Dziwne Atmelki!!!



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Wojtek" <klimwoj_at_nospam_friko6.onet.pl>
Subject: Dziwne Atmelki!!!
Date: Tue, 19 Sep 2000 21:34:08 +0200


Witam wszystkich.
Mam taki problem, czy ktos z kolegow spotkal sie
z takim zjawiskiem, zeby Atmelki 89C2051 dawaly sie
programowac tylko po kilkanascie lub kilkadziesiat razy.
Objawy sa takie, ze albo nie daja sie wykasowac, lub tez
jesli juz sie wykasuja to nie daja sie zaprogramowac. Trzeci przypadek jest
kombinacja tych dwoch poprzednich. Urzywam programatora Zenda firmy StarAbr
z Bielska Bialej, na ich fabrycznym kabelku, w wersji dosowskiej. Prosze o
pomoc w tej sprawie, bo troche mnie to drogo kosztuje.
Z gory dzieki
Wojtek




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: paw-p_at_nospam_ozi.ar.wroc.pl (Pawel Pawlowicz)
Subject: Re: Dziwne Atmelki!!!
Date: Wed, 20 Sep 2000 06:26:40 GMT



Mam taki problem, czy ktos z kolegow spotkal sie
z takim zjawiskiem, zeby Atmelki 89C2051 dawaly sie
programowac tylko po kilkanascie lub kilkadziesiat razy.
Objawy sa takie, ze albo nie daja sie wykasowac, lub tez
jesli juz sie wykasuja to nie daja sie zaprogramowac. Trzeci przypadek jest
kombinacja tych dwoch poprzednich. Urzywam programatora Zenda firmy StarAbr
z Bielska Bialej, na ich fabrycznym kabelku, w wersji dosowskiej. Prosze o
pomoc w tej sprawie, bo troche mnie to drogo kosztuje.
Z gory dzieki
Wojtek

Sprawdz napiecie na nozce RESET przy programowaniu. Powinno byc 12V.
Jesli jest mniejsze objawy sa takie, jak napisales.
Pozdrowienia,
Pawel


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Ireneusz Niemczyk <i.niemczyk_at_nospam_multispedytor.com.pl>
Subject: Re: Dziwne Atmelki!!!
Date: Wed, 20 Sep 2000 09:30:57 +0200


A jak bardzo stary masz programator ?

Nie pamiętam dokładnie, ale może rok temu były jakieś drobne zmiany w
technologii Atmela. W efekcie trzeba było dodać 2 oporniki na przejściówce do
programowania (chodziło akurat o 89c51, ale kto wie....).
Też mam taki programator (nawet 2, stary i najnowszy). Podrzuć te atmelki to
sprawdzimy co się dzieje.

--
PZD, Irek.N. (ALIAS)
ps. adres poszedł na priv.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Wojtek" <klimwoj_at_nospam_friko6.onet.pl>
Subject: Re: Dziwne Atmelki!!!
Date: Wed, 20 Sep 2000 21:29:28 +0200


Dziekuje kolegom za sugestie.
Podlaczylem oscyloskop do wyprowadzenia RST,
podczas kasowania jest na nim 12V, chociaz wyglada tak
jakby najpierw napiecie skakalo na poziom 5V a pozniej dopiero na 12V. Przy
programowaniu bez ukladu samymi wartosciami FF ladnie widac na oscyloskopie
ze na RST
napiecie zmienia sie z 0V na 12V, czyli wydaje sie ze wszystko w porzadku.
Mam tylko niejakie watpliwosci
odnosnie tego kasowania.
Mam programator Zenda 30 wersja 3.1 na procku
M80C154H. Mam rowniez nowsza wersje oprogramowania do tego programatorka, a
mianowicie pliki
Zend34cs.bin
Zenda34c.bin
Zenda34.exe
Zenda34s.exe
Nie wiem tylko ktora pare mam zastosowac do tego procka.
Czy kolega Irek moglby rozwinac temat tych zmian Atmela, na mojej
przejsciowce do 89C51 jest 1 rezystor.
Ostatnia juz kwestia, czy te procki sa padniete na "Amen"
czy tez da sie jeszcze ich uzyc, jak myslicie
Sorry za dlugi post ale temat dla mnie istotny.
Pozdrawiam wszystkich
Wojtek




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Ireneusz Niemczyk <i.niemczyk_at_nospam_multispedytor.com.pl>
Subject: Re: Dziwne Atmelki!!!
Date: Thu, 21 Sep 2000 10:09:19 +0200


Wojtek wrote:

M80C154H.

