Poszukuję fachowca do budowy regulatora napięcia do motocykla z alternatorem jednofazowym

kto potrafi zrobić regulator napięcia do motocykla ?





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "grzesiek" <grzesiek123_at_nospam_interia.pl>
Subject: kto potrafi zrobić regulator napięcia do motocykla ?
Date: Thu, 15 Aug 2002 11:50:15 +0200


Witam!
Mam problem z ładowaniem akumulatorka w moim motocyklu.
Brakuje mi regulatora napięcia. Alternator wg mnie ma wirnik w postaci
magnesów trwałych. Jest też on podzielony na obwody które zasilają różne
urządzenia. Obwód który odpowiada za ładowanie aku jest jednofazowy i na
biegu jałowym wytwarza napięcie zmienne które rośnie wraz z obrotami-
dochodzi nawet do ponad 100V (bez obciążenia).
Szukam kogoś kto mógłby zrobić mi regulator napięcia tak żebym mógł w
końcu normalnie pojeździć -nie za darmo rzecz jasna :-)(najlepiej z woj.
lubuskiego). Dodam że motocykl jeździ nawet bez regulatora i akumulatora.
Cały schemat mam w pliku jpg.
Ewentualnie może ktoś z was zaprojektowałby schemat takiego regulatora.

Po schemat instalacji proszę na priv.

Pozdrawiam
Bernard



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jd" <jdubowski_at_nospam_interia.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_kto_potrafi_zrobi=E6_regulator_napi=EAcia_do_motocyk?=
Date: Thu, 15 Aug 2002 14:45:30 +0200


"grzesiek" <grzesiek123_at_nospam_interia.pl> wrote in message
news:ajftc4$f2k$1_at_nospam_absinth.dialog.net.pl...
Witam!
Mam problem z ładowaniem akumulatorka w moim motocyklu.
Brakuje mi regulatora napięcia. Alternator wg mnie ma wirnik w postaci
magnesów trwałych. Jest też on podzielony na obwody które zasilają różne
urządzenia.

W alternatorze prąd pobiera się zwykle ze stojana, nie z wirnika.

Obwód który odpowiada za ładowanie aku jest jednofazowy

A nie jest to aby po prostu magneto (iskrownik) z uzwojeniami dodatkowymi?

i na
biegu jałowym wytwarza napięcie zmienne które rośnie wraz z obrotami-
dochodzi nawet do ponad 100V (bez obciążenia).

Raczej nie uruchamiaj tego motocykla bez akumulatora - ryzykujesz przebicie
diod prostowniczych alternatora.

Szukam kogoś kto mógłby zrobić mi regulator napięcia tak żebym mógł w
końcu normalnie pojeździć -nie za darmo rzecz jasna :-)(najlepiej z woj.
lubuskiego). Dodam że motocykl jeździ nawet bez regulatora i akumulatora.

Wydaje mi się że ten regulator jest po prostu niepotrzebny - wiele starszych
motorowerów miało instalację tak zbudowaną że regulatora po prostu nie było,
cewki iskrownika są na tyle "miękkie" że prąd ładowania nie przekraczał
dopuszczalnych wartości, a ogranicznikiem napięcia był sam akumulator.

Cały schemat mam w pliku jpg.

Rzuć na skrzynkę, obejrzę i ocenię...

Ewentualnie może ktoś z was zaprojektowałby schemat takiego
regulatora.

Regulatory do alternatora regulują zazwyczaj napięcie na uzwojeniu
wzbudzającym (wirnika). U ciebie są magnesy trwałe...

Po schemat instalacji proszę na priv.


--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom
E-mail: jdubowski_at_nospam_interia.pl
==>Żarówka składa się z bańki i gwinta.<==


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marek Lewandowski <nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_kto_potrafi_zrobi=E6_regulator_napi=EAcia_do_motocykla_=3F?=
Date: Thu, 15 Aug 2002 14:54:59 GMT


on Thu, 15 Aug 2002 14:45:30 +0200 in <ajg7o7$9i3$1_at_nospam_news2.tpi.pl> Jd
wrote:


Regulatory do alternatora regulują zazwyczaj napięcie na uzwojeniu
wzbudzającym (wirnika). U ciebie są magnesy trwałe...

