Problem z wyegzekfowaniem gwarancji... w pewnej firmie...
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: "ele mid" <elemid_at_nospam_wp.pl>
Subject: Problem z wyegzekfowaniem gwarancji... w pewnej firmie...
Date: Mon, 12 Jul 2004 12:34:36 +0200
Witam. Piszę do Was z prośbą o poradę. Wysiadł mi dysk twardy, którego
fragment gwarancji widoczny jest na fotce: www.elemid.republika.pl/dysk
Niestety firma nie chce uznać gwarancji sugerując datę sprzedarzy:
2003-03-27. Tak podobno jest w ich komputerze.
Nie wiem co mam o tym myśleć. Ja tam na gwarancji widzę 9-kę. Równie
dobrze pomyłka mogła nastąpić podczas wprowadzania danych do komputera.
Prawdę mówiąc nie mam pojęcia czy to ma być 3-ka czy 9-ka. Ale czy to moja
wina, że ktoś bazgrze, jak kura pazurem...?
Mam się zjawić w firmie z oryginałem gwarancji, co też zamierzam uczynić
(chociaż oni już ją widzieli, a mi 100km robić dodatkowo nie jest po
drodze...). Nawet jak się tam zjawię, to oni zapewne będą mieli przygotowaną
jakąś gadkę, i nic z gwarancji nie będzie. Zastanawiam się, czy oni mogliby
na tej całej sprawie mieć jakiś interes... W końcu to przecież nie oni
naprawiają...
Co mi radzicie (oprócz tego, że nie warto tam robić zakupów)?
HELP!!!
mariusz_ciszewski_at_nospam_o2.pl
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icp.pl!not-for-mai
From: "Psychik" <psychik_at_nospam_ZAPYTAJ.pl>
Subject: Re: Problem z wyegzekfowaniem gwarancji... w pewnej firmie...
Date: Mon, 12 Jul 2004 12:45:51 +0200
Użytkownik "ele mid" <elemid_at_nospam_wp.pl> napisał:
Niestety firma nie chce uznać gwarancji
sugerując datę sprzedarzy: 2003-03-27. Tak podobno jest w ich
komputerze.
liczy sie to co masz na karcie gwarancyjnej.
Nie wiem co mam o tym myśleć. Ja tam na gwarancji widzę 9-kę.
Równie dobrze pomyłka mogła nastąpić podczas wprowadzania danych do
komputera. Prawdę mówiąc nie mam pojęcia czy to ma być 3-ka czy 9-ka.
Ale czy to moja wina, że ktoś bazgrze, jak kura pazurem...?
do gwarancji powinienes miec dolaczony paragon z kasy i tam rowniez
powinna byc data - jesli nie masz rachunku, to licz sie z tym, ze to bedzie
ich glowny argument.
Mam się zjawić w firmie z oryginałem gwarancji
najpierw zrob sobie xero
Zastanawiam się, czy oni mogliby na tej całej sprawie mieć jakiś
interes... W końcu to przecież nie oni naprawiają...
tak. wyludzenia napraw/wymiany towaru, tuz przed koncem gwarancji sa
nagminne i przynosza duze straty sprzedawcom. i trudno im sie dziwic, ze sie
bronia.
Co mi radzicie (oprócz tego, że nie warto tam robić zakupów)?
nie odpuszczac, nie odpuszczac i jeszcze raz nie odpuszczac. mialem
podobna sprawe, tyle ze mi wciskali, ze naklejka z numerem seryjnym dysku
jest uszkodzona. i byla, ale w winy "najklejajacego", bo znajdowala sie na
boku dysku, tam gdzie trze on o sanki/kieszen. serwis nie ruszyl sprzetu
zaslaniajac sie tym, ze w warunkach gwarancyjnych producenta jest zapisane,
ze numer ten ma byc czytelny. nie byl, to fakt, ale znajdowal sie tez w
jeszcze innym miejscu i potwierdzal, ze jest to ten towar. po 2 miesiacach
odsylania do serwisu i lezenia dysku w wielu miejscach - sklep wyslal towar
do producenta zagramanice i dal nowy dysk.
czytalem, ze sklepy kupuja sprzet i to one dostaja 24 miesiace gwarancji
i jesli taki dysk przelezy 2 miesiace w sklepie, to na ostatnie dwa miesiace
gwarancji "dla klienta" nie maja juz gwarancji od producenta.
najwazniejsze jest to co jest napisane w karcie gwarancyjne. tam jest
napisne, kto udziela gwarancji. jesli sklep - gadasz ze sklepem i zadne inne
strony Cie nie obcchodza. jesli producent - walczysz z producentem.
--
Psychik
http://www.poznan4u.com.pl/pyrypy/pyrypy.php?state=showuser&userid=360448
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.atman.pl!news.task.gda.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!newsmm00.sul.t-online.de!t-online.de!news.t-online.com!not-for-mai
From: "Dirk Smith" <pupek_at_nospam_uni.de>
Subject: Re: Problem z wyegzekfowaniem gwarancji... w pewnej firmie...
Date: Mon, 12 Jul 2004 12:57:02 +0200
Sorry, stary ale to jest jednoznacznie 3.
DS
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.icp.pl!not-for-mai
From: "Psychik" <psychik_at_nospam_ZAPYTAJ.pl>
Subject: Re: Problem z wyegzekfowaniem gwarancji... w pewnej firmie...
Date: Mon, 12 Jul 2004 13:10:08 +0200
Uzytkownik "Dirk Smith" <pupek_at_nospam_uni.de> napisal:
Sorry, stary ale to jest jednoznacznie 3.
mysle, ze o tym najlepiej wie Ele mid, bo zakladam, ze wierzymy
koledze... jesli kupil w marcu i teraz probuje naciagnac sklep, to niech
pamieta, ze oszustwo nie poplaca... :-(
--
Psychik
http://www.poznan4u.com.pl/pyrypy/pyrypy.php?state=showuser&userid=360448
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: "Predator" <energetykaNospam_at_nospam_op.pl>
Subject: Re: Problem z wyegzekfowaniem gwarancji... w pewnej firmie...
Date: Mon, 12 Jul 2004 13:24:13 +0200
Sorry, stary ale to jest jednoznacznie 3.
Nie chcę się wdawać tu w dyskusje ponieważ
ani ja ani pewnie Ty nie jesteśmy grafologami
żeby rozstrzygać, ale chyba trochę przesadziłeś
z tą jednoznacznością. Dla mnie może to być zarówno
3 jak i 9 z w mojej subiektywniej ocenie z przewagą na 9.
W interesie sprzedającego jest wyrazne wypisanie gwarancji
żeby nie było niedomówień a w tym przypadku tak nie jest
i to przemawia na kożyść kupującego.
Co do paragonu to inna sprawa, po pierwsze czy autor posiada
takowy, czy gwarancja wyraźnie mówi o utracie w przypadku
braku paragonu. Jak jest paragon to zapewne zostaną rozwiane
wszelkie wątpliwości a jak nie ma to zapewne będą się do tego
doczepiać choć w gwarancji mowy o tym nie będzie.
Pozdrawiam
Darek
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: "Predator" <energetykaNospam_at_nospam_op.pl>
Subject: Re: Problem z wyegzekfowaniem gwarancji... w pewnej firmie...
Date: Mon, 12 Jul 2004 13:43:06 +0200
Choć przyznam że coś tu nie gra skoro
kupujący nie wie czy kupował w marcu czy we wrześniu.
Gdyby to była kwestia jednego miesiąca, hmm to bym
uwierzył ale pół roku...
Ale fakt faktem, że niewyraźnie opisane i sprzedawca sam sobie
winien za niechlujstwo.
Pozdrawiam
Darek
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Gissbourne" <gissbourne_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Problem z wyegzekfowaniem gwarancji... w pewnej firmie...
Date: Mon, 12 Jul 2004 13:19:03 +0200
Użytkownik "ele mid" <elemid_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:cctpda$k8r$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
Witam. Piszę do Was z prośbą o poradę. Wysiadł mi dysk twardy, którego
fragment gwarancji widoczny jest na fotce: www.elemid.republika.pl/dysk
Niestety firma nie chce uznać gwarancji sugerując datę sprzedarzy:
2003-03-27. Tak podobno jest w ich komputerze.
Sprawdz na stronie producenta gwarancje i ewentualnie wyslij dysk do
Holandii. Koszt operacji ok. 30zl.
Oczywiscie nastaw sie na dysk naprawiony, a nie nowy.
Pozd
Gissbourne
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: Re: Problem z wyegzekfowaniem gwarancji... w pewnej firmie...
Date: Mon, 12 Jul 2004 14:04:04 +0200
Użytkownik "ele mid" <elemid_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:cctpda$k8r$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
fragment gwarancji widoczny jest na fotce: www.elemid.republika.pl/dysk
Nie wiem co mam o tym myśleć. Ja tam na gwarancji widzę 9-kę. Równie
Tak się 9 nie pisze
Tak wygląda "niedorobiona" 3
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: Re: Problem z wyegzekfowaniem gwarancji... w pewnej firmie...
Date: Mon, 12 Jul 2004 14:07:21 +0200
Użytkownik "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl> napisał w wiadomości
news:cctunf$1n2$1_at_nospam_news.onet.pl...
Ponadto 2003-09-27 to była SOBOTA
Kupiłeś go w weekend ? czy w czwartek 2003-03-27
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icp.pl!not-for-mai
From: "Psychik" <psychik_at_nospam_ZAPYTAJ.pl>
Subject: Re: Problem z wyegzekfowaniem gwarancji... w pewnej firmie...
Date: Mon, 12 Jul 2004 18:00:33 +0200
Użytkownik "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl> napisał:
Ponadto 2003-09-27 to była SOBOTA
no i? juz od wielu lat mozna kupic komputer w "SOBOTE", a w markecie,
czy gieldzie, to nawet w "NIEDZIELE"
--
Psychik
http://www.poznan4u.com.pl/pyrypy/pyrypy.php?state=showuser&userid=360448
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: Re: Problem z wyegzekfowaniem gwarancji... w pewnej firmie...
Date: Mon, 12 Jul 2004 20:27:03 +0200
Użytkownik "Psychik" <psychik_at_nospam_ZAPYTAJ.pl> napisał w wiadomości
news:ccucek$739$1_at_nospam_opal.icpnet.pl...
no i? juz od wielu lat mozna kupic komputer w "SOBOTE", a w markecie,
czy gieldzie, to nawet w "NIEDZIELE"
No bo się zwykle pamięta (ja pamiętam), czy ma się czas wyłącznie na zakupy
weekendowe:-(
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-fra1.dfn.de!newsfeed.ision.net!ision!irazu.switch.ch!switch.ch!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!news.glorb.com!prodigy.com!newsmst01a.news.prodigy.com!prod