dysk w zamian, piszac ze dysk naprawiono,
-albo dajac nawet nowy dysk i tak wpisuja ze dysk naprawiono, oczywiscie
po
to by gwarancja biegla dalej!

juz pisalem - nie ma czegos takiego jak "gwarancja biegla dalej" - dostajesz
"inny produkt" - musisz dostac na niego nowa pelna gwarancje - innej
mozliwosci po prostu nie ma!!!

Naturalnie nie naprawiaja takich dyskow bo to wrecz niemozliwe i wcale sie
z
tym nie czaja bo nr dysku jest inny!
To normalnie kpienie z klienta i wykorzystywanie polskiego egzekwowania
prawa.

eh... to raczej wykorzystywanie nieswiadomego klienta - postrasz ich
rzecznikiem praw konsumenta to zmiekna...

Pomijam juz nawet fakt dlugiego oczekiwania
na zrealizowanie naprawy (juz mija 2 tyg, a dysk moze bedzie za tydzien).

ale facet pieprzysz - 1 dzien po terminie oczekiwania idziesz do sklepu i
albo dostajesz naprawiony/wymieniony dysk albo bez kasy nie wychodzisz - nie
ma innej mozliwosci!!! mowie Ci - ja reklamuje duzo rzeczy - jeszcze nigdy
nie mialem zadnego problemu z zadna reklamacja...

kiedys kupowalem komputer dla wujka - uparl sie, ze chcial w jakiejs tam
niby zaprzyjaznionej firmie bo niby raty mu jakos tam korzystnie rozlozyli -
3 razy wozilismy go z powrotem do sklepu bo barany nie umieli nawet go
przetestowac! zabieralem go do domu by stwierdzic, ze nic nie zrobili - za 3
razem powiedzialem, ze jutro przyjezdzam i albo odbieram sprawny komputer
albo kase - to poskutkowalo - wsadzili nowa drozsza plyte glowna i nawet nie
wspominali o doplacie...

Wiem ze ludzi ktorych spotkalo tak przykre doswiadczenie jest duzo, wiec
prosze ewentualnie o opisanie
swoich doswiadczen i ewentualnych prob wyegzekwowania wlasnych praw.

no - ja tam nie wiem o krakowie albo o tym dysku IBMa o ktorym mowisz - w
Poznaniu nie mialem nigdy problemu z reklamowaniem rzeczy... kiedys pamietam
3 razy chodzilem wymieniac CD-ROM Samsunga - chyba 32x to bylo - nigdy nie
bylo problemu - 3 razy dostawalem nowego CD-ROMa - zawsze nowa gwarancje na
kazdy egzemplarz - ale po 3 razie poprosilem zwrot kasy albo innego
CD-ROMa - jako, ze czasu troche uplynelo i takich 32x juz nie sprzedawali -
dostalem nowiutka Toshibe 40x, ktora chodzi idealnie do dzisiaj (a to bylo
ze 3 lata temu)...

takze jeszcze raz powtarzam - nie dawaj sie robic w balona!



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!news-fra1.dfn.de!eusc.inter.net!news-spur1.maxwell.syr.edu!news.maxwell.syr.edu!sn-xit-03!sn-xit-01!sn-post-01!supernews.com!corp.supernews.com!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Greg Sz <greg_sz_at_nospam_dsuper.net>
Subject: Re: reklamacja dysku twardego i polskie realia:(
Date: Mon, 07 Jul 2003 18:10:50 -0400


zmija wrote:

...mi powiedzieli ze odeslali go do servisu IBM
bo stwierdzili uszkodzenie fizyczne. Jednak jak sie zorientowalem z gadki
obslugujacego mnie serwisanta sklepowego
prawdopodobnie w zamian dostane inny uzywany dysk!!

