Re: 220kW z siły???



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "MK" <michalko13_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: 220kW z siły???
Date: Sat, 3 Jul 2004 18:43:47 +0200


Tak sobie buszuję po sieci i trafiłem na taka stronkę:
http://nowakowska.piwko.pl/rabog/12.html Zastanawiam się czy osoba
tworząca tę stronę pomyliła się o jedno zero w wartościach mocy i prądu
rozruchowego czy faktycznie to coś ma 220kW mocy?

Totalna bzdura i to raczej zrobiona celowo, gdyby była mowa o pomyłce
to niewystępowało by to w dwóch miejscach 220000W i 10000A
Nawet w przemyśle nie stosuje się takich prądów, wyobrazacie sobie
jaki przekrój przewodnika jest potrzebny do przesłana 10kA?



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "CosteC" <costec_at_nospam_konto.nie_lubie_spamu.pl>
Subject: Re: 220kW z siły???
Date: Sat, 3 Jul 2004 19:16:03 +0200


http://nowakowska.piwko.pl/rabog/12.html Zastanawiam się czy osoba
tworząca tę stronę pomyliła się o jedno zero w wartościach mocy i prądu
rozruchowego czy faktycznie to coś ma 220kW mocy?

Totalna bzdura i to raczej zrobiona celowo, gdyby była mowa o pomyłce
to niewystępowało by to w dwóch miejscach 220000W i 10000A
Nawet w przemyśle nie stosuje się takich prądów, wyobrazacie sobie
jaki przekrój przewodnika jest potrzebny do przesłana 10kA?

hmm w impulsie sie spotyka..ale nie przy 24V 0.1mOhm by musiał mieć cały
obwód. Bardzo mało możliwe IMHO. Bardzo śmieszne są te śrubki na wierzchu.
Jakoś nie wyobrażam sobie ze by zniosły 10kA i dały sie później odkręcić.

CosteC



========
Message-ID: <40E6EF45.3090003_at_nospam_badworm.pl>
Date: Sat, 03 Jul 2004 19:39:17 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: badworm <nospam_at_nospam_post.pl>
Subject: Re: 220kW z =?ISO-8859-2?Q?si=B3y=3F=3F=3F?=


Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 04-07-03 19:16 CosteC nakarmił(a)
stado głodnych newsserwerów:

hmm w impulsie sie spotyka..ale nie przy 24V 0.1mOhm by musiał mieć cały
obwód. Bardzo mało możliwe IMHO. Bardzo śmieszne są te śrubki na wierzchu.
Jakoś nie wyobrażam sobie ze by zniosły 10kA i dały sie później odkręcić.

Ja zakładałem, że ten prąd płynie tymi kablami z tyłu :-)

--
Pozdrawiam Bad Worm badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455
"Dziwny jest ten świat..."
Tnijcie cytaty i sygnaturki!


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: 220kW z siły???
Date: Sun, 04 Jul 2004 04:27:25 +0200


On Sat, 3 Jul 2004 18:43:47 +0200, MK wrote:
Totalna bzdura i to raczej zrobiona celowo, gdyby była mowa o pomyłce
to niewystępowało by to w dwóch miejscach 220000W i 10000A
Nawet w przemyśle nie stosuje się takich prądów, wyobrazacie sobie
jaki przekrój przewodnika jest potrzebny do przesłana 10kA?

Nie taki znow duzy - kolej ma prady w kA i drut umiarkowanie gruby.

Na oko ktos sie pomylil o zero lub dwa - tzn powinno byc 100A,
a potem przeliczyl na kW.

J.


=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "MK" <michalko13_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: 220kW z siły???
Date: Sun, 4 Jul 2004 11:04:00 +0200



Nie taki znow duzy - kolej ma prady w kA i drut umiarkowanie gruby.

