Jak zwierać 100A?
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: "Adam Kondrat" <adam_delete_at_nospam_dalete_kondrat.pl>
Subject: Jak zwierać 100A?
Date: Mon, 11 Aug 2003 15:15:02 +0200
Mój rower elektryczny już jezdzi
http://arbiter.pl/galeria/56
http://arbiter.pl. galeria58
a wlasciwie to gania. Nie mam jeszcze kontrolera i na razie sie nie
zapowiada bym mial. A musze w jakis sposób zalaczac obwod zasilania.
Pomyslalem ze zamiast przekaznika moze by to zalaczac na MOSFETach?
bezstykowo? Wie ktos jak to zrobic. Wydaje mi sie, ze z MOSFETa o pradzie
powiedzmy po 30A i po spolaryzowaniu bramki pomiedzy drenem a żródłem
wystąpi mała rezystancja, przez którą może duży prąd przepłynąć
I teraz gdyby tak podłączyć kilka MOSFETów równolegle?
Co o tym sądzicie Szanowni Elektronicy? Bo jak tak to zadziała, to potem
zostanie zrobić tylk odriver do sterowania napięciem bramki i bede mial
kontroler mocy??
Dzięki za odpowiedzi. Bo poki co to stykam ręka 2 kable. A przy prodzie
idącym powiedzmy w 100A nie jest to ni cprzyjemnego
--
Adam Kondrat
http://adam.kondrat.pl
p.m.s Mazda 626 2.0 12V
p.r.r Giant ATX + rower elektryczny
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!news-fra1.dfn.de!npeer.de.kpn-eurorings.net!newsfeed.freenet.de!news.space.net!news.m-online.net!news-FFM2.ecrc.net!newsfeed.siemens.de!news.mch.sbs.de!not-for-mai
From: "Jarek P." <j_23_at_nospam_nospam.poczta.onet.pl>
Subject: Re: Jak zwierać 100A?
Date: Mon, 11 Aug 2003 16:13:22 +0200
Użytkownik "Adam Kondrat" <adam_delete_at_nospam_dalete_kondrat.pl> napisał w
wiadomości news:bh84dt$23go$1_at_nospam_news2.ipartners.pl...
Mój rower elektryczny już jezdzi
Przejrzałem sobie całość strony i z takim wnioskiem: zastanów sie nad
możliwością hamowania samym silnikiem z odzyskiem mocy. Troche to
skomplikuje co prawda konstrukcje sterownika, ale może warto?
J.
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!feed.news.interia.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.ipartners.pl!not-for-mai
From: "Adam Kondrat" <adam_delete_at_nospam_dalete_kondrat.pl>
Subject: Re: Jak zwierać 100A?
Date: Mon, 11 Aug 2003 16:31:35 +0200
Przejrzałem sobie całość strony i z takim wnioskiem: zastanów sie nad
możliwością hamowania samym silnikiem z odzyskiem mocy. Troche to
raczej nierealne - wowczas bede tracil duzo predkosci - gdy nie bede mial
wolnego koła. A tak teraz moge sobie wrzucac na luz.
skomplikuje co prawda konstrukcje sterownika, ale może warto?
Na razie w ogole nie mam sterownika i to jest problem nr1.
Zastanawialem sie z kolei nad zastosowaniemogniw słonecznych do ładowania
akumulatora - o mocy ok 30W. Tylko jeszcze nei wim gdzie to kupic - tzn z
tego co widzialem to jest to spory koszt.
MOze jaas firme namowie na sponsoring :)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Jarek P." <j_23_at_nospam_nospam.poczta.onet.pl>
Subject: Re: Jak zwierać 100A?
Date: Mon, 11 Aug 2003 17:16:37 +0200
Użytkownik "Adam Kondrat" <adam_delete_at_nospam_dalete_kondrat.pl> napisał w
wiadomości news:bh88td$2568$1_at_nospam_news2.ipartners.pl...
raczej nierealne - wowczas bede tracil duzo predkosci - gdy nie bede mial
wolnego koła. A tak teraz moge sobie wrzucac na luz.