Ale są i japońce, co mają po prostu 'dynamo' i regulator jako
przetwornicę step-down... Nic im nie bruździ, zę na wejściu lata od 10
do 200V ;-)

--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051
locustXpoczta|onet|pl
http://locust.republika.pl
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "grzesiek" <grzesiek123_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: kto potrafi zrobić regulator napięcia do motocykla ?
Date: Thu, 15 Aug 2002 22:31:59 +0200



Użytkownik "Marek Lewandowski" <nospam_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Ale są i japońce, co mają po prostu 'dynamo' i regulator jako
przetwornicę step-down... Nic im nie bruździ, zę na wejściu lata od 10
do 200V ;-)

--

No i zaczynam się martwić że właśnie takiego regulatora potrzebuję
:-(
Choć przyznam że nie wiem co to jest przetwornica step-down:-)
Wiem za to że typ regulatora jaki fabrycznie montowano w moim moto był
określony jako "short control"
No właśnie ale gdyby tak włożyć regulator od innego japońskiego
cuda.....
Chyba będzie działać skoro dla takich regulatorów nie ma znaczenia czy na
wejściu jest 10 czy 200V?


Bernard
SRX 600




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "grzesiek" <grzesiek123_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: kto potrafi zrobić regulator napięcia do motocykla ?
Date: Thu, 15 Aug 2002 22:18:28 +0200


Witam!
Motocykl którego tyczy się cała sprawa nie jest tak prosty jak się wydaje.
To japońskie cudo i japońskie rozwiązania :-)
Alternator to inaczej prądnica prądu przemiennego z wbudowanym
prostownikiem.
Mam wrażenie że u mnie nie ma wbudowanegoo prostownika.
Ja na motocyklu przejechałem już 250km a poprzedni właściciel pewnie nawinął
więcej bez regulatora- moto chodzi bez zarzutu.
Myślę że to zasługa tego że alternator podzielony jest na kilka obwodów a z
tego co mi wiadomo w alternatorach bez elektrromagnesów (czyli z magnesami
trwałymi) występuje zjawisko samoczynnego ustalania się napięcia- wyczytałem
to w starej książce :-)
Teraz przejdę do rzeczy:
Zasylam schemat instalacji elektrycznejj motocykla. Brakujący element w
mojej instalacji to nr. 14
I jak tu go zastąpić...?

Pozdrawiam
Bernard



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "^ToM^" <notebuk_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: kto potrafi zrobić regulator napięcia do motocykla ?
Date: Thu, 15 Aug 2002 23:06:00 +0200



Użytkownik "grzesiek" <grzesiek123_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:ajftc4$f2k$1_at_nospam_absinth.dialog.net.pl...
Witam!
Mam problem z ładowaniem akumulatorka w moim motocyklu.
Brakuje mi regulatora napięcia. Alternator wg mnie ma wirnik w postaci
magnesów trwałych. Jest też on podzielony na obwody które zasilają różne
urządzenia. Obwód który odpowiada za ładowanie aku jest jednofazowy i na
biegu jałowym wytwarza napięcie zmienne które rośnie wraz z obrotami-
dochodzi nawet do ponad 100V (bez obciążenia).

jest to alternator z wirnikiem z magnesow trwalych. takie stosowano np. w
silnikach Wiatr montowanych seryjnie do motocykli WSK 175. to co mierzysz
jest napieciem bez obcciazenia i nic dziwnego ze osiaga 100V polacz
najlepiej przez 5 - 10 A diode (lub stos prostowniczy - takie byly w onych
czasach) do akku, zapal bryke i zmierz napiecie. jestem pewien ze bedzie
prawidlowe - mysle ze masz instalacje 12 V to napiecie powino wynosic 14,2V
+/- 0.3V. pradnica ta jest tak zaprojektowana ze sama ogranicza sobie
parametry ladowania (min. rezystancja i indukcyjnosc uzwojen stojana jest
specjalnie dobrana). kiedys jak ujezdzalem wueske przerabialem ten temat -
kojarze, ze ostatecznie stwierdzilem ze regulator jest niepotrzebny.
jak porobisz proby pisz! bedziemy dalej medrkowac i moze dojdziemy z tym do
ladu..
pozdrawiam
tom