To normalna praktyka. A co ci nie pasuje. Ja jeszcz nigdy z tym nie mialem
problemu. Najczesciej mi daja nowy dysk albo inny zreperowany o pojemnosci nie
mniejszej niz oryginalny.
Spodziewales sie ze Ci odesla ten sam dysk ?
Przypuszczam ze to jest jasno napisane na twojej gwarancji ze IBM zatrzaga sobie
prawo zastapienia produktu innym o nie mniejszej wartosci.
Natomiast niewlasciwie jest ze CI nie daja zastepczego dysku od razu. Wiem ze
Polska to nie Ameryka bo tu to ja najpierw dostaje przesylke z dyskiem na
wymiane i dopiero im odsylam ten wadliwy.
Jakbym nie odeslal to oni sobie policza z mojej karty kretytowej jak by mi
sprzedali.
W kazdym razie dysk co mi dialal z przerwami moglem sobie spokojnie skopiowac na
nowy i odeslac do firmy pusty.
Naprawy dysko wymagaja specjalnego sprzety i niewiele jest takich firm co to
robi. W kanadzie jest jedna czy dwie na caly kraj (obclugija kilka firm
dyskowych). W USA pewnie tez nie wiecej.
Wiem ze Maxtor i Quantum (teraz to jest ta sama firma) ida na naprawe do USA.

Tak czy inaczej mozesz sie domagac czegos bo jak Ci sprzedali tysk to po to zeby
go uzywac i kilka tygodni bez dysku to jest niedopuszczlne. Natomiast dane na
dyski napewno nie sa przez nich gwarantowane.
Powinienes sie domagac natychmiastowefgo dania "nowego" dysku. i to tylko tyle
co mozesz sobie narzekac.

Pozdro
Grzechu



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "karlos" <karloss_at_nospam_tlen.pl>
Subject: Re: reklamacja dysku twardego i polskie realia:(
Date: Tue, 8 Jul 2003 00:28:46 +0200



Witam,
Padl mi ostatnio dysk IBM 20GB/7200obr. Oczywiscie spodziewalem sie tego
ze
padnie wczesniej czy pozniej,
gdyz jest to niemal norma w tych dyskach.

Norma czy nie, ja tez faktycznie mialem podobny problem(IBM 20GB 5400) tyle,
ze u mnie zrobili formatowanie niskiego poziomu i od 8 miesiecy twu twu nic
zlego sie nie dzieje - faktycznie bady pojawily sie po przewozeniu kompa
wiec chyba nie byla to akurat wadliwa seria :)
Nie zgodze sie z tym, ze wszystkie dyski sa wymieniane na nowe - tez tak
myslalem, wlasnie poprzez formatowanie niskopoziomowe okolo 70% dyskow jest
naprawiana, oczywiscie do pewnej granicy. Jednego tylko nie moge zrozumiec,
przed oddaniem dysku spisalem wszystkie dane dotyczace pojemnosci i nr
seryjnego. W sumie badow bylo 4.5MB. Po niby naprawie wsio sie zgadza, wiem
ze dysk ma dodatkowe wolne miejsce, w ktore sam w razie wykrycia badow
przepisuje dane (nawet uzytkownik o tym nie wie), ale sadzilem, ze mimo tej
opcji pojemnosc dysku zmniejszy sie o te 4,5 MB. Widocznie jest jeszcze
wystarczajaca duzo miejsca by upchac te MB:-)
Nie wiem co masz napisane w umowie gwarancyjnej ale mozliwe, ze jest tam
zaznaczone, ze przysluguje Ci prawo do nowego sprzetu lub identycznego i
niegorszego (lub jakos tak podobnie)
Moze tez byc tak ze sam serwis kombinuje i wzial nowy dysk a Tobie zechca
wpylic uzywany.
Zawsze przed oddaniem do serwisu spisuj wszystkie numery seryjne

Zycze powodzenia



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!news.pw.edu.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: BLE_Maciek <i80c586_at_nospam_cyberspace_NO_SPAM_.org>
Subject: Re: reklamacja dysku twardego i polskie realia:(
Date: Tue, 08 Jul 2003 09:54:28 +0200


Tak BTW to kupuje dzisiaj Maxtora. Kurde, ateista jestem, ale moze
wypadalo by dac na msze zeby sie nie rozwalil :-)))

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Bruno Wątpliwy" <rambler_at_nospam_pop.alpha.net.pl>
Subject: Re: reklamacja dysku twardego i polskie realia:(
Date: Tue, 8 Jul 2003 14:14:57 +0200


Maxto przeżyje IBMa - dlatego, że do Polski trafiają normalne maxtory a nie jak w
wypadku IBMa odrzuty.
Pewnie dlatego w serwerze w zeszłym tygodniu padł mi IBM SCSI hotswap. Naszczęście
drugi był w mirroringu...

