Silnik elektryczny 220V



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Michał Szulc" <miszulc_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Silnik elektryczny 220V
Date: Sun, 17 Sep 2000 19:58:46 +0200


Co to moze oznaczac ze slinik elektryczny na 220V jest "1/2 hp single phase"
(to drugie ze 1-fazowy... jak mysle.) chodzi mi o te 1/2hp.....
Jest jakis prosty sposob na regulowanie predkosci obrotow silnika na prad
zmienny 220V?

--
Pozdrawiam,
Michal



======================================
|| Napisz do mnie: miszulc_at_nospam_poczta.onet.pl ||
|| Odwiedz mnie: www.republika.pl/miszulc ||
======================================



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Kamil Bielecki" <kbl_at_nospam_x86.info.pl>
Subject: Re: Silnik elektryczny 220V
Date: Sun, 17 Sep 2000 20:29:42 +0200



Moge sie mylic ale czy to nie znaczy 1/2 konia mech. (horse power)?

Pozdrowienia
Kamil

Co to moze oznaczac ze slinik elektryczny na 220V jest "1/2 hp single
phase"
(to drugie ze 1-fazowy... jak mysle.) chodzi mi o te 1/2hp.....
Jest jakis prosty sposob na regulowanie predkosci obrotow silnika na prad
zmienny 220V?




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Robert Polkowski" <rpol_at_nospam_kki.net.pl>
Subject: Re: Silnik elektryczny 220V
Date: Sun, 17 Sep 2000 21:25:12 +0200




Użytkownik Kamil Bielecki <kbl_at_nospam_x86.info.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8q32gs$7ag$1_at_nospam_news.tpi.pl...

Moge sie mylic ale czy to nie znaczy 1/2 konia mech. (horse power)?

Pozdrowienia
Kamil

Co to moze oznaczac ze slinik elektryczny na 220V jest "1/2 hp single
phase"
(to drugie ze 1-fazowy... jak mysle.) chodzi mi o te 1/2hp.....
Jest jakis prosty sposob na regulowanie predkosci obrotow silnika na
prad
zmienny 220V?



Oczywiscie ze konie mechaniczne, na silnikach elektrycznych zachodnich
czesto tak podaja zamiast w kW.

--
Robert Polkowski polak_at_nospam_ask-blonie.prv.pl www.ask-blonie.prv.pl




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Serwis Elektroniki 2001" <TVMP_at_nospam_pnet.pl>
Subject: Re: Silnik elektryczny 220V
Date: Mon, 18 Sep 2000 01:16:24 +0200


1/2 hp---1/2 KONIA MECHANICZNEGO --hp HOURSE POWER = .736kW / 2

--
SE2001
MP
Użytkownik Michał Szulc <miszulc_at_nospam_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8q30mk$4sh$1_at_nospam_news.tpi.pl...
> Co to moze oznaczac ze slinik elektryczny na 220V jest "1/2 hp single
phase"
> (to drugie ze 1-fazowy... jak mysle.) chodzi mi o te 1/2hp.....
> Jest jakis prosty sposob na regulowanie predkosci obrotow silnika na prad
> zmienny 220V?
>
> --
> Pozdrawiam,
> Michal
>
>
>
> ======================================
> || Napisz do mnie: miszulc_at_nospam_poczta.onet.pl ||
> || Odwiedz mnie: www.republika.pl/miszulc ||
> ======================================
>
>



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Omega" <omega9_at_nospam_friko7.onet.pl>
Subject: Re: Silnik elektryczny 220V
Date: Mon, 18 Sep 2000 02:07:39 +0200


Można regulować oczywiście prędkość silnika prądu zmiennego
przy pomocy np. falownika. To taki generatorek o regulowanej częstotliwości
i mocy (w zależności od potrzeb) od kilkudziesięciu
watów do kilkudziesięciu kilowatów). Więcej na ten temat musisz spytać
maszynisty w lokomotywie lub motorniczego w tramwaju
Powinni coś wiedzieć na ten temat ;-)
Leszek_Wieczorek_at_nospam_poczta.onet.pl

Użytkownik Michał Szulc <miszulc_at_nospam_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8q30mk$4sh$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Co to moze oznaczac ze slinik elektryczny na 220V jest "1/2 hp single
phase"
(to drugie ze 1-fazowy... jak mysle.) chodzi mi o te 1/2hp.....
Jest jakis prosty sposob na regulowanie predkosci obrotow silnika na prad
zmienny 220V?

--
> Pozdrawiam,
> Michal
>
>
>
> ======================================
> || Napisz do mnie: miszulc_at_nospam_poczta.onet.pl ||
> || Odwiedz mnie: www.republika.pl/miszulc ||
> ======================================
>
>



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Scoobie" <NOSPAMscoobie_at_nospam_apator.torun,pl>
Subject: Re: Silnik elektryczny 220V
Date: Mon, 18 Sep 2000 09:42:32 +0200


watów do kilkudziesięciu kilowatów). Więcej na ten temat musisz
spytać
maszynisty w lokomotywie lub motorniczego w tramwaju
Powinni coś wiedzieć na ten temat ;-)

No to tak: nie znam się na maszynach el., ale jest to pewnie
klatkowy silnik indukcyjny "dwufazowy", gdzie drugie uzwojenie
zasila się przez kondzior (co przesuwa fazę i daje "kręcące" się
pole, bodajże eliptyczne a nie pulsujące, jak od jednej fazy,
dzięki czemu silnik ruszy). Nie wiem, jak wyglądałoby poganianie
takiego silnika z falownika, bo patent polega na tym, że falownik
po prostu generuje przebieg o regulowanej częstotliwości a wirnik
"ściga" pole o narzuconej przez falownik prędkości wirowania.
Przy okazji, o ile pamiętam, to wraz z maleniem częstotliwości
trzeba zmniejszać amplitudę przebiegu, żeby silnika szlag nie
trafił (bo był jakiś wzorek na... nie pamiętam co i tam
częstotliwość była w mianowniku a napięcie w liczniku). No i tu -
teoretycznie - widzę problem: dla małych obrotów uzwojenie
zasilane przez kondensator będzie wytwarzało coraz słabsze pole i
silnik będzie "słabł" (elipsa wirowania pola będzie się
spłaszczać aż zamieni się w "krechę").

Pytanie motorniczego lub maszynisty nic nie da, bo tam nie
pracują maszyny pr. przemiennego ale stałego!

Jak coś pochrzaniłem, to sorry, ale - tak jak powiedziałem - znam
się na maszynach, jak świnia na gwiazdach.
Pozdrav,
Scoobie


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tos" <TOS_at_nospam_poczta.fm>
Subject: Re: Silnik elektryczny 220V
Date: Mon, 18 Sep 2000 15:10:05 +0200


Przy tak malej mocy mozesz:
1. po rozruchu odlaczyc drugie uzwojenie
2. sterowac silnik zwyklym regulatorem fazowym.

Robilem to dla silników do 150W. Dziala niezle.

Pozdrawiam
TOS




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Michał Szulc" <miszulc_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Silnik elektryczny 220V
Date: Mon, 18 Sep 2000 19:53:36 +0200



Użytkownik "Tos" <TOS_at_nospam_poczta.fm> napisał w wiadomości
news:8q5400$f41$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Przy tak malej mocy mozesz:
1. po rozruchu odlaczyc drugie uzwojenie
2. sterowac silnik zwyklym regulatorem fazowym.

Robilem to dla silników do 150W. Dziala niezle.

Pozdrawiam
TOS

A jak to jest rozwiazane np. w pralce? Przeciez bęben obraca sie z rozna
predkoscia?