Nie jestem specjalistą od silników i problemów trakcyjnych, ale to nie jest
nierealne pogodzenie jednego z drugim. W końcu w tramwajach jakos to robią,
więc i w rowerze się powinno dać ;-) Twój silnik jest komutatorowy niestety,
ale nawet w nim jeśli odepnie się od szczotek uzwojenia stojana - będzie się
obracał swobodnie.
Zastanawialem sie z kolei nad zastosowaniemogniw słonecznych do ładowania
akumulatora - o mocy ok 30W.
Szkoda zachodu. Ogniwa 30W to będzie całkiem spora płyta - musiałbys sobie
dach nad rowerem zainstalować. No chyba, żebys zrobił tricykl...
J.
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Agent 0700" <komar69_at_nospam_wp.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Jak_zwiera=E6_100A=3F?=
Date: Mon, 11 Aug 2003 18:59:26 +0200
Szkoda zachodu. Ogniwa 30W to będzie całkiem spora płyta - musiałbys sobie
dach nad rowerem zainstalować. No chyba, żebys zrobił tricykl...
A i niewygodnie byłoby i w razie zniszczenia ogniwa co jest dość
prawdopodobne kupa kasy na następne.
120 Wat ogniwo to 4000 zł.
A jaki zasięg ma ten rowerek przy tym aku?
Jacek
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.ipartners.pl!not-for-mai
From: "Adam Kondrat" <adam_odspamiacz_at_nospam_kondrat_delete.pl>
Subject: Re: Jak zwierać 100A?
Date: Mon, 11 Aug 2003 22:12:47 +0200
A i niewygodnie byłoby i w razie zniszczenia ogniwa co jest dość
prawdopodobne kupa kasy na następne.
120 Wat ogniwo to 4000 zł.
a nie to tyle przznaczyc nie moge :)
A jaki zasięg ma ten rowerek przy tym aku?
aktualnie 7km jazdy po miescie. Gdybym mial sterownik mocy to pewnie z 10. A
tak to ciagle bierze max prąd
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Agent 0700" <komar69_at_nospam_wp.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Jak_zwiera=E6_100A=3F?=
Date: Tue, 12 Aug 2003 09:47:59 +0200
a nie to tyle przznaczyc nie moge :)
Domyślam się
A jaki zasięg ma ten rowerek przy tym aku?
aktualnie 7km jazdy po miescie. Gdybym mial sterownik mocy to pewnie z 10.
A
tak to ciagle bierze max prąd
Zastanawiałeś się ile cykli łądowanie/rozładowanie wytrzyma aku? Przecież
jest eksploatowany bardzo intensywnie.
Ołowiowy padł by Ci pewnie już po kilku/kilkunastu cyklach - płyty się
wyginają przy dużym wyładowaniu i takiego prądu nie wytrzymują.
Jacek
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!not-for-mai
From: "Adam Kondrat" <adam_delete_at_nospam_dalete_kondrat.pl>
Subject: Re: Jak zwierać 100A?
Date: Tue, 12 Aug 2003 10:25:12 +0200
Zastanawiałeś się ile cykli łądowanie/rozładowanie wytrzyma aku? Przecież
jest eksploatowany bardzo intensywnie.
trzeba by miec aku, ktory jest sstworzony z mysla o takich zastosowaniach.
Ołowiowy padł by Ci pewnie już po kilku/kilkunastu cyklach - płyty się
wyginają przy dużym wyładowaniu i takiego prądu nie wytrzymują.
tak, rozruchowy sie do tego celu nie nadaje. Ale okre?lone akumulatory
ołowiowe - żelowe nadaja sie.