--
Pozdrawiam,
Bruno Wątpliwy...
:-)

Użytkownik "BLE_Maciek" <i80c586_at_nospam_cyberspace_NO_SPAM_.org> napisał w wiadomości
news:42ukgvob71ujhdkt6ipe62mg28ees9h7ef_at_nospam_4ax.com...
> Tak BTW to kupuje dzisiaj Maxtora. Kurde, ateista jestem, ale moze
> wypadalo by dac na msze zeby sie nie rozwalil :-)))



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.webcorp.com.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: michalk2_at_nospam_poczta.wp.NOSPAM.pl (michalk2)
Subject: Re: reklamacja dysku twardego i polskie realia:(
Date: Tue, 8 Jul 2003 13:47:36 +0000 (UTC)


[/quote]
Hm, w nowym prawie chyba wyraznie pisze 2 tygodnie ..


J.[/quote]

Z tego co ja wiem to są dwa tygodnie... robocze. Wynika z tego, że
około 3 tygodni kalendarzowych. Być może się mylę. Czy ktoś może
podać adres www gdzie można znaleźć aktualne przepisy regulujące ten
problem?
--
Wyslano z forum elektronicznego: https://www.elektroda.pl/rtvforum/

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask.pl!uw.edu.pl!news.pw.edu.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: BLE_Maciek <i80c586_at_nospam_cyberspace_NO_SPAM_.org>
Subject: Re: reklamacja dysku twardego i polskie realia:(
Date: Tue, 08 Jul 2003 16:13:29 +0200


Tue, 8 Jul 2003 13:47:36 +0000 (UTC) jednostka biologiczna o nazwie
michalk2_at_nospam_poczta.wp.NOSPAM.pl (michalk2) wyslala do portu 119
jednego z serwerow news nastepujace dane:

Z tego co ja wiem to są dwa tygodnie... robocze. Wynika z tego, że
około 3 tygodni kalendarzowych. Być może się mylę. Czy ktoś może
podać adres www gdzie można znaleźć aktualne przepisy regulujące ten
problem?
Ja zakupilem sobie dzisiaj Maxtorka 30 GB i warunki gwarancji sa w
skrocie takie:

"Sprzedawca zobowiazuje sie usuwac bezplatnie wady ujawnione w okresie
trwania niniejszej gwarancji w ciagu 21 dni roboczych od daty
dostarczenia reklamowanego sprzetu do serwisu firmy"

"Reklamujacemu przysluguje prawo wymiany podzespolu na nowy w
przypadku, gdy w okresie gwarancyjnym dokonano jego pieciokrotnej
naprawy lub nie ma mozliwosci naprawy"

"Dyski twarde i zasilacze objete sa wylacznie 12-miesieczna gwarancja
dana przez producenta"

No i to tyle. Pijcie ludzie zeby sie nie rozpadl :-))))

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.task.gda.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: zenek <zenek123456789_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: reklamacja dysku twardego i polskie realia:(
Date: Tue, 08 Jul 2003 18:25:36 +0200


Użytkownik michalk2 napisał:

[/quote]
Hm, w nowym prawie chyba wyraznie pisze 2 tygodnie ..


J.[/quote]

Z tego co ja wiem to są dwa tygodnie... robocze. Wynika z tego, że
około 3 tygodni kalendarzowych. Być może się mylę. Czy ktoś może
podać adres www gdzie można znaleźć aktualne przepisy regulujące ten
problem?


Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie
szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży między
przedsiębiorcami a konsumentami.
Dz.U. 2002 nr 96 poz. 851
http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd412563d20069fee3/458038d6d440209bc1256bf7002e2f77/$FILE/D20020851.pdf


Ustawa Kodeks cywilny,
rozdział XI, dział II Rękojmia za wady (art. 556-576).
i dział III Gwarancja (art. 577 - 581)
Dz.U. 1971 nr 27 poz. 252 1971.11.04
Dz.U. 1976 nr 19 poz. 122 1976.07.01
Dz.U. 1982 nr 11 poz. 81 1982.04.06
Dz.U. 1982 nr 19 poz. 147 1983.01.01
Dz.U. 1982 nr 30 poz. 210 1983.01.01
Dz.U. 1984 nr 45 poz. 242 1985.01.01
Dz.U. 1985 nr 22 poz. 99 1985.08.01
Dz.U. 1989 nr 3 poz. 11 1989.02.01
Dz.U. 1990 nr 55 poz. 321 1990.10.01
Dz.U. 1990 nr 79 poz. 464 1990.12.05
Dz.U. 1991 nr 107 poz. 464 1992.01.01
Dz.U. 1991 nr 115 poz. 496 1992.03.14
Dz.U. 1993 nr 17 poz. 78 1993.03.14
Dz.U. 1997 nr 68 poz. 439 1994.11.12
Dz.U. 1997 nr 115 poz. 741 1998.01.01
Dz.U. 1997 nr 117 poz. 751 1998.01.03
Dz.U. 1990 nr 34 poz. 198 1990.05.27
Dz.U. 1994 nr 27 poz. 96 1994.09.01
Dz.U. 1994 nr 85 poz. 388 1995.01.01
Dz.U. 1994 nr 105 poz. 509 1994.11.12
Dz.U. 1995 nr 83 poz. 417 1995.10.20
Dz.U. 1996 nr 114 poz. 542 1996.12.28
Dz.U. 1996 nr 139 poz. 646 1997.01.04
Dz.U. 1996 nr 149 poz. 703 1998.01.01
Dz.U. 1997 nr 43 poz. 272 1997.05.15
Dz.U. 1998 nr 106 poz. 668 1999.01.01
Dz.U. 1998 nr 117 poz. 758 1998.09.24
Dz.U. 1999 nr 52 poz. 532 1999.12.16
Dz.U. 2000 nr 22 poz. 271 2000.07.01
Dz.U. 1997 nr 157 poz. 1040 1997.12.23
Dz.U. 2000 nr 74 poz. 855 2000.12.09
Dz.U. 2000 nr 74 poz. 857 2000.12.09
Dz.U. 2000 nr 88 poz. 983 2000.11.21
Dz.U. 2000 nr 114 poz. 1191 2001.01.04
Dz.U. 2001 nr 71 poz. 733 2001.07.10
Dz.U. 2001 nr 130 poz. 1450 2002.08.16
Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176 2003.01.01
Dz.U. 2002 nr 113 poz. 984 2002.10.27
Dz.U. 2001 nr 11 poz. 91 2001.02.14
Dz.U. 2001 nr 145 poz. 1638 2001.12.18
Dz.U. 2003 nr 49 poz. 408 2003.09.25
Dz.U. 2003 nr 60 poz. 535 2003.10.01
Dz.U. 2003 nr 64 poz. 592 2003.07.16

Tu masz tekst ujedniolicony:
http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd412563d20069fee3/8c2c8cb7f6a2296cc125665700482ce3/$FILE/D19640093Lj.pdf



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!mimuw.edu.pl!news.mimuw.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "J.F." <jfox_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: reklamacja dysku twardego i polskie realia:(
Date: Thu, 10 Jul 2003 13:40:22 +0000 (UTC)


In article <beequc$hgs$1_at_nospam_korweta.task.gda.pl>, zenek wrote:
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie
szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży między
przedsiębiorcami a konsumentami.
Dz.U. 2002 nr 96 poz. 851

To rozporzadzenie jest uchylone. Teraz obowiazuje ustawa
o sprzedazy konsumenckiej
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm


Ustawa Kodeks cywilny,
rozdział XI, dział II Rękojmia za wady (art. 556-576).
i dział III Gwarancja (art. 577 - 581)

1.4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581
ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny [...]


Z ciekawostek:
Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umowš,
kupujšcy może żšdać doprowadzenia go do stanu zgodnego z
umowš przez nieodpłatnš naprawę albo wymianę na nowy, chyba
że naprawa albo wymiana sš niemożliwe lub wymagajš
nadmiernych kosztów [...]

Art. 9. 1. Kupujšcy traci uprawnienia przewidziane w art. 8,
jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia
niezgodności towaru konsumpcyjnego z umowš nie zawiadomi o
tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie
zawiadomienia przed jego upływem.

Wiec reklamowac dysk zaraz !

P.S. W kwestii uszkodzen sprzetu jestem glupszy niz bylem.


J.


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!skynet.be!skynet.be!news-spur1.maxwell.syr.edu!news.maxwell.syr.edu!sn-xit-03!sn-xit-01!sn-post-01!supernews.com!corp.supernews.com!not-for-mai <