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "ArturVF500" <atatur_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: kto potrafi zrobić regulator napięcia do motocykla ?
Date: Fri, 16 Aug 2002 00:02:04 +0200


jest to alternator z wirnikiem z magnesow trwalych.
Tu masz racje; na 90% bedzie to wytwornica z wirujacym magnesem, a uzwojenia
beda pewnie ze 3;) tak jest przynajmniej u mnie

takie stosowano np. w
silnikach Wiatr montowanych seryjnie do motocykli WSK 175. to co mierzysz
jest napieciem bez obcciazenia i nic dziwnego ze osiaga 100V polacz
najlepiej przez 5 - 10 A diode (lub stos prostowniczy - takie byly w onych
czasach) do akku, zapal bryke i zmierz napiecie. jestem pewien ze bedzie
prawidlowe - mysle ze masz instalacje 12 V to napiecie powino wynosic
14,2V
+/- 0.3V.

No i to juz sie bardzo mylisz bo wsk nie wykreca 12000RPM i nie ma pradnicy
(tam to sie chyba magneto zwie;) ) o mocy 300W takze konieczny jest
regulator i to nawet niezly

pozrdo
Artur



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "^ToM^" <notebuk_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: kto potrafi zrobić regulator napięcia do motocykla ?
Date: Fri, 16 Aug 2002 00:40:13 +0200




No i to juz sie bardzo mylisz bo wsk nie wykreca 12000RPM i nie ma
pradnicy

to akurat nie ma zadnego znaczenia, ile silnik wykreca - podalem konkretny
przyklad.

(tam to sie chyba magneto zwie;) )

i tu niestety nie masz wiedzy - patrz nizej.

o mocy 300W takze konieczny jest
regulator i to nawet niezly

pozrdo
Artur

..no i widze ze sie nie orientujesz w temacie, silnik (060 lub W2Bx), o
ktorym wspomnialem rozwijal ok.14? 0,7 KM przy 6000obr/min i nie bylo tam
magneta (nie martw sie wiem co to jest magneto - szukaj sobie do obejrzenia
tego w popularnym Komarku, WSK 125, WFM 125, 150 i 175, etc.). ten
alternator (prądnica 3206), o ktorym pisalem byl tylko w silnikach Wiatr do
WSK 175 i innych jej klonow np: Gazela, Kobuz, Perkoz, Dudek. Jak znajde
schem. tego motocykla to podesle i sie przekonasz ze nie bylo tam nigdy
zadnego regulatora a na pokladzie jest zwykly alternator samowzbudny. Stojan
z uzwojeniami na calym obwodzie (cztery uzwojenia glowne + dwa ladowanie) +
wirnik kłowy z magnesow stalych (sr. 80-100mm) wewnatrz stojana (nie na
zewnatrz jak w klasycznym magnecie). do tego mostek (stos prostowniczy)
gretza i najwazniejsze....brak regulatora napiecia.
pozdrawiam
tom



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: maciekzl600_at_nospam_poczta.onet.pl
Subject: Re: kto potrafi zrobić regulator napięcia do motocykla ?
Date: 16 Aug 2002 11:54:45 +0200




No i to juz sie bardzo mylisz bo wsk nie wykreca 12000RPM i nie ma
pradnicy

to akurat nie ma zadnego znaczenia, ile silnik wykreca - podalem konkretny
przyklad.