Gdzie, w kórych miejscach? Do przesyłu 10kA potrzebne jest conajmiej 2500mm2
czyli szyna miedziana o przekroju 125mm x 20mm, wyobrażasz sobie
formowanie
i układanie czegos takiego? A jakie rozłączniki trzeba stosowac?
Jedyne miejsce gdzie takie prądy mogły by występować to galwanizernie.



========
Message-ID: <40E7E7BF.7090508_at_nospam_badworm.pl>
Date: Sun, 04 Jul 2004 13:19:27 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: badworm <nospam_at_nospam_post.pl>
Subject: Re: 220kW z =?ISO-8859-2?Q?si=B3y=3F=3F=3F?=


Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 04-07-04 11:04 MK nakarmił(a)
stado głodnych newsserwerów:

Nie taki znow duzy - kolej ma prady w kA i drut umiarkowanie gruby.

Gdzie, w kórych miejscach? Do przesyłu 10kA potrzebne jest conajmiej 2500mm2
czyli szyna miedziana o przekroju 125mm x 20mm, wyobrażasz sobie
formowanie
i układanie czegos takiego? A jakie rozłączniki trzeba stosowac?
Jedyne miejsce gdzie takie prądy mogły by występować to galwanizernie.

Hmm, AFAIK to typowy elektrowóz bierze prąd rzędu 1-2kA. Np. EP09 ma
ciągłą moc ok.3000kWa dwuczłonowy ET42 posiada moc godzinna ponad 4400kW.

--
Pozdrawiam Bad Worm badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066
"Dziwny jest ten świat..."
Tnijcie cytaty i sygnaturki!


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: ladzk_at_nospam_waw.pdi.net (Dariusz K. Ladziak)
Subject: Re: 220kW z =?ISO-8859-2?Q?si=B3y=3F=3F=3F?=
Date: Sun, 04 Jul 2004 22:23:58 GMT


On Sun, 04 Jul 2004 13:19:27 +0200, badworm <nospam_at_nospam_post.pl> wrote:

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 04-07-04 11:04 MK nakarmił(a)
stado głodnych newsserwerów:

Nie taki znow duzy - kolej ma prady w kA i drut umiarkowanie gruby.

Gdzie, w kórych miejscach? Do przesyłu 10kA potrzebne jest conajmiej 2500mm2
czyli szyna miedziana o przekroju 125mm x 20mm, wyobrażasz sobie
formowanie
i układanie czegos takiego? A jakie rozłączniki trzeba stosowac?
Jedyne miejsce gdzie takie prądy mogły by występować to galwanizernie.

Hmm, AFAIK to typowy elektrowóz bierze prąd rzędu 1-2kA.

Nie bierze. W kazdym razie nie przez pojedynczy pantograf - jak ma
wziac powyzej 800A, np. przy ciezkim rozruchu to zaczyna od jazdy na
dwoch patykach - dopiero po nabraniu jakiej-takiej predkosci, jak
znika ryzyko przypalenia trakcji to przedni opuszcza. W jezdzie 1kA to
w zasadzie granica na pojedynczy odbierak, dalej zaczyna sie ryzyko
przypalen.

--
Darek

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Michal Baszynski <mbaszyns_at_nospam_ga.ze.ta.pl.>
Subject: Re: 220kW z siły???
Date: Mon, 05 Jul 2004 00:56:38 +0200


On Sun, 04 Jul 2004 22:23:58 GMT, ladzk_at_nospam_waw.pdi.net (Dariusz K.
Ladziak) wrote:

Nie bierze. W kazdym razie nie przez pojedynczy pantograf - jak ma
wziac powyzej 800A, np. przy ciezkim rozruchu to zaczyna od jazdy na
dwoch patykach - dopiero po nabraniu jakiej-takiej predkosci, jak
znika ryzyko przypalenia trakcji to przedni opuszcza.

a jaki jest cel opuszczania jednego i to przedniego?


--
Pozdr
Michal

========
Message-ID: <40E8986E.3000900_at_nospam_badworm.pl>
Date: Mon, 05 Jul 2004 01:53:18 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: badworm <nospam_at_nospam_post.pl>
Subject: Re: 220kW z =?ISO-8859-2?Q?si=B3y=3F=3F=3F?=


Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 04-07-05 00:23 Dariusz K. Ladziak
nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

Nie bierze. W kazdym razie nie przez pojedynczy pantograf - jak ma
wziac powyzej 800A, np. przy ciezkim rozruchu to zaczyna od jazdy na
dwoch patykach - dopiero po nabraniu jakiej-takiej predkosci, jak
znika ryzyko przypalenia trakcji to przedni opuszcza. W jezdzie 1kA to
w zasadzie granica na pojedynczy odbierak, dalej zaczyna sie ryzyko
przypalen.

Ale mowa była o natężeniu prądu w przewodach trakcyjnych więc kwestia na
ilu pantografach jedzie lokomotywa nie ma znaczenia. BTW: chyba jedyną
polską lokomotywą, która musi pobierać prąd przez dwa odbieraki to ET41

--
Pozdrawiam Bad Worm badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066
"Dziwny jest ten świat..."
Tnijcie cytaty i sygnaturki!


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: =?ISO-8859-2?Q?Tomasz_W=F3jtowicz?= <invalid_at_nospam_no.addr.com>
Subject: Re: 220kW z =?ISO-8859-2?Q?si=B3y=3F=3F=3F?=
Date: Mon, 05 Jul 2004 10:57:52 +0200


Dnia 2004-07-05 01:53, Użytkownik badworm napisał:

Ale mowa była o natężeniu prądu w przewodach trakcyjnych więc kwestia na
ilu pantografach jedzie lokomotywa nie ma znaczenia. BTW: chyba jedyną
polską lokomotywą, która musi pobierać prąd przez dwa odbieraki to ET41
- wynika to z faktu, że są to dwie EU07 połączone w jedną podwójną.


Nie tylko: ET40 to są dwie EP05 połączone w jedną. W niektórych
egzemplarzach jest po 1 pantografie na człon i obydwa człony są
sprzęgnięte przewodem WN. Natomiast w innych egzemplarzach są po dwa
patyki na człon, bez przewodu WN i wtedy działa jak ET41.

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: 220kW z siły???
Date: Mon, 05 Jul 2004 01:56:14 +0200


On Sun, 04 Jul 2004 22:23:58 GMT, Dariusz K. Ladziak wrote:
On Sun, 04 Jul 2004 13:19:27 +0200, badworm <nospam_at_nospam_post.pl> wrote:
Hmm, AFAIK to typowy elektrowóz bierze prąd rzędu 1-2kA.

Nie bierze. W kazdym razie nie przez pojedynczy pantograf

No coz, oprocz tych EU43 ktorych nie mamy, istnialy rowniez
ET22,40,41 i 42 - o mocach od 3 do 4.4MW.
Wiec ten 1-1.5kA czasem chyba braly ..

ET41 to widze z natury korzystala z dwoch pantografow [dwuczlonowa],
ale pozostale nie..

J.


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "DJ MuNiO" <djmunio_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: 220kW z siły???
Date: Mon, 5 Jul 2004 15:40:15 +0200



Nie bierze. W kazdym razie nie przez pojedynczy pantograf - jak ma
wziac powyzej 800A, np. przy ciezkim rozruchu to zaczyna od jazdy na
dwoch patykach - dopiero po nabraniu jakiej-takiej predkosci, jak
znika ryzyko przypalenia trakcji to przedni opuszcza. W jezdzie 1kA to
w zasadzie granica na pojedynczy odbierak, dalej zaczyna sie ryzyko
przypalen.


wylacznik szybki jest na 650A :)



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: 220kW z siły???
Date: Sun, 04 Jul 2004 13:57:33 +0200


On Sun, 4 Jul 2004 11:04:00 +0200, MK wrote:
Nie taki znow duzy - kolej ma prady w kA i drut umiarkowanie gruby.