Takie sa stosowane w wózkach inwalidzkich. Tylko, ze wozki maja po 2
akumulatory 12V o pojemnosci 40AH każdy a silnik około 200W. Mój rower z
kolei aky 24AH, a silnik za to z 700 :(
Mysle ze z wykorzystaniem kontrolera i 2 sprawnych aku po 24AH każdy zasieg
bylby rzedu 25km i to by juz bylo całkiem niezle
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Agent 0700" <komar69_at_nospam_wp.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Jak_zwiera=E6_100A=3F?=
Date: Tue, 12 Aug 2003 12:37:04 +0200
trzeba by miec aku, ktory jest sstworzony z mysla o takich zastosowaniach.
Racja
Ołowiowy padł by Ci pewnie już po kilku/kilkunastu cyklach - płyty się
wyginają przy dużym wyładowaniu i takiego prądu nie wytrzymują.
tak, rozruchowy sie do tego celu nie nadaje. Ale okre?lone akumulatory
ołowiowe - żelowe nadaja sie.
Racja także
Takie sa stosowane w wózkach inwalidzkich. Tylko, ze wozki maja po 2
akumulatory 12V o pojemnosci 40AH każdy a silnik około 200W. Mój rower z
kolei aky 24AH, a silnik za to z 700 :(
A mniejszy silniczek by Ci nie wystarczył? Musisz mieć przyspieszenie jak
rakieta?
bylby rzedu 25km i to by juz bylo całkiem niezle
Mniót malina luksus extra bold!!!
Mi pasuje i wystarczy
Pozdrawiam
Jacek
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!not-for-mai
From: "Adam Kondrat" <adam_delete_at_nospam_dalete_kondrat.pl>
Subject: Re: Jak zwierać 100A?
Date: Tue, 12 Aug 2003 13:05:26 +0200
A mniejszy silniczek by Ci nie wystarczył? Musisz mieć przyspieszenie jak
rakieta?
gdybym nie miał tego silnika to w ogole nie zaczalbym robic roweru. Po
prostu pod istniejacy sprzet dorobilem reszte.
Mniót malina luksus extra bold!!!
Mi pasuje i wystarczy
mi by wystarczylo z 15-20 km . tak, abym mogl pojechac np do pracy i z
powrotem.W sumie to gdyby zał?dowac ze 2 aku po 40AH to pewnie i z 40 by sie
przejechalo. Tylko masa nieresorowana to jest bol. Obenie moj rower jest
lekki i nirmalnie nim jezdze po dziurach bez obawy, ze mi cos sie pourywa.
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Agent 0700" <komar69_at_nospam_wp.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Jak_zwiera=E6_100A=3F?=
Date: Tue, 12 Aug 2003 13:15:40 +0200
gdybym nie miał tego silnika to w ogole nie zaczalbym robic roweru. Po
prostu pod istniejacy sprzet dorobilem reszte.
Tak właśnie myślałem
mi by wystarczylo z 15-20 km . tak, abym mogl pojechac np do pracy i z
powrotem.
Fajnie, jak masz gdzie toto trzymać, bo jak przywiążesz do dzrewa i wrócisz
za 8 godzin to różnie może być.
W sumie to gdyby zał?dowac ze 2 aku po 40AH to pewnie i z 40 by sie
przejechalo. Tylko masa nieresorowana to jest bol. Obenie moj rower jest
lekki i nirmalnie nim jezdze po dziurach bez obawy, ze mi cos sie pourywa.
2 x 40 ah to baaardzo ciężki ładunek będzie, ale amortyzację samych aku
nietrudno zrobić, ale dużo przestrzeni toto zajmie.
Jednak spalinówka górą.
A tak sobie myślę, że jeden aku mógłby się ładować słonecznie w domu, a
drugi na wymianę w rowerku, po powrocie wymianka i dalej w drogę!!!, ale
koszty większe.
Prąd bierzesz z gniazdka? Koszty pewnie śmiesznie małe w porównaniu z
paliwkiem
Pozdraiwam
Jacek
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!feed.news.interia.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!newsfeed01.sul.t-online.de!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!newsfeed.freenet.de!solnet.ch!solnet.ch!130.59.10.