(tam to sie chyba magneto zwie;)  )

i tu niestety nie masz wiedzy - patrz nizej.

o mocy 300W takze konieczny jest
regulator i to nawet niezly

pozrdo
Artur

..no i widze ze sie nie orientujesz w temacie, silnik (060 lub W2Bx), o
ktorym wspomnialem rozwijal ok.14? 0,7 KM  przy 6000obr/min i nie bylo tam
magneta (nie martw sie wiem co to jest magneto - szukaj sobie do obejrzenia
tego w popularnym Komarku, WSK 125, WFM 125, 150 i 175, etc.). ten
alternator (prądnica 3206), o ktorym pisalem byl tylko w silnikach Wiatr do
WSK 175 i innych jej klonow np: Gazela, Kobuz, Perkoz, Dudek. Jak znajde
schem. tego motocykla to podesle i sie przekonasz ze nie bylo tam nigdy
zadnego regulatora a na pokladzie jest zwykly alternator samowzbudny. Stojan
z uzwojeniami na calym obwodzie (cztery uzwojenia glowne + dwa ladowanie) +
wirnik kłowy z magnesow stalych (sr. 80-100mm)  wewnatrz stojana (nie na
zewnatrz jak w klasycznym magnecie). do tego mostek (stos prostowniczy)
gretza i najwazniejsze....brak regulatora napiecia.
pozdrawiam
tom


Jasne...
A co powiesz na to, ze taki "alternator" bez regulatora zapali zarowke
220V/100W ?
Czy widziales kiedykolwiek regulator napiecia od nowoczesnego motocykla ? I czy
widziales kiedykolwiek schemat instalacji takiego motocykla ? (pytanie
retoryczne...)
Ktos juz kiedys napisal - "nie wiesz - nie pisz..."

Pozdrawiam

Maciek
ZL600



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "grzesiek" <grzesiek123_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: kto potrafi zrobić regulator napięcia do motocykla ?
Date: Fri, 16 Aug 2002 12:06:15 +0200



Użytkownik <maciekzl600_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości >
Jasne...
A co powiesz na to, ze taki "alternator" bez regulatora zapali zarowke
220V/100W ?
Czy widziales kiedykolwiek regulator napiecia od nowoczesnego motocykla ?
I czy
widziales kiedykolwiek schemat instalacji takiego motocykla ?

No właśnie. Dzisiaj podłączyłem żarówkę 100W na 220V.
Jażyła się już na wolnych obrotach. Pod oddaniu gazu żaróweczka świetnie się
pali a napięcie przy max. obrotach to jakieś 170V... (na biegu jałowym 20V)
Potem podłączyłem żelezako.....(1200W)-co prawda nie wiem czy zaczęło
grzać ale napięcie nie zmalało.
I właśnie ten fakt zaczął wzbudzać moje wątpliwości co do tego że mam
magnesy trwałe w alternatorze- bo jak wcześniej mówiłem w pewnej książce
było napisane że w takim wypadku napięcie powinno być mniejsze wraz ze
wzrostem obciążenia i nie powinno zależeć od obrotów.
Ah! Sam już nie wiem.... Chyba spuszczę olej i sprawdzę...
Jeśli codzi o wątpliwości co do tego czy w ogule powinien być regulator
to napewwno być powinien- to wynika ze schematu który zresztą mogę przesłać
każdemu chętnemu :-)

Pozdrawiam
Bernard



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "^ToM^" <notebuk_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: kto potrafi zrobić regulator napięcia do motocykla ?
Date: Fri, 16 Aug 2002 21:28:17 +0200



No właśnie. Dzisiaj podłączyłem żarówkę 100W na 220V.
Jażyła się już na wolnych obrotach. Pod oddaniu gazu żaróweczka świetnie
się
pali a napięcie przy max. obrotach to jakieś 170V... (na biegu jałowym
20V)
Potem podłączyłem żelezako.....(1200W)-co prawda nie wiem czy zaczęło
grzać ale napięcie nie zmalało.
I właśnie ten fakt zaczął wzbudzać moje wątpliwości co do tego że mam
magnesy trwałe w alternatorze-

moze nie masz z magnesem, moze to jest zwykly alter. z uzwojeniem
wzbudzenia w wirniku??

bo jak wcześniej mówiłem w pewnej książce
było napisane że w takim wypadku napięcie powinno być mniejsze wraz ze
wzrostem obciążenia i nie powinno zależeć od obrotów.
Ah! Sam już nie wiem.... Chyba spuszczę olej i sprawdzę...

dobry pomysl skoro nie masz dokumentacji.