Gdzie, w kórych miejscach? Do przesyłu 10kA potrzebne jest conajmiej 2500mm2
czyli szyna miedziana o przekroju 125mm x 20mm, wyobrażasz sobie
formowanie
i układanie czegos takiego? A jakie rozłączniki trzeba stosowac?
Jedyne miejsce gdzie takie prądy mogły by występować to galwanizernie.

Lokomotywa potrafi dzis miec 6MW [eu43 np], co przy 3kV wymaga 2kA.
Czasem pociag ciagna dwie takie.

A jaka szyna ... unies glowe :-)

Nieizolowana, dobre warunki chlodzenia, mozna dopuscic wysoka
temperature pracy .. i w sumie nie tak bardzo odbiega od podanych
przez ciebie wartosci - drut jest jakies fi 10 do 15, jest go dwa do
czerechm, w przeliczeniu na kA sa juz podobne wartosci.

J.


========
Message-ID: <40E81604.7020900_at_nospam_badworm.pl>
Date: Sun, 04 Jul 2004 16:36:52 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: badworm <nospam_at_nospam_post.pl>
Subject: Re: 220kW z =?ISO-8859-2?Q?si=B3y=3F=3F=3F?=


Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 04-07-04 13:57 J.F. nakarmił(a)
stado głodnych newsserwerów:

Lokomotywa potrafi dzis miec 6MW [eu43 np], co przy 3kV wymaga 2kA.
Czasem pociag ciagna dwie takie.

A gdzie takie fajne lokomotywy jeżdżą?

--
Pozdrawiam Bad Worm badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066
"Dziwny jest ten świat..."
Tnijcie cytaty i sygnaturki!


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: =?ISO-8859-2?Q?Tomasz_W=F3jtowicz?= <invalid_at_nospam_no.addr.com>
Subject: Re: 220kW z =?ISO-8859-2?Q?si=B3y=3F=3F=3F?=
Date: Sun, 04 Jul 2004 17:29:25 +0200


Dnia 2004-07-04 16:36, Użytkownik badworm napisał:
Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 04-07-04 13:57 J.F. nakarmił(a)
stado głodnych newsserwerów:

Lokomotywa potrafi dzis miec 6MW [eu43 np], co przy 3kV wymaga 2kA.
Czasem pociag ciagna dwie takie.

A gdzie takie fajne lokomotywy jeżdżą?

No we Włoszech bo PKP nie miało za co zapłacić Pafawagowi, więc
zamówione przez PKP EU11 i EU43 pojechały do Włoch. Obydwie mają 6MW,
tyle tylko, że EU43 ma jeszcze zasilanie 15kV 16 2/3 Hz.

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: point <._at_nospam_.>
Subject: Re: 220kW z =?ISO-8859-2?Q?si=B3y=3F=3F=3F?=
Date: Sun, 04 Jul 2004 20:23:40 +0200


Tomasz Wójtowicz wrote:


No we Włoszech bo PKP nie miało za co zapłacić Pafawagowi, więc
zamówione przez PKP EU11 i EU43 pojechały do Włoch. Obydwie mają 6MW,
tyle tylko, że EU43 ma jeszcze zasilanie 15kV 16 2/3 Hz.

16 Hz to nie błąd ?


========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Sun, 4 Jul 2004 20:35:21 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?B?UmU6IDIyMGtXIHogc2mzeT8/Pw==?=


Hello point,

Sunday, July 4, 2004, 8:23:40 PM, you wrote:

No we Włoszech bo PKP nie miało za co zapłacić Pafawagowi, więc
zamówione przez PKP EU11 i EU43 pojechały do Włoch. Obydwie mają 6MW,
tyle tylko, że EU43 ma jeszcze zasilanie 15kV 16 2/3 Hz.
16 Hz to nie błąd ?

Nie błąd - 50/3 Hz. Uzyskiwane maszynowo.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!fr.ip.ndsoftware.net!news2.telebyte.nl!news.icp.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not