Jak zbudować system chłodzenia powietrza w Golfie III z modułem Peltiera 200W?
Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
From: "Bartlomiej Kasiewicz" <kasiewiczb_at_nospam_wp.pl>
Subject: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Tue, 13 Jul 2004 13:21:23 +0200
Witam
Chodzi mi o zbudowanie prostego systemu chlodzenia powietrza w nawiewie
samochodu. Myslalem o zastosowaniu modulu Peltiera o mocy ok 200W i
sterowaniu moca chlodzenia na zasadzie regulacji wypelnienia (PWM). Moje
doswiadczenie w uzytkowaniu takich modulow czy budowaniu systemow
chlodzacych jest zadne wiec mam kilka pytan:
1. Czy 200W wystarczy zeby ochlodzic (odczuwalnie) temperature powietrza w
samochodzie? (golf III, czarny)
2. Czy alternator golfa III wytrzyma takie obciazenie?
3. Czy powinienem sie przejmowac woda ktora bedzie (?) sie skraplac przy
chlodzeniu powietrza? tzn jakich ilosci skroplonej wody powinienem sie
spodziewac?
4. Odprowadzenie ponad 200W mocy po drugiej stronie radiatora chyba tez
bedzie problemem...jaka temp wytrzymuje modul w praktyce?
za wszelkie sugestie i rady z gory dziekuje
Bartek
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Tue, 13 Jul 2004 13:32:45 +0200
Użytkownik "Bartlomiej Kasiewicz" <kasiewiczb_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:cd0gos$999$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
Zobacz ile mocy ma typowy klimatyzator.(od 2kW w górę)
Niestety elektryczny się nie nada, bo nie ma skąd do niego wziąć energii
Tylko sprężarkowy ma rozsądną sprawność
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Bartlomiej Kasiewicz" <kasiewiczb_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Tue, 13 Jul 2004 14:02:14 +0200
ehh...to coz to jest 200W w takim razie...pewnie nawet nie zauwazylbym
roznicy w temp powietrza. Szkoda...
Zobacz ile mocy ma typowy klimatyzator.(od 2kW w górę)
Niestety elektryczny się nie nada, bo nie ma skąd do niego wziąć energii
Tylko sprężarkowy ma rozsądną sprawność
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Tue, 13 Jul 2004 15:17:41 +0200
Użytkownik "Bartlomiej Kasiewicz" <kasiewiczb_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:cd0j0v$cnf$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
ehh...to coz to jest 200W w takim razie...pewnie nawet nie zauwazylbym
roznicy w temp powietrza. Szkoda...
Zauważyłbyś. Zależy po jakim czasie
Klimatyzacja ma sens wtedy, gdy:
auto stoi długo w słońcu, nagrzewa się.
Przychodzisz, włączasz klimatyzację i za 5 minut możesz rozpocząć podróż, a
wewnątrz jest nie więcej niż 22 stC
Peltier jest jednak niewygodnym rozwiązaniem - jest za mały gabarytowo
Musiałbyś do niego przyłożyć dwa ciepłowody (np. ogromne radiatory
miedziane, w ostateczności aluminiowe) aby jeden odebrał ciepło z kabiny, a
drugi oddał je na zewnątrz . Granica odległości (grubość Peltiera) jest
mała....
Inaczej sam siebie nagrzeje i zamiast chłodzić kabinę - nagrzeje ją. To tak
jakbyś wstawił do kabiny otwartą lodówkę - będziesz miał cieplej a nie
zimniej.
Sprężarka, freon (lub podobna szybko parująca substancja) i rury
transportowe - to jest rozsądne do schładzania powietrza.
I najważniejsze - wyrzut gorącego powietrza.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.atman.pl!news.nask.pl!newsfeed.pionier.net.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-mai
From: Waldemar Krzok <waldemar.krzok_at_nospam_ukbf.fu-berlin.de>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Tue, 13 Jul 2004 15:30:25 +0200
SP9LWH:
Peltier jest jednak niewygodnym rozwiązaniem - jest za mały gabarytowo
Musiałbyś do niego przyłożyć dwa ciepłowody (np. ogromne radiatory
miedziane, w ostateczności aluminiowe) aby jeden odebrał ciepło z kabiny, a
drugi oddał je na zewnątrz . Granica odległości (grubość Peltiera) jest
mała....
i sprawność też nie duża. Ogniwo Peltiera produkuje deltaT, jakieś 65-70
stopni. Jak nie odprowadzisz tego ciepła odpowiednio, to ciepła strona
będzie miała 95 stopni, a zimna 30 ;-)
Inaczej sam siebie nagrzeje i zamiast chłodzić kabinę - nagrzeje ją. To tak
jakbyś wstawił do kabiny otwartą lodówkę - będziesz miał cieplej a nie
zimniej.
Sprężarka, freon (lub podobna szybko parująca substancja) i rury
transportowe - to jest rozsądne do schładzania powietrza.
I najważniejsze - wyrzut gorącego powietrza.
Freon w samochodzie już jest zakazany. Teraz jest coś innego, niestety
ucieka po nieszczelnościach :-(
Waldek
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: JS <jar0sz_at_nospam_polbox.com.pl_without_pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Wed, 14 Jul 2004 16:12:34 +0000 (UTC)
W artykule <40F3E3F1.7060903_at_nospam_ukbf.fu-berlin.de>
autorem którego mieni się Waldemar Krzok, napisano:
Freon w samochodzie już jest zakazany. Teraz jest coś innego, niestety
ucieka po nieszczelnościach :-(
Poza samochodem też. W kupionej dwa lata temu lodówce jest AFAIR izobutan.
--
Pozdrawiam
Jarosław Szynal
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Wed, 14 Jul 2004 20:20:44 +0200
On Wed, 14 Jul 2004 16:12:34 +0000 (UTC), JS wrote:
Freon w samochodzie już jest zakazany. Teraz jest coś innego, niestety
ucieka po nieszczelnościach :-(
Poza samochodem też. W kupionej dwa lata temu lodówce jest AFAIR izobutan.
Raczej nie - on wrze w ~0 st C.
Wiec albo to jest chlodziarka do 10 C, albo uklad podcisnieniowy ..
Natomiast propan do lodowki by sie chyba nadal ..
J.
========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Wed, 14 Jul 2004 21:08:07 +020
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Hello J,
Wednesday, July 14, 2004, 8:20:44 PM, you wrote:
Freon w samochodzie już jest zakazany. Teraz jest coś innego, niestety
ucieka po nieszczelnościach :-(
Poza samochodem też. W kupionej dwa lata temu lodówce jest AFAIR izobutan.
Raczej nie - on wrze w ~0 st C.
Butan. Izobutan przy -10.
Wiec albo to jest chlodziarka do 10 C, albo uklad podcisnieniowy ..
I nad- i podciśnieniowy. Nadciśnieniowy w skraplaczu, podciśnieniowy w
parowniku. Inaczej by nie działał.
Natomiast propan do lodowki by sie chyba nadal ..
--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Thu, 15 Jul 2004 00:33:26 +0200
On Wed, 14 Jul 2004 21:08:07 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Poza samochodem też. W kupionej dwa lata temu lodówce jest AFAIR izobutan.
Raczej nie - on wrze w ~0 st C.
Butan. Izobutan przy -10.
Faktycznie - nawet widze -11.7.
Zadziwiajaco duza roznica.
Wiec albo to jest chlodziarka do 10 C, albo uklad podcisnieniowy ..
I nad- i podciśnieniowy. Nadciśnieniowy w skraplaczu, podciśnieniowy w
parowniku. Inaczej by nie działał.
O - tam jest cisnienie mniejsze i wieksze.
Czy mniejsze i wieksze od atmosferycznego .. kto wie.
Ale wydaje mi sie ze podcisnieniowych przemysl unika.
J.