Jeśli codzi o wątpliwości co do tego czy w ogule powinien być
regulator
to napewwno być powinien- to wynika ze schematu który zresztą mogę
przesłać
każdemu chętnemu :-)

skoro masz schemat to nie rozumiem - przeciez masz wszystko narysowane -
sprobuj podlaczyc regulator alternatora z FSO (koszt elektronicznego to
18zeta).
pozdrawiam
tom




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jd" <jdubowski_at_nospam_interia.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_kto_potrafi_zrobi=E6_regulator_napi=EAcia_do_motocyk?=
Date: Fri, 16 Aug 2002 21:54:03 +0200


"^ToM^" <notebuk_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote in message
news:ajjjg9$sb9$1_at_nospam_news.onet.pl...

skoro masz schemat to nie rozumiem - przeciez masz wszystko narysowane -
sprobuj podlaczyc regulator alternatora z FSO (koszt elektronicznego to
18zeta).

A, to by było za proste - ten alternator nie ma uzwojenia wzbudzenia, jak
więc chcesz zastosować regulator z alternatora samochodowego?

--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom
E-mail: jdubowski_at_nospam_interia.pl
==>Żarówka składa się z bańki i gwinta.<==


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "^ToM^" <notebuk_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: kto potrafi zrobić regulator napięcia do motocykla ?
Date: Sun, 18 Aug 2002 19:53:13 +0200



Użytkownik "Jd" <jdubowski_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:ajjlgn$q83$1_at_nospam_news.tpi.pl...
"^ToM^" <notebuk_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote in message
news:ajjjg9$sb9$1_at_nospam_news.onet.pl...

skoro masz schemat to nie rozumiem - przeciez masz wszystko narysowane -
sprobuj podlaczyc regulator alternatora z FSO (koszt elektronicznego to
18zeta).

A, to by było za proste - ten alternator nie ma uzwojenia wzbudzenia, jak
więc chcesz zastosować regulator z alternatora samochodowego?


Mozna sprobowac dorobic jakis emulator uzwojenia wzb. skorelowany z
uzwojeniem glownym lub aparatem zaplonowym- to mialem na mysli.
pozdrawiam
tom



--
> ==========###-###-###-###==============
> Jaroslaw Dubowski, Bytom
> E-mail: jdubowski_at_nospam_interia.pl
> ==>Żarówka składa się z bańki i gwinta.<==
>



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "^ToM^" <notebuk_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: kto potrafi zrobić regulator napięcia do motocykla ?
Date: Fri, 16 Aug 2002 21:24:47 +0200




Jasne...
A co powiesz na to, ze taki "alternator" bez regulatora zapali zarowke
220V/100W ?

no i co z tego????

Czy widziales kiedykolwiek regulator napiecia od nowoczesnego motocykla ?

nie, ale nie sadze aby sie roznil wiele od regulatora z nowoczesnego
samochodu.

I czy
widziales kiedykolwiek schemat instalacji takiego motocykla ? (pytanie
retoryczne...)

nie, przez 15lat naprawialem motocykle na oslep, hii...:))

Ktos juz kiedys napisal - "nie wiesz - nie pisz..."

no, teraz to chlopcze przegiales - na te grupe wyslales dopiero jednego
emaila a juz widze ze jestes najmadrzejszy we wszechswiecie.


pozdrawia
tom


Pozdrawiam

Maciek
ZL600



--
> Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jd" <jdubowski_at_nospam_interia.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_kto_potrafi_zrobi=E6_regulator_napi=EAcia_do_motocyk?=
Date: Fri, 16 Aug 2002 21:58:33 +0200


"^ToM^" <notebuk_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote in message
news:ajjj9n$s0h$1_at_nospam_news.onet.pl...