Czyli masz wersję _szybką_. Do niego....Zenda34.exe (115kbodów).

Czy kolega Irek moglby rozwinac temat tych zmian Atmela, na mojej
przejsciowce do 89C51 jest 1 rezystor.

Atmel przez krótki czas produkował kostki, które wymagały większego prądu przy
wymuszeniu stanu 0 na jakimś tam pinie (czy pinach).....mała seria, dawno
temu...... ;))

Wiesz, wpadł mi do głowy pomysł....programator bada szybkość komputera i wynik
zapisuje w pliku. Może zmieniłeś komputer/procesor, a programator nie
odświerzył parametrów (bo niby dlaczego miał by to zrobić). Skasuj plik
konfiguracyjny i uruchom programator ponownie. Ze złymi parametrami programator
zachowuje się dziwnie.

--
PZD, Irek.N. (ALIAS)



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Wojtek" <klimwoj_at_nospam_friko6.onet.pl>
Subject: Re: Dziwne Atmelki!!!
Date: Thu, 21 Sep 2000 20:49:24 +0200


PLik konfiguracyjny kasowalem i tworzylem na nowo,
ale teraz nasunela mi sie taka watpliwosc, czy ma znaczenie to ze korzystam
z programatora w WIN98?
Moze trzeba przechodzic do sesji DOS
Do kolegi Irka.
Dzieki za podpowiedz odnosnie pliku, ale Eprom ktorym mam zaprogramowac,
Zend34cs.bin czy tez Zenda34c.bin
Wojtek




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Ireneusz Niemczyk <i.niemczyk_at_nospam_multispedytor.com.pl>
Subject: Re: Dziwne Atmelki!!!
Date: Fri, 22 Sep 2000 10:03:18 +0200


Wojtek wrote:

PLik konfiguracyjny kasowalem i tworzylem na nowo,
ale teraz nasunela mi sie taka watpliwosc, czy ma znaczenie to ze korzystam
z programatora w WIN98?
Moze trzeba przechodzic do sesji DOS

Czegoś nie rozumiem....masz oprogramowanie pod WIN....wtedy chodzi pod win. Jak
masz pod dos-a, to zawsze otworzy się w sesii dosowej.

Do kolegi Irka.
Dzieki za podpowiedz odnosnie pliku, ale Eprom ktorym mam zaprogramowac,
Zend34cs.bin czy tez Zenda34c.bin
Wojtek

Wejdź NC-F3 na bin-a - na końcu masz podane do jakiej wersji pasuje.
Ale eeprom......co ?

--
PZD, Irek.N. (ALIAS)



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Irek K." <ixkuczek_at_nospam_friko6.onet.pl>
Subject: Re: Dziwne Atmelki!!!
Date: Fri, 22 Sep 2000 14:42:18 +0200


Ireneusz Niemczyk wrote:


Czegoś nie rozumiem....masz oprogramowanie pod WIN....wtedy chodzi pod win. Jak
masz pod dos-a, to zawsze otworzy się w sesii dosowej.


Sesja DOSowa w Win nie jest równa sesji "czysto dosowej"
Jesli program zamiast na przerwaniach zegara ma pętle opóźniające
w formie instr. {for i=1 to n} wtedy taka pętla moze być
przerywana nawet kilka razy przez Windowsa (wielozadaniowość).
By miec pewność ze nic nam nie przerwie tych petli trzeba
zaknąć WIN i uruchomić komp. w trybie DOS.
Łatwo sprawdzić czy mamy udawany DOS, wystarczy nacisnąć ALT+ENTER
jeśli okienko się zmniejszy i zobaczymy Windows tzn ze nie mamy
"czystego DOSU".

Przedmiotowy program do programatora domyślam się odlicza
czas na zasadzie {for i=1 to n} bo gdyby to robił uzywając zegara
sprzętopwego to nie trzeba by było go kofigurawać w zależności od
szybkości komputera.

A co do Atmelków to chyba nic im nie jest.
Pisałem niedawno programik do protectowania bitów w AT89C2051
i trochę go wymęczyłem zbyt długimi czasami programowania
(mS zamiast uS) i jescze żyje i ma się całkiem dobrze.


Uff.
Pozdrawiam Irek K.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Ireneusz Niemczyk <i.niemczyk_at_nospam_multispedytor.com.pl>
Subject: Re: Dziwne Atmelki!!!
Date: Fri, 22 Sep 2000 14:57:29 +0200


Sesja DOSowa w Win nie jest równa sesji "czysto dosowej"
Jesli program zamiast na przerwaniach zegara ma pętle opóźniające
w formie instr. {for i=1 to n} wtedy taka pętla moze być
przerywana nawet kilka razy przez Windowsa (wielozadaniowość).
By miec pewność ze nic nam nie przerwie tych petli trzeba
zaknąć WIN i uruchomić komp. w trybie DOS.
Łatwo sprawdzić czy mamy udawany DOS, wystarczy nacisnąć ALT+ENTER
jeśli okienko się zmniejszy i zobaczymy Windows tzn ze nie mamy
"czystego DOSU".

Sam zauważyłeś w TRYBIE DOS, a mowa była o SESJI dosowej. Tryb dosowy nie otworzy się
nigdy sam, chyba że zadeklarujesz w skrócie, że program tak ma być uruchamiany, ale
wtedy windows czasem szaaaaleeeejeee...;)))
U mnie program chodzi bez problemu w sesji dosowej.

Przedmiotowy program do programatora domyślam się odlicza
czas na zasadzie {for i=1 to n} bo gdyby to robił uzywając zegara
sprzętopwego to nie trzeba by było go kofigurawać w zależności od
szybkości komputera.

Nie mam pojęcia, ale pewnie masz rację.

A co do Atmelków to chyba nic im nie jest.
Pisałem niedawno programik do protectowania bitów w AT89C2051
i trochę go wymęczyłem zbyt długimi czasami programowania
(mS zamiast uS) i jescze żyje i ma się całkiem dobrze.

Uff.
Pozdrawiam Irek K.

Z tego co czytam na grupie....bardzo odporna kostka :)))))

--
PZD, Irek.N. (ALIAS)



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: djj8_at_nospam_polbox.com (D.J.)
Subject: Re: Dziwne Atmelki!!!
Date: Fri, 22 Sep 2000 17:25:31 +0200


Ireneusz Niemczyk <i.niemczyk_at_nospam_multispedytor.com.pl> wrote:

Z tego co czytam na grupie....bardzo odporna kostka :)))))

A ja wlasnie sie przymierzam do projektowania ukladow na tych malych
atmelkach, tylko nie bardzo mam ochote wydawac kupe forsy na
programator, czy jakis starter kit...
czy znacie moze jakies miejsca w Internecie, skad mozna sciagnac
schematy np. programatora, a moze jakis maly systemik uruchomieniowy..
byloby cool

bo datashet ze stron atmela to juz sciagnalem


TIA
================
Pozdrawiam
DJ
djj8_at_nospam_polbox.com

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Michał Smolnik" <smolnik_news_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Dziwne Atmelki!!!
Date: 22 Sep 2000 19:35:19 GMT


D.J. <djj8_at_nospam_polbox.com> napisał(a) w artykule
{ciach}
A ja wlasnie sie przymierzam do projektowania ukladow na tych malych
atmelkach, tylko nie bardzo mam ochote wydawac kupe forsy na
programator, czy jakis starter kit...
czy znacie moze jakies miejsca w Internecie, skad mozna sciagnac
schematy np. programatora, a moze jakis maly systemik uruchomieniowy..
byloby cool

www.elektroda.pl

Cała masa do wyboru.

