Jak zbudować elektroniczny regulator napięcia do motocykla MW-750 z 1963 roku?
Prośba o pomoc
From: "RootZ" <rootz_at_nospam_friko3.onet.pl>
Subject: Prośba o pomoc
Date: Fri, 13 Sep 2002 15:18:35 +0200
Witam Wszystkich !
Mam WIEEELKĄ prośbę ! Czy ktoś z Was, mógłby mi podać adres jakiejś
strony WWW lub może ma schemat, albo wie jak zbudować regulator
elektroniczny do starego motocykla ?
Mam stary ruski motocykl, w którym cała instalacja działa na 6V, źródłem
prądu jest prądnica (nie alternator), akumulator 6V. W tych sprzętach
stosowano regulator mechaniczny (???) oparty na dwóch przekaźnikach
(wszystko w jednej obudowie). Na dzień dzisiejszy ciężko jest wygrzebać taki
patent - a niestety padł. Z regulacją tegoż urządzenia też jest cała kupa
zabawy - przyginanie blaszek styków, zmiana napięcia sprężyny na stykach -
efekt mizerny.
Regulator ma (miał, jak był nowy) takie parametry :
1. Zasilanie instalacji motocykla z akumulatora 6V jeśli prądnica nie
wytwarza odpowiedniego napięcia (niskie obroty prądnicy). Odłączenie
prądnicy od akumulatora (żeby aku. nie zasilał prądnicy - chyba ?)
2. Stabilizacja napięcia podawanego przez prądnicę do instalacji motocykla i
ładowania akumulatora do ok. 7,2 - 7,5 V.
Stary regulator posiada 3 wyprowadzenia przewodów :
1. Masa ("-") z akumulatora i na ramę motocykla.
2. Jeden zacisk z prądnicy ("+") i na "+" akumulatora.
2. Drugi zacisk z prądnicy - i tu zagwozdka - siakieś uzwojenie (wzbudzania
???) w prądnicy (nie z wirnika).
Schemat na życzenie - jeśli ktoś by chciał.
Pozdrawiam
i proszę o pomoc
RootZ
MW-750 - 1963 made in CCCP