Czy widziales kiedykolwiek regulator napiecia od nowoczesnego motocykla
?

nie, ale nie sadze aby sie roznil wiele od regulatora z nowoczesnego
samochodu.

A widziałeś kiedyś żeby w samochodzie zastosowano alternator z magnesami
trwałymi?

I czy
widziales kiedykolwiek schemat instalacji takiego motocykla ? (pytanie
retoryczne...)

nie, przez 15lat naprawialem motocykle na oslep, hii...:))

Ano właśnie idzie o to, że nie wszystkie rozwiązania są takie same, a w
ciągu 15tu lat technika poszła mocno do przodu...
BTW, poproś autora wątku, przyśle ci ten schemat na priva.

Ktos juz kiedys napisal - "nie wiesz - nie pisz..."

O, to, to właśnie...

no, teraz to chlopcze przegiales - na te grupe wyslales dopiero jednego
emaila a juz widze ze jestes najmadrzejszy we wszechswiecie.

Mądrości nie mierzy się ilością wysłanych emaili...

--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom
E-mail: jdubowski_at_nospam_interia.pl
==>Żarówka składa się z bańki i gwinta.<==


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "^ToM^" <notebuk_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: kto potrafi zrobić regulator napięcia do motocykla ?
Date: Sun, 18 Aug 2002 19:59:34 +0200



Użytkownik "Jd" <jdubowski_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:ajjlgq$q83$2_at_nospam_news.tpi.pl...
"^ToM^" <notebuk_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote in message
news:ajjj9n$s0h$1_at_nospam_news.onet.pl...

Czy widziales kiedykolwiek regulator napiecia od nowoczesnego
motocykla
?

nie, ale nie sadze aby sie roznil wiele od regulatora z nowoczesnego
samochodu.

A widziałeś kiedyś żeby w samochodzie zastosowano alternator z magnesami
trwałymi?

Widzialem.


I czy
widziales kiedykolwiek schemat instalacji takiego motocykla ?
(pytanie
retoryczne...)

nie, przez 15lat naprawialem motocykle na oslep, hii...:))

Ano właśnie idzie o to, że nie wszystkie rozwiązania są takie same, a w
ciągu 15tu lat technika poszła mocno do przodu...

No, otym nie wiedzialem, wydawalo mi sie ze dalej wszyscy jezdza na wueskach
)))


BTW, poproś autora wątku, przyśle ci ten schemat na priva.

Ktos juz kiedys napisal - "nie wiesz - nie pisz..."

O, to, to właśnie...

no, teraz to chlopcze przegiales - na te grupe wyslales dopiero jednego
emaila a juz widze ze jestes najmadrzejszy we wszechswiecie.

Mądrości nie mierzy się ilością wysłanych emaili...

W Twoich wypowiedziach niestety na razie nie widac zadnej madrosci (ja
przynajmniej staram sie pomoc) - chyba jedynie w tym zdaniu??? cytuje:
"==>Żarówka składa się z bańki i gwinta.<==", ale co w tym madrego - wszyscy
to wiemy od najmniej 100lat.

pozdrawiam
tom



--
> ==========###-###-###-###==============
> Jaroslaw Dubowski, Bytom
> E-mail: jdubowski_at_nospam_interia.pl
> ==>Żarówka składa się z bańki i gwinta.<==
>



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jd" <jdubowski_at_nospam_interia.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_kto_potrafi_zrobi=E6_regulator_napi=EAcia_do_motocyk?=
Date: Sun, 18 Aug 2002 20:24:46 +0200


"^ToM^" <notebuk_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote in message
news:ajon1s$b6n$1_at_nospam_news.onet.pl...

Mądrości nie mierzy się ilością wysłanych emaili...

W Twoich wypowiedziach niestety na razie nie widac zadnej madrosci (ja
przynajmniej staram sie pomoc) - chyba jedynie w tym zdaniu??? cytuje:
"==>Żarówka składa się z bańki i gwinta.<==", ale co w tym madrego -
wszyscy
to wiemy od najmniej 100lat.

Zdanie z mojego sig'a jest "mądrością" zaczerpniętą z pl.sci.chemia, gdzie
było inwokacją do rozważań o rozposzczaniu zarówek w kwasie.

--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom
E-mail: jdubowski_at_nospam_interia.pl
==>Żarówka składa się z bańki i gwinta.<==


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: maciekzl600_at_nospam_poczta.onet.pl
Subject: Re: kto potrafi zrobić regulator napięcia do motocykla ?
Date: 19 Aug 2002 15:09:48 +0200




Jasne...
A co powiesz na to, ze taki "alternator" bez regulatora zapali zarowke
220V/100W ?

no i co z tego????

Ano to, ze taki "alternator" jednak potrzebuje "regulatora". I nie spadnie
mu napiecie pod obciazeniem, jak w sugerowanej przez Ciebie wuesce...


Czy widziales kiedykolwiek regulator napiecia od nowoczesnego motocykla ?

nie, ale nie sadze aby sie roznil wiele od regulatora z nowoczesnego
samochodu.
Akurat nie wiem za duzo o instalacji nowoczesnego samochodu, ale dopiero
co sugerowales, ze w tym motocyklu obejdzie sie bez regulatora...
To w koncu jak - potrzebny czy nie ?

Ktos juz kiedys napisal - "nie wiesz - nie pisz..."

no, teraz to chlopcze przegiales - na te grupe wyslales dopiero jednego
emaila a juz widze ze jestes najmadrzejszy we wszechswiecie.

Hmmm... jakby to powiedziec... ;-)
A na serio - jezeli nie generuje kB postow to "sie nie nadaje" ?

pozdrawia
tom


Pozdrawiam

Maciek
ZL600



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "^ToM^" <notebuk_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: kto potrafi zrobić regulator napięcia do motocykla ?
Date: Wed, 21 Aug 2002 22:13:04 +0200



Użytkownik <maciekzl600_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:3b43.00000069.3d60ee1b_at_nospam_newsgate.onet.pl...


Jasne...
A co powiesz na to, ze taki "alternator" bez regulatora zapali zarowke
220V/100W ?

no i co z tego????

Ano to, ze taki "alternator" jednak potrzebuje "regulatora". I nie
spadnie
mu napiecie pod obciazeniem, jak w sugerowanej przez Ciebie wuesce...

skoro sprawdziles, nie bede dyskutowal - widocznie to inna odmiana takiej
maszyny. podsuwalem jedynie pomysl do wyprobowania.



Czy widziales kiedykolwiek regulator napiecia od nowoczesnego
motocykla ?

nie, ale nie sadze aby sie roznil wiele od regulatora z nowoczesnego
samochodu.
Akurat nie wiem za duzo o instalacji nowoczesnego samochodu, ale
dopiero
co sugerowales, ze w tym motocyklu obejdzie sie bez regulatora...
To w koncu jak - potrzebny czy nie ?

w jakms tam przypadku (zaleznym od rodzaju generatora) moze byc konieczny -
w innym moze okazac sie nie taki istotny.


Ktos juz kiedys napisal - "nie wiesz - nie pisz..."

no, teraz to chlopcze przegiales - na te grupe wyslales dopiero jednego
emaila a juz widze ze jestes najmadrzejszy we wszechswiecie.

Hmmm... jakby to powiedziec... ;-)
A na serio - jezeli nie generuje kB postow to "sie nie nadaje" ?

nadaje sie, a jakze, ale tylko po warunkiem ze che pomoc w sprawie - a nie
ze wie, ale nie powie.
tom


pozdrawia
tom


Pozdrawiam

Maciek
ZL600



--
> Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl