Użycie alternatora Poloneza jako silnika 12V: 300-400W i 800RPM - doświadczenia?

Alternator -> Silnik





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: niebieski <news_krys_at_nospam_wytnijto.gazeta.pl>
Subject: Alternator -> Silnik
Date: Thu, 05 Aug 2004 09:26:21 +0200


Szukam silnika, który zasilany z akumulatora 12V miałby ok. 300-400W i
prędkość do 800 obrotów na minutę. Rozkręciłem alternator od poloneza i
wydaje mi się, że przy odpowiednim zasilaniu mógłby pracować jako silnik.
Uzwojenie stojana jest trójfazowe, połączone w trójkąt. Na wirniku znajduje
się pojedyńcze uzwojenie.
Może ktoś robił coś podobnego i zechciał by się podzielić doświadczeniami?

--
Pozdrawiam ..... Niebieski.
---------------------------

========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Thu, 5 Aug 2004 20:16:25 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik


Hello niebieski,

Thursday, August 5, 2004, 9:26:21 AM, you wrote:

Szukam silnika, który zasilany z akumulatora 12V miałby ok. 300-400W i
prędkość do 800 obrotów na minutę.

Rozrusznik + przekładnia?

Rozkręciłem alternator od poloneza i
wydaje mi się, że przy odpowiednim zasilaniu mógłby pracować jako silnik.

Bez sensu.

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: niebieski <news_krys_at_nospam_wytnijto.gazeta.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik
Date: Thu, 05 Aug 2004 21:51:44 +0200


RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello niebieski,

Thursday, August 5, 2004, 9:26:21 AM, you wrote:

Szukam silnika, który zasilany z akumulatora 12V miałby ok. 300-400W i
prędkość do 800 obrotów na minutę.

Rozrusznik + przekładnia?

Konstrukcja rozrusznika jest kiepska - przede wszystkim z powodu braku
łożysk.

Rozkręciłem alternator od poloneza i
wydaje mi się, że przy odpowiednim zasilaniu mógłby pracować jako silnik.

Bez sensu.

Dlaczego bez sensu. Wydaje mi się, że mógłby pracować jako silnik
synchroniczny zasilany jakimś "inteligentnym" falownikiem.

[...]


--
Pozdrawiam ..... Niebieski.
---------------------------

========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Thu, 5 Aug 2004 23:37:04 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik


Hello niebieski,

Thursday, August 5, 2004, 9:51:44 PM, you wrote:

Szukam silnika, który zasilany z akumulatora 12V miałby ok. 300-400W i
prędkość do 800 obrotów na minutę.
Rozrusznik + przekładnia?
Konstrukcja rozrusznika jest kiepska - przede wszystkim z powodu braku
łożysk.

Myślę, że znalazłbyś i rozrusznik z łozyskami. Poza tym - ma łożyska
tyle, że ślizgowe.

Rozkręciłem alternator od poloneza i
wydaje mi się, że przy odpowiednim zasilaniu mógłby pracować jako silnik.
Bez sensu.
Dlaczego bez sensu. Wydaje mi się, że mógłby pracować jako silnik
synchroniczny zasilany jakimś "inteligentnym" falownikiem.

Nie jestem pewny, ale czy przypadkiem w alternatorze wirnik z
uzwojeniem wzbudzenia nie jest odlewem? To może dawać duże straty...

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: niebieski <news_krys_at_nospam_wytnijto.gazeta.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik
Date: Thu, 05 Aug 2004 23:59:45 +0200


RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello niebieski,

Thursday, August 5, 2004, 9:51:44 PM, you wrote:

Szukam silnika, który zasilany z akumulatora 12V miałby ok. 300-400W i
prędkość do 800 obrotów na minutę.
Rozrusznik + przekładnia?
Konstrukcja rozrusznika jest kiepska - przede wszystkim z powodu braku
łożysk.

Myślę, że znalazłbyś i rozrusznik z łozyskami. Poza tym - ma łożyska
tyle, że ślizgowe.

Skrót myślowy.


Rozkręciłem alternator od poloneza i
wydaje mi się, że przy odpowiednim zasilaniu mógłby pracować jako
silnik.
Bez sensu.
Dlaczego bez sensu. Wydaje mi się, że mógłby pracować jako silnik
synchroniczny zasilany jakimś "inteligentnym" falownikiem.

Nie jestem pewny, ale czy przypadkiem w alternatorze wirnik z
uzwojeniem wzbudzenia nie jest odlewem? To może dawać duże straty...

Nie jest odlewem. Jest tam pojedyńcze uzwojenie zasilane przez dwie szczotki
i dwa pierścienie.

--
Pozdrawiam ..... Niebieski.
---------------------------

========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 6 Aug 2004 18:28:11 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik


Hello niebieski,

Thursday, August 5, 2004, 11:59:45 PM, you wrote:

[...]

Nie jestem pewny, ale czy przypadkiem w alternatorze wirnik z
uzwojeniem wzbudzenia nie jest odlewem? To może dawać duże straty...
Nie jest odlewem. Jest tam pojedyńcze uzwojenie zasilane przez dwie szczotki
i dwa pierścienie.

Wiem, że jest uzwojenie - chodzi mi o 'rdzeń' - raczej odlew a nie
składany z blach.


--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: niebieski <news_krys_at_nospam_wytnijto.gazeta.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik
Date: Fri, 06 Aug 2004 22:35:09 +0200


RoMan Mandziejewicz wrote:



Nie jestem pewny, ale czy przypadkiem w alternatorze wirnik z
uzwojeniem wzbudzenia nie jest odlewem? To może dawać duże straty...
Nie jest odlewem. Jest tam pojedyńcze uzwojenie zasilane przez dwie
szczotki i dwa pierścienie.

Wiem, że jest uzwojenie - chodzi mi o 'rdzeń' - raczej odlew a nie
składany z blach.

No tak. Muszę sprawdzić.

--
Pozdrawiam ..... Niebieski.
---------------------------

=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Kasia VPL <kasia_at_nospam_daru.org>
Subject: Re: Alternator -> Silnik
Date: Sat, 07 Aug 2004 09:34:11 -0400


On Thu, 05 Aug 2004 23:59:45 +0200, niebieski
<news_krys_at_nospam_wytnijto.gazeta.pl> wrote:


Nie jestem pewny, ale czy przypadkiem w alternatorze wirnik z
uzwojeniem wzbudzenia nie jest odlewem? To może dawać duże straty...

Nie jest odlewem. Jest tam pojedyńcze uzwojenie zasilane przez dwie szczotki
i dwa pierścienie.
Jemu chodzilo nie o uzwojenie ale o rdzen wirnika.
W alternatorach samochodowych istotnie, rdzen wirnika jest wykonany w
postaci "solid" metal w odroznieniu od pakietu poj. blach jak to ma
miejsce w zwyklych pradnicach lub asynchr. silnikach.
Nie ma tam komutacji.

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik
Date: Fri, 06 Aug 2004 00:08:11 +0200


On Thu, 5 Aug 2004 23:37:04 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Rozkręciłem alternator od poloneza i
wydaje mi się, że przy odpowiednim zasilaniu mógłby pracować jako silnik.
Bez sensu.
Dlaczego bez sensu. Wydaje mi się, że mógłby pracować jako silnik
synchroniczny zasilany jakimś "inteligentnym" falownikiem.

Nie jestem pewny, ale czy przypadkiem w alternatorze wirnik z
uzwojeniem wzbudzenia nie jest odlewem? To może dawać duże straty...

Ale w synchronicznym w zasadzie pole w wirniku sie nie zmienia.

A moze jednak poszukasz pradnicy na jakims szrocie ?
Maluch, syrenka, warszawa, zuk stary ...

J.


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: niebieski <news_krys_at_nospam_wytnijto.gazeta.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik
Date: Fri, 06 Aug 2004 22:22:14 +0200


J.F. wrote:

On Thu, 5 Aug 2004 23:37:04 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Rozkręciłem alternator od poloneza i
wydaje mi się, że przy odpowiednim zasilaniu mógłby pracować jako
silnik.
Bez sensu.
Dlaczego bez sensu. Wydaje mi się, że mógłby pracować jako silnik
synchroniczny zasilany jakimś "inteligentnym" falownikiem.

Nie jestem pewny, ale czy przypadkiem w alternatorze wirnik z
uzwojeniem wzbudzenia nie jest odlewem? To może dawać duże straty...

Ale w synchronicznym w zasadzie pole w wirniku sie nie zmienia.

A moze jednak poszukasz pradnicy na jakims szrocie ?
Maluch, syrenka, warszawa, zuk stary ...

J.

Mam prądnicę ale jest ona ciężka no i ten komutator ...

--
Pozdrawiam ..... Niebieski.
---------------------------

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik
Date: Thu, 05 Aug 2004 22:26:12 +0200


On Thu, 5 Aug 2004 20:16:25 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Szukam silnika, który zasilany z akumulatora 12V miałby ok. 300-400W i
prędkość do 800 obrotów na minutę.
Rozrusznik + przekładnia?

Rozkręciłem alternator od poloneza i
wydaje mi się, że przy odpowiednim zasilaniu mógłby pracować jako silnik.