--
pozdrawiam
Michał Smolnik
smolnik_at_nospam_go2.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Wojtek" <klimwoj_at_nospam_friko6.onet.pl>
Subject: Re: Dziwne Atmelki!!!
Date: Sat, 23 Sep 2000 17:56:23 +0200


Witam wszystkich czytajacych!!!
Uzywalem programatora i w WIN98(czyli dziala przelaczanie alt+tab) jak tez w
trybie DOS.
Moze te Atmelki sa odporne, ale mnie juz trafia szlag, bo one sa odporne ale
na jakiekolwiek operacje ktore chce zrobic. Wydaje sie ze wszystko jest w
porzadku, a nie dziala jak trzeba. To ci pech.
Z tego wszystkiego to chodzi mi po glowie zrobic emulator sprzetowy 89C2051,
zebym nie musial wiecej jak raz programowac kosci(tzn. juz po dokladnym
przetestowaniu). Mam taki zamiar zeby ten emulator w pelni udawal 89C2051,
bez ograniczen typu przerwania, czy tez koniecznosc wykorzystania jakis
pinow, musze to jeszcze w wolnej chwili przemyslec. Co o tym myslicie?
Przepraszam kolegow za nieodpowiadanie od wtorku 26-go na posty, poniewaz do
8.10 nie bede mial dostepu do
kompa.
Dzieki za wszelkie sugestie i uwagi!!!!!
Wojtek





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Michał Smolnik" <smolnik_news_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Dziwne Atmelki!!!
Date: 26 Sep 2000 09:56:28 GMT


Wojtek <klimwoj_at_nospam_friko6.onet.pl> napisał(a) w artykule
<8qkgps$1h7$1_at_nospam_news.tpi.pl>...
Witam wszystkich czytajacych!!!
Uzywalem programatora i w WIN98(czyli dziala przelaczanie alt+tab) jak
tez w
trybie DOS.
Moze te Atmelki sa odporne, ale mnie juz trafia szlag, bo one sa odporne
ale
na jakiekolwiek operacje ktore chce zrobic. Wydaje sie ze wszystko jest w
porzadku, a nie dziala jak trzeba. To ci pech.
{ciach}

Ja używam AVT-320 i szlag mnie trafia, gdy pod WIN (program dla DOS)
programator nie chce mi poprawnie weryfikować (zawsze) nie programuje
(często), zawiesza się z włączonym napięciem programującym (czasami). Pod
DOSem działa dobrze. Czy u innych użytkowników tego dziada też?

Nie muszę dodawać, że cierpliwy Atmelek to wszystko wytrzymuje, choć nie
wiem jak wpłynie to na jego żywotność.

A swoją drogą, czy ma ktoś soft do procesora w tym programatorze. Wypaliło
mi jedno wyjście (po następnej reakcji alergicznej na W95) i nie programuje
mi dużych Atmeli. AVT życzy sobie za nowy procek 68.6zł netto.

--
pozdrawiam
Michał Smolnik
smolnik_at_nospam_go2.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Michał Smolnik" <smolnik_news_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Dziwne Atmelki!!!
Date: 27 Sep 2000 19:22:51 GMT


Michał Smolnik <smolnik_news_at_nospam_go2.pl> napisał(a) w artykule
Nie muszę dodawać, że cierpliwy Atmelek to wszystko wytrzymuje, choć nie
wiem jak wpłynie to na jego żywotność.

Poprawka. Cierpliwy Atmelek wysiadł przy kolejnym programowaniu.
Cześć jego pamięci!
--
pozdrawiam
Michał Smolnik
smolnik_at_nospam_go2.pl