MT8880C



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Gregorus" <gregp_at_nospam_folder.pl>
Subject: MT8880C
Date: Tue, 21 Aug 2001 13:59:30 +0200


Czesc!
Czy ktos laczyl uklad MT8880C(Mitel nadajnik/odbiornik DTMF)
do 8051??. MT ma wejscia E,R/W,CS (polaczylem je wedlug
noty aplikacyjnej Mitela:
- R/W : wyjscia RD i WR z 8051 poprzez przerzutnik RS
- E - linie RD i WR poprzez bramke NAND
- CS - poprzez dekoder adresowy(linie A15 i ALE - czyli adres
ukladu to 8000h
- RS0 (to linia A0 z 8051) - a wiec rejestr stanu MT ma adres 8001h

Niestety cos nie dziala - uklad nie rozroznia stan linii RS0 (chyba) i nie
generuje
tonow o kodach parzystych( a wiec z A0(RS0) = 0) - co mozna z tym zrobic?.
P.S.
Co daje rezystor 4,7M Om podpiety do wejscia OSC1 ukladu MT8880C?
Za wszelkie odpowiedzi serdecznie dziekuje!!
Grzegorz




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Wojciech Pałasz" <laszpa_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: MT8880C
Date: Tue, 21 Aug 2001 17:42:57 +0200


Czesc!
Czy ktos laczyl uklad MT8880C(Mitel nadajnik/odbiornik DTMF)
do 8051??. MT ma wejscia E,R/W,CS (polaczylem je wedlug
noty aplikacyjnej Mitela:
- R/W : wyjscia RD i WR z 8051 poprzez przerzutnik RS
- E - linie RD i WR poprzez bramke NAND
- CS - poprzez dekoder adresowy(linie A15 i ALE - czyli adres
ukladu to 8000h
- RS0 (to linia A0 z 8051) - a wiec rejestr stanu MT ma adres
8001h

Witam, ja czytam uklad umieszczony na liniach portu, tzn. nie uzywam
przestrzeni adresowej jak w przypadku zew. pamieci RAM.

W przypadku odczytu stosuje taka sekwencje, gdzie parametr funkcji
dtmf_read oznacza stan linii RS0.

status = dtmf_read(0); // czytam bufor statusu
temp = dtmf_read(1); // czytam faktyczną daną

Przyznam szczerze, ze wg mnie nota zawiera bledy. Ja sam walczylem z
ukladem MT8885 ...oj dlugo.

Funkcja wyslania znaku:

void wyslanie_znaku (uchar znak)
{
status = dtmf_read(0); // czytam bufor statusu
dtmf_write(0,znak); // 0 to stan linii RS0
}

Wojtek Pal/asz






Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek" <zew_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: MT8880C
Date: Wed, 22 Aug 2001 07:17:45 +0200



Użytkownik "Gregorus" <gregp_at_nospam_folder.pl> napisał w wiadomości
news:9lti9e$p3c$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Czesc!
Czy ktos laczyl uklad MT8880C(Mitel nadajnik/odbiornik DTMF)
do 8051??. MT ma wejscia E,R/W,CS (polaczylem je wedlug
noty aplikacyjnej Mitela:
- R/W : wyjscia RD i WR z 8051 poprzez przerzutnik RS
- E - linie RD i WR poprzez bramke NAND
- CS - poprzez dekoder adresowy(linie A15 i ALE - czyli adres
ukladu to 8000h
- RS0 (to linia A0 z 8051) - a wiec rejestr stanu MT ma adres 8001h

Niestety cos nie dziala - uklad nie rozroznia stan linii RS0 (chyba) i nie
generuje
tonow o kodach parzystych( a wiec z A0(RS0) = 0) - co mozna z tym zrobic?.
P.S.
Co daje rezystor 4,7M Om podpiety do wejscia OSC1 ukladu MT8880C?
Za wszelkie odpowiedzi serdecznie dziekuje!!
Grzegorz



Korporacja AVT ma zeszyty USKA gdzie ten scalak był dokładnie opisany po
polskiemu



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Gregorus" <gregp_at_nospam_folder.pl>
Subject: Re: MT8880C
Date: Wed, 22 Aug 2001 08:21:14 +0200


Dzieki za odpowiedzi!
Ale wczoraj wapdlem na rozwiazanie:
Sygnal R/W byl wystawiony za pozno w stosunku do E(mozna miec max. 100ns).
Czyli wystarczylo tylko opoznic E i wszystko dziala.
Grzegorz

Użytkownik "Gregorus" <gregp_at_nospam_folder.pl> napisał w wiadomości
news:9lti9e$p3c$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Czesc!
Czy ktos laczyl uklad MT8880C(Mitel nadajnik/odbiornik DTMF)
do 8051??. MT ma wejscia E,R/W,CS (polaczylem je wedlug
noty aplikacyjnej Mitela:
- R/W : wyjscia RD i WR z 8051 poprzez przerzutnik RS
- E - linie RD i WR poprzez bramke NAND
- CS - poprzez dekoder adresowy(linie A15 i ALE - czyli adres
ukladu to 8000h
- RS0 (to linia A0 z 8051) - a wiec rejestr stanu MT ma adres 8001h

Niestety cos nie dziala - uklad nie rozroznia stan linii RS0 (chyba) i nie
generuje
tonow o kodach parzystych( a wiec z A0(RS0) = 0) - co mozna z tym zrobic?.
P.S.
Co daje rezystor 4,7M Om podpiety do wejscia OSC1 ukladu MT8880C?
Za wszelkie odpowiedzi serdecznie dziekuje!!
Grzegorz






Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: MT8880C
Date: Wed, 22 Aug 2001 20:44:34 GMT


On Wed, 22 Aug 2001 08:21:14 +0200, Gregorus wrote:
Ale wczoraj wapdlem na rozwiazanie:
Sygnal R/W byl wystawiony za pozno w stosunku do E(mozna miec max. 100ns).

Hm, ja moze za stary jestem, ale mi sie cos wydaje ze najpierw
wypadaloby sie zdecydowac R czy W, a dopiero potem E wystawiac ..


J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Gregorus" <gregp_at_nospam_folder.pl>
Subject: Re: MT8880C
Date: Thu, 23 Aug 2001 08:07:13 +0200



Uzytkownik "J.F." <jfox_at_nospam_friko6.onet.pl> napisal w wiadomosci
news:3b87e630.2539004_at_nospam_nt...
On Wed, 22 Aug 2001 08:21:14 +0200, Gregorus wrote:
Ale wczoraj wapdlem na rozwiazanie:
Sygnal R/W byl wystawiony za pozno w stosunku do E(mozna miec max.
100ns).

Hm, ja moze za stary jestem, ale mi sie cos wydaje ze najpierw
wypadaloby sie zdecydowac R czy W, a dopiero potem E wystawiac ..


J.

Okii zle sie wyrazilem - lepiej R/W wystawic przed E, ale mozna tez max.
100ns po wystawieniu E.
(MT wpisuje dane z magistrali danych 100ns po ustaleniu sie E na stan
wysoki - przynajmniej
tak pisze w dokumentacji :(( !.

Grzegorz