Bez sensu.

Sens jest. Tylko trzeba byc bieglym w budowie falownikow.

A do czego ten silnik - moze od pralki bedzie dobry ?

J.



========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Thu, 5 Aug 2004 23:35:07 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik


Hello J,

Thursday, August 5, 2004, 10:26:12 PM, you wrote:

Szukam silnika, który zasilany z akumulatora 12V miałby ok. 300-400W i
prędkość do 800 obrotów na minutę.
Rozrusznik + przekładnia?
Rozkręciłem alternator od poloneza i
wydaje mi się, że przy odpowiednim zasilaniu mógłby pracować jako silnik.
Bez sensu.
Sens jest. Tylko trzeba byc bieglym w budowie falownikow.

Raczej sterowników do silników krokowych ;-D

A do czego ten silnik - moze od pralki bedzie dobry ?

12V? Od pralki? To już wolałbym alternator...

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: niebieski <news_krys_at_nospam_wytnijto.gazeta.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik
Date: Thu, 05 Aug 2004 23:41:43 +0200


J.F. wrote:


A do czego ten silnik - moze od pralki bedzie dobry ?


Do małego pojazdu z akumulatorem - od pralki odpada ;-).

--
Pozdrawiam ..... Niebieski.
---------------------------

========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 6 Aug 2004 00:00:01 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik


Hello niebieski,

Thursday, August 5, 2004, 11:41:43 PM, you wrote:

A do czego ten silnik - moze od pralki bedzie dobry ?
Do małego pojazdu z akumulatorem - od pralki odpada ;-).

Silnik wentylatora chłodnicy z przekładnią.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: niebieski <news_krys_at_nospam_wytnijto.gazeta.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik
Date: Fri, 06 Aug 2004 22:25:46 +0200


RoMan Mandziejewicz wrote:


Silnik wentylatora chłodnicy z przekładnią.


Chyba za mała moc.

--
Pozdrawiam ..... Niebieski.
---------------------------

========
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 6 Aug 2004 23:02:21 +020

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik


Hello niebieski,

Friday, August 6, 2004, 10:25:46 PM, you wrote:

Silnik wentylatora chłodnicy z przekładnią.
Chyba za mała moc.

Do zabawki? Zdecydowanie nie. 300W wystarczyłoby do napędzania roweru
z solidną prędkością. W fabrycznych zabawkach masz silniki mocy
kilkudziesięciu W góra.


--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik
Date: Sat, 07 Aug 2004 00:53:36 +0200


On Fri, 6 Aug 2004 23:02:21 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Do zabawki? Zdecydowanie nie. 300W wystarczyłoby do napędzania roweru
z solidną prędkością. W fabrycznych zabawkach masz silniki mocy
kilkudziesięciu W góra.

Ale mnie sie wydaje ze te zabawki to na tyle potanialy ze szkoda
kombinowac..

J.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.p

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomek" <kogutek4_at_nospam_vp.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik
Date: 6 Aug 2004 09:28:18 +0200


J.F. wrote:


A do czego ten silnik - moze od pralki bedzie dobry ?


Do małego pojazdu z akumulatorem - od pralki odpada ;-).

--
> Pozdrawiam ..... Niebieski.
> ---------------------------
To zrób tak. Jedno koło napędzaj silnikiem zrobionym z alternatora. A do
drugiego podłącz prądnicę zrobiona z silnika. Wtedy akumlator nie bedzie
potrzebny. Wystarczy że sie odepchniesz nogą i samo pojedzie. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: niebieski <news_krys_at_nospam_wytnijto.gazeta.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik
Date: Fri, 06 Aug 2004 22:25:01 +0200


Tomek wrote:

J.F. wrote:


A do czego ten silnik - moze od pralki bedzie dobry ?


Do małego pojazdu z akumulatorem - od pralki odpada ;-).

--
>> Pozdrawiam ..... Niebieski.
>> ---------------------------
> To zrób tak. Jedno koło napędzaj silnikiem zrobionym z alternatora. A do
> drugiego podłącz prądnicę zrobiona z silnika. Wtedy akumlator nie bedzie
> potrzebny. Wystarczy że sie odepchniesz nogą i samo pojedzie. Tomek

perpetuum mobile? :-)

--
Pozdrawiam ..... Niebieski.
---------------------------

=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Kasia VPL <kasia_at_nospam_daru.org>
Subject: Re: Alternator -> Silnik
Date: Fri, 06 Aug 2004 00:39:59 -0400


On Thu, 05 Aug 2004 09:26:21 +0200, niebieski
<news_krys_at_nospam_wytnijto.gazeta.pl> wrote:

Szukam silnika, który zasilany z akumulatora 12V miałby ok. 300-400W i
prędkość do 800 obrotów na minutę. Rozkręciłem alternator od poloneza i
wydaje mi się, że przy odpowiednim zasilaniu mógłby pracować jako silnik.
Uzwojenie stojana jest trójfazowe, połączone w trójkąt. Na wirniku znajduje
się pojedyńcze uzwojenie.
Może ktoś robił coś podobnego i zechciał by się podzielić doświadczeniami?

