Jak skonstruować układ do zwiększenia częstotliwości impulsów obrotomierza?

Re: Powielacz =?iso-8859-1?Q?cz=EAstotliwo=B6ci_jak_zrobi=E6?= ? P ILNE





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: Powielacz =?iso-8859-1?Q?cz=EAstotliwo=B6ci_jak_zrobi=E6?= ? P ILNE
Date: 21 Aug 2000 16:48:49 GMT


On 17 Aug 2000 10:59:16 +0200, Krzysztof Plewa <K.Plewa_at_nospam_par.gov.pl> wrote:
Chodzi o układ konwertujący częstotliwość impulsów (przy max. obrotach
silnika ok. 2kHz) pochądzących z alternatora w samochodzie tak aby można
było podłączyć obrotomierz który do max. wskazania potrzebuje ok. 14kHz -

Czy aby na pewno o dobrych jednostkach mowimy ?
silnik to ma raczej 2000 rpm [obr/minute], czyli okolo 33Hz, chyba
ze impulsownik daje 60imp/obrot.
Sam alternator pewnie ma wieksze obroty [zwykle jest przekladnia 2:1]
a i te impulsy moga pochodzic np z trzech faz.
Obrotomierz pewnie tez jest na 14000 rpm a nie 14kHz - i to tez nie
wiadomo od czego - bo np te podlaczane do cewki zaplonowej
to maja liczba_cylindrow/2 razy wiecej .
Co to w ogole za obrotomierz? Na oko motocyklowy ?

przypuszczam że potrzebuję zwiększyć częstotliwość impulsów pięcioktortnie -
więcej szczegółów nie znam.

I bedzie ci sie chcialo tarcze zmieniac, czy sam sobie dopowiesz ze 8000
wskazywane to 1600 zmierzone ?

Bo najlepiej to grzebnac w srodku tego obrotomierza i zmienic stale czasowe
elementow.

Jak sie bardzo upierasz przy powielaniu - najlepszy chyba bedzie 4066,
to jest generator i PLL, z dzielnikiem robi ladny powielacz czestotliwosci.

Oczywiscie mozna tez malego atmelka :-)
Tylko wtedy najlepiej nie powielac impulsow, a zrobic na nim obrotomierz :-)


J.