========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Thu, 15 Jul 2004 01:40:29 +020
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Hello J,
Thursday, July 15, 2004, 12:33:26 AM, you wrote:
Poza samochodem też. W kupionej dwa lata temu lodówce jest AFAIR izobutan.
Raczej nie - on wrze w ~0 st C.
Butan. Izobutan przy -10.
Faktycznie - nawet widze -11.7.
Zadziwiajaco duza roznica.
Normalka. Ale trochę się dziwię - przerabialiśmy ten temat ostro na
p.m.s. - powinieneś pamiętać... Czyżbyś się starzał? ;-P
Wiec albo to jest chlodziarka do 10 C, albo uklad podcisnieniowy ..
I nad- i podciśnieniowy. Nadciśnieniowy w skraplaczu, podciśnieniowy w
parowniku. Inaczej by nie działał.
O - tam jest cisnienie mniejsze i wieksze.
Dokładnie. W końcu po coś ta sprężarka tam jest.
Czy mniejsze i wieksze od atmosferycznego .. kto wie.
Ale wydaje mi sie ze podcisnieniowych przemysl unika.
W spoczynku panuje nadciśnienie (przy okazji załatwia to samoczynne
rozmrażanie chłodziarek) Podczas pracy może być podciśnienie - w
każdym razie ja bym tak zrobił, używając czynnika o tak wysokiej
temperaturze wrzenia.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-mai
From: dzieciol <dzieciol_at_nospam_ufo.net>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Thu, 15 Jul 2004 01:42:31 -0400
Dziwne rzeczy sa tu wypisywane.
Pogoglujcie panowie: R-134 a
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Thu, 15 Jul 2004 15:22:30 +0200
On Thu, 15 Jul 2004 01:42:31 -0400, dzieciol wrote:
Dziwne rzeczy sa tu wypisywane.
Pogoglujcie panowie: R-134 a
Goglalem. R600a tez jest znany - a to wlasnie Izobutan.
R290 tez sie stosuje - a to propan.
Choc raczej w samochodach nie sa uzywane - wycieki ?
Ba - ponoc wydajnosc na izobutanie jest lepsza niz na R134a,
a nawet mieszanki obu maja sens.
Zachodzi wrecz pytanie po co mysmy te freony wymyslali :-)
A tu ciekawostki pisza o srodowisku
http://ctan.unsw.edu.au/pub/archive/HC/papers/iir96p1r.pdf
J.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: Maciek <maciekgo_at_nospam_polobox.com>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Thu, 15 Jul 2004 21:20:29 +0200
"J.F." wrote:
Goglalem. R600a tez jest znany - a to wlasnie Izobutan.
R290 tez sie stosuje - a to propan.
Choc raczej w samochodach nie sa uzywane - wycieki ?
Czesc!
Ten izobutan, to nie jest łatwopalny przypadkiem? Wiem jaki ogien idzie
z tzw. "sprezonego powietrza" do przedmuchiwania np. sprzetu foto.
Piekne dzieki. Efekt jest bardzo widowiskowy.
Maciek
--
Odpowiadajac, zmien polobox na polbox
=======
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Thu, 15 Jul 2004 21:57:32 +0200
Użytkownik "Maciek" <maciekgo_at_nospam_polobox.com> napisał w wiadomości
news:40F6D8FD.332C708C_at_nospam_polobox.com
Ten izobutan, to nie jest łatwopalny przypadkiem? Wiem jaki ogien
idzie z tzw. "sprezonego powietrza" do przedmuchiwania np. sprzetu
foto. Piekne dzieki. Efekt jest bardzo widowiskowy.
O! Nie pomyliły Ci się puszki z gazem do zapalniczek? ;-))
Na moim "Compressed Air" (http://www.ag.net.pl/oferta_a.html) stoi jak byk:
"Produkt niepalny".
Sprawdziłem... Rzeczywiście zdmuchuje płomień zapalniczki a sam nie wykazuje
tendencji do palenia. ( Co ciekawe - przy okazji podbarwia płomień na
zielono. Związki miedzi?)