Szkoda twojego czasu i innych na tej grupie.
Ktos powiedzial ze to bez sensu....
Oczywiscie ze to jest bez sensu.
Jedynie pradnica moze pracowac jako silnik elektryczny bez potrzeby
obcego wzbudzenia na wirnik.
Ktos inny podpowiedzial ci, " poszkaj stara ale sprawna pradnice..." i
masz problem rozwiazany w zakresie mocy, a obroty mozesz dowolnie
regulowac w dosc duzym zakresie.
Niby koncowy efekt pradnicy i alternatora w pojazdach samochodowych
sprowadza sie do tego samego celu - wytwarzania pradu, to jednak te
dwa urzadzenia nie sa analogicznie podobne.
Alternatorowy process wytwarzania pradu w praktyce jest
"NIEODWRACALNY",- nie eknomiczny i bez sensowny.

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik
Date: Fri, 06 Aug 2004 13:26:05 +0200


On Fri, 06 Aug 2004 00:39:59 -0400, Kasia VPL wrote:
Szkoda twojego czasu i innych na tej grupie.
Ktos powiedzial ze to bez sensu....
Oczywiscie ze to jest bez sensu.

Kasiu - na tej grupie niektorzy zyja z robienia falownikow.

Na mniejsze moce to spojrz ze jednak jest to odwracalne:
http://www.old.modelarstwo.org.pl/technika/akcesoria/silnik_cd/index.html
http://www.alexrc.com/page2.html

J.


=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Kasia VPL <kasia_at_nospam_daru.org>
Subject: Re: Alternator -> Silnik
Date: Fri, 06 Aug 2004 12:12:51 -0400


On Fri, 06 Aug 2004 13:26:05 +0200, J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
wrote:

On Fri, 06 Aug 2004 00:39:59 -0400, Kasia VPL wrote:
Szkoda twojego czasu i innych na tej grupie.
Ktos powiedzial ze to bez sensu....
Oczywiscie ze to jest bez sensu.

Kasiu - na tej grupie niektorzy zyja z robienia falownikow.


Tak?..... I stosuja je do sterowania alternatorami ..
Marna ich egzystencja!
Czytaj jeszcze raz!
Mowa byla o EKONOMICZNIE UZASADNIONEJ odwracalnosci/nieodwracalnosci
procesu.
Falowniki znane sa od dawna nie tylko tobie i stosowane tylko tam
gdzie zachodzi tego wyrazna potrzeba.
Cos widze ze u ciebie ambicje zawodowe profesjonalisty przewyzszaja
ekonomiczny poglad na calosc zagadnienia z jakim tu przyszedl gosc
robiacy byc moze zabawke dla dziecka albo experymentuje ze zlomowymi
cz. samochodowymi a ty probujesz udowodnic ze jednak jest to mozliwe
za nie wazne jaka cene.

"Rachuj" troche z sensem, panie "Zagryziak"

Bye!

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: niebieski <news_krys_at_nospam_wytnijto.gazeta.pl>
Subject: Re: Alternator -> Silnik
Date: Fri, 06 Aug 2004 22:31:42 +0200


Kasia VPL wrote:

On Fri, 06 Aug 2004 13:26:05 +0200, J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
wrote:

On Fri, 06 Aug 2004 00:39:59 -0400, Kasia VPL wrote:
Szkoda twojego czasu i innych na tej grupie.
Ktos powiedzial ze to bez sensu....

robiacy byc moze zabawke dla dziecka albo experymentuje ze zlomowymi
cz. samochodowymi a ty probujesz udowodnic ze jednak jest to mozliwe
za nie wazne jaka cene.

To pierwsze :-)

Myślałem, że to obiecujący pomysł - silnik o sporej mocy z płynnie
regulowaną prędkością obrotową sterowaną elektronicznie, ale zostałem
sprowadzony na ziemię i nie mam znikąd ratunku ;-).

--
Pozdrawiam ..... Niebieski.
---------------------------

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newspump.monmouth.com!newspeer.monmouth.com!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!peer01.cox.net!peer02.cox.net!cox.net!news-server.columbus.rr.com!fe2.columbus.rr.com.POSTED!not-for-mai