--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 (zwykle jako 'niewidoczny')
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Fri, 16 Jul 2004 03:11:18 +0200
On Thu, 15 Jul 2004 21:57:32 +0200, Marek Dzwonnik wrote:
Użytkownik "Maciek" <maciekgo_at_nospam_polobox.com> napisał w wiadomości
Ten izobutan, to nie jest łatwopalny przypadkiem? Wiem jaki ogien
idzie z tzw. "sprezonego powietrza" do przedmuchiwania np. sprzetu
foto. Piekne dzieki. Efekt jest bardzo widowiskowy.
O! Nie pomyliły Ci się puszki z gazem do zapalniczek? ;-))
Na moim "Compressed Air" (http://www.ag.net.pl/oferta_a.html) stoi jak byk:
"Produkt niepalny". Sprawdziłem...
Sa palne i niepalne. Ciekawe co to jest to niepalne swoja droga.
J.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: Maciek <maciekgo_at_nospam_polobox.com>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Fri, 16 Jul 2004 20:40:54 +0200
Marek Dzwonnik wrote:
O! Nie pomyliły Ci się puszki z gazem do zapalniczek? ;-))
Na moim "Compressed Air" (http://www.ag.net.pl/oferta_a.html) stoi jak byk:
"Produkt niepalny".
Sprawdziłem...
Czesc!
Nie pomne firmy ale jako czlowiek z natury podejrzliwy musiałem
sprawdzic dlaczego na sprayu z napisem "sprezone powietrze" jest
charakterystyczny znak i ostrzezenie o trzymaniu sie z dala od ognia.
Podejrzewalem ale nie spodziewalem sie ponad metrowego, huczacego,
niebieskiego plomienia. Wiekszosc sprayow ma teraz butan jako srodek
wyrzucajacy np dezodorant. Moze masz faktycznie sprezone powietrze lub
jakis inny gaz. W butli z butanem jest mniejsze cisnienie niz przy
sprezonym powietrzu. Latwiej i taniej zrobic zaworek.
Pozdrawiam
Maciek
--
Odpowiadajac, zmien polobox na polbox
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Fri, 16 Jul 2004 22:41:27 +0200
On Fri, 16 Jul 2004 20:40:54 +0200, Maciek wrote:
Marek Dzwonnik wrote:
Na moim "Compressed Air" (http://www.ag.net.pl/oferta_a.html) stoi jak byk:
"Produkt niepalny".
Sprawdziłem...
Moze masz faktycznie sprezone powietrze lub jakis inny gaz.
Chlupocze w srodku. I niepalny.
Tak sie zastanawiam nad CO2 - troche duze cisnienie trzeba,
ale moze .
W butli z butanem jest mniejsze cisnienie niz przy
sprezonym powietrzu. Latwiej i taniej zrobic zaworek.
Prawdziwego sprezonego powietrza to raczej sie nie stosuje -
za duze cisnienie by trzeba zeby duzo wlazlo.
Choc chyba kiedys widzialem "czyste alpejskie".
J.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Fri, 16 Jul 2004 03:11:18 +0200
On Thu, 15 Jul 2004 21:20:29 +0200, Maciek wrote:
"J.F." wrote:
Goglalem. R600a tez jest znany - a to wlasnie Izobutan.
R290 tez sie stosuje - a to propan.
Choc raczej w samochodach nie sa uzywane - wycieki ?
Ten izobutan, to nie jest łatwopalny przypadkiem?
Jak najbardziej.
Tyle ze w lodowce to nie bardzo przeszkadza - uklad jest naprawde
szczelny [p.s. jakie tam sa przepusty na kabel - szklo ?].
Natomiast w samochodzie juz troche moze ...
W duzej chlodni, lodowisku - byc moze tez przeszkadza.
J.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Thu, 15 Jul 2004 15:22:30 +0200
On Thu, 15 Jul 2004 01:40:29 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello J,
Butan. Izobutan przy -10.
Faktycznie - nawet widze -11.7.
Zadziwiajaco duza roznica.
Normalka. Ale trochę się dziwię - przerabialiśmy ten temat ostro na
p.m.s. - powinieneś pamiętać... Czyżbyś się starzał? ;-P
Widac za duzo maselka :-)
Ale nie tak ostro, ledwie dwa posty :-)
O - tam jest cisnienie mniejsze i wieksze.
Czy mniejsze i wieksze od atmosferycznego .. kto wie.
Ale wydaje mi sie ze podcisnieniowych przemysl unika.
W spoczynku panuje nadciśnienie (przy okazji załatwia to samoczynne
rozmrażanie chłodziarek) Podczas pracy może być podciśnienie - w
każdym razie ja bym tak zrobił, używając czynnika o tak wysokiej
temperaturze wrzenia.
Nie znamy sie na chlodziarstwie - byc moze sa jakies przeciwwskazania,
albo wydajnosc cierpi.
Ale ponoc w niemczech juz jest popularny jako czynnik.
J.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: Marcin Stanisz <mstanisz_at_nospam_poczta.bzdury.onet.pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Wed, 14 Jul 2004 21:16:50 +0200
Dnia śro 14. lipca 2004 20:20 J.F. napisał(a):
Natomiast propan do lodowki by sie chyba nadal ..
Ze względu na to, co ja wiem, a ty rozumiesz, (;-)) to raczej R134.
Przynajmniej nie jest tak... hmm... rozrywkowy.
Pozdrawiam
--
Marcin Stanisz
"A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
Terry Pratchett, "Truth"
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: JS <jar0sz_at_nospam_polbox.com.pl_without_pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Wed, 14 Jul 2004 19:49:24 +0000 (UTC)
W artykule <n5uaf0ppnt7iki1353tivq478kvt4t44kr_at_nospam_4ax.com>
autorem którego mieni się J.F, napisano:
On Wed, 14 Jul 2004 16:12:34 +0000 (UTC), JS wrote:
Freon w samochodzie już jest zakazany. Teraz jest coś innego, niestety
ucieka po nieszczelnościach :-(
Poza samochodem też. W kupionej dwa lata temu lodówce jest AFAIR izobutan.
Raczej nie - on wrze w ~0 st C.
Wiec albo to jest chlodziarka do 10 C, albo uklad podcisnieniowy ..
Nadal jest szczelny [odpukać ;)], więc pewności nie mam.
Jak znajdę instrukcję, to sprawdzę co tam napisali.
--
Pozdrawiam
Jarosław Szynal
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: jerry1111 <stop_this_spam_jerry1111_remove_at_nospam_remove.wp.pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Thu, 15 Jul 2004 16:49:01 +0200
On Tue, 13 Jul 2004 15:17:41 +0200, "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl> wrote:
Użytkownik "Bartlomiej Kasiewicz" <kasiewiczb_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:cd0j0v$cnf$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
ehh...to coz to jest 200W w takim razie...pewnie nawet nie zauwazylbym
roznicy w temp powietrza. Szkoda...
Zauważyłbyś. Zależy po jakim czasie
Nie zauwazylby - w obliczeniach do mocy klimy w pomieszczeniu zaklada
sie, ze 1 czlowiek = 200W ciepla. Wiec jakby siedzial sam w
samochodzie w nocy, to by sie zimniej nie zrobilo :-)
--
Jerry
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Alfa_kret" <alfa_kret_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Klimatyzacja (chlodzenie) w samochodzie
Date: Tue, 13 Jul 2004 14:07:14 +0200
Jak już kolega SP9LWH pisał - zapomnij o Peltierach.
Ja zrobiłem sobie samochodową lodówkę na 40 watowym module. Taka walizka z
izolacją, a w pokrywie 2 potężne radiatory, Peltier i wentylator.
Działa ! Chłodzi o 8 stopni. Jak na zewnątrz jest +30 to w środku tylko +
22.
Peltier nie jest dobry na wszystko.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai